Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Tunnetko liikennesäännöt jotka liittyvät 50km/h nopeusrajoitukseen?
Kyllä, taajamassa nopeusrajoitus on 50km/h ellei liikennemerkillä ole muuta osoitettu ja taajaman ulkopuolella 80km/h samoin ehdoin.
Liikennemerkilläkään ei voida osoittaa mitä tahansa, vaan suurin sallittu nopeus voi yksittäisellä, taajaman sisällä olevalla tiellä olla enintään 60 km/h
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä, taajamassa nopeusrajoitus on 50km/h ellei liikennemerkillä ole muuta osoitettu ja taajaman ulkopuolella 80km/h samoin ehdoin.
Liikennemerkilläkään ei voida osoittaa mitä tahansa, vaan suurin sallittu nopeus voi yksittäisellä, taajaman sisällä olevalla tiellä olla enintään 60 km/h
Taisi nyt olla puhe siitä että nopeusrajoitus on korkein sallittu , eli jos mennään sen mukaan niin sitä ei saisi ylittää, eli ajetaan sen alle(eli lyhyt saati pitkä keskinopeus sen alle), hyvälläkin vakkarilla on joku aaltoilu.

Tikkarirajoitus ei taasen ole se mikä on sopiva tilannenopeus. Suomessa on kuntia missä on ahkerasti tiputeltu rajoituksia taajamissa, mutta on myös kuntia missä rajoitus on se viidenkympin taajama rajoitus, mutta se 40km/h-50km/h välillä todellista olisi yläkanttiin. Jossain lähiöissä sinänsä voisi ajaa pumppaammalla 30km/h-50km/h, mutta jos ne viidenkympin kohdat on lähinnä sitä että reippaan kiihdtyksen jälkeen pitäisi polkea jarrua, niin ymmärrän miksi jotkut vetää tasaisemmin. Ärsyttää toki.

Pahempia on toki ne jotka vetää esimerkin tilanteissa suht tasaisesti viidenkympin pintaan. eivät toki ärsytä perässä tuliaa.

Nyt ei ilmeisesti ollut puhe mistään parinkilometrin 1+1 kaistaisesta maantiesuorasta, missä ei kevyttä liikennettä, ei liittymiä, ja selkeä taajama yleis 50km/h, ja joku vetää corollalla kolmenkympin pintaan, kun itsellä olisi menohaluja vetää ylinopeutta.
 
Taisi nyt olla puhe siitä että nopeusrajoitus on korkein sallittu , eli jos mennään sen mukaan niin sitä ei saisi ylittää, eli ajetaan sen alle(eli lyhyt saati pitkä keskinopeus sen alle), hyvälläkin vakkarilla on joku aaltoilu.

Tikkarirajoitus ei taasen ole se mikä on sopiva tilannenopeus. Suomessa on kuntia missä on ahkerasti tiputeltu rajoituksia taajamissa, mutta on myös kuntia missä rajoitus on se viidenkympin taajama rajoitus, mutta se 40km/h-50km/h välillä todellista olisi yläkanttiin. Jossain lähiöissä sinänsä voisi ajaa pumppaammalla 30km/h-50km/h, mutta jos ne viidenkympin kohdat on lähinnä sitä että reippaan kiihdtyksen jälkeen pitäisi polkea jarrua, niin ymmärrän miksi jotkut vetää tasaisemmin. Ärsyttää toki.

Pahempia on toki ne jotka vetää esimerkin tilanteissa suht tasaisesti viidenkympin pintaan. eivät toki ärsytä perässä tuliaa.

Nyt ei ilmeisesti ollut puhe mistään parinkilometrin 1+1 kaistaisesta maantiesuorasta, missä ei kevyttä liikennettä, ei liittymiä, ja selkeä taajama yleis 50km/h, ja joku vetää corollalla kolmenkympin pintaan, kun itsellä olisi menohaluja vetää ylinopeutta.
Nopeusrajoitukset on kyllä lähes joka paikassa niin alakanttiin, että oikeen vit... ja tämä vain ilmeisesti että onnettomuuksia olisi vähemmän.
Kovemmissa nopeuksissa varmaan tulee vähemmän kuolleita, mutta kyllä yli 45 vuotta ajaneena nuhveröt ilman mitään tilannetajua ärsyttää ja tietysti nämä jotka saavat vilkun silloin päälle kun kääntävät rattia.
Koulujen läheisyydessä rajoitus on 30km/h ja ainakin oma keskittyminen tämmöisessä mateluvauhdissa huononee merkittävästi.
Pitää myös muistaa että nopeusmittari näyttää jo lain mukaan liian vähän todelliseen nopeuteen nähden.
 
Viimeksi muokattu:
Nopeusrajoitukset on kyllä lähes joka paikassa niin alakanttiin, että oikeen vit... ja tämä vain ilmeisesti että onnettomuuksia olisi vähemmän.
Kovemmissa nopeuksissa varmaan tulee vähemmän kuolleita, mutta kyllä yli 45 vuotta ajaneena nuhveröt ilman mitään tilannetajua ärsyttää ja tietysti nämä jotka saavat vilkun silloin päälle kun kääntävät rattia.
Koulujen läheisyydessä rajoitus on 30km/h ja ainakin oma keskittyminen tämmöisessä mateluvauhdissa huononee merkittävästi.
Pitää myös muistaa että nopeusmittari näyttää jo lain mukaan liian vähän todelliseen nopeuteen nähden.
Jos se vituttaa, että onnettomuuksia on vähemmän ja keskittyminen ei riitä kun ajetaan kolmeakymppiä koulujen läheisyydessä, niin kannattaa varmaan alkaa harkita julkisia.

Tai muuttaa Atlantin toiselle puolelle. Siellä näistä joustavista ei niin välitetä, kunhan rattimies pääsee toteuttamaan omaa vapaata tahtoaan.
 
Jos se vituttaa, että onnettomuuksia on vähemmän ja keskittyminen ei riitä kun ajetaan kolmeakymppiä koulujen läheisyydessä, niin kannattaa varmaan alkaa harkita julkisia.

Tai muuttaa Atlantin toiselle puolelle. Siellä näistä joustavista ei niin välitetä, kunhan rattimies pääsee toteuttamaan omaa vapaata tahtoaan.
Julkisiin en kyllä vaihda ja täydet bonukset ollut jo useamman vuosikymmenen, joten kyllä nämä epävarmat ja kokemattomat nyhveröt jotka ei vielä tiedä niitä "vaaranpaikkoja" liikenteessa on niiden onnetomuuksien sekä korkeiden vakuutusmaksujen takana.
Ja sulla ei selvästikkään riitä hermo edes normaaliin keskusteluun täällä, niin miten se riittää normaalin toimintaan liikenteessä.
 
Viimeksi muokattu:
Oli taas viisasta menoa moottoritiellä. Ajoin itse oikeaa kaistaa jonossa vakkari päällä. Jono eteni 112 km/h mittarinopeutta rajoituksen ollessa 100 km/h.

Peilistä näin kun volkkari sitten lähti ohittamaan letkaa vasenta kaistaa pitkin. Nopeutta varmaan 113-115 km/h, koska sen verran hitaasti saavutti. Hetken kuluttua volkkarin perään liittyy volvo. Ja siinä vaiheessa kun saavuttavat minut, on perään liittynyt vielä yksi audi. Ja ilmeisesti volvo ja audi eivät olleet tyytyväisiä volkkarin ohitusnopeuteen, sillä molemmat ajoivat alle 5 metrin etäisyydellä edelläolevan takapuskurista. Tämä oli helppo arvioida, koska autojen välinen etäisyys oli lyhyempi kuin auton pituus.

Mikä saa ihmisen siihen tilaan, että mieltä täytyy osoittaa liikenteessä vaarantamalla oma ja muiden henki?
 
joten kyllä nämä epävarmat ja kokemattomat nyhveröt jotka ei vielä tiedä niitä "vaaranpaikkoja" liikenteessa on niiden onnetomuuksien sekä korkeiden vakuutusmaksujen takana.
Tämähän se ikävä fakta on, että heikoimman suorittavan portaan mukaan tuota liikenteen nopeuspolitiikkaa ja muuta ohjausta toteutetaan.
 
Oli taas viisasta menoa moottoritiellä. Ajoin itse oikeaa kaistaa jonossa vakkari päällä. Jono eteni 112 km/h mittarinopeutta rajoituksen ollessa 100 km/h.

Peilistä näin kun volkkari sitten lähti ohittamaan letkaa vasenta kaistaa pitkin. Nopeutta varmaan 113-115 km/h, koska sen verran hitaasti saavutti. Hetken kuluttua volkkarin perään liittyy volvo. Ja siinä vaiheessa kun saavuttavat minut, on perään liittynyt vielä yksi audi. Ja ilmeisesti volvo ja audi eivät olleet tyytyväisiä volkkarin ohitusnopeuteen, sillä molemmat ajoivat alle 5 metrin etäisyydellä edelläolevan takapuskurista. Tämä oli helppo arvioida, koska autojen välinen etäisyys oli lyhyempi kuin auton pituus.

Mikä saa ihmisen siihen tilaan, että mieltä täytyy osoittaa liikenteessä vaarantamalla oma ja muiden henki?
Kiire tai lähinnä sen tunne, kun tuolla hötkyilyllä ei edes pidemmällä matkalla voita kun joitain hassuja minuutteja ajassa.
 
Kiire tai lähinnä sen tunne, kun tuolla hötkyilyllä ei edes pidemmällä matkalla voita kun joitain hassuja minuutteja ajassa.
Varmaan ideana painostaa sitä matelijaa ohittamaan ripeämmin. Mutta jos se ei toimi, niin on kyllä vaarallista ja tuota näkee ihan jatkuvasti motarilla vaikka ei olisi ruuhkaakaan.
 
Kiire tai lähinnä sen tunne, kun tuolla hötkyilyllä ei edes pidemmällä matkalla voita kun joitain hassuja minuutteja ajassa.
Mutta ei minullakaan tule mieleenkään vaarantaa kenenkään henkeä siksi että olisi kiire. Ja audikuskin toiminta ihmetytti vielä enemmän, että mitä kuvitteli saavuttavansa hiillostamalla, kun kuitenkin näki että volvo hoiti jo hiillostamista valmiiksi 🙂

Itse olisin sen kannalla, että tämä roskaväki poistettaisiin liikenteestä lopullisesti antamalla elinikäinen ajokielto. Ja ajokiellon rikkomiseen pelotteeksi vaikkapa 5 vuodrn ehdoton vankeustuomio.
 
Varmaan ideana painostaa sitä matelijaa ohittamaan ripeämmin. Mutta jos se ei toimi, niin on kyllä vaarallista ja tuota näkee ihan jatkuvasti motarilla vaikka ei olisi ruuhkaakaan.
Hiillostamisen voi hoitaa myös turvallisesti esim turvavälin päästä valoja vilkuttamalla tai torvea soittamalla.
 
Mutta ei minullakaan tule mieleenkään vaarantaa kenenkään henkeä siksi että olisi kiire. Ja audikuskin toiminta ihmetytti vielä enemmän, että mitä kuvitteli saavuttavansa hiillostamalla, kun kuitenkin näki että volvo hoiti jo hiillostamista valmiiksi 🙂

Itse olisin sen kannalla, että tämä roskaväki poistettaisiin liikenteestä lopullisesti antamalla elinikäinen ajokielto. Ja ajokiellon rikkomiseen pelotteeksi vaikkapa 5 vuodrn ehdoton vankeustuomio.
"Itse olisin sen kannalla, että tämä roskaväki poistettaisiin liikenteestä lopullisesti antamalla elinikäinen ajokielto. Ja ajokiellon rikkomiseen pelotteeksi vaikkapa 5 vuodrn ehdoton vankeustuomio.", aina voi olla mitä mieltä tahansa ja pitää itseään parempana ihmisenä kun muut, mutta millä kuvittelet että tätä järjetöntä ehdotusta pystyttäisiin valvomaan?
 
Pitää itsekin tulla kertomaan – Tulipahan ajettua yksi päivä hämeenlinnanväylää tampereen suuntaa, kun joku romu-Audilla ajeli reilua ylinopeutta, ohitellen kaikkia siksaks tyyliin. Itse ajelin rauhallisesti hieman yli 120 km/h vasenta kaistaa pitkin, ohittaen oikean puolen autoja. Se vihainen ja pitkä tuijotus nuoren Audi-kuskilta, kun ei päässyt ohittamaan meitä heti :D. Ei mennyt kauaa, ku ohitettuaan meidät siirtyi oikealle ja ajo rampista ulos. Jäi se ilme muistiin pitäksi ajaksi.
 
Pitää itsekin tulla kertomaan – Tulipahan ajettua yksi päivä hämeenlinnanväylää tampereen suuntaa, kun joku romu-Audilla ajeli reilua ylinopeutta, ohitellen kaikkia siksaks tyyliin. Itse ajelin rauhallisesti hieman yli 120 km/h vasenta kaistaa pitkin, ohittaen oikean puolen autoja. Se vihainen ja pitkä tuijotus nuoren Audi-kuskilta, kun ei päässyt ohittamaan meitä heti :D. Ei mennyt kauaa, ku ohitettuaan meidät siirtyi oikealle ja ajo rampista ulos. Jäi se ilme muistiin pitäksi ajaksi.
Jutusta päätellen sinä olet se jota tässä on vituttanut vai miksi olet hänen ilmettään katsonut, itsekkin huomannut että monelle heidän ohittaminen menee jostain systä todella ihon alle ja mistä tulee romu-Audi nimitys?
 
Viimeksi muokattu:
Jutusta päätellen sinä olet se jota tässä on vituttanut vai miksi olet hänen ilmettään katsonut, itsekkin huomannut että monelle heidän ohittaminen menee jostain systä todella ihon alle ja mistä tulee romu-Audi nimitys?
Motarilla näkee paljon näitä jotka haluaa "opettaa" ja tukkii vasemman kaistan ihan vaan siksi ettei kukaan vaan pysty ajamaan kovempaa. Se vasen kaista on ohittamista varten ja jos tosiaan oma nopeus on vain pari km/h enemmän kuin ohitettavalla liikenteellä, niin voisi ehkä käyttää pelisilmää ja välillä poiketa siellä oikealla päästämässä perässä ajavat ohi eikä istua siellä vasemmalla kunnes on parin kilometrin jono perässä.
 
"Itse olisin sen kannalla, että tämä roskaväki poistettaisiin liikenteestä lopullisesti antamalla elinikäinen ajokielto. Ja ajokiellon rikkomiseen pelotteeksi vaikkapa 5 vuodrn ehdoton vankeustuomio.", aina voi olla mitä mieltä tahansa ja pitää itseään parempana ihmisenä kun muut, mutta millä kuvittelet että tätä järjetöntä ehdotusta pystyttäisiin valvomaan?

No tässä ei ole kyse siitä että kukaan pitäisi itseään parempana ihmisenä kuin muita, vaan kyse on ihan faktasta: Ne ihmiset, jotka ajavat sääntöjen mukaan, ovat ihan tosiasiallisesti parempia ihmisiä kuin ne, jotka vaarantavat liikennettä.

Ja valvonta siten miten muukin valvonta, eli jos joku perseilee liikenteessä ja jää kiinni, niin mikäli poliisi todentaa että ei ollut ajo-oikeutta, niin se on vankilaan 5 vuodeksi.
 
No tässä ei ole kyse siitä että kukaan pitäisi itseään parempana ihmisenä kuin muita, vaan kyse on ihan faktasta: Ne ihmiset, jotka ajavat sääntöjen mukaan, ovat ihan tosiasiallisesti parempia ihmisiä kuin ne, jotka vaarantavat liikennettä.

Ja valvonta siten miten muukin valvonta, eli jos joku perseilee liikenteessä ja jää kiinni, niin mikäli poliisi todentaa että ei ollut ajo-oikeutta, niin se on vankilaan 5 vuodeksi.
Mistä löytyy tutkittua tietoa että nämä "paremmat ihmiset" on joku turvallisuuden tae, kun nämä nyhveröt nimenomaan aiheuttaa matelullaan turhia ohituksia ja vaarantaa siten liikennettä, kun moni ei ilmeisesti edes tiedä että nopeusmittari näyttää vähemmän mikä todellinen nopeus on.
 
Hiillostamisen voi hoitaa myös turvallisesti esim turvavälin päästä valoja vilkuttamalla tai torvea soittamalla.
Nämä kyllä provosoivat sen verran, että en kyllä lähtis tekemään. Ainoa mitä itse teen, niin torvea soitan, jos rekan takaa hypätään vasurille usean kymmenen km/h alinopeudella hyvin lähelle eteen. Ts. pakko jarruttaa manuaalisesti ja paljon. Muuten adaptiivinen hoitaa homman.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
278 811
Viestejä
4 799 502
Jäsenet
77 803
Uusin jäsen
RehtoriS

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom