- Liittynyt
- 03.03.2017
- Viestejä
- 1 887
Jos ne lapset matkustaa selkä menosuuntaan niin taitaa käydä C-mersu aika ahtaaksi. Jos ei, niin sitten voi jotain toivoa mahtumisesta olla.
Toisen vain tarvitsisi kulkea selkä menosuuntaan, toistaiseksi vielä kaukalossa kulkeva. Mitenhän C verrattavissa V70 volvoon tiloiltaan?Jos ne lapset matkustaa selkä menosuuntaan niin taitaa käydä C-mersu aika ahtaaksi. Jos ei, niin sitten voi jotain toivoa mahtumisesta olla.
Käypä katsomassa niinkin "pieni" auto kuin Astra Tourer. Takapenkin tilat on yllättävän väljät. Kaks korissa istuvaa menee - väitän - miten päin tahansa tuonne.Toisen vain tarvitsisi kulkea selkä menosuuntaan, toistaiseksi vielä kaukalossa kulkeva. Mitenhän C verrattavissa V70 volvoon tiloiltaan?
No ei ole ainakaan hinnalla pilattu. Mitenhän luotettava juhta tuo ooppeli on, dieselinä?Käypä katsomassa niinkin "pieni" auto kuin Astra Tourer. Takapenkin tilat on yllättävän väljät. Kaks korissa istuvaa menee - väitän - miten päin tahansa tuonne.
70tkm ollut käytössä -14 vuotinen, tälläkin hetkellä.Edelleen auto hakusessa, hinta mielellään alle 20k, farkku, takapenkeille sovittava 2 lastenistuinta ilman että kuskilla polvet ratissa, mieluiten automaatti. Nyt ollut kiikarissa C mersu w204 korilla, 2.1 litrasella diisselillä, onko jollain kokemuksia?
Vuosimallista 2011+ eteenpäin, ihan ulkonäkösyistä niitä missä isotähti maskissa ja todennäköisesti uudemmissa paremmat jakoketjun kiristimet..170tkm ollut käytössä -14 vuotinen, tälläkin hetkellä.
Ihan luotettavia pelejä pitäisi olla, riippuen vähän minkä vuotista oot katsonut. Faceliftin ostaisin silti joka tapauksessa. Voimaakin saa helposti irti jos ei vakio riitä.
Se tähti ei kyllä kerro mitään, niitä on pre-faceliftissäkin. Suurin ongelmahan noissa vanhoissa oli ne paskat suuttimet, mutta ei niitä pitäisi noin uusissa enää olla. Jakoketjunkin saa vaihdettua yläkautta jos venähtää.Vuosimallista 2011+ eteenpäin, ihan ulkonäkösyistä niitä missä isotähti maskissa ja todennäköisesti uudemmissa paremmat jakoketjun kiristimet..1
Hintaluokassa luultavasti vertaillaan f30 ja B9 korimalleja. Bensa quattroja on myynnissä kohtuullisen vähän ja uskoisin että näille löytyy kysyntää kohtuullisen hyvin. F30 hybrideitä uitetaan jatkuvasti lisää, akkujen takuu taisi olla 100tkm ja sähköinen range noin 20km uudemmassa G20 range lähes 50km. Ostaisin sen kumpi tuntuu paremmalta jos tykästyt bemariin niin katsoisin pienillä metreillä ja mieluisilla varusteilla. Hybridi bemareista G30 530e voisi myös mennä budjettiin.Bensa vai hybridi? Mietin Audi A4:n (2.0tfsi quattro) ja BMW 330e hybridin välillä.
Kummatkin noin 30-35te hintaluokassa. Audia puoltaa neliveto + tuoreempi korimalli, BMW:tä hybridiominaisuudet.
Sikäli kulujen osalta minulle sama kumpi tulee, kun ajoa tulee alle 10tkm / vuosi, mutta tuleeko bensa-Audin arvo romahtamaan, säilyttääkö bemari paremmin hybridinä arvonsa?
E-mersut korimalliltaan ilmeisesti W212, eli vuodesta 2010 eteenpäin, ovat mielestäni aika edullisia siihen nähden, että ne ovat maksaneet uutena aika paljon ja kyytihän on toki e-mersussa mukavaa ja tilaakin piisaa. En kyllä tiedä onko näissä jotain erityistä tyyppiongelmaa, mutta 20ke budjetilla valinnanvaraa kyllä on.Edelleen auto hakusessa, hinta mielellään alle 20k, farkku, takapenkeille sovittava 2 lastenistuinta ilman että kuskilla polvet ratissa, mieluiten automaatti. Nyt ollut kiikarissa C mersu w204 korilla, 2.1 litrasella diisselillä, onko jollain kokemuksia?
No ainakin nettiautosta löytyy paljon noita 2010+ eemeleitä joilla rullattu kiitettävästi kilometrejä eli kyllä ilmeisesti pitkään kestää.. tiedä sitten miten paljon noita joutuu euroilla voitelemaan.E-mersut korimalliltaan ilmeisesti W212, eli vuodesta 2010 eteenpäin, ovat mielestäni aika edullisia siihen nähden, että ne ovat maksaneet uutena aika paljon ja kyytihän on toki e-mersussa mukavaa ja tilaakin piisaa. En kyllä tiedä onko näissä jotain erityistä tyyppiongelmaa, mutta 20ke budjetilla valinnanvaraa kyllä on.
Suurimmalta osin taitaa olla rivinelosella, dieseli tietysti, Mersulla on noiden pienten bensakoneiden kanssa ongelmia. Dieselissä ei oikein muuta kuin suuttimia menee "joskus" ja noissa on uudempi yksrivinen ketju siellä koneen takana mikä ei varsinaisesti ole altis katkeamaan, mutta venyy kuitenkin ja sijoituksen takia vähän hankala vaihtaa. Eemeli ei takatiloiltaan ole mikään kauhean iso, istuimet sopinee kuitenkin (kannattaa varmistaa). Kyllä noilla kuitenkin se 400+ pitäis pystyä rullaamaan, että jos alle 300 ajetun siistin löytää jossa suuttimet yms. vaihdettu, niin ei mitään kauhean fataalia tekniikan puolelta. Toki se vaihteisto kannattaa zekata, että öljyjä vaihdettu ja pelaa nätisti. Se on nimittäin kylmänä usein vähän kulmikas vaihtamaan. Rivikoneissa tais olla jopa se vanha 5G pitkään mikä on aika miellyttävä, mutta hitaampi kuin 7G joka vaihtaa nopeammin, mutta on toosiaan vähän "kulmikkaampi" arkiajossa.E-mersut korimalliltaan ilmeisesti W212, eli vuodesta 2010 eteenpäin, ovat mielestäni aika edullisia siihen nähden, että ne ovat maksaneet uutena aika paljon ja kyytihän on toki e-mersussa mukavaa ja tilaakin piisaa. En kyllä tiedä onko näissä jotain erityistä tyyppiongelmaa, mutta 20ke budjetilla valinnanvaraa kyllä on.
Automaattina on saanut, mutta vain etuvetoisena. Nyt kun vilkaisin, niin kaikki manuaaleita.Vai olisiko aika ensimmäisen uuden auton ja katse hävyttömästi kohti Dacia Dusteria, mutta saako sitä Suomesta automaattina?
Mikäs citikan moottori/vaihteisto komboista on luotettavin? Bensa manuaali haussa mutta taitaa vti ja thp koneet olla vähän huonossa maineessa, mites noi etg tomaatit, miten kestää?Riippuen budjetista. Mulla on kyseisessä käytössä Rellun Espace, toki ainoastaan yksi lapsista istuu korokkeella.
Jokainen takaistuin liikkuu erikseen pituussuunnassa ja tilaa löytyy yllin kyllin kaikille matkustajille. Takakontissa vielä kaksi istuinta tarvittaessa. Isofixit löytyy jokaisesta keskirivin istuimesta.
Taakse ei pääse, mikäli kiinteät penkit on sivuilla koska sivutuolit kippaavat. Eli tällöin toinen penkki pitää asentaa keskelle.
Suosittelen tutustumaan tila-autoihin siis. Espace, Ford S-max, Citroen Grand Picasso, Pösö 5008, Seat Alhambra, VW Sharan.
Muistaakseni avantgardessa oli tähti maskissa, muissa nokalla.Vuosimallista 2011+ eteenpäin, ihan ulkonäkösyistä niitä missä isotähti maskissa ja todennäköisesti uudemmissa paremmat jakoketjun kiristimet..1
Ei sellaista bensaa olekaan, koska motarilla kuormitus on hyvä ja dieselissä on noin 15 % enemmän energiaa litrassa.Tuleeko mieleen bensa / e85 -autoja joissa kulutus motarinopeuksissa (mittarivauhti 140kmh) olisi pienempi kuin dieseleissä? Itselle ei heti tule mieleen.
Rupeaa taas tulemaan sen 30-40tkm vuoteen ja pohdin jotain 5-15te hintaluokan kilometrihöylää. Selvästi halvimmalla ja mukavimmalla konstilla pääsisin kun ostaisin jonkun vanhaa 300tkm ajetun D5 Volvon, mutta se jatkuva ylihuoltaminen ei oikein jaksaisi kiinnostaa.
Tinkihousut jalkaan vaan ja tähtikaupoille. Jos unohtaa faceliftit, niin hinta tippuu ja ikä/kilsat nousee.Joo, millään pikkukipolla ei kyllä jaksa ajella tuolla motarilla. Ja kulut saa olla edulliset, mutta ei tässä nyt sentään ihan satasia vuositasolla jaksa laskea kun omallekin mukavuudelle täytyy laskea jotain. Täytynee etsiä tosiaan joku reilummin ajettu Volvo missä kestävä tekniikka ja kulutus jotenkin vielä järkevä. kovin kallista ei viitsi ostaa kun arvo laskee silmissä.
No entäs 2012 C220 CDI? Isällä on ollut tuollainen uudesta asti, ja nyt mittarissa 210 tkm. Yksi iskari on vaihdettu takuuseen ja akku piti vaihtaa kaksi vuotta sitten. Menee 7-vaihteisella automaatilla tosi pienellä motariajoa. Kierrokset ovat alle 2000 rpm, kun ajaa 130 km/h GPS. Vääntöä on 400 Nm, joten jaksaa pitää vaihteen ylämäissäkin.Joo, millään pikkukipolla ei kyllä jaksa ajella tuolla motarilla. Ja kulut saa olla edulliset, mutta ei tässä nyt sentään ihan satasia vuositasolla jaksa laskea kun omallekin mukavuudelle täytyy laskea jotain. Täytynee etsiä tosiaan joku reilummin ajettu Volvo missä kestävä tekniikka ja kulutus jotenkin vielä järkevä. kovin kallista ei viitsi ostaa kun arvo laskee silmissä.
Eikös tuossa linkkaamassasi S80:ssä ole myös 8-vaihteinen laatikko ja uudempi D4-moottori? Kulutus varmaan voittaa vanhemman mersun tekniikan.Ei nuo yhtään hullumpia vaihtoehtoja ole. Tosin pakko myöntää noillakin paljon ajelleena etten oikein ymmärrä mistä maksan tuossa jos 7-8000e:llä saa sitten taas jonkun 2008 +++ S80 Volvon....? Tai sitten tuohon samaan hintaluokkaan tällaisen https://www.nettiauto.com/volvo/s80/12037903 Tuossa 7G Tronicin käytössä tosin on kyllä ihan oikeasti itua, hieno laatikko.
Keskustelu toisaalta lähti siitä että onko jotain bensa/e85 autoja nykypäivänä jotka menee pikku-kulutuksella motarivauhtia mutta se jo todettiinkin että eipä niitä juuri ole. Dieseleistä nyt valinta on vapaa ja tarjonta laajaa. Täytynee tosiaan pitäytyä alkuperäisessä suunnitelmassa
Ranskikset on kyllä vähän mysteereitä...Megane. Käy avoimin mielin katsomaan.
Ei pysty, liian ruma.Ranskikset on kyllä vähän mysteereitä...
Vageissa on paskat jakoketjut ja ruoste ~2010 paikkeilla, mutta entäs farkku fabia 1.2tsi 15?
Sattui löytymään vähän ajettu Opel Zafira OPC suht läheltä, herätti niin paljon mielenkiintoa kun kuntokin oli loistava ja hintakin jäi tinkaamisen jälkeen reilusti alle budjetin niin tein kaupat.C4 Grand picassoa on kehuttu hintaluokkansa(?) leveimmäksi ja kuulemma kolme istuinta pitäisi saada rinnan. Aika leveältä vaikutti, mutta jos sivuilla penkit isofixeillä en tiedä mahtuuko keskelle boosteri. Ilman isofixejä voi ehkä liu'uttaa sivummalle. Citikoiden yksi ongelma huonot moottorimallit. THP bensoissa ketjuvikaa ja öljynkulutusta. Myös VTI bensassa ainakin öljynkulutusta. Todistetusti konerempan käynyt saattaisi olla ok. 16-venttiilisessä vanhemmassa 1.6 hdi:ssä turbo-ongelmaa ja ketjuremppaa 200tkm jälkeen. 8-venttiiliset uudemmat 1.6 hdi:t pitäisi olla luotettavia. Ainakin kaikki e-hdi:t niitä. Muuten konetyypin tunnistaminen voi olla vaikeata, citikan huoltopalvelusta näkee ainakin.
Omasta mielestä 1.6 hdi:llä löytyi hyvä ikä-hinta-kilometri suhde vm.2011-2013 vanhempi koppa, ~150tkm ja hinta 7000e paikkeilla. Mutta jäi meillä kuitenkin kauppaan kun etenkin kone tuntui liian laiskata ja laatuvaikutelma jossain asioissa huono. Lisäksi bmp automaatti jättää toivomisen varaa. Jakopääremontti merkkiliikkeessäkin 550e, mielestäni kohtuullista. Kotiin tulleessa VAGn 2.0 TDI 150 jakopää pumppuineen merkkiliikkeessä ~1100e.
E: 7-paikkaiseen voi kulku takalaatikon kautta olla helpompaa.
OPC vai OPC-line? Ei noita orkkis OPC-Zafiroita hirveästi ole myynnissä. Varmasti hyvä auto, jäi tuo jostain syystä oman tutkan alle ihan täysin.Sattui löytymään vähän ajettu Opel Zafira OPC suht läheltä, herätti niin paljon mielenkiintoa kun kuntokin oli loistava ja hintakin jäi tinkaamisen jälkeen reilusti alle budjetin niin tein kaupat.
Ihan aito OPC, siksipä tartuinkin kun noita ei hirveästi ole tarjolla eikä perus OPC-line kiinnostanut. Aika tasan 200k ajettu ja varustetaso lienee ns. maksimi.OPC vai OPC-line? Ei noita orkkis OPC-Zafiroita hirveästi ole myynnissä. Varmasti hyvä auto, jäi tuo jostain syystä oman tutkan alle ihan täysin.
Auris Touring Sports paljon ennemmin ku Käteismies. Halpoja ikään ja kilsoihin nähden, ja ihan lähes samaa luokkaa ku uudemmat Corolla farmarit. Ei tarvi mitään hybridiäkään kun menee 5 litralla ilmankin mopokoneella... Saman vie tehokkaampi hybridikin. Todella luotettaviakin voivat olla, ainakin kahdella työkaverilla kun molemmat ajaneet uudesta 200 tkm nurkille, toisella hybridi ja toisella alkaen malli. Ei mitään vikoja kummallakaan pl. omat kolhimiset. Toinen harrastaa pyöräilyä ja pitää kontissa fillaria.Ajelen 20 vuotta vanhalla Corollalla ehkä 5000km vuodessa, toimii kuin junan vessa mutta pyörä kulkee usein mukana ja on alkanut vähän kyllästyttää sen sijoittelu takapenkille kun vetokoukkua ei ole. Tuntuu pahalta sijoittaa näin vanhaan autoon ~600€ koukun asennukseen joten keksinkin sen sijaan alkaa selailemaan Nettiautoa.
Autoista en tiedä oikein mitään joten olisiko heittää vinkkiä mitä merkkejä/malleja näillä spekseillä voisi lähteä selaamaan ja millaisilla kilometreillä ajettuja?
- kohtalaisen uusi (2017+ ?) jotta yleinen ajomukavuus, turvallisuus jne hyppää samalla reilusti paremmalle tasolla
- vetokoukun lisäksi pyörä pitäisi saada myös tarvittaessa takaluukkuun takapenkit kaatamalla kohtalaisen näppärästi sisään (kiekot irti)
- parkkitutkat/peruutuskamera ainakin saisi olla ja automaatti voisi olla kiva mutta ei nyt ehkä pakollinen
- mahdollisimman luotettava ja vähävaivainen tietysti
2017 Qashqaita kävin koeajamassa, ihan ok mutta ehti jo mennä, ja näytti olevan ainakin täällä haukuttu. Peugeot 2008/3008 saivat aikaan jo pienen autokuumeenkin mutta näillä ajomäärillä on vähän hankala perustella +25k€ ostosta, tuollainen 15k€ voisi olla sopivampi hinta.
Kuulostaisi järkevältä valinnalta ja täyttäisi hyvin nuo kriteerit, Toyota merkkinäkin kiinnostaa kun nykyisen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia... mutta tuo Auris ja yleisesti nuo pitkät ja matalat farmariautot ei kyllä ulkonäöltään herätä minkäänlaisia omistushaluja Täytyy nyt vähän vielä ihmetellä tuota ja katsoa tottuuko silmä.Auris Touring Sports paljon ennemmin ku Käteismies. Halpoja ikään ja kilsoihin nähden, ja ihan lähes samaa luokkaa ku uudemmat Corolla farmarit. Ei tarvi mitään hybridiäkään kun menee 5 litralla ilmankin mopokoneella... Saman vie tehokkaampi hybridikin. Todella luotettaviakin voivat olla, ainakin kahdella työkaverilla kun molemmat ajaneet uudesta 200 tkm nurkille, toisella hybridi ja toisella alkaen malli. Ei mitään vikoja kummallakaan pl. omat kolhimiset. Toinen harrastaa pyöräilyä ja pitää kontissa fillaria.
Tohon hintaan Honda CR-V 2 litran bensalla nelivetona voisi olla iha ok vaihtoehto. Joutuu vaan iästä tinkimään.Ajelen 20 vuotta vanhalla Corollalla ehkä 5000km vuodessa, toimii kuin junan vessa mutta pyörä kulkee usein mukana ja on alkanut vähän kyllästyttää sen sijoittelu takapenkille kun vetokoukkua ei ole. Tuntuu pahalta sijoittaa näin vanhaan autoon ~600€ koukun asennukseen joten keksinkin sen sijaan alkaa selailemaan Nettiautoa.
Autoista en tiedä oikein mitään joten olisiko heittää vinkkiä mitä merkkejä/malleja näillä spekseillä voisi lähteä selaamaan ja millaisilla kilometreillä ajettuja?
- kohtalaisen uusi (2017+ ?) jotta yleinen ajomukavuus, turvallisuus jne hyppää samalla reilusti paremmalle tasolla
- vetokoukun lisäksi pyörä pitäisi saada myös tarvittaessa takaluukkuun takapenkit kaatamalla kohtalaisen näppärästi sisään (kiekot irti)
- parkkitutkat/peruutuskamera ainakin saisi olla ja automaatti voisi olla kiva mutta ei nyt ehkä pakollinen
- mahdollisimman luotettava ja vähävaivainen tietysti
2017 Qashqaita kävin koeajamassa, ihan ok mutta ehti jo mennä, ja näytti olevan ainakin täällä haukuttu. Peugeot 2008/3008 saivat aikaan jo pienen autokuumeenkin mutta näillä ajomäärillä on vähän hankala perustella +25k€ ostosta, tuollainen 15k€ voisi olla sopivampi hinta.
Itse laskettuna näin:Kannattaisi myös laskea, että paljon ne tuntuvat säästöt oikeasti ovat. Jos ajat 30k vuodessa 1.5l kulutus erolla, niin bensa-auto vie noin 65l 1000km eli 1950l / 30k ja diesel lasketaan nyt 5l kulutuksella 50l 1000km eli 1500l. Eilisen hinnoilla halvin bensa 1.527 ja halvin diesel 1.352 eli 30k polttoainekulut on bensalle 2978e ja dieselille 2028e eli mielestäni säästö on aika marginaalinen, vielä kun huomio dieselin veron. Toki jos ajat enemmän kuin 30k, niin sitten voi ehkä kannattaakin, mutta todennäköisesti Avensis menee vuodesta toiseen perusremonteilla ja kulut ovat ennustettavia.