Volvo XC60? Näissä nyt monasti ainakin automaatti ja neliveto. Ei tosin ole kaikki pieniruokasin vaihtoehto, mutta ainakin turvallisia ja ilmeisen suosittuja, kun liikenteessä näitä tulee vastaan aika usein (tai sitten ko. malliin tulee kiinnitettyä huomiota enempi kuin ennen). Meillä ei ainakaan toistaiseksi vielä ole kaduttu reilu kk käytön jälkeen.Hei, nöyränä kysyisin seuraavaa:
a) jos budjetti n. 20 000
b)paras hinta-laatusuhde (ylläpito, kulutus, käyttöikä, hinnanalenema..eli voi joustaa ostohinnassa) ... loppupeleissä halvempi on parempi
c) ajoa tulee n. 30-50km/päivä kaupunkiajoa
d) mieluiten neliveto (ei pakollinen, jos ei muuten löydy)
e) automaatti
f) suhteellisen uusi, max. ~7v vanha
g) mahd. pienet ajetut kilsat
h) maasturi tai crossover.
Tänään testasin 2014 Honda CR-V:tä(~23k, n. 90k ajettu), joka tuntui ihan hyvältä, mutta vaihtoehtoja kaipaisin. Kiitos!
Ei kai nyt sentään dieseliä noilla kilometreilla ja kaupunkiajoon?Volvo XC60? Näissä nyt monasti ainakin automaatti ja neliveto. Ei tosin ole kaikki pieniruokasin vaihtoehto, mutta ainakin turvallisia ja ilmeisen suosittuja, kun liikenteessä näitä tulee vastaan aika usein.
Meillä ei ainakaan toistaiseksi vielä ole kaduttu.
Voihan se olla, juu, mutta kaupunkiajoon nelivetomaasturi jo itsessään taitaa olla pientä liioittelua. XC60:llä ei taida noi kriteerit täyttyä bensanelivetoautomaattina muutenkaan (hinta ja kulutus aika korkealla, tarjonta pienempää).Ei kai nyt sentään dieseliä noilla kilometreilla ja kaupunkiajoon?
2020 vuoden katsastustilastojen (2005-2017) valossa ainakin luotettavia vehkeitä (vuosi: hylkäysprosentti: -> 2014:1,9% / 2015:1,9% /2016:1,0% / 2017:2,0%)Ei varmaan, kun pidempiä matkoja kuitenkin tulee? Mitä olette mieltä Honda CR-V:stä? Auditkin hiemat suspekteja? Bensa kannattaa varmaan näillä kilometreillä olla mieluummin kuin diesel.
No se vähän riippuu... Dieseliä menee suhteessa vähemmän ja se antaa enemmän vaihtoehtoja. CR-V on ihan OK auto. 2015 "kaikilla" lisävarusteill. Rengasmeteli ja muovisuus ärsytti todella paljon.Ei varmaan, kun pidempiä matkoja kuitenkin tulee? Mitä olette mieltä Honda CR-V:stä? Auditkin hiemat suspekteja? Bensa kannattaa varmaan näillä kilometreillä olla mieluummin kuin diesel.
Riippuen budjetista, Renault Zoe 22kW AC-laturilla voisi olla kätevä pikkuauto noin lyhyelle työmatkalle. Niitä saa käytettynä alta 20k€ ja 22kW AC-lataaminen on todella hyvä ominaisuus jos ei ole kotilatausmahdollisuutta. K-latauksen pisteitä jos löytyy läheltä, niin niissä on halpaa latailla noin tehokkaan laturin omaavalla autolla, ja kauppareissut hoituu samalla. Toki hinnoitteluhan voi muuttua koska vain, mutta saat noin 100km rangea tunnin latauksella kaikista 22kW AC-latureista, eikä tarvi pikalatureilla paljoa käydä.Tuli myytyä auto vuosi sitten käytön puutteen takia. Nyt meinaa hieman elämäntilanne muuttua ja tarvetta saattaisi pian olla. Eniten mietin sen takia kun on pieni murros menossa autoteollisuudessa ja sähköautot yleistyvät.
Eli speksit tarpeille seuraavanlaiset
-pääasiallinen tarve työmatkaan (yht. 60km päivässä)
-riittää ihan pieni auto. Koira löytyy mutta sekin pienimmästä päästä
-ulkonäkö ja muut seikat vähemmän tärkeitä tässä tapauksessa. Toki mitä mukavampi maantiellä niin onhan se aina parempi
-edulliset käyttökustannukset
Hybridistä tuskin on kauheasti iloa kun ajo on pääasiassa maantietä. Sähköauto voisi olla harkittavissa jos se on järkevä vaihtoehto. Tosin taloyhtiö ei tarjoa lataukseen mahdollisuutta.
Pikkubensa on omissa ajatuksissa vahvin vaihtoehto. En itse vielä usko useaan vuoteen että olisi välttämätöntä harkita sähköautoa. Mitä sanovat enemmän työmatkaa ajelevat? En ole tähän mennessä tarvinnut työmatkoihin autoa, koska olen asunut varsin lähellä työpaikkojani.
Aiemmin oli siis Citroen C5, koska oli mukava ajella pehmeän alustan vuoksi. Mutta nyt tosiaan olisi tarkoitus vaan ajella edullisesti työmatkaa.
Nyt kun romutusrahakin (2000€) alkaa olla käytetty, eli sitä tukea ei sitten enää mitenkään saa. Niin nettiauton Seat Mii sähkis olisi ihan hyvä. Ne lataukset vaan pitäisi saada järjestymään. Tällä hetkellä halvin 19 800€. Ilmeisesi vw e-up olisi aika paljon kalliimpi ja lyhyempi takuu.Ford Fiesta alla nolla koroilla ja kuluilla. 5 vuoden takuu. Tai jos saat jostain sähköä järjestymään, niin vag-tripletti sopisi kuin nyrkki silmään tuollaiseen käyttöön. Miitä näyttää olevan hyvin tarjolla nettiautossa n. 19-20 k€ hintaan käytännössä uutena. Huoltoväli 2 v tai 30 tkm, parin satkun huolto. "Kotiin ajetuissa" on muutama onnenonkija yrittämässä tienaamista. Plus-mallin sai silloin 2019 tilatessa kaikilla varusteilla metallivärillä ja kaksin renkain aluvantein noin 19 k€ kokonaishintaan (hankintatuki huomioituna) - Jos tinkimään rupeat.
Eli ~50km/pv ja max 1-2x/kk useampi sata km ajomäärällä diesel voisi sittenkin olla varteenotettava vaihtoehto? Yksi vaihtoehto voisi olla myös mersun GLK diesel. Onko kokemuksia tai muuten mielipiteitä tästä autosta versus vaikkapa CR-V? Nissan Qashqaista en oikein pitänyt kun kävin testaamassa.No se vähän riippuu... Dieseliä menee suhteessa vähemmän ja se antaa enemmän vaihtoehtoja. CR-V on ihan OK auto. 2015 "kaikilla" lisävarusteill. Rengasmeteli ja muovisuus ärsytti todella paljon.
Jos tykkäsit CR-V käy koeajaa vielä muitakin... Esim. Mitsulla Outlander on jo ihan eri sarjaa ja siinä on jopa maastoauton juttuja. Audilla Q5, Mersulla juurikin GLK BMW X-sarja ja Volvot tietty. Itse en ostaisisi näillä kokemuksilla enää yhtäkään Nissania tai Hondaa.Hei, nöyränä kysyisin seuraavaa:
a) jos budjetti n. 20 000
b)paras hinta-laatusuhde (ylläpito, kulutus, käyttöikä, hinnanalenema..eli voi joustaa ostohinnassa) ... loppupeleissä halvempi on parempi
c) ajoa tulee n. 30-50km/päivä kaupunkiajoa. pidempiä, useamman sadan km ajoja max 1-2x/kk
d) mieluiten neliveto (myös etuveto käy, jos ei muuten löydy)
e) automaatti
f) suhteellisen uusi, max. ~7v vanha
g) mahd. pienet ajetut kilsat
h) maasturi tai crossover.
Tänään testasin 2014 Honda CR-V:tä(~23k, n. 90k ajettu), joka tuntui ihan hyvältä, mutta vaihtoehtoja kaipaisin. Kiitos!
Tuohan nyt on varsin yksinkertaista laskea paljonko on tullut katsastusvälillä kilsoja / 100 * bensan keskihinta + autovero. Ja samat diisselille.Eli ~50km/pv ja max 1-2x/kk useampi sata km ajomäärällä diesel voisi sittenkin olla varteenotettava vaihtoehto?
Rav4 voisi olla myös hyvä vaihtoehto? Audia en todennäköisesti hanki.Jos tykkäsit CR-V käy koeajaa vielä muitakin... Esim. Mitsulla Outlander on jo ihan eri sarjaa ja siinä on jopa maastoauton juttuja. Audilla Q5, Mersulla juurikin GLK BMW X-sarja ja Volvot tietty. Itse en ostaisisi näillä kokemuksilla enää yhtäkään Nissania tai Hondaa.
Bensaa/dieseliä vetää ns. homona. Samoihin käyttökustannuksiin saa sitten jo paljon muutakin ja varustellumpaa. Uudemmista hybrideistä ei tietoaRav4 voisi olla myös hyvä vaihtoehto? Audia en todennäköisesti hanki.
Tuo noin 20 k€ on samaa luokkaa kuin mitä joutuisit maksamaan täysin uudesta Miistä - 2 k€ hankintatukia, jos niitä myytäisiin uutena (voi olla, että hinnasto on tuostakin vielä noussut). Eli siinä mielessä tuo on ihan asiallinen hinta. VW:n hinta lähtenyt ihan omiin sfääreihin, ei mitään tolkkua. Ja tosiaan vain 2 vuoden takuu + maksulliset palvelut (Seatilla sis. hintaan ainakin 10 v.).Nyt kun romutusrahakin (2000€) alkaa olla käytetty, eli sitä tukea ei sitten enää mitenkään saa. Niin nettiauton Seat Mii sähkis olisi ihan hyvä. Ne lataukset vaan pitäisi saada järjestymään. Tällä hetkellä halvin 19 800€. Ilmeisesi vw e-up olisi aika paljon kalliimpi ja lyhyempi takuu.
Tosiaan Ford Fiesta bensana, joko uutena tai sitten käytettynä voisi myös olla yksi sopivista. Varusteina saisi olla ainakin vakionopeudensäädin.
Kaupunkipyörittelyssä tuhoon tuomittu ajatus. Päästölaitteet tukossa ja kulutus dieselissäkin ihan levoton ainakin talvisin. 1-tietä ajaen maan tavalla reipasta 508 vie kesärajoituksillakin vähän yli 6, nurkkapyörittely 30 km/h 8+ l/100 km.50km päiväkilsoilla ottaisin itse ainakin dieselin, tulee todellisilta kustannuksiltaan varmasti halvemmaksi kuin bensa. Tuollaiset isot möhkäleet kun tahtovat bensaa hörppiä reilusti yli luvattujen kulutusten.
Molempia Japanilaisia juuri äskettäin ajaneen n. 500km on valinta helppo, Outlander. Suht uusia oli molemmat CR-V -15 ja Outlander -17. Outlander maistui vähän vähemmän diesel ja kokonaisuutena parempi. Oli myös subbari kontissa. En muista mikä varustelutaso, mutta hyvä oli. Tässä ois minun suositus, mutta budjetti menee heittämällä yli. https://www.nettiauto.com/mitsubishi/outlander/12079640Noh, vaihtoehdot typistän näihin: Honda CR-V, Mitsubishi Outlander ja Volvo XC60. Tosiaan ajoa tulee sen 50 km päivässä yleensä, niin siinä ja siinä kannattaako dieseliä.... XC60 ei kyllä oikein löydy bensana noihin hintoihin, joten jos bensiini on järkevämpi, niin silloin CR-V tai Outlander täytyy olla valinta.
Itse hommasin kakkos autoksi -17 yariksen ja en mä sitä kyllä hirveäksi sanoisi, rengasmelu nyt oikeastaan ainoa moite, muuten menee ihan siinä missä isommat autot. Nurkka pyörityksessä sitten ihan kuningas laite ja niin helppo ja huoleton auto. Työkaverillasi tulee olemaan vielä tylsää volkkarin jälkeen kun Toyotaa pitää vain tankata...Työkaveri vaihtoi juuri -13 1.2 tsi golffin -> -17 hybridi yarikseen. Tuumasi vain, että yaris on lähinnä hirveä ajaa verrattuna golffiin, mutta koska auto tuli tyttären käyttöön ja tärkeintä on luotettavuus, niin vaihto oli järkevä tehdä. Minä olen kipuillut tuon oman kakkosauton -17 i20 1.0t-gdi:n kanssa, olisi pitänyt suosiolla ostaa kokoluokkaa suurempi. Kaupungissa se on ok, mutta maantiellä ainakaan rouva ei tykkää sillä ajaa.
Noista XC60 D4 tai D5 AWD:nä.Noh, vaihtoehdot typistän näihin: Honda CR-V, Mitsubishi Outlander ja Volvo XC60. Tosiaan ajoa tulee sen 50 km päivässä yleensä, niin siinä ja siinä kannattaako dieseliä.... XC60 ei kyllä oikein löydy bensana noihin hintoihin, joten jos bensiini on järkevämpi, niin silloin CR-V tai Outlander täytyy olla valinta.
Eli siis aivan käsittämätöntä paskaa jos koko voimansiirto pitänyt uusia 8v vanhaan autoonNurkkapyörityksessä Yaris on omiaan, pidemmässä ajossa ei niinkään verrattuna Golffiin. Ei Golf ollut pahakaan korjausten puolesta. Kaksi viikkoa vanhana siitä meni kone ja nyt 8v vanhana dsg-laatikko, muuten se toimi käsittääkseni hyvin.
Tämä. Pieni kone imaisee kanssa ja on ihan paska ajaa. Siksi mielummin diesel isompaan autoon. Esimerkiksi on järjetöntä ostaa VAGgilainen jollain 1.4 TSI josta revitty kaikki irti ja saat huudattaa isoilla kierroksilla eikä vääntöä missään ja aine maistuu. Hajoaakin jossain ~100tkm tietämillä. Josta tuli mieleen mites Tiguan? https://www.nettiauto.com/volkswagen/tiguan/12047167 Eikat tuossa ole muuta vikaa kuin vaihdelaatikkoja losahdellut.Noista XC60 D4 tai D5 AWD:nä.
Noilla ajoilla diesel tulee todennäköisesti halvemmaksi, CR-V ja Outlander on bensoina janoisia 8,5-10 litraa / 100 km menee helposti riippuen ajoprofiilista, lisäksi "pieni" bensakone ei kuljeta tuollaista isompaa autoa mukavasti.
Työkaverilla on joku kymmenisen vuotta vanha bensa CR-V ja tuntuu kuluttavan sen 9-10 litraa / 100 km länsiväylällä ja kehäteillä ajellessa, lisäksi tuntuu melko ponnettomalta, mitä olen kyydissä silloin tällöin istunut.
Kyllähän noihin ajoihin on ihan päätöntä ehdotellakaan dieseliä nykymaailmassa. Jos vaan jostain kohtaa päivittäistä ajoa löytyy latausmahdollisuus ja Outlander on muutenkin vaihtoehtona, niin siitä sitten PHEV. Jää 30 km ajoilla bensankulutus jopa nollaankin. Alle 20 k€ saa muutaman vuoden vanhoja, joilla akkutakuu on vielä voimassa.Noista XC60 D4 tai D5 AWD:nä.
Noilla ajoilla diesel tulee todennäköisesti halvemmaksi, CR-V ja Outlander on bensoina janoisia 8,5-10 litraa / 100 km menee helposti riippuen ajoprofiilista, lisäksi "pieni" bensakone ei kuljeta tuollaista isompaa autoa mukavasti.
Työkaverilla on joku kymmenisen vuotta vanha bensa CR-V ja tuntuu kuluttavan sen 9-10 litraa / 100 km länsiväylällä ja kehäteillä ajellessa, lisäksi tuntuu melko ponnettomalta, mitä olen kyydissä silloin tällöin istunut.
Kysytään luotettavaa ja ehdotetaan relluaAlle kymmenvuotias Rellu Megane farmari, 1,4T koneella. Ei arvostettu ja näkyy hinnassa, mutta tuolla budjetillasi on turha tavoitella kuuta taivaalta.
W203 on parikymmenvuotiaita, jos noissa 10v vanhoissakin mennään jo yksilöperustaisesti niin... W204 aikakausi oli se mitä hahmottelit, toki nekin vanhoja kuin...?
Ajoin 6v ja 60tkm 1.2Tce rellulla ja ainoastaan yksi vika koko matkalla, paremmin kuin monella muulla merkillä, ennakkoluulot on kovassa...Kysytään luotettavaa ja ehdotetaan rellua
Selvästi vanhempi laatuauto (esim. toyota tai honda) on todella paljon luotettavampi kuin joku tuollainen patonki.
aika komeilla sijoilla rellut esim. tässä:
Katsastusraportin pahimmat vikapommit ja kirkkaimmat helmet julki! Miten oma autosi sijoittuu?
Mitkä ovat viisi vuotta vanhojen autojen vikapommit ja mitkä ovat vähävikaisia helmiä? Kokosimme Traficomin tuoreesta tilastosta viisivuotiaiden autojen hylkyprosentit.www.iltalehti.fi
Jätän tämän vain tähänJa kun vuosi vuoden perään jauhetaan samoja asioita niin mitä katsastuksessa tarkistetaan?
Nivelet, ohjauslaitteet, jarrut ja moottorin vikavalo.
Renaultin nivelet eivät kestä ihan tätä tiestömme ihanuutta, mutta kääntöpuolena on muutaman kympin osat ja puolen tunnin työveloitus ihan missä tahansa perushuoltamolla nivelrempasta.
Paljon mukavampaa kuin jakopään ja vaihteiston viat, kaksoismassavauhtipyörät ym, jotka eivät katsastustilastoihin päädy, vaatii nimittäin, että se auto pääsisi katsastuspisteelle.
Nurkkapyörityksessä Yaris on omiaan, pidemmässä ajossa ei niinkään verrattuna Golffiin. Ei Golf ollut pahakaan korjausten puolesta. Kaksi viikkoa vanhana siitä meni kone ja nyt 8v vanhana dsg-laatikko, muuten se toimi käsittääkseni hyvin.
Vois olla joo, mutta oletko ikinä ajanut tuollaisella hybridillä? Minä koeajoin. Ensimmäisen ja viimeisen kerran. Kyllä siitä on nautinto kaukana, kun lähdetään matkaa ajamaan.Kyllähän noihin ajoihin on ihan päätöntä ehdotellakaan dieseliä nykymaailmassa. Jos vaan jostain kohtaa päivittäistä ajoa löytyy latausmahdollisuus ja Outlander on muutenkin vaihtoehtona, niin siitä sitten PHEV. Jää 30 km ajoilla bensankulutus jopa nollaankin. Alle 20 k€ saa muutaman vuoden vanhoja, joilla akkutakuu on vielä voimassa.
Se, että sinä olet sattunut saamaan maanantaikappaleen(*) ei todista yhtään mitään, kun tilastot kertoo ihan muuta.Ajoin 6v ja 60tkm 1.2Tce rellulla ja ainoastaan yksi vika koko matkalla, paremmin kuin monella muulla merkillä, ennakkoluulot on kovassa...
Ja eturenkaan irroitus, että saa polttimon vaihdettua.Renaultin nivelet eivät kestä ihan tätä tiestömme ihanuutta, mutta kääntöpuolena on muutaman kympin osat ja puolen tunnin työveloitus ihan missä tahansa perushuoltamolla nivelrempasta.
Kerrotko lisää? Mikä pilaa nautinnon?Vois olla joo, mutta oletko ikinä ajanut tuollaisella hybridillä? Minä koeajoin. Ensimmäisen ja viimeisen kerran. Kyllä siitä on nautinto kaukana, kun lähdetään matkaa ajamaan.
Onnekseni Delta-auton kauppias otti yhteyttä vasta noin kuukausi koeajopyynnön jälkeen, joten ajamatta jäi. Pehmeä ja paljon piippaavahan se kuuluu olevan ja hyvinhyvin suosittu. Mutta eihän tässä matka-autoa oltu hakemassa, vaan 30-50 km kaupunkipyörittelyyn. Koeajamatta arvaan, että se perinnemalli on siinä käytössä paljon vähemmän nautinnollisempi.Vois olla joo, mutta oletko ikinä ajanut tuollaisella hybridillä? Minä koeajoin. Ensimmäisen ja viimeisen kerran. Kyllä siitä on nautinto kaukana, kun lähdetään matkaa ajamaan.
Vähiten ongelmia mulla on ollut ranskalaisissa, eniten sitten saksalaisissa...Se, että sinä olet sattunut saamaan maanantaikappaleen(*) ei todista yhtään mitään, kun tilastot kertoo ihan muuta.
(*) Rellulla tosiaan maanantaikappaleet menee toisinpäin, välillä joillain käy tuuri niidenkin kanssa.
Ja eturenkaan irroitus, että saa polttimon vaihdettua.
Yksi renaultin ongelmista on nimenomaan myös se, että niitä ei ole myöskään suunniteltu helpolla korjattaviksi/huolelttaviksi.
Tämä puoli tuli joskus myös vastaan, kun kaveri korjasi omaa relluaan ja oltiin vähän auttamassa/hengaamassa mukana. Asiat, jotka esim. japsiautoissa olisi ollut triviaaleja korjata, vaati rellussa vaikka minkä muiden asioiden irroittamista että niihin pääsi käsiksi.
No se on totta, että kaupunkipyörittely jäi nyt huomioimatta, mutta jos lähdetään kaupunkiajo edellä autoa hakemaan tiputetaan Outlander kokonaan pois. Ei mitään järkeä tässä tapauksessa. Jos vaikka kerran viikossa ajat vähän pidempään sitä arvostaa isoa autoa. Kaupunkiin sitten se Yaris.Onnekseni Delta-auton kauppias otti yhteyttä vasta noin kuukausi koeajopyynnön jälkeen, joten ajamatta jäi. Pehmeä ja paljon piippaavahan se kuuluu olevan ja hyvinhyvin suosittu. Mutta eihän tässä matka-autoa oltu hakemassa, vaan 30-50 km kaupunkipyörittelyyn. Koeajamatta arvaan, että se perinnemalli on siinä käytössä paljon vähemmän nautinnollisempi.
Tähän liittyen täytyy sanoa, että en ole tainnut ikinä saada koeajoa järjestettyä noiden autoliikkeiden koeajolomakkeiden avulla. Muutaman tunnin hiljaiselon jälkeen olen soittanut liikkeeseen, jolloin koeajo on hoitunut useimmiten samalle tai seuraavalle päivälle.Onnekseni Delta-auton kauppias otti yhteyttä vasta noin kuukausi koeajopyynnön jälkeen, joten ajamatta jäi. Pehmeä ja paljon piippaavahan se kuuluu olevan ja hyvinhyvin suosittu. Mutta eihän tässä matka-autoa oltu hakemassa, vaan 30-50 km kaupunkipyörittelyyn. Koeajamatta arvaan, että se perinnemalli on siinä käytössä paljon vähemmän nautinnollisempi.
Paitsi, jos se latausmahdollisuus sattuu löytymään. Sitten jää energiakustannukset viidesosaan jariksesta ja verotkin on pienemmät, vaikka iso nelivetomöhkäle muuten olisi kaupungissa hassu valinta.No se on totta, että kaupunkipyörittely jäi nyt huomioimatta, mutta jos lähdetään kaupunkiajo edellä autoa hakemaan tiputetaan Outlander kokonaan pois. Ei mitään järkeä tässä tapauksessa. Jos vaikka kerran viikossa ajat vähän pidempään sitä arvostaa isoa autoa. Kaupunkiin sitten se Yaris.
Ei siinä ole mitään päätöntä, joku vihreää linjaa vetävä lehdistö voi demonisoida dieseliä, mutta kyllä se on tuollaiseen isompaan autoon edelleen mukavin ratkaisu.Kyllähän noihin ajoihin on ihan päätöntä ehdotellakaan dieseliä nykymaailmassa. Jos vaan jostain kohtaa päivittäistä ajoa löytyy latausmahdollisuus ja Outlander on muutenkin vaihtoehtona, niin siitä sitten PHEV. Jää 30 km ajoilla bensankulutus jopa nollaankin. Alle 20 k€ saa muutaman vuoden vanhoja, joilla akkutakuu on vielä voimassa.
Selvä homma eli ongelma on ohituksissa. Riippuu varmaan paikkakunnasta tai käyttäjän ajoprofiilista tuleeko ajettua paljon teillä jossa ohituskiihtyvyys on tärkeää. Ei tietoa sopiiko JuZe10:n ajoihin.Tehottomuus.
Ei se ohitus vaan kokonaisuus. Ei tuollaisella autolla ole mukava ajaa missään jos ei riitä tehot. Tottakai se on jokaisen omasta tottumuksesta kiinni, mutta jos olet pitkään ajanut "normaalilla" bensa/diesel autolla on tuo vaan jotenkin ei ei...Selvä homma eli ongelma on ohituksissa. Riippuu varmaan paikkakunnasta tai käyttäjän ajoprofiilista tuleeko ajettua paljon teillä jossa ohituskiihtyvyys on tärkeää. Ei tietoa sopiiko JuZe10:n ajoihin.