Mini-itx PC ultrawide 1440p pelaamiseen

Liittynyt
20.09.2020
Viestejä
48
Moi,

Käytän pääasiassa Maccia lähinnä työjuttuihin ja omiin koodaus hommiin, mutta nyt haluaisin alkaa pelailla enemmän. Näyttönä on 1440p ultrawide samsung ja toisena normi 1080p näyttö ja olen näitä pitänyt kiinni macbook prossa.

Haluaisin kooltaan suhteellisen pienen PC:n, en mitään hirveää järkälettä. Toiveena olisi että voisi käyttää NZXT H1 koteloa. Näytönohjaimeksi haluaisin Nvidian uuden 3070 tai vastaavan AMD:n kunhan tulevat, ei ole niin väliä kumpi kunhan vain pelit pyörisi high asetuksilla 3440x1440 resoluutiolla.

Millaisia osia tälläiseen buildiin suositellaan? Jossain oli tämä lista: AMD Ryzen 7 3700X, Corsair Vengeance 32GB Kit, Seagate FireCuda 520 NVMe, GIGABYTE X570

Miltä nuo vaikuttaa ja kannattaisiko jotain vaihtaa? Budjetti on noin 1500e, en haluaisi hirveästi mennä yli
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Puhtaaseen pelaamiseen Intelin 10700K antaa keskimäärin 5% parempaa suorituskykyä. Toki myös maksaa hieman enemmän. Ero ei sinänsä niin huomattava, että välttämättä inteliin kannattaisi vaihtaa, mutta ainakin harkitsemisen arvoinen vaihtoehto.

EDIT:

Jimssin hinnoilla:

AMD: 737,90€
INTEL: 829,70€

Eli ei ehkä inteliin meno ole hinnan arvoista
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
H1 on melko surkea lämpötiloja ajatellen ja siinä on myös pcie 3 riseri välissä gpu:lle mikä tekee siitä pitkässä juoksussa huonon valinnan. 3700x:n sijaan kannattaa tod näk katsella 4000-sarjalaista, jos ei ole hirveä kiire.

 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 756
Nuo ehdotetut kun olivat aika rumahkoja H1 verrattuna, niin mitenkäs Phanteksin kopat? Ei hajuakaan miten ovat lämpöjen osalta hyviä tai huonoja, mutta H1:n ohella itselle varteenotettavia vaihtoehtoja.

Phanteks Enthoo Evolv Shift, ikkunallinen mITX -kotelo, harmaa - 119,00€

 
Liittynyt
20.09.2020
Viestejä
48
H1 on melko surkea lämpötiloja ajatellen ja siinä on myös pcie 3 riseri välissä gpu:lle mikä tekee siitä pitkässä juoksussa huonon valinnan. 3700x:n sijaan kannattaa tod näk katsella 4000-sarjalaista, jos ei ole hirveä kiire.

Tuo Cooler Master Masterbox NR200P vaikuttaa kyllä aika hyvältä vaihtoehdolta, ainakin arvostelujen perusteella. Myös yli 200e halvempi kuin NZXT H1. Näyttää myös ihan asialliselta, ei mielestäni liian ruma.

Viedäänköhän Ryzen 4000 sarjalaiset käsistä samalla tavalla kuin nvidian uudet näytönohjaimet? Ja voin kyllä odottaa ihan hyvin niiden julkaisuun asti
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 756
200e:n hintaerosta pitää vähentää vielä tuo H1:n PSU pois, eli sisältää 650W 80+ Gold -tason virtalähteen. Harmi jos H1 on toivoton lämpöjen suhteen, pitkästä aikaa sitä innostui kopasta kun tuon ensimmäisen kerran näki aikoinaan. :kahvi:
 
Liittynyt
20.09.2020
Viestejä
48
200e:n hintaerosta pitää vähentää vielä tuo H1:n PSU pois, eli sisältää 650W 80+ Gold -tason virtalähteen. Harmi jos H1 on toivoton lämpöjen suhteen, pitkästä aikaa sitä innostui kopasta kun tuon ensimmäisen kerran näki aikoinaan. :kahvi:
Joo toi H1 on kyllä todella hieno, mutta jos lämmöt tosiaan on huonot niin ei kyllä viitsi riskeerata. Taidan nyt ehkä odottaa tuon ryzen 4000 sarjan ja katsoa myös että millaisia näyttiksiä AMD tuo tarjolle.
 

Bladekill

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 708
Moi,

Käytän pääasiassa Maccia lähinnä työjuttuihin ja omiin koodaus hommiin, mutta nyt haluaisin alkaa pelailla enemmän. Näyttönä on 1440p ultrawide samsung ja toisena normi 1080p näyttö ja olen näitä pitänyt kiinni macbook prossa.

Haluaisin kooltaan suhteellisen pienen PC:n, en mitään hirveää järkälettä. Toiveena olisi että voisi käyttää NZXT H1 koteloa. Näytönohjaimeksi haluaisin Nvidian uuden 3070 tai vastaavan AMD:n kunhan tulevat, ei ole niin väliä kumpi kunhan vain pelit pyörisi high asetuksilla 3440x1440 resoluutiolla.

Millaisia osia tälläiseen buildiin suositellaan? Jossain oli tämä lista: AMD Ryzen 7 3700X, Corsair Vengeance 32GB Kit, Seagate FireCuda 520 NVMe, GIGABYTE X570

Miltä nuo vaikuttaa ja kannattaisiko jotain vaihtaa? Budjetti on noin 1500e, en haluaisi hirveästi mennä yli
Itselläni on aikalailla samanlaiset suunnitelmat, mutta olen vähän isommalla max budulla liikkeessä.

H1 oli myös designin takia omana haaveena, mutta kotelo on aika kookas ja tuntuu ettei ilmankierto ole ihan bueno joten olen itse todennäköisesti laittamassa NR200(P):n jossain vaiheessa. Nyt kun Nvidian 3000-sarjalaisia ei saa edes persettä myymällä ja 3070 on tulossa vasta ensikuussa ylipäätään niin suosittelisin odottelemaan AMD Zen 3 prossut. Muuten kuulostaa omaan korvaan ihan asianmukaiselta kokooonpanolta.

Puhtaaseen pelaamiseen Intelin 10700K antaa keskimäärin 5% parempaa suorituskykyä. Toki myös maksaa hieman enemmän. Ero ei sinänsä niin huomattava, että välttämättä inteliin kannattaisi vaihtaa, mutta ainakin harkitsemisen arvoinen vaihtoehto.

EDIT:

Jimssin hinnoilla:

AMD: 737,90€
INTEL: 829,70€

Eli ei ehkä inteliin meno ole hinnan arvoista
Mitä itse olen penkkimerkkejä seuraillut niin Intelin etu tuntuu lähinnä näkyvän 1080p pelaamisessa ja 1440p kohdalla ollaan jo olemattomissa eroissa. OP tarkoituksena on pelata 1440p Ultrawidella joten ero Inteliin kutistuu entisestään.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 431
Viestejä
4 199 204
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom