Millanen grilli parvekkeelle?

Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 070
Muutan nyt tässä eka kertaa kämppään jossa on parveke ja ajattelin että siinähän grillaisi. Millaista suosittelette, pallogrilli vai mahollisesti sähkögrilli ja millainen sen kannattaisi olla?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 595
Mulla on tällä hetkellä jokin Luciferin halpa pöytämallinen sähköpaska mutta ajaa asiansa satunnaiseen paisteluun, tehoa 2 kW tai vähän yli. Ainakin lasitetulla parvekkeellä potku riittää. Toimii kuten pitää ja vie vähän tilaa. Ostin käytettynä kympillä niin katson sitten uusiks kun saan partsin sisustettua.. :D
 
Liittynyt
28.01.2019
Viestejä
287
Olen ehdottomasti pallogrillin kannalla, sillä tulee oikea grillailufiilis ja -maku. Sähkögrillin kanssa on mun mielestä sama tehdä ruoka sisällä ja mennä ulos syömään. Toki hankalampi käyttää, mutta silti teen 80% grillailusta pallogrillillä ja kaasugrillillä lähinnä lisukkeet.

En tiedä sitten alkaako naapurit valittaa kerrostalossa, riippuu varmaan miten katkeraa porukkaa taloon sattunut.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 070
Olen ehdottomasti pallogrillin kannalla, sillä tulee oikea grillailufiilis ja -maku. Sähkögrillin kanssa on mun mielestä sama tehdä ruoka sisällä ja mennä ulos syömään. Toki hankalampi käyttää, mutta silti teen 80% grillailusta pallogrillillä ja kaasugrillillä lähinnä lisukkeet.

En tiedä sitten alkaako naapurit valittaa kerrostalossa, riippuu varmaan miten katkeraa porukkaa taloon sattunut.
Jaa onko siinä ihan todistetusti makuero?
 
Liittynyt
28.01.2019
Viestejä
287
En ole valjastanut tiedemieslaumaa tuottamaan sokkotestejä, mutta mun mielestä asiasta ei ole epäilystäkään.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 243
Olen ehdottomasti pallogrillin kannalla, sillä tulee oikea grillailufiilis ja -maku. Sähkögrillin kanssa on mun mielestä sama tehdä ruoka sisällä ja mennä ulos syömään. Toki hankalampi käyttää, mutta silti teen 80% grillailusta pallogrillillä ja kaasugrillillä lähinnä lisukkeet.

En tiedä sitten alkaako naapurit valittaa kerrostalossa, riippuu varmaan miten katkeraa porukkaa taloon sattunut.
Ei pallogrilliä kerrostalon parvekkeella saa käyttää. Vaihtoehdot on joko sähkö tai kaasu.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
1 893
Grillaus parvekkeella.
Joissakin tapauksissa voi taloyhtiön järjestys-säännöt kieltää kaikenlaisen grillaamisen parvekkeella.
Kannattaa tarkistaa tämäkin asia.Sitten naapurit,alkaako valittamaan,jos pihvinhajut tulee huoneistoon.

Sähkö tai kaasugrilli on sopivin.
Hiiligrillit ja ns kertakäyttögrillit eivät ole soveliaita parvekegrillaamiseen.
Myös turvallisuuteen on kiinnitettävä huomiota.
Ei muuta,kun pihvit,makkarat,broilerinkoivet grilliin ja juomat jäähtymään.
Hyvää juhannusta.:D:):geek:

Kuva ihkyi | Kuvanjako.fi


Saako parvekkeella grillata? - Isännöintiverkko

Parvekkeella saa grillata – muista kuitenkin turvallisuus!
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 630
Grillaus parvekkeella.
Joissakin tapauksissa voi taloyhtiön järjestys-säännöt kieltää kaikenlaisen grillaamisen parvekkeella.
Kannattaa tarkistaa tämäkin asia.Sitten naapurit,alkaako valittamaan,jos pihvinhajut tulee huoneistoon.

Sähkö tai kaasugrilli on sopivin.
Hiiligrillit ja ns kertakäyttögrillit eivät ole soveliaita parvekegrillaamiseen.
Myös turvallisuuteen on kiinnitettävä huomiota.
Ei muuta,kun pihvit,makkarat,broilerinkoivet grilliin ja juomat jäähtymään.
Hyvää juhannusta.:D:):geek:


Saako parvekkeella grillata? - Isännöintiverkko

Parvekkeella saa grillata – muista kuitenkin turvallisuus!
En ole minäkään koskaan kuullut asunnosta, jonka parvekkeella saisi grillata millään muulla kuin sähkö -tai kaasugrillillä, eivätkä nämäkään ole erityisen yleisiä. Aloittajan kannattaa tosiaan selvittää parvekegrillaamisen luvallisuus ennen minkäänlaisen grillin hommaamista.
 
Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
525
Muutan nyt tässä eka kertaa kämppään jossa on parveke ja ajattelin että siinähän grillaisi. Millaista suosittelette, pallogrilli vai mahollisesti sähkögrilli ja millainen sen kannattaisi olla?
Itellä on Weberin kaasugrilli ja hyvin on pelittänyt. Vähän kun pitää järjen mukana niin ei pitäisi tulla ongelmia naapureiden kanssa, ei siis ehkä kannata mitään järjettömän rasvaisia possunkimpaleita grillailla vähän väliä jotka siis savua normigrillailua enempi nostaa. Toki jos olet ylimmässä kerroksessa niin voi aika vapaasti grillata mitä huvittaa. Omat naapurit ei ole edes huomannut että minulla on grilli joten melko hyvin ilmeisesti on tullut asiat tuon suhteen hoidettua.
 
Liittynyt
28.01.2019
Viestejä
287
Kaasu palaa niin puhtaasti ettei siitä synny savua tai hajua kuin tosiaan rasvan yms. tippuessa polttimoiden suojan päälle. Harmi kyllä tuosta se makukin grillatessa pitkälti syntyy.

Hiili savuttaa ja tuoksuu hieman enemmän ainakin syttyessään, mutta voipi tosiaan vähän huolellisemmin ajateltuna olla hazardihommaa kerrostalossa. Varsinkin jos suoraan alla on toinen parveke. Parempi varmaan unohtaa hiili.
 
Liittynyt
16.05.2018
Viestejä
1 769
Oman käsityksen mukaan hiilillä toimivaa pallogrilliä SAA käyttää parvekkeella siinä missä kaasua tai sähköäkin. Kaikissa vaihtoehdoissa tosiaan pitää huomioida paloturvallisuus ja tarvittaessa suojaus jos parveke sattuu olemaan puurakenteinen.

Kuitenkin käytännöllisyyden takia ei välttämättä kannata käyttää pallogrilliä koska pitemmällä aikavälillä grilli luultavasti mustaa parvekkeen melko pahasti jos on katettu (katto päällä tai yläpuolella toinen parveke). Lisäksi täytyy muistaa että taloyhtiöllä on mahdollisuus kieltää grillaus parvekkeella kokonaan tai osittain jos pystyy perustelemaan kiellon paloturvallisuudella.

Kokonaan kielletyt vaihtoehdot tilanteesta riippumatta ovat tosiaan kertakäyttögrillit sekä muu avotuli. (hiiligrilliä ei lasketa avotuleksi)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
689
Kerran erehdyin laittamaan pallohiiligrillin parvekkeelle kerrostalossa. Ei ollut hyvä idea. Metrin liekki ja savua.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
233
Lucifer Rondo sähkögrilli 2200 W

Tuollaisella tulee omalla parvekkeella käryteltyä. Hintaansa (79,95) nähden ihan hyvä vekotin lämpötilan säätö on 1-5 porrastettu mutta vitosellahan se saa olla alusta loppuun mikäli kuumaa purtavaa mielii. Tässä talonyhtiössä ainoastaan sähkögrilli on hyväksytty enkä muista että jossakin aiemmassa olisi pallogrilliä hyväksytty missään muussa muodossa kuin pihalla joten varmaan se kannattanee aivan suosiolla unohtaa. Jos kaasugrilli on hyväksytty niin ehdottomasti sellainen (!!).
 
Liittynyt
11.03.2019
Viestejä
251
Mulla oli weberin sähkögrilli kun parvekekämpässä asuin muutaman vuoden. Kaasugrilliäkin harkitsin mutta totesin hankalaksi kaasupullojen takia, noita kun ei ihan missä vaan saisi säilyttää ja isojakin ovat. Pikkupulloista taas ei paljoa kaasua riitä jos haluaa grillata enemmän kuin muutaman makkaran. Väittäisin kumminkin tuon weberin olleen sähkögrilliksi erittäin hyvä, hyvin lähellä kaasugrilliä. On minulla se viellä tuolla varastossa. Jos kiinnostusta voin sen edullisesti myydäkin. Q1300 oli muistaakseni malli, tästä löytyy myös kaasuversio ainoa ero on polttimet vs vastukset.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 630
Mulla oli weberin sähkögrilli kun parvekekämpässä asuin muutaman vuoden. Kaasugrilliäkin harkitsin mutta totesin hankalaksi kaasupullojen takia, noita kun ei ihan missä vaan saisi säilyttää ja isojakin ovat. Pikkupulloista taas ei paljoa kaasua riitä jos haluaa grillata enemmän kuin muutaman makkaran. Väittäisin kumminkin tuon weberin olleen sähkögrilliksi erittäin hyvä, hyvin lähellä kaasugrilliä. On minulla se viellä tuolla varastossa. Jos kiinnostusta voin sen edullisesti myydäkin. Q1300 oli muistaakseni malli, tästä löytyy myös kaasuversio ainoa ero on polttimet vs vastukset.
Viimeiset 15v olen hyvällä menestyksellä säilyttänyt 5kg kaasupulloa (ensin teräksinen, sittemmin komposiitti,) siinä grillin omassa alakaapissa ja koko setti on käytännössä aina ulkona. Ihan pureksimatta ei kannata niellä niitä Suomalaiseen tapaan täysin överiksi vedettyjä vaatimuksia säilytyksestä, mutta maalaisjärkeä kannattaa toki käyttää.
 
Liittynyt
11.03.2019
Viestejä
251
Viimeiset 15v olen hyvällä menestyksellä säilyttänyt 5kg kaasupulloa (ensin teräksinen, sittemmin komposiitti,) siinä grillin omassa alakaapissa ja koko setti on käytännössä aina ulkona. Ihan pureksimatta ei kannata niellä niitä Suomalaiseen tapaan täysin överiksi vedettyjä vaatimuksia säilytyksestä, mutta maalaisjärkeä kannattaa toki käyttää.
Parvekkeella säilytys varmaan ihan ok jos iso pullo ei siellä häiritse. Tuskin häiritsee jos se mahtuu grillin alakaappiin joka on myös parvekkeella ympärivuoden. Näistäkin voi toki olla talokohtaisia säännöksiä/toivomuksia, asia erikseen kuinka paljon niistä välittää. Itse kaasupullon säilytykseen kumminkin on ihan olemassa säädöksiä kuten että sitä ei saa säilyttää esim. taloyhtiön verkkokellarissa tai vaatekaapissa yms.

Oli miten oli, mutta kuten sanoin.. Itse koin helpommaksi sähkögrillin, joka lopulta osoittautui lähes kaasugrillin veroiksi vehkeeksi. Kallishan tuo oli sähkögrilliksi, halpis sähkögrillit on sitten asia erikseen...
 
Viimeksi muokattu:

Rensu

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
741
Itellä on ollut sähkögrilli parvekkeella varmaan 5 vuotta ja käyttänyt sitä varmaan noin 5 kertaa. Tehoton, pannu liedellä ja paljon enemmän jerkkua paistamiseen. Varsinkin jos tuulee, niin ei tapahdu mitään. Ja sitten se huonoin puoli, tuon OBHn grillin peseminen on aikalailla perseestä. Eli ehdottomasti kaasugrilli jos vain mahdollista, sillä voi sentään tehdä jotain grillausta muistuttavaa.
 
Liittynyt
11.03.2019
Viestejä
251
Itellä on ollut sähkögrilli parvekkeella varmaan 5 vuotta ja käyttänyt sitä varmaan noin 5 kertaa. Tehoton, pannu liedellä ja paljon enemmän jerkkua paistamiseen. Varsinkin jos tuulee, niin ei tapahdu mitään. Ja sitten se huonoin puoli, tuon OBHn grillin peseminen on aikalailla perseestä. Eli ehdottomasti kaasugrilli jos vain mahdollista, sillä voi sentään tehdä jotain grillausta muistuttavaa.
Kannettomien halpis "parila" grillien ongelma ja jopa kannellisten. Osta kunnolinen 300€ sähkögrilli, ihan näin oman kokemuksen pohjalta totean. Toki tuo kaasugrillikin on hyvä jos sellaista haluaa ja kehtaa parvekkeella käyttää.

On tullut kokeiltua noita lucifer, obh yms halpis sähkögrillejä kansilla ja ilman ja nehän on ihan pyllystä suoraan sanottuna. Tuo weber kumminkin oli positiivinen yllätys sähkögrilliksi mitä muutaman kesän kerkesin sitä käyttää ennen ok taloon muuttoa. Valurauta runko ja ritilät varmaan vaikutti paljon, ei se kaasugrillikään liekillä niitä lihoja polta ilman reilun öljyn/rasvan käyttöä. Parila sähkögrilli on kyllä mielestäni aivan turha ylipäätänsäkin ellei sitten vain tykkää kokata partsilla keittiön sijasta.

Niin ja ainakin tosta weberistä sai kannen, pohjan ja vastukset irti muutamalla ruuvilla niin oli hyvin helppo pestä + siellä oli se reikä pohjalla mistä valui rasvat kalliiseen weber merkkiseen foliovuokaan :lol: Sai tohon tosin laitettua ihan pirkan foliota rullastakin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
294
https://www.amazon.de/Steba-VG200-BBQ-Tischgrill-Glasdeckel/dp/B0015Q46VC

Tuollaisesta on nyt jokusen kuukauden kokemus kerrostalon partsilla, sanotaan nyt niin, että kyllä tuolla ainakin välttää sen ettei koko kämppä käryä jos vähän rasvaista lihaa "grillaa".

Tehoa on sen verran että aina ei tarvitse edes täysillä luukuttaa ja lisäpisteet siitä että hajoaa kolmeen osaan: rasvankeräin, grillilevy ja lasikansi. Ne on helppo puhdistaa. Kaikki sähkökomponentit on tuossa "mokkulassa", mikä on irroitettava.

Vastaa siis käytännössä parilaa, mutta tuo kansi on sen verran matalalla, että tuntuu auttavan kypsennyksessä.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 070
Ostin OBH 2200w sähkiksen kun sain halvalla esiomistetun mutta käyttämättömän. Testaillaas mitä sillä saa aikaan
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 645
Viestejä
4 197 260
Jäsenet
70 760
Uusin jäsen
Maakkkee

Hinta.fi

Ylös Bottom