Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS-foorumin Piparkakkutalokisa 2024 -äänestys käynnissä! Käy äänestämässä 22 osallistujan joukosta kolme mielestäsi hienointa kilpailutyötä ja osallistu arvontaan! Linkki äänestykseen >>>
Liikkumistarpeet aika vähäisiä, niin ehkä luopuisin kokonaan vanhasta autonromustani (vm. 2006) ja matkustaisn jatkossa taksilla ammattikuskin kyydissä. Pysäköintiongelmatkin olisivat historiaa.
En käsitä ollenkaan näitä jotka haluaisi loputtomalla budjetilla sähköauton Miksi ihmeessä.
Polkupyörällä kun ei olisi enää kiire mihinkään
Voisin repäistä ja kaikkiaOisko se sähköpyörä vai jopo vai mikä? Ihan OT:nä jos saisit valita minkä polkupyörän vaan.
Voisin repäistä ja teettää sähköavusteisen joponOisko se sähköpyörä vai jopo vai mikä? Ihan OT:nä jos saisit valita minkä polkupyörän vaan.
Kai sitä rajoittaisi, että kenelle siitä kertoo, mutta aina jotenkin harmittaa, kun joku lottovoittaja kertoo päivittäneensä pihaan uuden Octavian ja suunnittelevansa ehkä joskus maalämpöön vaihtamista ja siinä se.Ei kukaan ajatellut salata sitä voittoaan? Eli auto ei vois kauheen räväkkä olla.
VW Phaeton 5.0 V10 TDI kaikilla herkuilla ja vähintään Stage 1 -softalla. Ei haittaisi, jos olisi vähän jotain pientä putkistoa ärisemässä. Normaalissa ajossa menee ylellisesti ja eleettömästi edustusauton tapaan, mutta tarvittaessa pinkaisee kunnolla vauhtiin murinan kera. Pientä Sleeper-meininkiä.
Ei ole kallis auto ostohinnaltaan ja ei herätä kateutta, kun näyttää vain isolta Passatilta. Vaatii kuitenkin lähes miljonäärin varallisuuden ylläpitoon. Tuo on ollut lapsuudesta asti oma haave ja antaisi kyllä varmasti mukavat kyydit kelissä kuin kelissä. Joitakin vuosia sitten löysin tuollaisen kolaroituna ja hylättynä parkkipaikalta ja oli surullinen näky. Akku oli tyhjä, mutta avaimet yhä sisällä. Herkkujakin oli ruksittu, kun mm. etupenkin pääntuissa oli näytöt takamatkustajille. Selvittelin asiaa ja kuski oli huhujen mukaan käynyt kännissä ajelemassa Phaetonilla huonoin seurauksin.
No luulisi ettei niiden piuhojen kanssa taistelu sen mukavampaa ole ja fiilispuoli jää kokonaan pois.Jos ei tykkää tuulessa ja tuiskussa kokoajan tankata niitä vehkeitä?
Itse lottoan pelkästään eurojaskaa, kun on joku 90m jaossa, eli kyllä siitä vaikka 10m likenee autoihin. Itse en ostaisi mitään kallista taloa tms, joten autot olisivat suurin kulueräniMillaisella lottovoitolla ostellaan kymmeniä autoja? Ei ainakaan millään perus 5milj. € poteilla. Lottovoittaja ei ole mikään rajaton vaan sillä voi vähän laajentaa valikoimaa mutta hyperautoja ei saa yhtäkään.
Ei super tai hyperautoja ostellakkaan mutta viidellä miljoonalla saisi jo monta ykkös tai kymppitonnien autoja. Itselleni tuskin tulisi yhtäkään edes 100k arvoista autoa vaikka suht intohimoisesti autoihin/autoiluun/ajoneuvokulttuuriin harrastuksena suhtaudunkin.Millaisella lottovoitolla ostellaan kymmeniä autoja? Ei ainakaan millään perus 5milj. € poteilla. Lottovoittaja ei ole mikään rajaton vaan sillä voi vähän laajentaa valikoimaa mutta hyperautoja ei saa yhtäkään.
Alkaa vaan noiden veikeiden klassikoiden hinnat nousta varsin nopeasti. Nyt jos haluaa hankkia esim RX8:n niin niitä saa vielä halvalla koska ei ollut uutena niin pidetty, mutta en usko että kovin monta vuotta menee niin alkaa niidenkin arvo pysymään tai jopa nousemaan. Ja RX7:t ovat jo ties missä. Cosworthit voi unohtaa, samoin kuin nopeat Cliot, MX-5:a saa vielä jos tyytyy huonompaan kuntoon tai uudempaan malliin, Fordin tehomalleja saa vielä kohtuu hyvin järkeviin hintoihin ja sitten noissa muissa ns hitaissa erikoisissa on hyvinkin suuri heittely. Äkkiä ne "vastahan ne on pari vuotta vanhoja" mietteet muuttuu kun tajuaa että se teini-iän unelma-auto onkin 30v+ saati jos mennään niihin ultimate unelmiin niin 50v menee rikki heittämällä. Eli saa toki kymmeniä mutta yllättävän vähän saa jos tykkää erikoisemmista.Ei super tai hyperautoja ostellakkaan mutta viidellä miljoonalla saisi jo monta ykkös tai kymppitonnien autoja. Itselleni tuskin tulisi yhtäkään edes 100k arvoista autoa vaikka suht intohimoisesti autoihin/autoiluun/ajoneuvokulttuuriin harrastuksena suhtaudunkin.
Meitä on moneen junaan.
No siis tällaisen voisi kyllä ottaa sen H1 kaveriksi talliin.Tullut haaveiltua monasti, että hummeri voisi olla kiva vehje, mutta...
Jos rahaa tulisi niin, että ranteita pakottaisi saattaisi nykyinen katumaasturi vaihtua sellaiseen laitteeseen, joka todella osaisi arvostaa suomalaisia maanteitä.
Karjaalla kohistaan: Sisu GTP:n "Bear" yleiseen myyntiin?
Karjaalta kuuluu kummia: Latvian armeijan vertailutestien voittajasta, suomalaisesta Sisu GTP:stä tehdään siviilimuunnos yleiseen tie- ja maastoliikenteeseen!Sisu Auto -kuorma-autotehtaan protopajan tuottama maastokulkukelpoinen erikoisjoukkojen pikamenijä Sisu GTP on ilmoitettu voittajaksi...kuljetusnet.fi
No siis tällaisen voisi kyllä ottaa sen H1 kaveriksi talliin.
Kun asuu Zürichissä, niin voi ajaa vaikka Bentleyllä ja sulautuu ihan mainiosti massaan…Ei kukaan ajatellut salata sitä voittoaan? Eli auto ei vois kauheen räväkkä olla.
Jos osuisi sopivan iso potti kohdalle (Eurojakkipotti maksimit), niin vaihtaisin mökin maalämmön öljylämmitykseen tms. saastuttavampaan, ja nykyisen sähköauton tilalle uittaisin ulkomailta jonkun viimeisen päälle ilmastopaholaisen jolla suhailisin turhia ajoja. Pidemmille matkoille hankkisin yksityiskoneen ja/tai helikopterin. Perustaisin myös erinäisiä some-tilejä, missä palkattu someammattilainen hehkuttelisi näitä touhuja. Sitten iltaisin nautiskelisin kallista viskiä ja ihailisin sitä kaikkea pahennusta mitä sai aiheutettua.Kai sitä rajoittaisi, että kenelle siitä kertoo, mutta aina jotenkin harmittaa, kun joku lottovoittaja kertoo päivittäneensä pihaan uuden Octavian ja suunnittelevansa ehkä joskus maalämpöön vaihtamista ja siinä se.
Mutta toisaalta AJOI sillä vs piti sitä tallissa. Siitä aina pisteet ja respect. Mclaren tai muutkaan super/hyper autot eivät ole vain leluja joita voi ajaa niin ja näin. Ne pitää ottaa tosissaan, ja niitä pitää kunnioittaa. Etenkin vanhemmat missä mikään ajoapu ei ole pelastamassa. En väitä olevani mikään ultimate rattimies joten kyllä tuo pisti omalla tavallaan nöyräksi kun hyppäsi 2021 500hp sähköautosta kaikilla avuilla kevyeen takaveto autoon missä vain 115hp ilman mitään apuja ja tajusi miten helposti sitä voi muuttua matkustajaksi. 100kmh lasissa sivuluisussa loskaisella ja jäisellä suoralla motarilla noilla tehoilla on varsin veikeä kokemus kun on tottunut että 120kmh+ rampilla pienessä nelipyöräluisussa ei ole mikään kummoinen juttu. Viimeksi tänään, noin kolmen viikon tauon jälkeen kun pääsi taas MX-5:n (1990 NA) rattiin 2022 Corollan jälkeen, jo pelkkä täysperävaunun ohi ajaminen muistutti että se on asia mikä olisi pitänyt huomioida. Ajoin siis rinnalle, moderniin autoon tottuneena käsi kevyesti ratilla ja yhtäkkiä auto kiskoo itseään rekkaa kohti rekan turbulenssissa, sai muistamaan että noita vanhempia pitää oikeasti ajaa eikä olla vain kuljetettavana. Voin hyvin kuvitella miten helposti joku rajumpi -80-90luvun laite lähtee lapasesta jos annat milliäkään liikaa jarrua, ohjausta tai kaasua. Jo kun miettii vanhempia autoja mitä itsellä oli nuoruudessa ja miten niillä ns. "arkisilla" peleillä mentiin talvisin oikeasti rajoilla, saati sitten rajummat ex virikipot saa miettimään mitä eläimiä esim F1, Countach, F40 yms oli/ovat.Sehän tässä lähinnä on että jos olis taitava rattimies ja vaikka radalla ajamiseen olis tottumusta niin miksei se joku hienompi saattais olla. Mutta kun jo tavallinen kaupunkiliikenne tuottaa haasteita niin en haluaisi tulla muistetuksi kaverina joka romutti Lamborghinin pysäköintihallin ovissa. Miettikää, monenko rikkaan muistatte omistavan McLarenin - ainakin minä ainoastaan Rowan Atkinsonin koska se mälläsi omansa lunariin.