Mikä on mielestäsi kaikkein paras asia, minkä koronapandemia on aiheuttanut?

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
576
Töiden lisäksi seminaareja ja erilaisia luentoja on etänä. Enää ei tarvitse tuhlata koko päivää jonkun mielenkiintoisen tunnin luennon takia vaan voi kuunnella sen etänä.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
BANNED
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 556
Töiden lisäksi seminaareja ja erilaisia luentoja on etänä. Enää ei tarvitse tuhlata koko päivää jonkun mielenkiintoisen tunnin luennon takia vaan voi kuunnella sen etänä.
Tämähän on tosiaan parasta, kun ei tarvitse istua autossa tai junassa tuntikausia sen takia, että voi hoitaa saman puhuvan pään kuuntelun kotioloissa. Säästyy aikaa, vaivaa, kilometrejä ja kaikkea. Toki osaa harmittaa se, etteivät voi vetää enää 8000km "työajoa" km-korvauksilla, kuten pari näätää meidänkin firmassa teki. Nyt kun ne yritti niitä aloitella uudestaan, niin sanottiin suoraan että asiakas toivoo vähemmän käyntejä ja enemmän etäpalavereja. Mikäs siinä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
361
Teams kokousten yleistyminen ehdoton plus. Meilläkin on firmassa neukkareita viidessä eri hallissa ja välillä meni juoksemiseen neukkarista toiseen. Enää ei tarvi juosta kun kaikki hoituu Teamsillä.
Meillä myös etätyökäytännöt muuttuivat koronan aikana/takia. Aikaisemmin oli etätyösopimuksessa kaksi etätyöpäivää kuukaudessa (harkinnan mukaan toki enempikin mahdollista) ja nyt se on sitten 2 päivää viikossa töiden sen salliessa ja tarvittaessa enemmänkin.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 182
Onhan se pakko nostaa nuo etätyöt itsekin positiivisimmaksi asiaksi mitä korona on mukanaan tuonut. Etenkin omalla kohdalla tuli todella sopivasti kun vaihdoin työpaikkaa pandemian alussa. Aiemmassa työpaikassa ei sallittu etätöitä ennen koronaa "koska ei ole ollut tapana tehdä etätöitä", ja uudessakin paikassa etätöistä kysyttäessä vastaus oli liki sama höystettynä kommentilla "ehkä joissain poikkeustapauksissa voi tehdä välillä päivän kotona". Duuni molemmissa paikoissa jonkinlaisena teknisenä asiantuntijana joka istuu 90% työajasta nenä kiinni koneen ruudussa ja/tai luurit korvilla palaverissa/puhelussa.

Sitten kun koronapaska osui tuulettimeen niin käytännössä 100% etänä tehty siitä lähtien ja vain satunnaisia päiviä toimistolla. Onhan tämä tuonut mukanaan muutenkin sellaisen työskentelytapojen muutoksen kun kaikkien on ollut pakko opetella Teamsin ja muiden työkalujen käyttö, ja vielä työskentelyä paikkariippumattomampaan ja agiilimpaan suuntaan. Nykyään projekteissakin käytetään paljon teknisiä piirrustuksia, 3D-malleja ym. apuna katselmoinneissa ja suunnittelussa jotka mun mielestä muutenkin tekee hommasta paljon järkevämpää kuin se, että joku suusanallisesti selittää neukkarissa että "tähän tulee sitte tällanen ja tollanen" ja hyvällä säkällä siitä jää talteen myöhempää varten joku valokuva tussitaululle piirretystä "mallista".

Nyt näyttäisi positiiviselta, että omassa duunipaikassa etähommat tulee olemaan tulevaisuudessa mahdollisia huomattavasti suuremmassa laajuudessa kuin aikaisemmin. Toki siellä aina on sitä porukkaa joka itse viihtyy toimistolla ja haluaa palaveerata aina kasvotusten kaikkein pienimmistäkin asioista, ja yrittävät sitten pakottaa muidenkin työnteon samaan muottiin, mutta nyt näyttäis siltä että etätyöt mahdollistetaan toimihenkilöille ihan eri tavalla kuin ennen. Omalla kohdalla etätyö tarkoittaa tunnin säästöä työmatkoihin joka päivä kun ei tarvitse ajaa toimistolle, eli ihan pienestä ajansäästöstä ei ole kyse.

Ihan hiton järjettömältähän se tuntuis ajaa joka päivä puol tuntia suuntaansa istumaan avokonttoriin näpyttämään tietokonetta ja istumaan Teams-palavereissa sen sijasta että tekee kotona omassa työhuoneessa samaa. Jos itse saisin päättää niin jatkaisin tulevaisuudessakin tätä mallia jossa olen etänä ellei välttämättä tarvitse mennä konttorille jostain syystä. Itse kun olen kohtuullisen introvertti niin ei tuo sosiaalisten kontaktien vähyys/puute häiritse millään tavalla. Saa tauoillakin ihan eri tavalla rentouduttua kotona kun vertaa toimistoelämään niin en näe tässä kuin pelkkiä positiivisia puolia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 050
Koronan hyviä puolia:
1) idiootitkin ovat tajuneet, että etätöissä saa hyvin aikaan
2) liikenneruuhkat Keski-Euroopan lomien aikaan vähentyneet (tosin tämä tulee kyllä täksi kesäksi loppumaan lähes varmasti).

huonoja puolia:
Tärveltyneitä lomakausia kun matkustamista on pitänyt rajoittaa
Tylsyyttä kun harrastuspaikat ovat olleet välillä kiinni ja/tai niissä ei huvita käydä maski päässä
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 369
Kaikenlainen ihmisten välttely on helpottunut ja sehän sopii minulle. Esimerkiksi Wolt ynnä muut kotiintoimitukset oletuksena jättävät tuotteet ovelle eivätkä jää itse siihen stondaamaan. En minä tarvitse katsekontaktia hampurilaiseni tai K-Kaupan toimituksen alkupalaksi.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 453
- Kerrankin voi olla niin kuin muu introverttimassa tai köyhät. Ei tarvitse matkustaa, ei tarvitse mennä edes kotimaan tapahtumiin kun on hyvä syy sille.
- Ei tarvitse vierailla sukulaisissa Jouluna ja muina juhlapyhinä.
- Voi pitää maskia naamalla peittääkseen oman sosiaalisen ahdistuksen esim. kaupassa. Tuo helpottaa ainakin omalla kohdalla jostain syystä.
- ihmiset pitää edes vähän enemmän sitä hajurakoa yleisesti.

Vielä kun voisi olla niin onnellisessa asemassa että voisi tehdä etätöitä.

Harrastukset nyt on muutenkin sitä että istuu kotona, niin korona ei ole vaikuttanut vittujakaan omaan elämäntilanteeseen.
Onneksi ei mitään jälkikasvua ole meidän perheessä niin selviää aika helpolla molempien ollessa introverttejä.
Meemikuva selittäneen kaiken.

gamers.jpg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 451
Itseasiassa meilläkin on kaikenlaiset turhat lähipalaverit vähentyneet lähes olemattomiin, yleensä noissa on puolet porukasta ihmetelleet miksi heidän pitää noihin osallistua. Muutenkin asioiden hoito on ainakin meillä virtaviivaistunut aika paljon kun suoraan keskustellaan kahdenkesken teamsissa ja sitten jos oikeasti on useamman henkilön kanssa tarve palaveerata niin se saadaan helposti järkättyä teamsissa.

Meidän osastolla tuo "täyteen" etätyöhön siirtyminen onnistui erittäin hyvin, todettiin vaan yhtenä perjantaina että ensi viikosta alkaen tullaan firmalle vain jos on oikeasti sellaista asiaa jota etänä ei voi hoitaa ja homma lähti heti hyvin rullaamaan. Aluksi oli melkein joka aamu ryhmäpuheluita mutta nekin vähenivät pikkuhiljaa ja varmaan kuukauden jälkeen kaikki vaan hoitivat hommansa etänä ja todettiin että pidetään vaan kerran viikossa tunnin viikkopalaveri että kaikki on kartalla missä mennään ja sitten tarvittaessa otetaan ryhmäpuheluita. Kamerapakkoakaan ei ole koko aikana ollut kuten joillakin osastoilla on ollut.

Ja tuo että on voinut helposti vedota koronaan kun ei ole halunnut johonkin turhiin kissanristiäisiin lähteä on kyllä ollut kanssa suuri plussa.

Kun korona alkoi, olin vielä avokonttorissa ja vasta joku aika sitten saatiin oman porukan kesken oma toimisto jossa kaikki ei huuda kilpaa. Oli aika järkyttävä ero kuin paljon kotikonttorilla sai enemmän aikaan kun ei koko ajan ollut häiriötekijöitä. Vaikka kuinka oli vastamelukuulokkeet niin meillä oli avokonttorissa pari ihmistä jotka huusivat niin lujaa toisilleen että mitkään parhaimmatkaan vastamelukuulokkeet eivät peittäneet sitä mekkalaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 161
Eiköhän tämän ketjun myötä ole selvinnyt se että mitään muuta "parasta asiaa" pandemiasta ole porukoilla olemassa kuin etätyö. En ole yllättynyt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 451
Eiköhän tämän ketjun myötä ole selvinnyt se että mitään muuta "parasta asiaa" pandemiasta ole porukoilla olemassa kuin etätyö. En ole yllättynyt.
No, etätyön kerrannasvaikutuksina on tosiaan tullut paljon muutakin hyvää, kuten tosiaan esimerkiksi kotitöiden tekeminen (tiskikone, pesukone, ...) kesken työpäivän, ei ole tarvinnut tuhlata aikaa työpaikalle ajamiseen jne. Tuo etätyö vaan on mahdollistanut elämisen paljon tehokkaammin eli työpäivän jälkeen vaan on jäänyt paljon enemmän vapaa-aikaa kun noita normaalisti töisen jälkeen tehtäviä asioita on voinut suorittaa samaan aikaan töisen kanssa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 770
Eiköhän tämän ketjun myötä ole selvinnyt se että mitään muuta "parasta asiaa" pandemiasta ole porukoilla olemassa kuin etätyö. En ole yllättynyt.
Et vissiin päässyt etätöihin, kun jo toistamiseen piti asiasta "valittaa". Onhan tässä tullut muitakin asioita ilmi, mutta ne olet vissiin jättänyt lukematta. Ei kaikkiin ketjuihin ole pakko osallistua. Jos ei kiinnosta lukea miten monille etätyöt on ollut positiivinen asia, niin tällä forumilla on satoja muita ketjuja, joita voit lukea ja kommentoida.
Anna meidän muiden jakaa positiivisia asioita hyvillä mielin, ilman happamia kommenttejasi.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 356
Paras asia oli kun sain kenkää firman covid-paniikissa. Olinkin jämähtänyt sinne liian pitkäksi aikaa. Uusi paikka löytyi melkein heti ja palkkakin nousi. Reilun vuoden ehtisin olla ja löysin vielä paremman paikan. Ilman koronaa homehtuisin vieläkin siellä edellisessä firmassa enkä edes katsoisi muita vaihtoehtoja. Vaihtamalla paranee! Kiitos Kiina.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
119
Itsekin olen nauttinut etätöistä. Vaikka näin mekaanisissa korjaus ja huolto hommissa sitä ei itse voi tehdä niin saa paljon enemmän aikaiseksi kun nuo "työn jarrut" ovat kotona pitämässä etäpalavereita keskenään...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 451
Itsekin olen nauttinut etätöistä. Vaikka näin mekaanisissa korjaus ja huolto hommissa sitä ei itse voi tehdä niin saa paljon enemmän aikaiseksi kun nuo "työn jarrut" ovat kotona pitämässä etäpalavereita keskenään...
Tuo on varmaan ihan totta, meilläkin on "mikromanagerointi" vähentynyt huomattavasti eri yksiköiden päälliköiden toimesta kun pomot ovat etätöissä ja kentällä olevat ihmiset saavat ihan oikeasti itse suunnitella ja toteuttaa töitään järkevässä järjestyksessä eikä koko ajan ole tullut ylemmältä taholta turhia työmääräyksiä. Vaikka itse olenkin vain yksittäinen pyörä monen osaston keikkojen tuessa niin on ollut huomattavissa että hommia tehdään nyt jotenkin järkevämmin ettei sinkoilla ihan satunnaisesti minne sattuu vaan ollaan saatu käytäntö että kiireellisimmät hommat ensin ja sitten normihommat tehdään jossakin järkevässä järjestyksessä kun duunarit ovat itse saaneet enemmin aikatauluttaa omia hommiaan.
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
1 231
Ilahduttavaa huomata, että muutkin kuin minä nauttivat siitä, että on koronan ansiosta on saanut olla rauhassa epäsosiaalinen.

Minulla on yksi, jota ei ole vielä mainittu: Sain tarpeeksi motivaatiota lopettaa tupakointi. Pudotin reilusti painoa ja aloin liikkua. Eli yleisesti ottaen elämäntapojen tervehtyminen.

Seuraavan ovat jo kaikki maininneet mutta mainitsen minäkin, koska niin merkittävä asia: Etätöiden muodostuminen normaaliksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 451
Ilahduttavaa huomata, että muutkin kuin minä nauttivat siitä, että on koronan ansiosta on saanut olla rauhassa epäsosiaalinen.

Minulla on yksi, jota ei ole vielä mainittu: Sain tarpeeksi motivaatiota lopettaa tupakointi. Pudotin reilusti painoa ja aloin liikkua. Eli yleisesti ottaen elämäntapojen tervehtyminen.

Seuraavan ovat jo kaikki maininneet mutta mainitsen minäkin, koska niin merkittävä asia: Etätöiden muodostuminen normaaliksi.
Itse en ole lopettanut tupakointia, tosin olen koittanut vähentää mutta tosiaan itsekin on tullut enemmän liikuttua vapaa-ajalla (joka lisääntyi etätyön ansiosta) ja on ehkä tullut syötyä fiksummin kun ei ole tullut käytyä lounasähkyeväällä ja muutenkin jotenkin on vähän ehkä elämäntavat tämän takia muuttuneet aavistuksen terveellisempään suuntaan. Paino ei ole nyt reilusti pudonnut mutta vaaka kyllä väittää että jokunen kilo olisi painostakin lähtenyt.

Toisaalta, työpäivän aikana ei tule liiikuttua niin paljon kuin firmalla notkuessa. Firmalla kuitenkin tulee käytyä kahviossa hakemassa lisää kahvia, käveltyä ruokapaikkaan jne joten hyötyliikuntaa tuli jokusia askeleita mutta vastapainoksi etätöissä ollessa tulee lähdettyä heti työpäivän jälkeen kävelylle jota ei tullut läheskään niin usein tehtyä lähityöaikana.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
362
Kroonisesti sairaana/hautaan asti työkyvyttömänä olevan elämään ei oo oikeastaan millään tavalla negatiivisesti vaikuttanut. Tai no ehkä hieman vähentynyt sairaalakäynnit(eivät niin herkästi anna aikoja), mutta toi nyt enemmän +-0.
Positiivisia asioita mm. Ruuan verkkokaupat (foodoramarket/metrokauppa/woltmarket), itsestään selvää ettei tuntemattomat iske iholle tai häiritse ja ehkä henkisesti helpottaa fiilistä, kun ei oo nyt yksin se jonka elämä täysin rajattu :lol: jos jotain negatiivista pitäis mainita, niin ehkä toi krooninen yskä vähän pelottaa julkisilla paikoilla :oops:

E: Otsikossa mainittuun "paras" kohtaan ehkä kuitenkin menee henkinen helpotus.
 
Liittynyt
08.04.2017
Viestejä
1 298
Häntää heiluttavat koirat on parhaita. Meilläkin pikkuinen on oppinut könyämään viereen ja puskemaan kuonolla hiirikättä, jotta saa rapsutusta. Tylsät etäkokoukset on parhaita, kun voi saada rapsutusta kyllästymiseen asti ja ruokatauolla pääsee pihalle tuulettumaan isännän kanssa. Muutaman kokouksen olen pitänyt kävellen koirulaisen kanssa.

Ennen koronaa elin ruuhkavuosia ja ajoin autolla valtavasti. Töiden jälkeen vein lapset treeneihin ja viikonloppuna peleihin. Mitään aikaa ei oikeastaan ollut yhtään, kun jälkeenpäin ajattelee.
 
Liittynyt
08.04.2017
Viestejä
1 298
Kroonisesti sairaana/hautaan asti työkyvyttömänä olevan elämään ei oo oikeastaan millään tavalla negatiivisesti vaikuttanut. Tai no ehkä hieman vähentynyt sairaalakäynnit(eivät niin herkästi anna aikoja), mutta toi nyt enemmän +-0.
Positiivisia asioita mm. Ruuan verkkokaupat (foodoramarket/metrokauppa/woltmarket), itsestään selvää ettei tuntemattomat iske iholle tai häiritse ja ehkä henkisesti helpottaa fiilistä, kun ei oo nyt yksin se jonka elämä täysin rajattu :lol: jos jotain negatiivista pitäis mainita, niin ehkä toi krooninen yskä vähän pelottaa julkisilla paikoilla :oops:

E: Otsikossa mainittuun "paras" kohtaan ehkä kuitenkin menee henkinen helpotus.
Tsemppiä! Voin vaan kuvitella kaupassa käymistä. Itse aivastin siellä juuri ensimmäistä kertaa 2 vuoteen ja tuli pelon sekainen tunne että voiko näin tehdä. Lähipiirissä myös kroonisesti sairaita. Ei ole helppoa.
 
Liittynyt
08.04.2017
Viestejä
1 298
Aina mietin näitä. Ennen koronaa, et koskaan ollut huolestunut?
En oikein ymmärrä mitä tarkoitit, mutta lähimmäisen vakava sairaus huolestutti jo ennen koronaa. Korona ei sen rinnalla nyt tunnu juuri miltään. Lähinnä lääkäriin pääsy huolestuttaa ja se että miten korona vaikuttaa sairauden kanssa. Kuolema tai vakava sairaus suhteuttaa elämässä monenlaisia asioita.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
993
Pahoillani ja ajatukseni ovat sinun läheisen mukana.

Tyhmästi yleistin, mutta tarkoitin, että nyt on löytynyt aivan uusi ihmislahkon alalaji. Riskiryhmään kuuluvat. Sellaisia ei koskaan ollut ennen koronaa. Siis ihmiset eivät tajunneet kuuluvansa riskiryhmään. Jos olit yli 50v. satakiloinen röökaaja diabeteksella, niin ikinä sinun mielessä ei koskaan käynyt, että seuraavan flunssan kohdalla sinulla saattaisi olla suurempi mahdollisuus keikahtaa kuin normi jampalla?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
882
Pikkulapsiarkena ei tunnu siltä että sosiaalinen elämä menee viemäristä kun kaikki nysvää kotona joka tapauksessa.

Itse en fanita etätyötä, ja uskon että tuosta tullaan maksamaan vielä iso raha. Suurin osa ihmisistä tarvitsee pidemmän päälle sen työyhteisön tuen vaikkeivat sitä itse tajuaisikaan. Jaksamiseen lisääntyvät ongelmat jää piiloon, yksinolo passivoittaa ja sitoutuminen työhön ja työyhteisöön jää olemattomaksi. Uudet innovaatiotkin vaativat yleensä ihmisten tiivistä vuorovaikutusta. Lisäksi työpaikan tuleminen kotiin on harvoin ainakaan perheellisille täysin ongelmatonta [
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 292
Eiköhän tämän ketjun myötä ole selvinnyt se että mitään muuta "parasta asiaa" pandemiasta ole porukoilla olemassa kuin etätyö. En ole yllättynyt.
Niin, kaipa se on aika luonnollista. Onhan episodin kokonaisvaikutus selvästi erittäin järkyttävän kamalan negatiivinen, vaikka jotkut eivät sitä omasta kuplastaan kykene aistimaan. Talous on ottanut takapakkia kokonaisuutena, vaikka ei mitään kärsineistä aloista tajuaisi. Lisäksi alueellisesti olemme kusessa nyt ja ehkä vasta 3 vuoden tai 10 vuoden päästä tajuamme, että suunta lähtikin jyrkästi alaspäin eikä selvitty millään nousun loivenemisella.

Niitä muita pieniä positiivisia asioita on toki mainittu, mutta en minäkään niitä ala suuremmin liioitella. Enhän ole edes "päässyt" etätyöhön, koska en tee toimistotyötä.

Mutta etätyö. Sehän se paras juttu tänä, viime tai toissa vuonna on. :rofl2: ;)
 
Liittynyt
04.01.2022
Viestejä
206
Paras asia on että sankka joukko ihmisiä on eheytynyt ja osaavat
nyt kriittisesti tulkita uutisia, sokeasti uskomatta niihin (koronapakotus uutiset)
myös muiden asioiden tiimoilta. :thumbsup::hmm::geek::lol::cautious:
 

Richt3r

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.05.2019
Viestejä
168
Paras asia on että sankka joukko ihmisiä on eheytynyt ja osaavat
nyt kriittisesti tulkita uutisia, sokeasti uskomatta niihin (koronapakotus uutiset)
myös muiden asioiden tiimoilta. :thumbsup::hmm::geek::lol::cautious:
Se on kyllä huomattu, että näitä "I do my own research"-tyyppejä on ilmaantunut vähän liikaakin plus muut hörhöt, jotka ovat päättäneet kuunnella koronaan liittyen muita tahoja kuin virallisia. Miksi kuunnella alan asiantuntijoita, kun voi valita haluamansa gurun tubesta. :thumbsup:
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
142
Ennen koronaa oma oravanpyörä oli vähän ylikierroksilla ja en ehkä tajunnut miten stressaantunut/väsynyt olin.
Etätöiden myötä työpäivät lyheni 1-2 tuntia ja työmatka grindaus vaihtui ulkoiluun. Väsymys katosi, yleiskunto koheni ja tajusin että en ikinä halua palata entiseen.
Työpaikan vaihto oli lopulta yllättävän helppoa ja olen nyt varmasti kokonaisvaltaisesti terveempi ja läheisetkin tykänneet, kun työpäivät ei veny iltoihin ja viikonloppuihin.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
725
1. Tapasin nykyisen puolisoni
2. Pari vuotta pelkkää etätyötä
3. Ulkomailla on ollut kiva reissata, kun kaikki muut turistit puuttuu ja joka paikkaan pääsee jonottamatta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 889
Autolla ajaminen oli mukavaa kun ei ollut muita. Työn takia tulee reissattua eikä korona siihen kauheasti vaikuttanut, mutta ei ollut ruuhkia joka oli kyllä positiivinen asia.

Lehdissäkin puhutaan aina vain siitä kuinka kamalaa on kun ei ole sosiaalisia kontakteja ym. Mutta ei koskaan mitään positiivista siitä että monet eivät mitään sellaista kaipaa ja ovat vaan tyytyväisiä nyt kun saa kerrankin olla yksin. (Ainakin tässäkin triidissä moni on sitä mieltä ja niin ole itsekkin). Maailma pyörii pitkälti extroverttien mukaan ja yleinen mielipide on aina se että pitäisi kokoajan olla tekemisissä muiden kanssa, vaikka oikeasti varmaan on iso määrä ihmisiä jotka vaan haluaisivat olla yksin.
 
Liittynyt
24.07.2018
Viestejä
83
Kotiinkuljetuspalvelut Prismasta ja Citymarketeista. Ennen tuli käytyä noin kerran viikossa kaupassa tekemässä viikon ruokaostokset ja reissuun meni yleensä yhteensä noin 1- 1.5 tuntia. Nyt teen ostoslistan viikottain verkkokaupassa noin 10-15 minuutissa ja saan ruoat kotiovelle saakka 10 eurolla. Alkuun arvelutti vähän tulisiko tilaamalla sekundakamaa, kun ei ole itse valitsemassa vihanneksia, parasta ennen päiviä yms. Ainakin omalla seudulla palvelu on ollut hyvää ja tilauksen lisätoiveet huomioitu hyvin.
 
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
2 349
Autolla ajaminen oli mukavaa kun ei ollut muita. Työn takia tulee reissattua eikä korona siihen kauheasti vaikuttanut, mutta ei ollut ruuhkia joka oli kyllä positiivinen asia.

Lehdissäkin puhutaan aina vain siitä kuinka kamalaa on kun ei ole sosiaalisia kontakteja ym. Mutta ei koskaan mitään positiivista siitä että monet eivät mitään sellaista kaipaa ja ovat vaan tyytyväisiä nyt kun saa kerrankin olla yksin. (Ainakin tässäkin triidissä moni on sitä mieltä ja niin ole itsekkin). Maailma pyörii pitkälti extroverttien mukaan ja yleinen mielipide on aina se että pitäisi kokoajan olla tekemisissä muiden kanssa, vaikka oikeasti varmaan on iso määrä ihmisiä jotka vaan haluaisivat olla yksin.
Pitäisi lanseerata käsite "sosiaalinen suuntautuminen" ja introverteille samalla lailla huomiota kuin seksuaalivähemmistöille. Tai itse asiassa enemmän, koska olemme suurempi vähemmistö ;)
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
743
Töiden osalta täysi mahdollisuus tehdä duunit kotoa, etäkokoukset ettei tarvitse jatkuvasti ravata Tanskassa ja Norjassa.

Meillähän oli pitkään ennen pandemiaa täysi kielto etätöille koko yksikölle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 739
En etätöitä aiemmassa viestissäni maininnut, koska olen tehnyt etätöitä viimeiset 5 vuotta, mutta olipa siihenkin liittyvä positiivinen juttu. Aiemmin meillä etätyöt oli jokaisen itsensä päätettävissä ja konttorille pääsi aina töihin, jos ei etätyöt napannut. Tästä syystä ei etätöistä maksettu mitään erillistä korvausta.
Nyt koronan aikaan kaikkien, keiden työnkuva sallii, tuli pakosta siirtyä etätöihin ja tästä syystä nyt ensi kuun palkassa tulee takautuvasti korvaus koko pandemian ajalta netti- sekä sähkölaskusta. Nettikorvaus markkinoiden halvimman laajakaistan mukaan ja sähkölasku laskettuna jollain tapaa, mitä työkone 9h aikana kuluttaa (8h töitä ja 1h ruokkis jonka aikana kone täytyy pitää päällä).
Tuolla maksaa jo ihan mukavan kesäloman itselle ja puolisolle.
Hienoa, olettehan vielä selvittänyt et firma (koittaa) maksaa nuo jonain verottomina kulukorvauksia ettei sannulin hallitus ole välistä vetämästä ~50% marginaaliveroa jos maksetaan palkkana joka on ”helppoa”.

Selkeä osoitus siitä että täyspäisiä työnantajiakin on seassa jotka ajattelevat muutakin kuin tuloslaskelman viimeistä riviä vai oliko tuo maksu henkilöstön kovan painostuksen tuotos?
Kaikenlainen ihmisten välttely on helpottunut ja sehän sopii minulle. Esimerkiksi Wolt ynnä muut kotiintoimitukset oletuksena jättävät tuotteet ovelle eivätkä jää itse siihen stondaamaan. En minä tarvitse katsekontaktia hampurilaiseni tai K-Kaupan toimituksen alkupalaksi.
Saahan sitä kamaa kotiin, mutta kuljetusmaksut ovat aika absurdit ja päälle yleensä vielä minimitoimitustilaus.

käytännössä yksin wolt/foodora ruuan syöminen kotona on aivan absurdin kallista, sellainen min 16€/annos lounasruuasta jonka oikea arvo on se ~10€.

Toisaalta komppaan tuota välttelyä, tai no, oikeastaan pääsi kätevästi eroon kaikista turhaan panikoivista idiooteista. Pari kertaa kun kysyy et ’nähtäiskö’ ja vastaus on mallia ’ei pysty koska korona’ niin vastaisuudessa voi vaan todeta jos tyypistä jotain vielä kuuluu et ’hyvät jatkot, arvomaailmat elämässä ei kohtaa’ ja osalle pystynyt sanotaan ihan ’livenä’.
3. Ulkomailla on ollut kiva reissata, kun kaikki muut turistit puuttuu ja joka paikkaan pääsee jonottamatta.
Sanoisin että käyt ”väärissä” paikoissa, etsi jotain eksoottisempaa niin ei siellä riesaksi asti muita ole. Esimerkkinä venetsia ja siinä videon aukiolla se ”torni”, jonottamista tuntitolkulla vs tsernobyl, olihan sielläkin porukkaa alueella mutta kun rakennuksia koluttiin niin alle 10 ihmistä näki livenä, toisin sanoen ainoa jono oli ”guormet kanttiinissa” lounasta ”nauttiessa”.


En kyllä itse ihan täysin ymmärrä tuon etätyön ihannointia tässä ketjussa, kohtuullisissa määrin toki ihan jees. Jos tykkää syödä keskimäärin hyvää ruokaa niin melko raskasta kun sunnuntaina ei voi/viitsi tehdä viikoksi makaroonilootaa. Muutama hyvä lounasmesta työpaikan lähettyvillä vie tuota jatkuvaa kotikokkailua ja ylipäänsä sen miettimistä 10-0, puhumattakaan se paskanjauhanta muiden kanssa joka myöskin jää väliin.

Lisäksi olisi kiva nähdä ihmisiä ja jauhaa paskaa ihan livenä ”kaffetunnillakin”, se ei ole lainkaan sama yrittää jauhaa sitä paskaa teamsin yli.

Ja kun pitäisi suunnitella jotain uutta niin kyllä sitä olisi paljon mukavampi ah-hoc brainstormata työpisteellä vs. että yrität sopiva teams-palaveria kaikille sopivaan hetkeen johonkin tulevaisuuteen ja kun meetti lopulta tapahtuu niin yks on kännissä, toinen tekee lounasta ohessa, kolmas paapoo lastaan, neljättä ei muuten vain kiinnosta ja viimeinen katsoo samalla redtubea ja tumputtaa…

Kyllähän planista siitä ’toimivan’ toki saa itsekin yksinään pähkäilemällä, mutta lopputulos todennäköisesti on kaukana optimaalisesta erityisesti koska yleensä asioihin liittyy käänteitä Y kpl eikä nämä tule esiin kuin puolivahingossa jossain kahvipöydässä koska toinen ei asiasta tiedä niin ei ymmärrä edes kysyä ja toisen mielestä asia on taas itsestään selvyys eikö siitä pitäisi olla tarvetta edes keskustella :).

Tietysti jos työ on mekaanista suorittamista jossain SAPin syövereissä sulle nakitettuja itemejä käsitellessä niin samahan se on että tekeekö sitä kotona vai toimistolla 24/7.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 734
Hienoa, olettehan vielä selvittänyt et firma (koittaa) maksaa nuo jonain verottomina kulukorvauksia ettei sannulin hallitus ole välistä vetämästä ~50% marginaaliveroa jos maksetaan palkkana joka on ”helppoa”.

Selkeä osoitus siitä että täyspäisiä työnantajiakin on seassa jotka ajattelevat muutakin kuin tuloslaskelman viimeistä riviä vai oliko tuo maksu henkilöstön kovan painostuksen tuotos?

Saahan sitä kamaa kotiin, mutta kuljetusmaksut ovat aika absurdit ja päälle yleensä vielä minimitoimitustilaus.

käytännössä yksin wolt/foodora ruuan syöminen kotona on aivan absurdin kallista, sellainen min 16€/annos lounasruuasta jonka oikea arvo on se ~10€.

Toisaalta komppaan tuota välttelyä, tai no, oikeastaan pääsi kätevästi eroon kaikista turhaan panikoivista idiooteista. Pari kertaa kun kysyy et ’nähtäiskö’ ja vastaus on mallia ’ei pysty koska korona’ niin vastaisuudessa voi vaan todeta jos tyypistä jotain vielä kuuluu et ’hyvät jatkot, arvomaailmat elämässä ei kohtaa’ ja osalle pystynyt sanotaan ihan ’livenä’.
Sanoisin että käyt ”väärissä” paikoissa, etsi jotain eksoottisempaa niin ei siellä riesaksi asti muita ole. Esimerkkinä venetsia ja siinä videon aukiolla se ”torni”, jonottamista tuntitolkulla vs tsernobyl, olihan sielläkin porukkaa alueella mutta kun rakennuksia koluttiin niin alle 10 ihmistä näki livenä, toisin sanoen ainoa jono oli ”guormet kanttiinissa” lounasta ”nauttiessa”.


En kyllä itse ihan täysin ymmärrä tuon etätyön ihannointia tässä ketjussa, kohtuullisissa määrin toki ihan jees. Jos tykkää syödä keskimäärin hyvää ruokaa niin melko raskasta kun sunnuntaina ei voi/viitsi tehdä viikoksi makaroonilootaa. Muutama hyvä lounasmesta työpaikan lähettyvillä vie tuota jatkuvaa kotikokkailua ja ylipäänsä sen miettimistä 10-0, puhumattakaan se paskanjauhanta muiden kanssa joka myöskin jää väliin.

Lisäksi olisi kiva nähdä ihmisiä ja jauhaa paskaa ihan livenä ”kaffetunnillakin”, se ei ole lainkaan sama yrittää jauhaa sitä paskaa teamsin yli.

Ja kun pitäisi suunnitella jotain uutta niin kyllä sitä olisi paljon mukavampi ah-hoc brainstormata työpisteellä vs. että yrität sopiva teams-palaveria kaikille sopivaan hetkeen johonkin tulevaisuuteen ja kun meetti lopulta tapahtuu niin yks on kännissä, toinen tekee lounasta ohessa, kolmas paapoo lastaan, neljättä ei muuten vain kiinnosta ja viimeinen katsoo samalla redtubea ja tumputtaa…

Kyllähän planista siitä ’toimivan’ toki saa itsekin yksinään pähkäilemällä, mutta lopputulos todennäköisesti on kaukana optimaalisesta erityisesti koska yleensä asioihin liittyy käänteitä Y kpl eikä nämä tule esiin kuin puolivahingossa jossain kahvipöydässä koska toinen ei asiasta tiedä niin ei ymmärrä edes kysyä ja toisen mielestä asia on taas itsestään selvyys eikö siitä pitäisi olla tarvetta edes keskustella :).

Tietysti jos työ on mekaanista suorittamista jossain SAPin syövereissä sulle nakitettuja itemejä käsitellessä niin samahan se on että tekeekö sitä kotona vai toimistolla 24/7.
Tosi hyvä tiivistelmä siitä mikä on ollut sinun mielestäsi paras asia koronapandemian aiheuttamassa poikkeustilanteessa. :facepalm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 161
Tosi hyvä tiivistelmä siitä mikä on ollut sinun mielestäsi paras asia koronapandemian aiheuttamassa poikkeustilanteessa. :facepalm:
Johtunee siitä kun niitä parhaita asioita ei pahemmin ole. Paskoja fiiliksiä voisi laittaa sinne toiseen ketjuun.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 739
Tosi hyvä tiivistelmä siitä mikä on ollut sinun mielestäsi paras asia koronapandemian aiheuttamassa poikkeustilanteessa. :facepalm:
Kyllähän mä tuossa sanoin että etätyöt tiettyyn pisteen asti on ihan jees ja että muutamasta panikoijasta päässyt tässä myöskin eroon :). Mutta 100% etätöitä 1v putkeen alkaa kyllä ainakin itseä syömään jo toisesta päästä eli ei tuota nyt varauksetta voi kehua vaikka kivahan se on joskus kotoa näppäillä tai vaikka jopa 1kk putkeen kotona nysväten. Muuten hankala ottaa kantaa kun korona ei elämääni ole muulla tavoin juuri rajoittanut (tai en ole antanut sen rajoittaa).

Toisin sanoin et ymmärtänyt lukemaasi tai sitten keskityit liiaksi tuohon auki kirjoitettuun asiaan että miksi ne lähes 100% etätyöt ei ainakaan omasta mielestä ole kuitenkaan niin kliffa-juttu. Jos pitäisi valita 100% toimisto/100% konttori väliltä niin en oikein tältä istumalta pystyisi, 100% kotona tietysti tarjoaa itselle tiettyjä etuja ja kun pakollista työuraa toivottavasti max 10v jäljellä niin ottaisin varmaan koti-officen, koska tuon ajan nyt seisoo vaikka päällään, mutta ei se kyllä mielestäni firmalle välttämättä läheskään parasta outputtia tarjoa (kuten ei tarjonne myöskään 100% office malli).
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
49
Hieman tästä jo olikin mutta itseä on ilahduttanut tiettyjen asioiden pakollinen digitalisoituminen. Esimerkiksi verenluovutukseen huomattavasti kätevämpää kun voi varata ajan netistä ja samalla esitiedot täyttää siinä tietokoneella entisten paperilappusten sijaan. Vastaavia esimerkkejä löytyy paljonkin.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 453
Eiköhän tämän ketjun myötä ole selvinnyt se että mitään muuta "parasta asiaa" pandemiasta ole porukoilla olemassa kuin etätyö. En ole yllättynyt.
Saanen olla hieman erimieltä.
Pidemmälle edennyt sosiaalinen distanssi vältellen ihmisiä sopii omaan maailmankuvaan aika hyvin.

Samoin kuin tuo että mitään helvetin kesäfestareita ei ole järjestetty, ja voi itse asiassa elää normaalisti ilman basson jytkettä tai muuta ääniä.
Viime kesä oli harvinaisen rauhallinen, tuossa lähellä olevalla alueilla ei järjestetty mitään tapahtumia. Aivan parasta.
Aina pelko persiissä että on joku junttitapahtuma, motoristien kokoontuminen tai joku rekkakokoontuminen missä torvia soitellaan koko yö.

Kerankin oli hiljaista kesällä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 734
Kyllähän mä tuossa sanoin että etätyöt tiettyyn pisteen asti on ihan jees ja että muutamasta panikoijasta päässyt tässä myöskin eroon :). Mutta 100% etätöitä 1v putkeen alkaa kyllä ainakin itseä syömään jo toisesta päästä eli ei tuota nyt varauksetta voi kehua vaikka kivahan se on joskus kotoa näppäillä tai vaikka jopa 1kk putkeen kotona nysväten. Muuten hankala ottaa kantaa kun korona ei elämääni ole muulla tavoin juuri rajoittanut (tai en ole antanut sen rajoittaa).

Toisin sanoin et ymmärtänyt lukemaasi tai sitten keskityit liiaksi tuohon auki kirjoitettuun asiaan että miksi ne lähes 100% etätyöt ei ainakaan omasta mielestä ole kuitenkaan niin kliffa-juttu. Jos pitäisi valita 100% toimisto/100% konttori väliltä niin en oikein tältä istumalta pystyisi, 100% kotona tietysti tarjoaa itselle tiettyjä etuja ja kun pakollista työuraa toivottavasti max 10v jäljellä niin ottaisin varmaan koti-officen, koska tuon ajan nyt seisoo vaikka päällään, mutta ei se kyllä mielestäni firmalle välttämättä läheskään parasta outputtia tarjoa (kuten ei tarjonne myöskään 100% office malli).
Ymmärsin kyllä, mutta tuossa oli jo aiemmin ihan selvästi puhetta, että tämä ketju ei ole tarkoitettu sen puimiseen mikä on ollut paskaa, vaan mikä on ollut hyvää.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 770
Hienoa, olettehan vielä selvittänyt et firma (koittaa) maksaa nuo jonain verottomina kulukorvauksia ettei sannulin hallitus ole välistä vetämästä ~50% marginaaliveroa jos maksetaan palkkana joka on ”helppoa”.

Selkeä osoitus siitä että täyspäisiä työnantajiakin on seassa jotka ajattelevat muutakin kuin tuloslaskelman viimeistä riviä vai oliko tuo maksu henkilöstön kovan painostuksen tuotos?
En asu Suomessa, niin ei vedä sannuli välistä.
Tuli ihan auki laskettuna summat, minkä verran rahaa jää käteen verojen jälkeen ja ihan tyytyväinen olen itse tuohon.

Työnantajalta tuli ensin ilmoitus etätöihin siirtymisen myötä, että maksavat sähkölaskun, mutta ei nettilaskua koska "kaikilla on netti kotona muutenkin". Nettilaskua jouduttiin vähän painostamaan, mutta aika nopeasti taipuvaivat senkin maksamaan sitten.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 318
Rehellisesti täytyy sanoa, että oikeastaan kaikki on ollut omalle kohdalle positiivista koronan suhteen (paitsi koronatestit). Ehkä suurin negatiivinen asia oli 2020 dipin missaaminen osakkeiden kanssa. Tietysti myöskään ei ole ollut parasta seurata kun kaikki muut eivät ole saanut koronasta vaan hyötyjä kuten itse. Korona tuli itselle täydelliseen aikaan kun oli melko loppuunpalanut fiilis.

- Muutos entiseen, yhtäkkiä oli kuin zombi elokuvissa ja kaikkialla oli tyhjää ja rauhallista. Oli kiva esim. käydä kaupoissa ja ylipäätänsä vain seurailla tilannetta. Töissä myös oli unelma aikaa kun oli niin rauhallista ja puhuttavaa ja pohdittavaa riitti.
- Ilmainen lyhennysvapaa joka tuli tarpeeseen ja pystyi ostelemaan kaikkea kivaa
- Hygienia asioiden parantuminen. Puhdistusliinat yms. on ollut tosi käteviä.
- Maskit. Ylivoimaisesti paras asia. Sosiaallisten tilanteiden pelosta kärsivänä ollut helppoa siitä asti kun maskeja alettiin käyttämään.
- Taloyhtiön kokoukset yms. etänä eikä tarvi vääntäytyä paikalle.
- Digitalisaation eteneminen muutenkin vihdoinkin mitä odottanut jo 10 vuotta.
- Baarien yms. sijaan onkin istuttu iltaa kavereiden kanssa mitä aina muutenkin toivonut sen sijaan, että aina pitäisi baariin tmv. vääntäytyä.

Tuossa muutama. Jotenkin muutenkin tuntuu, että koronan aikana kaikki on muuttunut helpoksi ja sulavaksi. Hullunkurisesti olen myöskin matkustellut yms. enemmän kuin koskaan ennen samoin kuin ollut kaverien kanssa tekemisissä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 145
Rehellisesti täytyy sanoa, että oikeastaan kaikki on ollut omalle kohdalle positiivista koronan suhteen (paitsi koronatestit). Ehkä suurin negatiivinen asia oli 2020 dipin missaaminen osakkeiden kanssa. Tietysti myöskään ei ole ollut parasta seurata kun kaikki muut eivät ole saanut koronasta vaan hyötyjä kuten itse. Korona tuli itselle täydelliseen aikaan kun oli melko loppuunpalanut fiilis.

- Muutos entiseen, yhtäkkiä oli kuin zombi elokuvissa ja kaikkialla oli tyhjää ja rauhallista. Oli kiva esim. käydä kaupoissa ja ylipäätänsä vain seurailla tilannetta. Töissä myös oli unelma aikaa kun oli niin rauhallista ja puhuttavaa ja pohdittavaa riitti.
- Ilmainen lyhennysvapaa joka tuli tarpeeseen ja pystyi ostelemaan kaikkea kivaa
- Hygienia asioiden parantuminen. Puhdistusliinat yms. on ollut tosi käteviä.
- Maskit. Ylivoimaisesti paras asia. Sosiaallisten tilanteiden pelosta kärsivänä ollut helppoa siitä asti kun maskeja alettiin käyttämään.
- Taloyhtiön kokoukset yms. etänä eikä tarvi vääntäytyä paikalle.
- Digitalisaation eteneminen muutenkin vihdoinkin mitä odottanut jo 10 vuotta.
- Baarien yms. sijaan onkin istuttu iltaa kavereiden kanssa mitä aina muutenkin toivonut sen sijaan, että aina pitäisi baariin tmv. vääntäytyä.

Tuossa muutama. Jotenkin muutenkin tuntuu, että koronan aikana kaikki on muuttunut helpoksi ja sulavaksi. Hullunkurisesti olen myöskin matkustellut yms. enemmän kuin koskaan ennen samoin kuin ollut kaverien kanssa tekemisissä.
Tämä on paras postaus tähän ketjuun monestakin syystä. Ensinnäkin, rehellisyys itsessään on hatunnoston arvoinen aspekti. Toisekseen, omakohtainen reflektio itsensä tuntien on jotakin, jota ei koko korona-aikana ole liiaksi nähty. Useimmat toistavat muiden mielipiteitä riippumatta siitä, koskevatko ne itseä tai yhteiskuntaa ylipäätään. Eniten kuitenkin lämmittää se, että olet saanut kiinni sosiaalisesta kanssakäymisestä, ja nimenomaan sen perusteista.

Kiitos kun kirjoitit! Varmasti autat tällä postauksella monia.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
993
Anteeksi offari, mutta koronatestit? En ole käynyt ensimmäisessäkään. Miksi ihmiset ramppaa koronatesteissä? Tai tekee niitä kotona?
Vaimo kävi kerran kesällä 2020, kun oli flunssa ja me "kaikki" pelättiin kuolemaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 050
Anteeksi offari, mutta koronatestit? En ole käynyt ensimmäisessäkään. Miksi ihmiset ramppaa koronatesteissä? Tai tekee niitä kotona?
Vaimo kävi kerran kesällä 2020, kun oli flunssa ja me "kaikki" pelättiin kuolemaa.
Useit ulkomaanmatkoja kun tekee vuodessa, niin pakkohan noita oli tehdä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 465
En nyt tiedä mihin ketjuun pitäisi sanoa, mutta mikään ei erityisesti muuttunut koko aikana. Normaalisti duunissa, ei mitään etähomoilua, vaan siis oikeasti duunissa koko ajan niin kuin aina ennenkin, kaupassa tms käynyt kun tarvinnut etc. Ihmisistä pidä muutenkaan niin en ole koskaan vapaa-ajalla halunnut moisia varsinaisesti tapailla, ovat sitten "sukulaisia" tai mitä hyvänsä, joten ei silläkään saralla mitään muutosta.

Ainoa varmaan ettei ole rokkikeikoilla, tuskassa tms tullut käytyä kun ei niitä ole ollut/tai ne siirtyneet koko ajan. Baareissa tms en käy muutenkaan, poislukien nuo keikat. Eli summa summarum, suurin piirtein kaikki ollut samanlaista kuin jo viimeiset 20v muutenkin.

Koronatesteissä en ole käynyt, tai käyttänyt villkkua tms turhuuksia, en ole ollut sairaana päivääkään, mitä tähän nyt vielä sanoisi. No rokotuksissa ei tietenkään olisi tullut normipaskan aikana käytyä, nyt niitä 3 plus influruisku duunin puolesta. Ai niin, maskin pitäminen ehkä nyt sellainen joka myös normaalista poikkeavaa/ei tekisi jos ei.

Mutta kovin vähän mitään mitä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 889
Tosiaan taloyhtiön hallituksen kokoukset ja yhtiökokous ovat etänä. Tämä on kyllä loistava uudistus joka ei olisi varmaan tullut ilman koronaa.
 
Liittynyt
07.04.2018
Viestejä
476
Toisaalta komppaan tuota välttelyä, tai no, oikeastaan pääsi kätevästi eroon kaikista turhaan panikoivista idiooteista. Pari kertaa kun kysyy et ’nähtäiskö’ ja vastaus on mallia ’ei pysty koska korona’ niin vastaisuudessa voi vaan todeta jos tyypistä jotain vielä kuuluu et ’hyvät jatkot, arvomaailmat elämässä ei kohtaa’ ja osalle pystynyt sanotaan ihan ’livenä’.
Tämä onkin aivan win-win -tilanne. Käyttämällä koronaa _tekosyynä_ on saanut loppumaan nuo rasittavat "ootteks kotona, tuun poikkeen ni laita kahvi päälle" -soitot ja tuntikausia pihalla renkaita potkivat jaarittelijakaverit jotka eivät ymmärrä lähteä kotiinsa. Tautiahan en ole pelännyt sen alun epävarmuuden jälkeen mutta toimii hyvänä selityksenä, kun aina ei viitsi sanoa suoraan päin naamaa että ei kiinnosta.

Ja etätöissä on sekin hyvä puoli että lounastunnille ei tarvitse livahtaa salaa kun haluaa syödä rauhassa ilman puolta firmaa peesissä. "Minne tänään syömään" on karmea huuto konttorin käytävällä. Kahvinkin saa juoda ilman että joku huutaa jääkiekkouutisia korvaan.
 
Liittynyt
11.06.2020
Viestejä
290
Anteeksi offari, mutta koronatestit? En ole käynyt ensimmäisessäkään. Miksi ihmiset ramppaa koronatesteissä? Tai tekee niitä kotona?
Vaimo kävi kerran kesällä 2020, kun oli flunssa ja me "kaikki" pelättiin kuolemaa.
Kyllähän se jos vähän kurkkua kutittaa niin pitää 5pv saikku hakea. Näin toimii vastuullinen kansalainen vuonna 2022.
 
Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
598
Parasta ehdottomasti lisääntynyt vapaa-aika etätöiden johdosta. On se mahdollisuus tehdä etätöitä myös plussaa kun aikaisemmin ei ole ollut mahdollista lainkaan, mutta en pidä sitä niin ihmeellisenä asiana kuin esimieheni jolle se on tuntui keväällä 2020 olevan maailmanloppu.

Alkuun käytin lisääntyneitä tunteja nukkumiseen, yöunet piteni n. 7h -> 9h ja nyt viimeisen puolen vuoden aikana on vakiintunut ehkä n. 8h. Mukava myös että perheen koirien ei tarvitse olla yksin pitkiä aikoja ja voi niiden kanssa ulkoilla valoisaan aikaan myös talvikaudellakin. Saa nähdä tuleeko koirille jotain ahdistusta sitten kun taas pakotetaan konttorille istumaan.
Lisäksi harrastuksiin on päässyt irtoamaan joustavammin kun pääsee lähtemään heti kun koneen laittaa kiinni eikä mene aikaa työmatkoihin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 277
Viestejä
4 210 272
Jäsenet
71 044
Uusin jäsen
migosz

Hinta.fi

Ylös Bottom