Mikä auto minulle?

Etsin varmaan yksisarvista, mutta osaisiko kukaan suositella pieniruokaista, luotettavaa dieselkulkinetta?
Pääasiassa motaria tulee suhattua edestakaisin, ja sitäkin melko maltillisilla vauhdeilla.

Mieluusti pakuksi muutettavissa ja halpakin pitäisi vielä olla. Varusteet ja vaihteistot on aika hälläväliä, kunhan olisi reilusti huolettomia kilometrejä edessäpäin.

Budjetti ehkä 5000€ kieppeillä, mutta mieluummin vähemmän.

Kuulemma mainettaan parempi. Pienemmällä (Fiatin?) diesel moottorilla olisi ehkä vielä parempi mutta niitä ei juuri nyt ole myynnissä.

Hei!

Etsinnässä olisi auto, joka sopisi tällaiselle pitkälle (+2m) ja perheelliselle. Puoliso myös pitkä, joten luonnollisesti joudutaan penkit laittamaan aika taakse ja perusfarkuissa tuo takapenkin jalkatila on ihan onneton ja lapset ei meinaa mahtua takapenkille. Mikä siis neuvoksi? Volvon XC60:sta olen käynyt kokeilemassa, se vielä menisi tiloiltaan juuri ja Skodan Superb tietysti oli erinomainen tiloiltaan. Corollaa käytiin testaamassa, mutta auttamatta liian pieni. Tuleeko muita vaihtoehtoja mieleen?

Muita vaatimuksia:
- Budjetti max. 21 000€, alle 20k toiveissa tinkimisten jälkeen. Vähemmän tietysti parempi.
- Vetokoukku tai väh. valmius vetopainojen puolesta
- Automaatti
- Pienet käyttökulut tietenkin toiveissa eli vähäkulutuksinen ja mahd. luotettava
- 2 turvaistuinta, rattaat jne
- Sinänsä en ajettuja kilometrejäkään karsasta, jos vaan luotettava peli (onko esim. nyky-Volvot sellaisia, esim. mainittu XC60?)
- Bensa/diesel käy molemmat, plugarit varauksella (ks. alta)

Muita kysymyksiä:
- Plug-in hybridit vähän epäilyttää, kannattaako ne sivuuttaa? Onko tuplasti ongelmia tms.

Hei!

Etsinnässä olisi auto, joka sopisi tällaiselle pitkälle (+2m) ja perheelliselle. Puoliso myös pitkä, joten luonnollisesti joudutaan penkit laittamaan aika taakse ja perusfarkuissa tuo takapenkin jalkatila on ihan onneton ja lapset ei meinaa mahtua takapenkille. Mikä siis neuvoksi? Volvon XC60:sta olen käynyt kokeilemassa, se vielä menisi tiloiltaan juuri ja Skodan Superb tietysti oli erinomainen tiloiltaan. Corollaa käytiin testaamassa, mutta auttamatta liian pieni. Tuleeko muita vaihtoehtoja mieleen?

Muita vaatimuksia:
- Budjetti max. 21 000€, alle 20k toiveissa tinkimisten jälkeen. Vähemmän tietysti parempi.
- Automaatti
- Pienet käyttökulut tietenkin toiveissa eli vähäkulutuksinen ja mahd. luotettava
- Sinänsä en ajettuja kilometrejäkään karsasta, jos vaan luotettava peli (onko esim. nyky-Volvot sellaisia, esim. mainittu XC60?)

Muita kysymyksiä:
- Plug-in hybridit vähän epäilyttää, kannattaako ne sivuuttaa? Onko tuplasti ongelmia tms.

Toyota Rav4 hybridi kannattaa käydä katsomassa.

Kannattaa tosin varmistaa vetomassat/koukun saatavuus kun noissa hybrideissä joissakin on onnettomat vetomassat. Toyotassa joutuu vähän antamaan vuosimallissa ja ajomäärässä anteeksi tuolla budjetilla, mutta kyllä tuolla pitäisi vielä saada sen verra vähän ajettu, että Toyotan Relax takuun saa aktivoitua.

2.5 bensakone, mutta koska hybridi niin menee kokoisekseen vähällä. Ja erittäin luotettavana pidetty.

Itse olen 195cm ja tällä hetkellä Superb autona. Yksi yllättävän tilava auto pitkälle kuskille on Opel Astra K (2015-2021) farkku. C-segmentin auto mutta ihmeen tilava peli ja paremmat agr-istuimet vaikuttivat erinomaisilta hintaluokkaansa. Tuosta tilavampi versio on Insignia mitä käytiin myös kokeilemassa, mutta jäi muista syistä kauppaan. Subaru Outbackia olen halunnut muuten vain jo pitkään mutta en ole saanut perusteltua kovaa kulutusta itselleni. Siinä mahduin kuitenkin takapenkille vaikka kuskin penkki oli omilla säädöillä. Audista A4 oli mukava istua, mutta penkki piti vetää aivan taakse eikä sinne mahtuisi enää kukaan. A6 on tilavampi. Citroen C5 aircross oli myös tilavan tuntuinen mitä liikkeessä kokeilin, en kuitenkaan ottanut koeajolle.

Ylipäätään auto kun auto niin saa vetää penkin lähes/täysin taakse ja alas että mahtuu. Sitten kun haluaisin ratin kuitenkin suht lähelle niin eipä ole vielä tullut autoa vastaan jossa ajoasennon saisi just kohdalleen. Enkä tarvitsisi tuollaista perhelavettia mihinkään mutta minkäs teet kun pienemmistä autoista loppuu tilat.

Hei!

Etsinnässä olisi auto, joka sopisi tällaiselle pitkälle (+2m) ja perheelliselle. Puoliso myös pitkä, joten luonnollisesti joudutaan penkit laittamaan aika taakse ja perusfarkuissa tuo takapenkin jalkatila on ihan onneton ja lapset ei meinaa mahtua takapenkille.

Vaihteiston öljynvaihdoista kannattaa pitää huoli. Mutta tuolla hinnalla jää pelimerkkejä taskuun jos töyssyjä matkalle sattuu, itselläni oli Talibaani isommalla koneella kakkosautona.

https://www.nettiauto.com/renault/espace/14874356 Koukun voi asennuttaa jälkeenpäin.

Hei!

Muita vaatimuksia:
- Automaatti

Muita kysymyksiä:
Meidän -14 mallisella D4 AWD XC60llä on mittarissa 305 tkm, ja hyvin se on sen vajaan 4v ja 100 tkm pelittänyt. Tankkauksista laskettu keskikulutus 7,6 L/100 km. Broidin Outlander PHEV vie tyhjällä akulla kaupungissa kuulemma luokkaa 14 litraa satkulla. Itse ainakin skippaan hybridivaiheen ja siirryn sitten aikanaa polttiksesta täyssähköön.

Itse olen 195cm ja tällä hetkellä Superb autona. Yksi yllättävän tilava auto pitkälle kuskille on Opel Astra K (2015-2021) farkku. C-segmentin auto mutta ihmeen tilava peli ja paremmat agr-istuimet vaikuttivat erinomaisilta hintaluokkaansa. Tuosta tilavampi versio on Insignia mitä käytiin myös kokeilemassa, mutta jäi muista syistä kauppaan. Subaru Outbackia olen halunnut muuten vain jo pitkään mutta en ole saanut perusteltua kovaa kulutusta itselleni. Siinä mahduin kuitenkin takapenkille vaikka kuskin penkki oli omilla säädöillä. Audista A4 oli mukava istua, mutta penkki piti vetää aivan taakse eikä sinne mahtuisi enää kukaan. A6 on tilavampi. Citroen C5 aircross oli myös tilavan tuntuinen mitä liikkeessä kokeilin, en kuitenkaan ottanut koeajolle.

Ylipäätään auto kun auto niin saa vetää penkin lähes/täysin taakse ja alas että mahtuu. Sitten kun haluaisin ratin kuitenkin suht lähelle niin eipä ole vielä tullut autoa vastaan jossa ajoasennon saisi just kohdalleen. Enkä tarvitsisi tuollaista perhelavettia mihinkään mutta minkäs teet kun pienemmistä autoista loppuu tilat.
Minkä vuotisen Outbackin kanssa tämä takapenkkitesti oli tehty? Itsellä myös kiikarissa auto mihin mahtuisi minunkin taakse joku istumaan edes välttävästi.

Broidin Outlander PHEV vie tyhjällä akulla kaupungissa kuulemma luokkaa 14 litraa satkulla. Itse ainakin skippaan hybridivaiheen ja siirryn sitten aikanaa polttiksesta täyssähköön.
Ei se vie ”tyhjällä” akulla kapungissa kuin max 10 litraa (mikä on ok isoksi nelivedoksi). Heittomerkit siksi että auton akku ei koskaan mene ihan tyhjäksi, kaupunkinopeuksilla ajetaan aina sähköllä vaikka moottori pyörisi. Joko broidisi liioittelee tai sitten hämääntyy siitä että autossa on suhteellisen pieni tankki. Autossa tuskin on vikaa.

Jos ei ole latausmahdollisuutta kotona niin ei ehkä kannata Outlander PHEViä hommata, sitten vaikka joku RAV4 ei-lataus hybridi.

Vaihteiston öljynvaihdoista kannattaa pitää huoli. Mutta tuolla hinnalla jää pelimerkkejä taskuun jos töyssyjä matkalle sattuu, itselläni oli Talibaani isommalla koneella kakkosautona.

https://www.nettiauto.com/renault/espace/14874356 Koukun voi asennuttaa jälkeenpäin.
Yllä mainitun Espacen takatiloista voin valottaa sen verran, että tilaa on jaloille vaikka edessä istuisi pidempikin henkilö:

Espace takatilat.jpg

Viimeksi muokattu:

Bemareissa (ainakin F30, G20, G30 ja X5 G05) ratin saa säädettyä sopivalle etäisyydelle myös pidempi kuljettaja. Toki jos takapenkille täytyy silti mahtua ja haluaa vähän uudempaa autoa niin hinnat toki ovat aika kovia, mutta suosittelen kokeilemaan ainakin referenssiksi.

Statistiikka

Viestiketjuista
269 764
Jäsenet
76 499
Uusin jäsen
Syvere

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom