Miksi tänään on hyvä päivä :)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 989
Ei varsinaisesti tänään mutta viime aikoina.

Mä olin ihan unohtanu miltä tuntuu käydä koiralenkillä ilman että tarvii kotiin tullessa vaihtaa heti vaatteet pois ja olla pyyhe päällä puoli tuntia.
Olin unohtanu miltä tuntuu syödä exratulisia siipiä ilman että koko naama ja kroppa litimärkä.
Miltä tultuu kun ei kalsarit ole heti tunnin jälkeen litimärät kun töihin aamulla menee.
Kun voi haravoida pihaa yli vartin että vaatteet on litimärät.

Näyttäis siltä että lääkitys hikoamiseen toimii. On niin helvetin outo olo kun ei ole heti märkänä kun jotain tekee. Voi syödä tulista ruokaa ilman että koko pää märkänä. Voi tehdä pihatöitä enemmän kuin vartin ilman että vaatteet on läpimärät. Voi ajaa nurmikon kuulosuojaimet ja nappikuulokeet päällä ilman että hiki hajottaa ne.

Tuntuu että ihan uus elämä alkais kun ei ole kokoajan hiestä märkä. Uskaltaa jopa liikkua ja tehdä jotain ilman että pitää pelätä että kohta on taas ihan märkä ja pää vuotaa kuin korsteeni.

Tältäkö tuntuu kun on.. normaali..? aivan uskomaton ja samalla hämmentävä fiilis kun ei ole tottunut tällaiseen...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 166
Ei varsinaisesti tänään mutta viime aikoina.

Mä olin ihan unohtanu miltä tuntuu käydä koiralenkillä ilman että tarvii kotiin tullessa vaihtaa heti vaatteet pois ja olla pyyhe päällä puoli tuntia.
Olin unohtanu miltä tuntuu syödä exratulisia siipiä ilman että koko naama ja kroppa litimärkä.
Miltä tultuu kun ei kalsarit ole heti tunnin jälkeen litimärät kun töihin aamulla menee.
Kun voi haravoida pihaa yli vartin että vaatteet on litimärät.

Näyttäis siltä että lääkitys hikoamiseen toimii. On niin helvetin outo olo kun ei ole heti märkänä kun jotain tekee. Voi syödä tulista ruokaa ilman että koko pää märkänä. Voi tehdä pihatöitä enemmän kuin vartin ilman että vaatteet on läpimärät. Voi ajaa nurmikon kuulosuojaimet ja nappikuulokeet päällä ilman että hiki hajottaa ne.

Tuntuu että ihan uus elämä alkais kun ei ole kokoajan hiestä märkä. Uskaltaa jopa liikkua ja tehdä jotain ilman että pitää pelätä että kohta on taas ihan märkä ja pää vuotaa kuin korsteeni.

Tältäkö tuntuu kun on.. normaali..? aivan uskomaton ja samalla hämmentävä fiilis kun ei ole tottunut tällaiseen...
Hienoa että elämä maistuu ja oikea lääkitys on löytynyt. Pudotitko myös painoa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 989
Hienoa että elämä maistuu ja oikea lääkitys on löytynyt. Pudotitko myös painoa?
Painoa ei ole koskaan ollut niin paljon että selittäsi mitää. Kunto on ollut aina luokkaa paska, mutta parin kolmen lääkärireissun ja verikokeiden myötä ei ole mitään selkeää ongelmaa löytynyt. Myös lääkäreiden mukaan paino ei ole ongelma.
Nyt on jo motivaatiota tehdäkkin jotain kun ei tarvii heti pelkää että on kroppa vähänkin märkä kun liikahtaa.
 
Liittynyt
12.01.2019
Viestejä
150
Painoa ei ole koskaan ollut niin paljon että selittäsi mitää. Kunto on ollut aina luokkaa paska, mutta parin kolmen lääkärireissun ja verikokeiden myötä ei ole mitään selkeää ongelmaa löytynyt. Myös lääkäreiden mukaan paino ei ole ongelma.
Nyt on jo motivaatiota tehdäkkin jotain kun ei tarvii heti pelkää että on kroppa vähänkin märkä kun liikahtaa.
Nyt kiinnostaa täälläkin. Mitä lääkitystä? Voisko kyse olla kilpirauhasen liikatoiminnasta. Vapiseeko ja hikoileeko kädet?
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 728
Minulla oli pari vuotta hikoilua kun aloitin liikuntaharrastuksen. Sitten väheni ja nyt ei enää paita kastu. Voihan olla osittain huonon kunnonkin johdosta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 989
Nyt kiinnostaa täälläkin. Mitä lääkitystä? Voisko kyse olla kilpirauhasen liikatoiminnasta. Vapiseeko ja hikoileeko kädet?
Pitää kattoo lääkkeen nimi kun pääsen kotiin.
Kilpparit on tutkittu ainakin kolmeen kertaan viimeisen 10v sisään ei mitään vikaa. Samoin kuin muutkin veriarvot eikä mitään normaalista poikkeavaa, varsinkaan mitää mikä selittäisi hikoilua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 989
Minulla oli pari vuotta hikoilua kun aloitin liikuntaharrastuksen. Sitten väheni ja nyt ei enää paita kastu. Voihan olla osittain huonon kunnonkin johdosta.
Huono kunto ei selitä sitä että tulista ruokaa syödessä pää vuotaa kuin seula. Tai pelkkä ikean kalusteen kasaaminen saa vaatteet likomäräks. Myös lääkäri sano että ei toi hikoiku selity kunnolla.
Ei ole ollu paljon motivaatiota liikkua kun ei tarvii ku laittaa vaatteet päälle ni on jo hiestä märkä.
Kuntopyöräkin oli aikoinaan mutta siitä polkemisesta tullu mitään kun parissa minutissa ihan litimärkä ja jälkihikee pukkaa puolituntia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 989
Nyt kiinnostaa täälläkin. Mitä lääkitystä? Voisko kyse olla kilpirauhasen liikatoiminnasta. Vapiseeko ja hikoileeko kädet?
Pitää kattoo lääkkeen nimi kun pääsen kotiin.
Kilpparit on tutkittu ainakin kolmeen kertaan viimeisen 10v sisään ei mitään vikaa. Samoin kuin muutkin veriarvot eikä mitään normaalista poikkeavaa, varsinkaan mitää mikä selittäisi hikoilua.
Eli lääkkeen nimi on Oxybutynin Mylan 5mg ja tuntuu kyllä itselle toimivan todella hyvin. Pari viikkoa syönyt ja huomaa kyllä että elämänlaatu on noussut potenssiin tuhat tuon jälkeen.
 
Liittynyt
12.01.2019
Viestejä
150
Eli lääkkeen nimi on Oxybutynin Mylan 5mg ja tuntuu kyllä itselle toimivan todella hyvin. Pari viikkoa syönyt ja huomaa kyllä että elämänlaatu on noussut potenssiin tuhat tuon jälkeen.
Hmm, virtsaamistarvetta vähentävä lääke
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 727
Oiskohan uus läppäri, tai tuli hankittua jo pari päivää sitten mutta on se mukavaa kun kaikki tapahtuu nopeasti ja Win 11 aivan loistava kymppiin verrattuna minkä kanssa en oikein ikinä tullut sinuiksi.
Ja ulkonakin on mukava ulkoilla, ei märkää, ei tuule. Vaatetta päälle niin tarkenee kun jossain vähän miinuksen puolella. Pimeys ei haittaa kun on kunnon heijastimet ja valaistukset kunnossa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 770
Huomenna aamulla lähtee lento Suomeen. Johan edellisestä kerrasta on vierähtänyt viitisen vuotta. Vaikkakin vain työn puolesta tällä kertaa ja ei hirveästi jää aikaa sosialisoinnille tai muullekaan aktiviteetille. Mutta joka tapauksessa Suomi on Suomi ja aina se rakas kotimaa, joten kiva on käydä piipahtamassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 989
Arjen pieniä iloja..
Pakkasesta löytyi viime itsenäsyyspäivänä ruistaikinaan tehtyjä perunapiirakoita. Vartti airfryerissä ja ihanan rapea kuori ja päälle voita, juustoa ja pepperoni. Harmittavasti makkara loppui mutta kyllä oli hyvää!
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
609
Pari penaltia Jatkoajan forumin puolelta maistuu, varsinkin Mikon.

Nimimerkki mikko600 on saanut loppuvuoden bannin muun urheilun osioon.
Nimimerkin VilleLeino sopimus on purettu yksipuolisesti.
 
Liittynyt
19.06.2018
Viestejä
647
Foorumi johon pitää kirjoittaa tarina siitä miksi pitäisi päästä jäseneksi. :thumbsdown:
Ja taitaa olla kuun asennosta kiinni hyväksytäänkö hakemus vai ei. Kai siellä yritetään estää huumorinikkejä (tai tupla/tripla-nikkeilijöitä) tai jotain. Hyvä palsta oli joskus +10v sitten, nykyään käyn hyvin satunnaisesti katselemassa kotipaikkakunnan jääkiekkoon liittyviä juttuja. Oma fiilis on että tuo palsta kasvoi liian suureksi ja toisaalta on profiloitunut (tai yrittää profiloitua) enemmän verkkojulkaisuna (tai sisällöntuottajana tms) kun keskustelupalstana.
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 089
Löyty sopiva lumilinko traktoriin, ja saa samalla kyydillä tänne kun tulloo perälevykin.. :tup:
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
936
Oli harvinaisen mukava uus hoitava lääkäri jonka juttusilla kävin ja raapusteltiin siin yhdessä lausuntoa kelalle liittyen noihin mun kyytitarpeisiin että miks mä edelleenkin näkörajoitteeni takia juu tarviin niitä niin helvetin kalliita taksikyytejä juu ja ei, mä en ole kokenut ihmeparantumista......

Pikkusen kyllä joskus huvittaa noi kelan käytännöt mutta juu..
 

a-p

Make ATK Great Again
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
712
Päädyin sattumankaupalla synttäreille. Siellä ilta meni kivasti Hong Kongilaisten ja paikallisten kanssa syöden kanaa ja kakkua :kahvi:

Eivät paljoa miettineet vaan heti tuli kutsu pöytään, kun olin uusi kaveri mestoilla.
 

a-p

Make ATK Great Again
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
712
Keli kohillaa ja auto alla. Kyllä kelpaa päristellä. Nyt pientä hiukopalaa seiska elevenistä ja matka jatkuu. 1800NT$ (~50€/pvä) vuokra kiesistä päivältä. Olisi ehkä halvemmalla saanut, mutta tuo firma oli virallinen eikä venkuloinut mitään. Jossain olisi pitänyt olla paikallinen ajokortti tai jättää passi jemmaan.

Ihon väri on sama, kuin keitetyllä ravulla, joten hyvä mennä polskimaan luonnon lähteeseen.

Matkaa kohteeseen 25km ja ajoaika 55min. Mutkapätkää on ja kapeita väyliä.

IMG20231111120931.jpg
IMG20231109131451.jpg

16996808893714904558385736720809.jpg :kahvi:

ps. @Sampsa Miksi Iotechille ei voi laittaa RAW-muotoisia valokuvia? Ihan mielenkiinnosta, kun kovin moni muukaan alusta ei tue RAW-muotoa.
 
Viimeksi muokattu:

a-p

Make ATK Great Again
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
712
Kesäloma vielä jäljellä. Matkalla näkemään vanhempia ja kavereit kotokonnuille. Kaverin mökillä käymään tänään saunomisen merkeissä.

Tuli tänään nähtyä erästä kaveria, jonka kanssa emme olleet nähneet vuosikausiin. Jokunen tunti meni siinä yleisesti elämänmenoista jutellen ja juttu lensi yhtä hyvin, kuin viime kerralla. Selvisi myös syy, että miksi oli ollut taukoa näkemisestä ja ymmärsin asian.

Suomeen palasin reissusta eilen iltapäivällä. Kroppa hieman palautuu aikaerorasituksesta ja olo varsin mukava.

Etelän lämpö pisti mielialaa korkeammalle, sekä hymyäkin lähtee paremmin ihan normiasioissa.

Sain myös lisää vapaat, kun sain työaikamuutos toiveen läpi töissä ja näin firman kautta tuli ennen muutosta viiden päivän lisävapaat. Nyt jatkossa saa nauttia jopa vitosen vapaista säännöllisesti ja tämä iskee itselleni lompakkoon noin parin-kolmen satasen verran, mutten koe rahan vievän ohi vapaudesta.

Syy pidemmille vapaille on pidemmät työpäivät+putket. Mieluummin käyn putkessa duunissa, jolloin se vastavuoroisesti kuittaantuu lyhyellä aikavälillä.

Ennen lomaa tein 5/2 rytmillä yötöitä, enkä saanut palauduttua kunnolla siitä, joten ennen lomalle lähtöä pyysin muutosta työaikoihin. Pomo katseli ja sanoi, että katsotaan miten käy. :kahvi:

Olin jo varautunut kuukausien odotteluun, koska se on aika normiaika saada muutokset läpi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 989
Kesäloma vielä jäljellä. Matkalla näkemään vanhempia ja kavereit kotokonnuille. Kaverin mökillä käymään tänään saunomisen merkeissä.

Tuli tänään nähtyä erästä kaveria, jonka kanssa emme olleet nähneet vuosikausiin. Jokunen tunti meni siinä yleisesti elämänmenoista jutellen ja juttu lensi yhtä hyvin, kuin viime kerralla. Selvisi myös syy, että miksi oli ollut taukoa näkemisestä ja ymmärsin asian.

Suomeen palasin reissusta eilen iltapäivällä. Kroppa hieman palautuu aikaerorasituksesta ja olo varsin mukava.

Etelän lämpö pisti mielialaa korkeammalle, sekä hymyäkin lähtee paremmin ihan normiasioissa.

Sain myös lisää vapaat, kun sain työaikamuutos toiveen läpi töissä ja näin firman kautta tuli ennen muutosta viiden päivän lisävapaat. Nyt jatkossa saa nauttia jopa vitosen vapaista säännöllisesti ja tämä iskee itselleni lompakkoon noin parin-kolmen satasen verran, mutten koe rahan vievän ohi vapaudesta.

Syy pidemmille vapaille on pidemmät työpäivät+putket. Mieluummin käyn putkessa duunissa, jolloin se vastavuoroisesti kuittaantuu lyhyellä aikavälillä.

Ennen lomaa tein 5/2 rytmillä yötöitä, enkä saanut palauduttua kunnolla siitä, joten ennen lomalle lähtöä pyysin muutosta työaikoihin. Pomo katseli ja sanoi, että katsotaan miten käy. :kahvi:

Olin jo varautunut kuukausien odotteluun, koska se on aika normiaika saada muutokset läpi.
Millon ajattelit sen loman aloittaa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 461
Mummun yli 10v vanha rigiboxi korjattu. Sisällä ollut alkup. 1tb wd creen oli ajettu yli 56k tuntia ja veteli viimeisiään. Täältä löytyi sopivaan hintaan 1tb wd black (5k tuntia ajettu). Poriotit ja jumalanpalvelukset saatu pelastettua kun siirsin koneelle ja takas uuteen levyyn. Kolkuttelee yheksää kymppiä niin eiköhän tuo kestä taas eliniän eikä tartte alkaa opetella jotain uutta härpäkettä...
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 039
Mummun yli 10v vanha rigiboxi korjattu. Sisällä ollut alkup. 1tb wd creen oli ajettu yli 56k tuntia ja veteli viimeisiään. Täältä löytyi sopivaan hintaan 1tb wd black (5k tuntia ajettu). Poriotit ja jumalanpalvelukset saatu pelastettua kun siirsin koneelle ja takas uuteen levyyn. Kolkuttelee yheksää kymppiä niin eiköhän tuo kestä taas eliniän eikä tartte alkaa opetella jotain uutta härpäkettä...
Jos digiboksista oli kyse, niin eihän ole topfield?
Meinaan, jos et korjaa virtalähdettä siitä, niin viimeistään viikon päästä on jo uusikin kiintolevy rikki.
Parikymmentä itse noita huvikseen korjaillut. Jostain mittasin 12v-linjasta yli 20v, kun virtalähteen konkat oli huonona.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 461
Jos digiboksista oli kyse, niin eihän ole topfield?
Meinaan, jos et korjaa virtalähdettä siitä, niin viimeistään viikon päästä on jo uusikin kiintolevy rikki.
Parikymmentä itse noita huvikseen korjaillut. Jostain mittasin 12v-linjasta yli 20v, kun virtalähteen konkat oli huonona.
Handani ulkoisella virtaläheellä. Emolle tosin on joskus joku konkka vaihdettu malliin purettu ja kolvattu nysiin kines. Uutena tuon ostin joskus enkä muista kyllä itse tehneeni, jotta tehtaan virityksiä :). Kiintolevyä on saanut välillä käyttää irti tietokoneessa ennenkin kun boxi menee solmuun jos on liikaa tallenteita juuressa ja mummu mitään kansioita osaa tehdä niin tallettaa aina juureen kaikki...

Ja aiheeseen. Juniori inssi läpi :tup:

Sit vaan toivotaan, että bemari pysyy tiellä...
 

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
377
Olen saanut nyt asiat siihen jamaan että nyt on sopivasti tekemistä ja vapaa-aikaa. Ja pimeä marraskuu alkaa muuttua joulukuuksi mikä minulla tarkoittaa kaamosmasennuksen väistymistä.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 857
Olen saanut nyt asiat siihen jamaan että nyt on sopivasti tekemistä ja vapaa-aikaa. Ja pimeä marraskuu alkaa muuttua joulukuuksi mikä minulla tarkoittaa kaamosmasennuksen väistymistä.
Päivät lyhenevät ja pimenevät aina joulukuun loppupuolelle asti.
a61aa067-1c2e-4f8f-aad9-acc2deadc906-1690045939460.jpg
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Olen saanut nyt asiat siihen jamaan että nyt on sopivasti tekemistä ja vapaa-aikaa. Ja pimeä marraskuu alkaa muuttua joulukuuksi mikä minulla tarkoittaa kaamosmasennuksen väistymistä.
Päivät lyhenevät ja pimenevät aina joulukuun loppupuolelle asti.
Valo silti lisääntyy kun on lunta ja pilvettömiä pakkaspäiviä. Kuten tänään, mitä olin tulossa ketjuun hehkuttamaan :giggle:
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 190
Tänään sulaa mukavasti PV-lappusien päältä lumet ja jäät pois. Alle 10% pinnasta enää jäässä. Sunnuntaina saattaa lähteä loputkin.

Helen laski jo eilisen kustannusvaikutuksen joka oli rapiat 40€ josta vielä carunat ja verot pois, selvästi jäi plussalle. Uusitut sähköt kestivät ongelmitta lisäkuormat ja vaikuttaa siltä, että lämmitysjärjestelmän suorasähkö varajärjestely on oikein mitoitettu. Lämpöykköselle tästä propsit, vaikka asennuksessa olikin aikanaan haasteita.
Harrastelumielessä viritetyt Shelly pohjaiset kulutuksen seurannat tuottaa luotettavasti tietoa, jolla voi keventää kuormaa tarpeen mukaan eri vaiheista.
 
Liittynyt
21.05.2022
Viestejä
430
Askartelin portaat autokatoksesta käyttöullakolle. Ennakko-odotukset olivat, että hommassa kasvaa tatti otsaan. Kaikki sujui kuitenkin vaivattomasti ilman mitään ongelmia ja rautakaupan perus 48x198 tavarasta tuli ihan verrattoman hienot Olisi melkein kelvannut vaikka taloon sisälle:love: Vaihteistonostimella sai vielä kätevästi liikuteltua paikalleen ilman ähellystä. Alkoi peräti tuntumaan, että nyt sujuu kaikki niin hyvin, että kohta saa olla ambulanssia soittelemassa, mutta ilman haavereita hommasta selvittiin loppuun asti:cool:

1700935439636.png
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Tätä tarkoitinkin kun sanoin että kaamosmasennus väistyy joulukuussa. En vain viitsinyt jäädä jankkaamaan asiasta tämän Antw kanssa.
Jep. Itsellä ihan sama juttu. Kun maahan tulee pysyvä lumipeite marras-joulukuun vaihteessa, vaikka ohutkin, vaikutus on sama kuin kevään tulolla. Ehkä jopa vielä isompi, koska kontrasti loka-marraskuun harmauteen ja pimeyteen on niin suuri ainakin täällä pk-seudulla.
 
  • Tykkää
Reactions: cl0
Liittynyt
07.02.2018
Viestejä
244
Pääsin tänään ensimmäistä elokuun puolenvälin jälkeen pitemmälle kävelylle, kun murtuneen nilkan kuntoutus toimii. Ulkona oli pakkasta ja aurinkoa.

Älkää kompastuko pikkujouluihin mennessä tai tullessa, kun se näyttää olevan suosittu nilkanmurtoilta. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: cl0
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 740
En tiedä voiko joulukuuta ja tammikuuta ennustaa marraskuun pohjalta, mutta tuleva talvi näyttää hyvältä. Täällä eteläisessä Suomessa talvet ovat olleet monesti aika kurjia, +- nollakeliä lähes kuukausitolkulla, märkää, likaista ja sellaista huonoa talvea. Tässä joskus kolme talvea sitten, oli säälittävin talvi jonka olen nähnyt koko elinikänäni. Koko talven ajan oli lunta maassa yhteensä muutaman vuorokauden ajan. Lähes koko ajan oli plussan puolella lämpötila, ei edes loskaa ollut koska koko talvi oli niin poikkeuksellisen lämmin ja täällä etelässä siis se tarkoitti täyttä lumen puutetta.

Nyt näyttää hyvältä kuten viime talvikin oli. Toki pakkasesta on joillekin ihmiselle haittaa, vaivaa ja kustannuksia. Mutta itse henkilökohtaisesti tykkään. Joulukuussa kai ulkomuistista voi hieman lämmetä eikö vielä olla pysyvästi pakkasen puolella, mutta tammi-helmikuun luulisi olevan riittävän kylmä että ollaan pysyvästi nollan alapuolella.
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 190
Subin säädöt oli ollut 180 astetta väärässä asennossa. Napsautin sen oikeeseen asentoon ja ajoin Antimoden kalibroinnin uusiks, ni jymisee nyt paremmin :)
Tää tekee gutaa, kun tuon hoksaa. Soi tosiaan paremmin sen korjauksen jälkeen. Joskus käyny sama kämmi itsellenikin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 989
Palvelusvuosilisä nassahti tilille ja ulkona ilma on vallan mainio ja huomenna vapaapäivä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 505
Viestejä
4 213 311
Jäsenet
71 075
Uusin jäsen
MarkCober

Hinta.fi

Ylös Bottom