• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:45 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Mikä näyttö minulle? Näyttösuositukset ja kyselyt

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
212
Alan tekemään etätöitä 2x viikkoon ensi kuussa lähtien.
Duunista tulee läppäri telakalla mutta nyt pitäisi hommata vielä näyttö.

Tulee siis ihan office/sähköposti käyttöön eli ei pelailla

Koko olisi hyvä olla min 23"

Tärkeimmät ominaisuudet olisi silmä ystävällisyys,hdmi ja FullHD

Mitään ihmeellistä ei siis tarvita,mitä halvempi sen parempi mutta ihan romua ei haluaisi kuitenkaan ostaa..

Mikä kannattaisi käydä poistamassa kotio?
Noilla spekseillä varmaan joku edullinen IPS, josta löytyy jalustasta korkeussäätö. Ja mielellään sellainen näyttö, jossa ei käytetä PWM:ää (pulse width modulation), tosin tuota kai harvemmin mainostetaan spekseissä. Tässä listaa: Flicker Free Monitor Database - TFTCentral
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 332
Alan tekemään etätöitä 2x viikkoon ensi kuussa lähtien.
Duunista tulee läppäri telakalla mutta nyt pitäisi hommata vielä näyttö.

Tulee siis ihan office/sähköposti käyttöön eli ei pelailla

Koko olisi hyvä olla min 23"

Tärkeimmät ominaisuudet olisi silmä ystävällisyys,hdmi ja FullHD

Mitään ihmeellistä ei siis tarvita,mitä halvempi sen parempi mutta ihan romua ei haluaisi kuitenkaan ostaa..

Mikä kannattaisi käydä poistamassa kotio?
Samsung 24" S24F350H Full HD -monitori, PLS-paneeli, musta *Tarjous, normaalihinta 139€!* - 109,00€

Oikein passeleita noi Samsungin PLS (IPS) näytöt.

Jos hieman parempaa (tosin paneelit varmaan samoja), niin:
Samsung 24" S24E650PL, FHD -monitori, musta - 199,00€
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
178
Pieni kysymys TN-näytöistä:

Itse olen kituuttanut jo 5 vuotta Samsungin halvalla TN-näytöllä (joka oli jo ostaessani käytetty!) ja pitäisi päivittää lähinnä suurempi resoluutioiseen malliin. Onko TN-paneelit kehittyneet ollenkaan viimeisen ~10 vuoden aikana vai siirtyäkö suosiolla VA tai IPS tekniikan pariin?
 
Liittynyt
16.05.2017
Viestejä
514
Heips. Näyttöä olen metsästämässä ja pakko sanoa, mutta aikaisempaa kokemusta ei ole 144Hz näytöistä joten en tiedä, että kannattaako sen takia näyttöön lähteä sijoittamaan suurempaa summaa? Käyttö on pääasiallisesti peruskäyttöä eli netissä surffailua yms. mutta jonkin verran tulee myös pelattua battlefield v peliä. Asetukset battlefieldissä olleet min latency ja koneessa rx 580 8gb ja ryzen 2600 eli varmaan tuolla min latency asetuksella riittäisi potku tuohon 144Hz pelailuunkin.

Tällaisia olen mietiskellyt ja ehkä näistä toi 24" kaareva houkuttelisi eniten ihan hintansa puolesta. En vain osaa päättää, että kannattaisiko kuitenkin sijoittaa vaikkapa tuohon samsungin 144Hz näyttöön. Mitä mieltä joku näyttövelho on?

LC24F396FHUXEN 24" LED 16:9 Curved näyttö - 116.38 €
LC27F396FHUXEN 27" LED 16:9 Curved näyttö - 157.58 €
C24G1 24" VA LED 16:9 näyttö - 178.18 €
Samsung 24" Näyttö C24RG50FQU - musta - 4 ms | Edullinen
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 332
Pieni kysymys TN-näytöistä:

Itse olen kituuttanut jo 5 vuotta Samsungin halvalla TN-näytöllä (joka oli jo ostaessani käytetty!) ja pitäisi päivittää lähinnä suurempi resoluutioiseen malliin. Onko TN-paneelit kehittyneet ollenkaan viimeisen ~10 vuoden aikana vai siirtyäkö suosiolla VA tai IPS tekniikan pariin?
Huonoja ne on. Ainoa ilo niissä on nopea vasteaika ja joku moderni IPS saattaakin olla nopeampi kuin joku +5 vuotta vanha halpa TN paska. Jos kuvanlaatua arvostaa edes jonkin verran, niin kannattaa ne TN näytöt jättää hommaamatta.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 133
Nyt pitäisi hommata kakkosmonitori nykyisen BenQ XL2411Z kaveriksi. Gigantissa olisi sama näyttö tarjouksessa 179e. Pitää olla 144hz koska 60hz telkkari kakkosnäyttönä pistää kaiken tökkimään jos telkkarilla liikkuu jotakin, enkä saanut toimimaan millään keinoilla. Tarkoituksena pelata toisella ja katsoa samaan aikaan toisella videota ym.

BenQ:ssa on hieman huonot värit, joten onko suositella vaihtoehtoja alle 200e:n hintaan?
Tiedän vähän paneleista(mutta vain vähän) ja ymmärtääkseni VA-paneli on parempi kuvanlaadultaan kuin tn-paneli ja jos katselet videoita, niin VA paneeli voisi ehkä riittää siihen, jos VA-paneelin hitaampi vasteaika ei ole ongelma. kannattaa kysyä muiden mielipiteitä alla olevasta jimmssin halvimmasta 144 Hz VA-näytöstä, 199 hinnalla.

Samsung 24" CRG5, 144Hz kaareva Full HD -pelimonitori, musta *Tarjous, normaalihinta 229€!* - 199,00€

lisäyksenä vielä että 144 hz ips näyttö maksaakin sitten jo melkein 500 €
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.12.2017
Viestejä
113
Olisi tarkoitus hankkia kaareva 32 1440p näyttöpelaamista varten. Pitäisi olla 144hz ja Freesync yhteensopiva Nvidian kanssa. Näitä on ihan helvetisti tarjolla näilläkin kriteereillä ja en osaa päättää. Miettinyt pääosin samsungin HG70 ja Agonin QC40 välillä. Hdr nyt ei ole pakollinen ominaisuus. Ymmärtääkseni Samppa spekseiltään paras mutta siinä flickeröinti ja ghostaus ongelmia jos mennään alhaiseen fps:ään?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Olisi tarkoitus hankkia kaareva 32 1440p näyttöpelaamista varten. Pitäisi olla 144hz ja Freesync yhteensopiva Nvidian kanssa. Näitä on ihan helvetisti tarjolla näilläkin kriteereillä ja en osaa päättää. Miettinyt pääosin samsungin HG70 ja Agonin QC40 välillä. Hdr nyt ei ole pakollinen ominaisuus. Ymmärtääkseni Samppa spekseiltään paras mutta siinä flickeröinti ja ghostaus ongelmia jos mennään alhaiseen fps:ään?
Itse kanssa hylkäsin tuon samsungin HG70 näytön juuri tuon PWM ohjatun taustavalon takia ja sen että overshoottia ei pysty säätämään jos freesync päällä. Hain eilen verkkokaupasta seuraavan näytön testiin ja nyt päivän kokemuksella oon ihan tyytyväinen.
AOC CQ32G1 31,5" QHD -pelinäyttö 399,90

Ja freesync toimii hyvin nvidian kanssa. Kaarevuus on aika agressiivinen mutta kai tähän tottuu kun oli joskus aiemminkin 27" curved ja siihen totuin viikossa.
 
Liittynyt
08.10.2017
Viestejä
265
Itse kanssa hylkäsin tuon samsungin HG70 näytön juuri tuon PWM ohjatun taustavalon takia ja sen että overshoottia ei pysty säätämään jos freesync päällä. Hain eilen verkkokaupasta seuraavan näytön testiin ja nyt päivän kokemuksella oon ihan tyytyväinen.
AOC CQ32G1 31,5" QHD -pelinäyttö 399,90

Ja freesync toimii hyvin nvidian kanssa. Kaarevuus on aika agressiivinen mutta kai tähän tottuu kun oli joskus aiemminkin 27" curved ja siihen totuin viikossa.
Olen kanssa miettinyt 32" qhd-näyttöä kun tuntuu tämä 24-tuumainen ehkä turhan pieneltä. Rde myy tuota 323e tosin siellä näyttää olevan toimituskulut parikymppiä. Amazonissa oli eilen 319e vielä, mutta nyt näköjään 389e. Miltä tuo resoluutio näyttää noin isossa näytössä? Pikselitiheyshän kyllä on sama tuon koon qhd:ssa kuin 24-tuumaisessa fullhd:ssa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Olen kanssa miettinyt 32" qhd-näyttöä kun tuntuu tämä 24-tuumainen ehkä turhan pieneltä. Rde myy tuota 323e tosin siellä näyttää olevan toimituskulut parikymppiä. Amazonissa oli eilen 319e vielä, mutta nyt näköjään 389e. Miltä tuo resoluutio näyttää noin isossa näytössä? Pikselitiheyshän kyllä on sama tuon koon qhd:ssa kuin 24-tuumaisessa fullhd:ssa.
Kaveri tilasi tuolta rde:stä tämän saman näytön ja tuli perille Latviasta neljässä päivässä. Ei paha hinta tuo 343€ kotiin tuotuna. Itse oon tyytyväinen ppi:hin kun oli jo aikaisemmin käytössä 1440p 60Hz 31,5" näyttö mutta tottakai 27" 1440p on paljon tätä tarkempi. Nyt kaikki on vaan paljon sulavampaa vs vanha näyttö kun on tuo 144Hz käytössä ja onhan tämä pelatessa aika jees kun on näyttöpinta-alaa runsaasti niin immersio aika hyvä. Värit oli kyllä paremmat aikaisemmin testissä olleessa acer ips 27" 144Hz näytössä mutta ei tässäkään huonot.

Edit. Ja tällainen 31,5" näyttö on sitten aika massiivinen varsinkin vaihdettaessa 24 tuumaisesta.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 491
Tuli toi acerin vg271up eile ja tänää kävin jo palauttaa. Näköjää paska acerin laatulinja sekä pakkauslinja. Ekassa näytössä oli 1 kuollut pixeli heti pakasta ja aika paljon glowta vasemmassa alareunassa. Ei mua se glow haitannu vaa se kuollut pixel, joka oli vasemmas yläreunas keskelle mentäes 5-6cm reunast. Menin giganttii, siel hoidettii homma hyvin. Pyysin et testataa uus näyttö suoraa myymäläs, ni siinäki oli sit 6cm skraidu keskellä näyttöö, mut panelis ei ollu kuolleita pixeleitä. En luovuttanut vaa toi on kyl aika kova näyttö spekseiltään ja väreiltään et tulee kolmas testiin ensi viikolla.
Mukava kuulla, että palvelu miellytti. Lopulta kun sit pyyhittiin sitä naarmua, niin se lyheni sellseks nelisen milliä pitkäks, eli joku siihen oli osunut ja ns tehnyt sotkua, niin näytti niin pitkältä. Käytännössä hävis kokonaan näkyvistä, kun sen pyyhki, eli ainoastaan valoa vastaan erotti.
 

Kampanisu

Kultamestari
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
171
Seon taas ostohimo päässy valloilleen, rautana strix2080 ja 3700x. Nykyinen näyttö on 32" HD 144hz, ja alkanut vähän nyppiä tuo resoluutio. Hakusessa siis vähintään 2K 144"näyttö pelikäyttöön, ja koko minimissään 27". Suositelkaa parhaita vaihtoehtoja alle tonnin hintaluokassa :btooth:
 
Liittynyt
27.10.2018
Viestejä
6
Tuli tässä hankittua chromebox 3 mielijohteesta tovi sitten. Aloin nyt mietiskelemään, että saako tuohon liitettyä kosketusnäytön? Kosketusnäytön pitäisi olla n. 15-22" ja hintaluokaltaan alle 500€, saa olla halvempikin.

Pohdiskelin myös, että mistä näkee mikä kosketusnäyttö toimii yhdessä chromeboxin kanssa?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.07.2018
Viestejä
522
Seon taas ostohimo päässy valloilleen, rautana strix2080 ja 3700x. Nykyinen näyttö on 32" HD 144hz, ja alkanut vähän nyppiä tuo resoluutio. Hakusessa siis vähintään 2K 144"näyttö pelikäyttöön, ja koko minimissään 27". Suositelkaa parhaita vaihtoehtoja alle tonnin hintaluokassa :btooth:
Asus ROG Swift PG279Q 27&quote; pelinäyttö (musta) - Pelinäytöt
Asus ROG Swift PG279Q Review - TFT Central

Acer Nitro XV273KP 27&quote; pelinäyttö (musta/punainen) - Näytöt
Acer Nitro XV273K Review - TFT Central
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 892
Oisko jollain heittää ideaa kakkosnäytölle?

Tarttis olla 27"
Hdmi (dp plussaa, mutta ei välttämätön)
Vesa 75 tai 100
Max 250e

Tulisi tietokoneella kakkosnäytöksi ja ps4 tarkoitus pelata tämän kautta.
 
Liittynyt
31.07.2018
Viestejä
522
Muuten varmasti iha hyvä, mutta tuo 27 tuumaa tarttis olla jotta sopii jo olemassa olevan 27 tuumaisen rinnalle.
Jos haluat 27" 1440p ja vesa, niin menee karvan verran yli 200€ ellei tule vastaan nykyisestä merkittävästi parempaa poistoa.

ViewSonic VA2719-2K-Smhd, 27’’ WQHD Monitor
Viewsonic Value Series VA2719-2K-SMHD, hinta 236€


Loput tulokset:
Näytöt | Hinta.fi
(muuta 200€ ylärajaksi ja resoluutioksi full hd jos haluat säästää, ei ole mitään hajua ko. malleista kun vilkaisin - ne ei ole kiinnostavia)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.11.2018
Viestejä
305
Mitä näyttöä suositteletta?
Käyttö on lähinnä pelkkää toimistokäyttöä, eli en pelaa. Kahta 27" näyttöä mietin etätöiden takia, mutta voiko ne korvata esim. jollain ultrawidellä vai olisiko jokin edullinen 30-32" 4K näyttö järkevämpi?

Näyttöön pitää saada mahdollisimman helposti kannettava kiinni joten varmaankin lataava usb-c liitäntä olisi järkevä olla.

LG 34UC99-W 34" UWQHD -näyttö 899,90 Tuo sama on amazon.de:ssä 639e+veroero, eli hintaluokka on jossain tuossa, toki vähemmänkin mielellään laitan.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 261
Mitä näyttöä suositteletta?
Käyttö on lähinnä pelkkää toimistokäyttöä, eli en pelaa. Kahta 27" näyttöä mietin etätöiden takia, mutta voiko ne korvata esim. jollain ultrawidellä vai olisiko jokin edullinen 30-32" 4K näyttö järkevämpi?

Näyttöön pitää saada mahdollisimman helposti kannettava kiinni joten varmaankin lataava usb-c liitäntä olisi järkevä olla.
Yksi näyttö on selvästi helpoin esim. kannettavaan kytkettäväksi.

Kyllä noita 3840x2160 näyttöjä löytyy kohtuuhintaan toimistokäyttöön riittävillä hertseillä.

Samsung U32J590UQU, hinta 300€

BenQ 31,5" EW3270U, 4K UHD -monitori, harmaa/musta - 439,00€
Siitä ei ole kyllä mainintaa onko tämän USB-C lataava.
 
Liittynyt
06.07.2019
Viestejä
129
Mitä näyttöä suositteletta?
Käyttö on lähinnä pelkkää toimistokäyttöä, eli en pelaa. Kahta 27" näyttöä mietin etätöiden takia, mutta voiko ne korvata esim. jollain ultrawidellä vai olisiko jokin edullinen 30-32" 4K näyttö järkevämpi?

Näyttöön pitää saada mahdollisimman helposti kannettava kiinni joten varmaankin lataava usb-c liitäntä olisi järkevä olla.
Onko läppärissä mahdollisuutta ilman "telakkaa" liittää kahta näyttöä?

Itse juuri ostin 2 kpl LG 27UK650 4k-näyttöjä (<360eur/kpl) itselleni, lähinnä kotitoimistokäyttöön, ja olen tyytäväinen näihin IPS monitoreihin. Minulle oli tärkeätä rajallisen pöytätilan takia että saan toisen Pivot asentoon.
Jos USB-C tarvitset niin sitten tästä isoveli ...850 malli on mitä suosittelen. (27UK on viime vuoden mallisarja ja 27UL tämän vuoden, mutta minä en kokenut että yli 100 EUR hintaerolle saa vastinetta niin UK:n valitsin)

Hintaopas:
27UK850
27UL850
 
Liittynyt
25.11.2018
Viestejä
305
Onko läppärissä mahdollisuutta ilman "telakkaa" liittää kahta näyttöä?

Itse juuri ostin 2 kpl LG 27UK650 4k-näyttöjä (<360eur/kpl) itselleni, lähinnä kotitoimistokäyttöön, ja olen tyytäväinen näihin IPS monitoreihin. Minulle oli tärkeätä rajallisen pöytätilan takia että saan toisen Pivot asentoon.
Jos USB-C tarvitset niin sitten tästä isoveli ...850 malli on mitä suosittelen. (27UK on viime vuoden mallisarja ja 27UL tämän vuoden, mutta minä en kokenut että yli 100 EUR hintaerolle saa vastinetta niin UK:n valitsin)
Vain yhteen läppäriin on telakka, sillä mietin tuota usb-c liitäntää.
Noita LG 27UK850 näyttöjä aluksi mietinkin, mutta rupesin miettimään että toimiiko tuo resoluutio paremmin isommassa koossa ja että onko isompi koko käytettävämpi kuin kaksi pienempää.

328P6VUBREB/ 00 31.5" VA LED 16:9 näyttö - 509.94 €
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
2 090
Vain yhteen läppäriin on telakka, sillä mietin tuota usb-c liitäntää.
Noita LG 27UK850 näyttöjä aluksi mietinkin, mutta rupesin miettimään että toimiiko tuo resoluutio paremmin isommassa koossa ja että onko isompi koko käytettävämpi kuin kaksi pienempää.

328P6VUBREB/ 00 31.5" VA LED 16:9 näyttö - 509.94 €
Usean vuoden usean töllön kokemuksella väitän että yksi extraleveä olisi parempi kuin 2-3 pientä rinnan.
Ottaisin yhden 10000x2000 näytön jos joku vaan ostaisi

Useampi töllö telakalla/ilman riippuu koneesta. Edellinen hp osasi ainakin 2 näyttöä ketjutettuna displayportista.
Nykyisessä dellissä on vain yksi hdmi ja vga itse koneessa jolloin on pakko käyttää usb-c "telakkaa" joka on siis erillinen displylink usb-c näyttökortti joka osaa 2 näyttöä. Malliin ei ole edes saatavana perinteistä väylätelakkaa joka olisi parempi.
Siis paljon surkeampi setup kuin edellinen.
 
Liittynyt
06.07.2019
Viestejä
129
Usean vuoden usean töllön kokemuksella väitän että yksi extraleveä olisi parempi kuin 2-3 pientä rinnan.
Ottaisin yhden 10000x2000 näytön jos joku vaan ostaisi

Useampi töllö telakalla/ilman riippuu koneesta. Edellinen hp osasi ainakin 2 näyttöä ketjutettuna displayportista.
Nykyisessä dellissä on vain yksi hdmi ja vga itse koneessa jolloin on pakko käyttää usb-c "telakkaa" joka on siis erillinen displylink usb-c näyttökortti joka osaa 2 näyttöä. Malliin ei ole edes saatavana perinteistä väylätelakkaa joka olisi parempi.
Siis paljon surkeampi setup kuin edellinen.
Itsellä työkoneena myös DELL läppäri johon saanut kotiinkin USB-C "telakan".
Oma pöytäpelikoneeni (DP <--> DP molempiin näyttöihin) ja DELL telakasta (DP <--> HDMI ja HDMI <--> HDMI) siis kytketty 2 kpl LG 27UK650 4k-näyttöihin kotitoimistollani. Työhöni kuuluu tietojen yhdisteleminen useista lähteistä, niin itse ainakin koen tosi hyväksi kun työläppäriini saan 3 näyttöä (oma + 2*4k näytöt).
Voisin mie yhteenkin 8k resoluution näyttöön vaihtaa, mutta mistä saa 715 eur hintaan kuten nyt maksoin näytöistä? Ja toiseksi nyt saa "ikkunat" helposti näytön kokoisiksi helpottamaan työtä. Eli eri näytöllä eri tyyppiset ikkunat. (Esim nyt pivot asennossa olevasta näytöstä on ½ tämän selaimen käytössä ja alapuoli on toiselle "ikkunalle".)

Myönnän etten ole vielä kovaan työkäyttöön näyttöjä laittanut (piakkoin teen taas etätyöpäiviä), mutta tähän astinen oma kokeus ollut oikein positiivinen sekä työläppärini ja koti pöytäkoneeni käytössä. (Töissä on 2 kpl 2k monitoreita käytössäni ja pidän siitäkin setupista, tosin nyt saan vielä enemmän tietoa kerralla esille kotona...)
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
2 090
Voisin mie yhteenkin 8k resoluution näyttöön vaihtaa, mutta mistä saa 715 eur hintaan kuten nyt maksoin näytöistä? Ja toiseksi nyt saa "ikkunat" helposti näytön kokoisiksi helpottamaan työtä. Eli eri näytöllä eri tyyppiset ikkunat. (Esim nyt pivot asennossa olevasta näytöstä on ½ tämän selaimen käytössä ja alapuoli on toiselle "ikkunalle".)

Myönnän etten ole vielä kovaan työkäyttöön näyttöjä laittanut (piakkoin teen taas etätyöpäiviä), mutta tähän astinen oma kokeus ollut oikein positiivinen sekä työläppärini ja koti pöytäkoneeni käytössä. (Töissä on 2 kpl 2k monitoreita käytössäni ja pidän siitäkin setupista, tosin nyt saan vielä enemmän tietoa kerralla esille kotona...)
Töitä on niin monenlaisia, samoin tietojen yhdistelemistä... yleensä kyllä muutama ikkuna ei riitä, ennemminkin puhutaan kymmenistä.

Näin kun tekee 99.9% etänä niin töille on oma työpiste jossa firman kamat ja oma kone toisella pöydällä. Tietysti lattiapintaa tarvitaan vähän enemmän :D
Sitten kun nykyisistä aika jättää (tai toisesta) niin aion kysyä jos saa yhden extraleveän. Toisaalta sitten taitaa usb-c kalikan resotkin loppua kesken...
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
79
Ultrawidescreen näyttöä hommaamassa kahden 27 tuumasen tilalle budjetilla 500-700e. Pc:n käyttö lähinnä yksinpelien pelaamista + heartstone ja internet surffailu samaan aikaan. Tällä hetkellä kiikarissa tuohon hintahaarukkaan
Benq EX3501R, hinta 569€, löytyykö muita haastajia budjettiini?
 
Liittynyt
09.04.2017
Viestejä
272
Nyt tarvittaisiin suosituksia uudelle näytölle. Nykyisessä kakkosnäytössä on mielenkiintoinen pinkki väri vasemmassa reunassa ja kuva palaa kiinni jos antaa seisoa muutaman minuutin.

Eli haussa uusi näyttö, josta tulee sitten päänäyttö tai kakkosnäyttö riippuen siitä kumpi on parempi. Nykyinen päänäyttö on benqun Gw2765ht ja oon miettinyt myös toisen samanlaisen hankintaa. 27 tuumaa pitää olla ja vähintään 1440p ips. Budjetti vois olla vaikka max 500e.

Se että onko seuraava ruutu 4k vai ei riippuu siitä saako tolla rahalla hyvää. Käyttö on päänäytöllä hidastempoista pelaamista sekä kuvien ja videoiden käsittelyä. Kakkosruutua käytän (tai siis käytin ennen kun toi muuttui pinkiksi) joskus kuvien vertailuun ja muun staattisen sisällön näyttämiseen. Korkean virkistystaajuuden näytölle ei ole tarvetta.

Edit. Parempi rivitys
 
Liittynyt
25.12.2017
Viestejä
116
tarvis päivittää näyttö ja oon kattellu kahta mallia
Samsung 27" C27HG70, 144Hz kaareva QLED -pelinäyttö, tummansininen/harmaa *Demonäyttö, normaalihinta 579€!* - 469,00€
Gigabyte 27" AORUS CV27Q -pelimonitori, 165Hz kaareva, 2560x1440, musta - 529,00€
gigabytessä houkuttelee tuo 165hz mut tiedä sit kumpi on pelikäytössä parempi.

onko teillä kokemuksia moisista näytöistä ja saa ehdottaa jotain toistakin mut kriteereinä on 27" , 2k , min 144hz ja hinta ~500€ pintaan
 
Liittynyt
31.07.2018
Viestejä
522
Hei. Olisi tarve uudelle näytölle ja seuraavaa Predator XB1 27&quote; pelinäyttö XB271HU - Pelinäytöt näyttöä ajatellut niin liekköhän tuo vielä tänä päivänä varteenotettava vaihtoehto vai olisiko parempaa tarjolla? Mieluiten tuo 2560x1440 resoluutio+144hz.

Edit: Peli käyttöön tulisi
On paras mahdollinen Gsync-moduulillinen PG279Q:n kanssa edelleen.
Jälkimmäinen on isompi arpalippu valovuodon puolesta, minkä näkee kaksinkertaisesta palautusmäärästä esim. Verkkokauppaan verrattuna XB271.
Paneeleissa ei ole näkyvää eroa. XB:ssä on paskempi OSD ja napit edessä, PG:ssä kelpo OSD, ohjaukseen joystick ja napit takana. XB:n jalusta on helposti irrotettava vs. PG:n mammutti - koko monitori jalustoineen tulee yhtenä kappaleena. Eli Asusta et halua ottaa esim. mökille niin mieluusti mukaan. XB:ssä on ohuemmat reunukset paitsi alhaalla. XB:n logo on isompi, mutta se ei heijasta toisin kuin PG:n. PG:n jalustaledi on aika turha, mutta teoriassa se voisi toimia jonkinlaisena bias lightina pimeässä. Tosin parempi on valaista jotenkin muuten taustaa jos ei mielestään näe tarpeeksi mustana. Esim. pitämällä huoneen valot päällä. Mustan taso on minusta ok ilman tällaisia järjestelyjä.

Suosittelen XB271HU 144/165Hz ja 1440p pelikäyttöön. Jos jostain löydät vahingossa halvemman tai edes samanhintaisen PG279Q niin se ajaa saman asian. HDMI:llä molemmat oli varsin katseltavia myös Apple TV:n videosisältöjen kanssa.

Sitten jos ei ole Nvidian näyttökorttia niin ei välttämättä kannata edes Gsync-monitoria ostaa vaan Freesync, joissa valikoimaa on enemmän. Sehän on melkein yhtä hyvä myös Nvidian kortin kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
198
Etätyökäyttöön 4k-näyttöä etsimässä. Olen kahden vaiheilla olisiko se 27 vai 32 tuumaa, vinkkejä? Hyvät katselukulmat tärkeitä ja väritkin voisi olla ok, ei siis mitään VA-paneeleja. Tulee kuitenkin joskus jotain sarjoja/leffoja katsottua, mahdollisesti myös pelattua yksinpelejä.

Minulla on tällä hetkellä kahden näytön teline https://www.amazon.co.uk/AmazonBasics-Side-Monitor-Display-Mounting/dp/B00MIBN71I
32 tuumainen pitäisi mahtua, koska kaverina on FPS pelaamiseen 24 tuumainen pelinäyttö. Painoraja kommenteista päätellen jossain 10 kg paikkeilla. Kiinnitys 75 tai 100 VESA.

Budjetti ihan max 500e, mielellään 400e paikkeilla.
 
Liittynyt
06.07.2019
Viestejä
129
Etätyökäyttöön 4k-näyttöä etsimässä. Olen kahden vaiheilla olisiko se 27 vai 32 tuumaa, vinkkejä?
Itse hankin 2 kpl LG 27UK650 4k-IPS-näyttöjä itselleni - pääsääntöisesti työskentelykäyttöön (Oman työni etätyöpiste, mutta myös vapaa-ajan työtehtäviini) - äskettäin ja olen oikein tyytyväinen hinta-laatu suhteeseen.
Vain kokeiluluontoisesti pelaillut eikä siitäkään valittamista löytynyt.

Hintaopas antaa nyt LG 27UK650 hinnaksi 360 EUR (sain itse pari euroa halvemmalla)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 748
Onko kokemuksia tosta LG 27GL850 näytöstä? Joskus ehkä kiinnostaisi isompaa ipsiä korkealla virkistystaajuudella hankkia. Onko tohon hintaan tai vähän alle gsync compatibleä/adaptive syncillä vastaavaa? Revikkojen mukaan vaikuttaisi aika täydelliselle paketille.
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 332
Onko kokemuksia tosta LG 27GL850 näytöstä? Joskus ehkä kiinnostaisi isompaa ipsiä korkealla virkistystaajuudella hankkia. Onko tohon hintaan tai vähän alle gsync compatibleä/adaptive syncillä vastaavaa? Revikkojen mukaan vaikuttaisi aika täydelliselle paketille.
Lenovo Legion Y27q-20. Sama paneeli. Omaani olen ollut varsin tyytyväinen.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
198
Itse hankin 2 kpl LG 27UK650 4k-IPS-näyttöjä itselleni - pääsääntöisesti työskentelykäyttöön (Oman työni etätyöpiste, mutta myös vapaa-ajan työtehtäviini) - äskettäin ja olen oikein tyytyväinen hinta-laatu suhteeseen.
Vain kokeiluluontoisesti pelaillut eikä siitäkään valittamista löytynyt.

Hintaopas antaa nyt LG 27UK650 hinnaksi 360 EUR (sain itse pari euroa halvemmalla)
Kiitos vinkistä. Laitoin tulemaan LG 27UK600-W. Muuten sama kuin tuo 650, mutta pirkka-jalustalla. Laitan kuitenkin tuon telineeseen kiinni, niin ei ole sen säätömahdollisuudet tarpeen. Tämän sai hieman halvemmalla 338,78 EUR hinnalla.

Olisi varmaan fiksua odottaa Black Friday -tarjouksia, mutta kun polttelee.. :)
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
735
Nyt kun tuli tuo RTX 2070S hommattua ni vois olla myös aika päivittää vanha FullHD 23" näyttö uuteen. Oon miettiny et tarve olis seuraaville:

27" QHD
144hz
Ips varmaan ois hyvä olla
G-Sync plussaa
Budjetti 500-700e
Käyttötarkoituksena pelaaminen, videoiden katselu sekä perussurffailu.

Oon vähän tästä näyttöhommasta pudonnu kärryiltä kun ajattelin pärjäillä FullHD:llä mut mitä vielä, heti ku uus näyttis oli koneessa ni alko uus näyttö houkutteleen. Olisko jotain hyviä suosituksia tai pointteja? Isompaa kuin 27" en kaipaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.08.2019
Viestejä
236
Olisiko ehdotuksia 27" tai isommalle näytölle mediakäyttöön? Vaatimuksena ei ole kuin, että olisi semi edullinen ja olisi hdmi liitäntä.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 441
LG 27GL850 on hyvä vaihtoehto
Nyt kun tuli tuo RTX 2070S hommattua ni vois olla myös aika päivittää vanha FullHD 23" näyttö uuteen. Oon miettiny et tarve olis seuraaville:

27" QHD
144hz
Ips varmaan ois hyvä olla
G-Sync plussaa
Budjetti 500-700e
Käyttötarkoituksena pelaaminen, videoiden katselu sekä perussurffailu.

Oon vähän tästä näyttöhommasta pudonnu kärryiltä kun ajattelin pärjäillä FullHD:llä mut mitä vielä, heti ku uus näyttis oli koneessa ni alko uus näyttö houkutteleen. Olisko jotain hyviä suosituksia tai pointteja? Isompaa kuin 27" en kaipaa.
Itse odottaisn ensi vuodelle mutta jos todella haluat 1440p näytön niin Asus PG279Q on yksi vaihtoehto mutta ongelmana siinä että on aika lottoarvonta saada näyttö missä ei ole liikaa valovuotoa.
Toinen vaihtoehto on Asus Tuf gaming VG27AQ mutta siitä ei ole vielä hirveästi arvosteluja ja tuo HDR ominaisuudesta ei kannata maksaa kun se ei ole aito.
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
735
Itse odottaisn ensi vuodelle mutta jos todella haluat 1440p näytön niin Asus PG279Q on yksi vaihtoehto mutta ongelmana siinä että on aika lottoarvonta saada näyttö missä ei ole liikaa valovuotoa.
Toinen vaihtoehto on Asus Tuf gaming VG27AQ mutta siitä ei ole vielä hirveästi arvosteluja ja tuo HDR ominaisuudesta ei kannata maksaa kun se ei ole aito.
Kiitti vastauksesta! Tota PG270Q:ta vähän haistelinkin. Mites sit tuo Acerin Predator XB271HU? Se ois inasen halvempi, Gigantissa joku 550e tarjous käynnissä.
 
Liittynyt
31.12.2017
Viestejä
175
LG 27GL850 on hyvä vaihtoehto

Itse odottaisn ensi vuodelle mutta jos todella haluat 1440p näytön niin Asus PG279Q on yksi vaihtoehto mutta ongelmana siinä että on aika lottoarvonta saada näyttö missä ei ole liikaa valovuotoa.
Toinen vaihtoehto on Asus Tuf gaming VG27AQ mutta siitä ei ole vielä hirveästi arvosteluja ja tuo HDR ominaisuudesta ei kannata maksaa kun se ei ole aito.
Mitä ensi vuonna on tulossa?
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 441
Uusia malleja missä on mahdollisesti parempi paneli ja toimiva HDR.
Tuo asus PG279Q on jo 2 vuotta ollut markkinoilla.
 
Liittynyt
04.10.2018
Viestejä
173
Voisiko joku auttaa näytön valinnassa?

Tarkoitus olisi ostaa 240hz näyttö.
Tulee enimmäkseen pelailtua fps pelejä kuten csgo, apex, pubg.

Olen katsellut benqun xl2540/xl2546 ja asuksen xg258q mallia. Myös joitain acerin ja alienwaren malleja.. en osaa noista valita enkä niin ymmärräkkään noiden eroja.

Koneessa 8700k 5ghz ja gtx 1080 oc
Fps ei ole ainakaan pubgissa ole jatkuvasti yli 240fps niin tarvitsenko g sync näytön?
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 441
Voisiko joku auttaa näytön valinnassa?

Tarkoitus olisi ostaa 240hz näyttö.
Tulee enimmäkseen pelailtua fps pelejä kuten csgo, apex, pubg.

Olen katsellut benqun xl2540/xl2546 ja asuksen xg258q mallia. Myös joitain acerin ja alienwaren malleja.. en osaa noista valita enkä niin ymmärräkkään noiden eroja.

Koneessa 8700k 5ghz ja gtx 1080 oc
Fps ei ole ainakaan pubgissa ole jatkuvasti yli 240fps niin tarvitsenko g sync näytön?
Nuo kaikki mainitsemasi mallit käyttävät samaa panelia (AU optronics) paitsi tuo asus mallista ei ole tietoja.
Myös löytyy ACER XN253Q

Kaikki ovat TN paneleita eli ovat nopeita mutta kuvanlaadusta ja kuvakulmista joutuu kärsimään.
Ja kyllä suosittelisin g-sync ominaisuudella olevan mallin niin saa hieman sulavamman liiketoiston.
Kannattaa katsoa myös katsoa freesync malleja jos ne ovat nvidian hyväksyttyjen listalla niin toimii yhtä hyvin.

Kannattaa katsoa arvosteluja noista malleista mutta mitä nopeasti selailin niin aika monella on ongelmia toistaa tummaa eli mustaa taustaa on hieman harmaan puoleista.
En kyllä nähnyt mitään erityistä ylivoimasta mallia mutta tulossa on ACER Nitro XV273X 27" näyttö IPS panelilla mutta ei ole vielä saatavilla sekä myös ymmärtäkseni 24" malli.
 
Liittynyt
04.10.2018
Viestejä
173
Nuo kaikki mainitsemasi mallit käyttävät samaa panelia (AU optronics) paitsi tuo asus mallista ei ole tietoja.
Myös löytyy ACER XN253Q

Kaikki ovat TN paneleita eli ovat nopeita mutta kuvanlaadusta ja kuvakulmista joutuu kärsimään.
Ja kyllä suosittelisin g-sync ominaisuudella olevan mallin niin saa hieman sulavamman liiketoiston.
Kannattaa katsoa myös katsoa freesync malleja jos ne ovat nvidian hyväksyttyjen listalla niin toimii yhtä hyvin.

Kannattaa katsoa arvosteluja noista malleista mutta mitä nopeasti selailin niin aika monella on ongelmia toistaa tummaa eli mustaa taustaa on hieman harmaan puoleista.
En kyllä nähnyt mitään erityistä ylivoimasta mallia mutta tulossa on ACER Nitro XV273X 27" näyttö IPS panelilla mutta ei ole vielä saatavilla sekä myös ymmärtäkseni 24" malli.
Kiitos paljon vastauksestasi. Tämä auttoi paljon. :)
 
Liittynyt
20.09.2018
Viestejä
319
Mikä 27-32" kokoluokan (vähintään) QHD näyttö perus työpöytäkäyttöön/surffailuun/koodaamiseen?
Väritoisto saisi olla kohtuullinen että tarvittaessa harrasteräpsyjen/videoiden käsittely onnistuu jotenkin. Pelikäyttöä on niin vähän että sitä ei tarvitse ottaa huomioon.
Nyt käytössä ollut Dell U2414H. Toiveena olisi ettei kovin paljoa tästä ainakaan jäisi jälkeen kuvanlaadullisesti. Varmaan kannattaa katsoa vain IPS ja VA paneeleita?
Ja hintaa mahdollisimman vähän, kunhan ei nyt aivan kelvoton kapistus ole. Plussaa jos näyttöön saa kiinni kaksi PC:tä yhtaikaa, mutta kytkinkin löytyy joten ei pakollinen (en tosin tiedä tukeeko kytkin esim. 4K resoluutiota....)

Miten olisi esim.
SAMSUNG S27R750 27" NÄYTTÖ LS27R750QEUXEN - Veikon Kone verkkokauppa WQHD 279.20€ tarjouksessa tämän viikonlopun
Philips 276E8VJSB/00 27" 4K UHD -näyttö 299,90 4K ~275€ (hinta.fi
L27q-10 - 27' QHD Monitor | Home | Lenovo Suomi WQHD tarjous 223.20€
ThinkVision P27q-10 Monitor | Professional | Lenovo Suomi WQHD tarjous 279.20€
Samsung C27H711 27" -näyttö 348,90 QuantumDOT? Curved WQHD 348.90€
Samsung 27" C27JG50, kaareva 144Hz WQHD-pelimonitori, tummanhopea *Tarjous, norm. 349€!* - 299,00€ Curved WQHD tarjous 299.00€

Itse melkein olisin kallistumassa jommankumman Lenovon kannalle mikäli ne tosissaan tuohon hintaan Lenovon omasta shopista saa kotiovelle tilattua.
 
Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
212
HP 24y String 23.8&quote; näyttö - Näytöt

Minkähänlainen näyttö marginaali hintaluokassa olisi käytännöllinen. Käyttötapoja videot, surffailu ja kuvankäsittely sekä satunnainen pelailu. Onkoha tästä Gigantin tarjoustuotteesta mihinkään vai pitäisikö suoraan pulittaa 24" näytöstä 50 euroa enemmän.
Vaikuttaa paperilla hintaansa nähden passelilta. Korkeussäätöä ei ole, mutta VESA-kiinnitys sentään. Näistä halvemman pään näytöistä löytyy kehnonlaisesti arvosteluja, niin vaikea sanoa sen tarkemmin. Itse katsoisin tuossa hintaluokassa lähinnä että paneeli ja jalustan säädöt ovat kunnossa.
 

ttppii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
567
Mikähän olisi hyvä näyttö graafiseen työhön joka olisi valmiiksi kalibroitu tai helposti kalibroitavissa? Tytär tekee sivuhommana graafista suunnittelua ja on täysin kyllästynyt siihen, että värit näytöllä näyttävät erilaiselta, kuin kirjapainosta ulostuleva lopputulos. Käytössä on n 5-6 v vanha tavallinen 24" näyttö.
Mikähän olisi suositeltava näyttö, joka olisi jotenkin kohtuullisen hintainen, muutamissa satasissa laskettava.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 357
Viestejä
4 195 606
Jäsenet
70 897
Uusin jäsen
Miigu

Hinta.fi

Ylös Bottom