Se kone juurikin. Veikkaan että ko. yksilö ei ollut paras esimerkki mallista, johtuen juurikin siitä että se oli ollut demokone. Alkuun siinä akku vaikutti kohtuulliselta (eli reilu pari tuntia kevyttä nettikäyttöä), mutta win11 päivityksen jälkeen kone ei enää pelannutkaan niin hyvin. Viimeinen niitti oli, kun chromella selailin nettiä noin 30min niin akku putosi 100% —> 63%.Oliko tuo Advantage edition se R9 5900HX + Radeon 6800M malli ? Olen tuota itsekin katsellut, lähinnä Gigantin outletista. Tuossa piti kyllä olla testien perusteella hyvä akkukesto, jonka perässä itse olen. Mulla kävi Espoon Gigantista testissä ROG Zephyrus G15, R7 6800HS + GTX 3060, mutta päädyin palauttamaan, koska tuossa vaikuttaisi olevan huonompi akkukesto kuin 5000 -sarjalaisissa. Lisäksi tuo RTX 3060 on vähän välimalli, joten päädyn varmaan hankkimaan joko ilman erillistä näytönohjainta, tai sitten RTX 3070 tai 6800M tms. näytönohjaimella.
Varmaan ois tilanne parantunut kun ois jaksanut säätää ajureiden kanssa tai asennella winukkaa uusiksi, mutta kun kone oli muutenkin hieman liian muhkea omiin tarpeisiin niin laitoin palautukseen.