Mikä on tehokkain "retro" prossu+emo setuppi jossa toimii WinXP?

Liittynyt
05.06.2017
Viestejä
2 791
LGA 1156:ssa (juuri ennen Win7:aa julkaistu emolevy) näytti olevan täysi ajurisetti Windows XP:lle mukana.
Mutta onkohan sen jälkeen enää mitään?

Ivy Bridge + WinXP, miten mahtaa käydä? Tai sitä uudempi vielä?
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 184
LGA 1156:ssa (juuri ennen Win7:aa julkaistu emolevy) näytti olevan täysi ajurisetti Windows XP:lle mukana.
Mutta onkohan sen jälkeen enää mitään?

Ivy Bridge + WinXP, miten mahtaa käydä? Tai sitä uudempi vielä?
Mä kokeilin kerran asentaa xp:n asrockin z77 emolle, jolle oli virallisesti ajureita. Ensin homma töksähti sata-ajureihin jo asennuksen aikana. Lisäsin ne siihen xp isotiedostoon ja sain asennettua. Silti ei toiminut vakaasti, joten luovutin. Ehkä toinen valmistaja tarjoaisi paremman kokemuksen, mutta vaihdoin lga 775 (olikohan p45) emoon ja hommat sujuu hyvin.
 
Liittynyt
05.06.2017
Viestejä
2 791
Mä kokeilin kerran asentaa xp:n asrockin z77 emolle, jolle oli virallisesti ajureita. Ensin homma töksähti sata-ajureihin jo asennuksen aikana. Lisäsin ne siihen xp isotiedostoon ja sain asennettua. Silti ei toiminut vakaasti, joten luovutin. Ehkä toinen valmistaja tarjoaisi paremman kokemuksen, mutta vaihdoin lga 775 (olikohan p45) emoon ja hommat sujuu hyvin.
Mulla menee LGA1156 setuppi virransäästötilaan Windows XP:ssä vaikka näppistä ja hiirtä käyttäisi. Sitte pitää virtanäppäimellä herätellä taas kone. Jos on joku näyttistä paljon kuormittava 3D ohjelma (esim peli) päällä niin silloin ei mene virransäästötilaan mutta desktop ohjelmissa menee yllättäen. Windows 7:ssa ei käy noin vaan kaikki toimi juuri niinkuin virransäästöasetuksiin on säädetty, ilman yllätyksiä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 869
Viestejä
4 207 030
Jäsenet
70 994
Uusin jäsen
kinkku777

Hinta.fi

Ylös Bottom