Mielipiteitä: Asus GeForce GTX 1080 Ti STRIX OC, 11GB GDDR5X?

Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
1
Nyt tarvitsisi vähän apua/mielipiteitä!

Olen suunnitellut ostavani HTC Vive Pro VR-laitteen kesän lopussa, jonka takia on tullut aika päivittää näytönohjainta koneessani.

Pari päivää olen tutkinut ja tutustunut eri näytönohjaimiin ja olen lopulta päätynyt seuraavaan ehdokkaaseen:

Asus GeForce GTX 1080 Ti STRIX OC, 11GB GDDR5X
Asus GeForce GTX 1080 Ti STRIX OC -näytönohjain, 11GB GDDR5X - 959,00€

Tiedän jonkin verran tietokoneen komponenteista, mutta en ole erityisen varma kuinka tämä 1080 Ti vertaa muihin vastaaviin. Osaatteko neuvoa kuinka tämä yksilö vertaa muihin toimivuudeltaan, tehokkuudeltaan, lämmönhallinnaltaan, yms.

Lisäksi onko näytönohjaimilla jonkinlaista vaatimusta muiden komponenttien suhteen koneessa? Minulla on juuri nyt koneessani tälläisia osia:



Ottaisin vastaan mieluusti yllämainitun näytönohjaimen ostamisen kannattavuudesta. OC-lisä kyseisessä ohjaimessa on herättänyt kiinnostukseni.

Ps.
Näytönohjaimen lisäksi minulla olisi tarvetta uudelle virtalähteelle. Onko teillä ehdotuksia hyvästä, hiljaisesta ja riittävästä virtalähteestä? Tarkoitus olisi ehkä parin vuoden sisään ostaa toinen 1080 Ti näytönohjain ja sillata ne yhteen SLI:llä (toki en vielä tiedä kuinka paljon tämä hyödyntää asioita, enkä ole varma teenkö näin).

Kiitos ennakkoon! :)
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Sen verran asiaa sivuten kun itseäkin kiinnostaa aina nämä eri versioiden erot, että kannattaako jostain esikellotetusta mksaa 150€ sitten ekstraa? Näkyy noita Jimm'sillä olevan 800 euron pintaakin 1080 Ti kortteja.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
En ole tosiaan kovin perehtynyt tuohon koko OC-ideaan. Onko kyseessä vain kortti, josta on todettu, että kyseinen lastu nyt sattuu kulkemaan ja kellotettu sitten valmiiksi kovemmille tehonkulutuksille ja lämmöille ja myydään korkeammalla hinnalla? Vai onko noissa muuten panostettu sitten vastaavasti jäähdytykseen yms.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
149
En ole tosiaan kovin perehtynyt tuohon koko OC-ideaan. Onko kyseessä vain kortti, josta on todettu, että kyseinen lastu nyt sattuu kulkemaan ja kellotettu sitten valmiiksi kovemmille tehonkulutuksille ja lämmöille ja myydään korkeammalla hinnalla? Vai onko noissa muuten panostettu sitten vastaavasti jäähdytykseen yms.
Molempiin ei. Hyvin mahdollista, että non-oc kulkee aivan yhtä hyvin ellei paremmin, kuin tehtaan myymä OC-malli. Jos hinta sama, miksi ei. Mutta 150e on kyllä käsittämättömän paljon ns. tyhjästä.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
469
Molempiin ei. Hyvin mahdollista, että non-oc kulkee aivan yhtä hyvin ellei paremmin, kuin tehtaan myymä OC-malli. Jos hinta sama, miksi ei. Mutta 150e on kyllä käsittämättömän paljon ns. tyhjästä.
Harvoin noissa on se ihan pelkkä OC mikä maksaa. Kyllä niissä usein on eroja esim. jäähyssä.
Mutta siis ei niitä sen tehdas OC:n takia kannata ostaa, kun ite halutessaan kuitenkin kellottaa enemmän, niin ilman tehdas OC:lla olevaa kun tehdas OC:n kanssa olevaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
149
Harvoin noissa on se ihan pelkkä OC mikä maksaa. Kyllä niissä usein on eroja esim. jäähyssä.
Mutta siis ei niitä sen tehdas OC:n takia kannata ostaa, kun ite halutessaan kuitenkin kellottaa enemmän, niin ilman tehdas OC:lla olevaa kun tehdas OC:n kanssa olevaa.
Onko tosiaan näin? Usein? Olen ollut tähän asti vakaasti siinä käsityksessä, että jäähyen osalta useimmiten tismalleen samaa tauhkaa.
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Onko tosiaan näin? Usein? Olen ollut tähän asti vakaasti siinä käsityksessä, että jäähyen osalta useimmiten tismalleen samaa tauhkaa.
Eikös ne suurimmaksi osaksi samoja jäähyjä olekkin? Saisi olla kyllä melkoinen parannus jäähyssä, että 150€ kannattaisi maksaa exstraa.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
469
Onko tosiaan näin? Usein? Olen ollut tähän asti vakaasti siinä käsityksessä, että jäähyen osalta useimmiten tismalleen samaa tauhkaa.
Kyllähän ne jotkut vähän hiljasempia ja viileempiä on kun toiset. Ja toki niissä laadullisiakin eroja on, joita kyllä ehkä ite kattosin tarkkaan ennen kortin ostoo.
 
Viimeksi muokattu:

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 183
Itsellä on kyseinen kortti josta maksoin 900e helmikuussa jimmsillä. Eikä ole kyllä kaduttanut, tehokas ja hiljainen.. Boostailee 2000Mhz leikiten, ja mikäli nostaa tuuletinprofiilia niin pysyykin siinä vähän pidemmissäkin pelisessioissa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
619
Eiköhän toi Asuksen strix 1080ti ole yksi parhaista vaihtoehdoista markkinoilla, ainakin markkinamiesten mainospuheet vakuuttaa 100% automatisoitu tuotantolinja (tasainen laatu), FE versioita tehokkaampi virransyöttö, laadukkaat komponentit, pölysuojausluokitellut puhaltimet/laakerit ja onhan tuota testattu jo monilla sivustoilla että on tehokas/hiljainen eli hyvä ostos näin äkkiseltään väittäisin. 3 vuoden takuu :)
 
Liittynyt
14.10.2017
Viestejä
32
Itse olen ollut kyllä tyytyväinen, 1070 oli aiemmin ja nyt 1080ti. Molemmat tuota Strix OC mallia. Vertailua en pysty oikein tekemään A tai OC mallien kesken, mutta ainakin molemmat OC:t olleet todella hiljaisia.
Nykyinen boostaa 2038 Mhz ja muistin kellot 11266 Mhz lämpöjen ollessa max. noin ~72 astetta.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Itse olen ollut kyllä tyytyväinen, 1070 oli aiemmin ja nyt 1080ti. Molemmat tuota Strix OC mallia. Vertailua en pysty oikein tekemään A tai OC mallien kesken, mutta ainakin molemmat OC:t olleet todella hiljaisia.
Nykyinen boostaa 2038 Mhz ja muistin kellot 11266 Mhz lämpöjen ollessa max. noin ~72 astetta.
Mitenkäs muuten vaihto 1070 -> 1080 Ti, menikö ihan heittäen, samalla powerilla ja ilman mitään ihmeempiä kotelon jäähdytyksen parantamisia?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 400
Viestejä
4 213 445
Jäsenet
71 052
Uusin jäsen
Markku246

Hinta.fi

Ylös Bottom