Mikä ulkoinen USB DVD-lukija ja poltin?

Liittynyt
21.04.2021
Viestejä
72
Tilanne on, että olen poistamassa käytöstä viimeisen pöytäkoneen, johon menee sisälle täysikokoinen optinen asema. Käteen jää viisi eri aikoina ostettua DVD-poltinta, joista kaikki taitavat olla LG:n.

Tarve olisi saada joku helppo tapa lukea niitä harvoja DVD-levyjä, mitä nurkissa pyörii tai muuten tulee vastaan. Olen päätynyt tulokseen, että kannettava ulkoinen DVD-asema on tähän paras ratkaisu.

Koska nämä on edullisia vehkeitä, siis 50 € saa jo hyvän (enkä välitä sinisäteistä, kun en ole koskaan yhtään sellaista levyä tai asemaa omistanut), niin näiden testaamiseen ja vertailuun ei yleensä ole hirveästi panostettu. Ynnä jos Googlella etsii "vuoden parhaat DVD-kirjoittimet", niin tuloksena ei tule mitään aitoja vertailuja, vaan tyyliin penni per sana kirjoitettuja mainoksia.

Jos ei merkillä muuten ole mitään väliä, niin minua kiinnostaa Asus. Uskon, että kaikki asemat ovat riittävän nopeita. Bonusta jos voi lukea ja kirjoittaa DVD-RAM, jos sellaisia joskus tulee tarve käsitellä. Arvostan mekaanista kestävyyttä, ettei vuoden tai kahden kuluttua tarvitse metsästää seuraavaa. Ja keveyttä, mutta en kestävyyden kustannuksella, jos joskus tulee tarve kuljettaa kannettavan mukana.

Lähtökohdaksi Asus ZenDrive U7M (SDRW-08U7M-U) ja kysymykseksi siis, että mikä olisi tätä parempi näillä sanotuilla kriteereillä? Tervetuloa myös linkittämään toinen keskustelu, jossa joku on kysynyt samaa asiaa ei liian kauan aikaa sitten.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
195
Tilanne on, että olen poistamassa käytöstä viimeisen pöytäkoneen, johon menee sisälle täysikokoinen optinen asema. Käteen jää viisi eri aikoina ostettua DVD-poltinta, joista kaikki taitavat olla LG:n.

Tarve olisi saada joku helppo tapa lukea niitä harvoja DVD-levyjä, mitä nurkissa pyörii tai muuten tulee vastaan. Olen päätynyt tulokseen, että kannettava ulkoinen DVD-asema on tähän paras ratkaisu.

Koska nämä on edullisia vehkeitä, siis 50 € saa jo hyvän (enkä välitä sinisäteistä, kun en ole koskaan yhtään sellaista levyä tai asemaa omistanut), niin näiden testaamiseen ja vertailuun ei yleensä ole hirveästi panostettu. Ynnä jos Googlella etsii "vuoden parhaat DVD-kirjoittimet", niin tuloksena ei tule mitään aitoja vertailuja, vaan tyyliin penni per sana kirjoitettuja mainoksia.

Jos ei merkillä muuten ole mitään väliä, niin minua kiinnostaa Asus. Uskon, että kaikki asemat ovat riittävän nopeita. Bonusta jos voi lukea ja kirjoittaa DVD-RAM, jos sellaisia joskus tulee tarve käsitellä. Arvostan mekaanista kestävyyttä, ettei vuoden tai kahden kuluttua tarvitse metsästää seuraavaa. Ja keveyttä, mutta en kestävyyden kustannuksella, jos joskus tulee tarve kuljettaa kannettavan mukana.

Lähtökohdaksi Asus ZenDrive U7M (SDRW-08U7M-U) ja kysymykseksi siis, että mikä olisi tätä parempi näillä sanotuilla kriteereillä? Tervetuloa myös linkittämään toinen keskustelu, jossa joku on kysynyt samaa asiaa ei liian kauan aikaa sitten.
Toimisko joku tämän tyyppinen adapteri? On vaan sitten ravistelematta sitä asemaa kun on käytössä =D

 
Liittynyt
21.04.2021
Viestejä
72
Toimisko joku tämän tyyppinen adapteri? On vaan sitten ravistelematta sitä asemaa kun on käytössä =D
Kävi mielessä kyllä. Mutta en haluaisi kuljettaa mukana täysikokoista optista asemaa, adapteria ja adapterin virtalähdettä. Eikä sisäinen optinen asema ole kovin esteettinen näky jos sitä tarvitsee joskus pitää näkyvällä paikalla pidempään.
 
Liittynyt
21.04.2021
Viestejä
72
Kiitos. Tällaiset vertailut on periaatteessa hyviä. Tosin kun katsoo tarkemmin, niin tuossa on ollut yhdeksän laitetta, joista minkään merkki tai malli ei kuulosta mitenkään tutulta. Tästä käsittää kaksi asiaa. Toisena sen, että DVD-asemien aika on niin ohi jo, että iso osa laitteista on Amazonissa myytäviä kiinalaisia merkkejä. Toisena sen, mikä artikkelissa tuodaan esille, että Kiinan elektroniikasta on merkittävä osa varastettujen tai länsimaissa kierrätykseen heitettyjen laitteiden ja niiden osien myymistä uutena laittamalla uusi tarra päälle.

Olen välillä seuraillut tällaista ohjelmaa Youtubessa kuin The China Show ja alkanut miettiä, että koko maassa taitaa olla aika harvassa ne asiat, missä joku ei jollain tavalla ole fuskannut tai vetänyt välistä.

HLDS GP96Y ei näkynyt missään enää myynnissä kun nopeasti katsoin. Tosin selitys voi olla siinä, että tuo vertailu on 2021 maaliskuussa julkaistu. Hintaoppaasta saa jonkinlaisen käsityksen nyt myynnissä olevista, länsimaissa tutun merkkisistä laitteista. Näistä jos saisi samanlaisen testin, niin homma olisi selvä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
319
Ei kai noissa hirveästi niin ihmeellistä tekniikkaa ole, etteikö varmaan mikä tahansa homman hoitaisi. Itse ostin varmaan seitsemän vuotta sitten tällaisen. Ihan hyvin on pelittänyt aina kun on tarvinnut. Eli ehkä kolme kertaa.

 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 845
Itellä on joku Sampan ulkoinen kieputin jonka ostin ikuisuuksia sit korvaamaan koneesta puuttuvaa asemaa, silloin valinnassa kattelin sellaisen mallin, jolle riittää yksi usbi. Pöytäkoneessa kun noita usbeja on kyllä riittämiin, mutta läppäreissä ei välttämäti löydy kahta vierekkäistä porttia.

Eihän noita näytä yleisesti saatavilla olla edes kuin muutamaa mallia ja muutenkin niin marginaalinen tuote ja ite laitteet periaatteessa hyvin samanlaisia niin kukaan näe mielekkääksi moisia edes vertailla.
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 845
Ihan hyvin on pelittänyt aina kun on tarvinnut. Eli ehkä kolme kertaa.
Samalla käyttöasteella on ollut oma asema. Melkoisen rimpula tuo oma nyt ainakin on, mutta eipä siltä ihmeitä nyt kyllä ole vaadittukaan.
Komerossa olisi kyllä kasa sata/pata kieputtimia jotka voisi roudata serri-asemalle, aikansa elänyttä tekniikkaa :D
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 628
Viestejä
4 206 844
Jäsenet
70 927
Uusin jäsen
enigtastic

Hinta.fi

Ylös Bottom