Mielipiteitä 1440p +100fps buildistä?

Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
36
Nyt se on sitten läjätty. Ja vielä kerrasta lähti käyntiin. En tosin vielä korkannut, vaan otan ensin benchmarkit ilman sitä. Muuta en ole kerennyt vielä tekemään, kuin ihmettelemään idle lämpötiloja, jotka on aika tasan tarkkaan 30 astetta, oli tuuletin laitettu mille teholle tahansa.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
AMD ainakin näyttää tietyissä prosessoreissa alhaiset lämmöt miten sattuu, luultavasti Intel tekee samaa.

Kun aletaan menemään 40-50 asteen paikkeille, lämpöjen tarkassa ilmoittamisessa on jotain järkeä. 20 tai 35 astetta on aivan yksi sama ja siksi en usko Intelinkään ilmoittavan alhaisia lämpöjä tarkasti koska asialla ei ole mitään väliä.
 
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
36
Prime95 Small FFTs testiä jaksoin katsella 30min. Siinä lämmöt nousi max. 72 asteeseen. Pubg:n pelailun aikana max. 57 astetta.

Pubg FPS heilui pääsääntöisesti 144 ja kävi alimmillaan 120, kun muokkasin hieman asetuksia. Ultra tai High kaikki muut, paitsi ruohot ja varjot, jotka olivat medium.

Tää Corsairin näppis on ihan järkyttävän hyvä.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
CPU jäähdytin on valmistajan oma nestemäinen viritelelmä erikseen sitten laatikossa on 2 tuuletinta. Ei ainakaan se HIRVEÄ Intelin default cooleri joka on umpisurkea!

Sain tietää mikä poweri paketissa joka kiinnostaa valmistaja ei edellenkään kerro tarkasti mutta tämä lämmiittää sydäntä
Virtalähteen tyyppi
  • 500 W AC power supply
Energiatehokkuus
ENERGY STAR® certified
EPEAT® Silver registered
Epeat oli kyllä niin monimutkainen asia että sitä en kommentoi. Epeat saa joku muu selittää kuulostaa kun Vihreiden pooliittisen puolueen energialähde.

Energy STAR certifioitu tarkoittaa että MINIMUM on Bronze lähde mutta ei nyt välttämättä mikään GOLD mutta esim Bronze tai Silver todennäköisesti.


Huono asia tuo nestejäähdytys ei ole mikään super hieno odotan siltä fan tehokkuutta mutta hiljaisempi.

Kovasti te sitä 550 Watin poweria hehkutatte mutta Intel I5-8600k ja Nvidia 1070 8GB DDR5 Desktop sanon että 500 Watt riittää ja on MINIMUM Bronze.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
469
CPU jäähdytin on valmistajan oma nestemäinen viritelelmä erikseen sitten laatikossa on 2 tuuletinta. Ei ainakaan se HIRVEÄ Intelin default cooleri joka on umpisurkea!

Sain tietää mikä poweri paketissa joka kiinnostaa valmistaja ei edellenkään kerro tarkasti mutta tämä lämmiittää sydäntä
Virtalähteen tyyppi
  • 500 W AC power supply
Energiatehokkuus
ENERGY STAR® certified
EPEAT® Silver registered
Epeat oli kyllä niin monimutkainen asia että sitä en kommentoi. Epeat saa joku muu selittää kuulostaa kun Vihreiden pooliittisen puolueen energialähde.

Energy STAR certifioitu tarkoittaa että MINIMUM on Bronze lähde mutta ei nyt välttämättä mikään GOLD mutta esim Bronze tai Silver todennäköisesti.


Huono asia tuo nestejäähdytys ei ole mikään super hieno odotan siltä fan tehokkuutta mutta hiljaisempi.

Kovasti te sitä 550 Watin poweria hehkutatte mutta Intel I5-8600k ja Nvidia 1070 8GB DDR5 Desktop sanon että 500 Watt riittää ja on MINIMUM Bronze.
Ne 2 tuuletinta pitää laittaa siihen radiin kiinni, mikäli siis luulit että ne huvikseen siellä laatikossa pyörii?
Heitä toki linkkiä siitä powerista, niin joku ehkä osaa kertoo onko laadukaskin.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Ne 2 tuuletinta pitää laittaa siihen radiin kiinni, mikäli siis luulit että ne huvikseen siellä laatikossa pyörii?
Heitä toki linkkiä siitä powerista, niin joku ehkä osaa kertoo onko laadukaskin.
Right kai ne tietää minne ne laittaa ne tuulettimet älä kysy minulta ne on.

Olen koettanut selvittää ja mistään ei saa tietää mikä poweri ei jällenmyyjä tai HP suostu kertomaan että sillä siisti. Maanantaista olen koettanut selvitää ja ei jällenmyyjä tai HP kerro sillä siist kysytty on. Tuote ei myöskään ole jossain kaupan hyllyssä.

Vastaus oli tyylin näin muuten.
Muut laittaa 550 Watt että on kasvuvaraa päivittää, mutta 500 Watt on riittävä. Sitten erikseen valmistajan sivuilta löysin energia certifikoitu.

Jos tietysti päivittää niin että on jopa 2 high end näytönohjainta niin sitten ehkä jopa 750 Watt sitä mieltä olen. Onhan olemassa jopa 1200 Watt mutta taitaa olla aika erikoinen viritelmä silloin koneeksi.
 
Viimeksi muokattu:

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Nyt on valitettavasti näin asia. Valmistajan ja jällenmyyjän sivut eivät täsmää toisiinsa ollenkaan. Jälleenmyyjän sivujen mukaan on Intelin UMPISURKEA vakio cooleri.

Valmistajan sivuilla on liquid cooling system.

Alkaa mennä mieli koko ostamisesta pois! Jimmsistä jotain palapeliä en osta. Komplett otti pois ainoan hyvän tarjouksen mitä heillä oli tietokone paketista. Hp jälleenmyyjät sekoilevat.

En osta yhtään mitään näillä näkymin, mutta katsotaan nyt jos se jällenmyyjä saa selvitettyä viimeinen yritys laitoin sähköpostin tänään jossa kysyin minkä takia jälleenmyyjän sivuilla on eri tietoa kun valmistajan prosessori jäähdytys järjestelmästä.

Kysyin myös chatissa ja vastaus oli että pitää lähettää sähköposti koska vaatii enempää selvittämistä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Se Jimm's myy myös kokoonpanopalvelua ettei tarvitse itse vaivautua jos ei jaksa/osaa. Jonkun HP pakettikoneen ostamisesta ei tule kuin paha mieli.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Nimen olen poistanut kunnioitetaan asiakaspalelun yksityisyyttä, mutta tässä vastaus:
"
Hei,

Kiitos yhteydenotostanne.


Selvittelin asiaa ja kyseessä on sama kone samoilla ominaisuuksilla, eli koneessa on liquid cooler. Sitä ei ole meidän sivuilla vain ilmotettu.


Mukavaa viikkoa!


Gigantti asiakaspalvelu
"

Asia menee näin taidan tilata mutta jos on väärä tieto heti palautetaan tietokone jotain Intelin surkeata cooleria en ota.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Se Jimm's myy myös kokoonpanopalvelua ettei tarvitse itse vaivautua jos ei jaksa/osaa. Jonkun HP pakettikoneen ostamisesta ei tule kuin paha mieli.
HP massa koneet siis ne bulk konet jotka menee työympäristöön niin niitä en kommentoi mutta tämä on HP Omen ja uusinta uutta uskon että HP oppi että cooleri pitää olla parempi jos on riittävän high end CPU.
 
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
36
HP massa koneet siis ne bulk konet jotka menee työympäristöön niin niitä en kommentoi mutta tämä on HP Omen ja uusinta uutta uskon että HP oppi että cooleri pitää olla parempi jos on riittävän high end CPU.
Etsitkö tälle sekavalle pohdinnalle jonkun oikeamman paikan tältä samalta forumilta ja lopetat tämän langan kaappaamisen?
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
469
Right kai ne tietää minne ne laittaa ne tuulettimet älä kysy minulta ne on.

Olen koettanut selvittää ja mistään ei saa tietää mikä poweri ei jällenmyyjä tai HP suostu kertomaan että sillä siisti. Maanantaista olen koettanut selvitää ja ei jällenmyyjä tai HP kerro sillä siist kysytty on. Tuote ei myöskään ole jossain kaupan hyllyssä.

Vastaus oli tyylin näin muuten.
Muut laittaa 550 Watt että on kasvuvaraa päivittää, mutta 500 Watt on riittävä. Sitten erikseen valmistajan sivuilta löysin energia certifikoitu.

Jos tietysti päivittää niin että on jopa 2 high end näytönohjainta niin sitten ehkä jopa 750 Watt sitä mieltä olen. Onhan olemassa jopa 1200 Watt mutta taitaa olla aika erikoinen viritelmä silloin koneeksi.
Enpäs tienny että puhut jostain HP:n valmiskoneesta. Niissähän tuppaa oleen OEM-virtalähteet, eli ei nekään tiedä kun noi sertifikaatit ja tehtaan missä ne tehdään.
Etkä voi mennä myöhemmin päivittään noita virtalähteitä valmispaketteihin. Joitain et saa edes avata ilman, että takuu menee.
Niitä HP Omeneita on useempaa eri mallia, eli joissain voi olla AIO, joissain ilmajäähy, joten voi olla mahdollista että oot kattonu vaan väärää pakettia HP:n sivuilta.
PS. Linkit sinne gigantin sivulle vois auttaa.
Etsitkö tälle sekavalle pohdinnalle jonkun oikeamman paikan tältä samalta forumilta ja lopetat tämän langan kaappaamisen?
Oon kans pohtinut miks tätä käydään tässä langassa, mutta toisaalta ei ainakaan itteä haittaa kun toi sun asia on jo vissiin käsitelty? :D
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Enpäs tienny että puhut jostain HP:n valmiskoneesta. Niissähän tuppaa oleen OEM-virtalähteet, eli ei nekään tiedä kun noi sertifikaatit ja tehtaan missä ne tehdään.
Etkä voi mennä myöhemmin päivittään noita virtalähteitä valmispaketteihin. Joitain et saa edes avata ilman, että takuu menee.
Niitä HP Omeneita on useempaa eri mallia, eli joissain voi olla AIO, joissain ilmajäähy, joten voi olla mahdollista että oot kattonu vaan väärää pakettia HP:n sivuilta.
PS. Linkit sinne gigantin sivulle vois auttaa.

Oon kans pohtinut miks tätä käydään tässä langassa, mutta toisaalta ei ainakaan itteä haittaa kun toi sun asia on jo vissiin käsitelty? :D
Noh tässä. Mutta tehdään nyt yksi asia selväksi. En ikinä ala asentaa osia itse emolevystä asti. Windows ja ajuriasennus onnistuu mutta suurella vaivalla sitten pitää ostaa Windows mualta ja ladata Windows 10 + luoda DVD.

HP Omen 880-145no pelipöytäkone - Pöytätietokoneet

Luulisin että se on tämä tuote:
OMEN by HP Desktop PC - 880-145no (3QV95EA)

Jos sitten lisätään maksan 20 euroa sitä Windows 10 + lataan sen microsoftin sivulta ja ostan sen lisenssin. Tuo Jimms maksaisi
yli 1500 euro ja on kallis
ja suuri vaiva sen Windows säätämisen kanssa. Jo on Nivida 1070 Ti versio ja 1 GB isompi kiintolevy mutta ei ole edes DVD asemaa mutta
sellainen ulkoinen minulla on ennestään. Kumpi näistä nyt ostan se HP paketti on 1350 euroa postikuluineen ovelle asti???
upload_2018-6-7_16-18-40.png


Herra MägKäiveri olet jo osasi valinnut ja tämä Jimmsin paketti ainakin kovin lähelle tuota 1440p tulee vaikka näyttöni tukee vain FULL HD.
 
Viimeksi muokattu:

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Voi argh siis mitä??? Windows 10 se Microsoftin sivu on jos haluaa päivittää Windows 7 tai on ostanut Windows 10 ja haluaa asentaa toiseen koneseen ja kukaan ei myy Windows 10iä DVD kanssa. En kyllä jumaliste maksa 115 euroa erikseen Windows 10!

Päätös joko ostan sen HP koneen tai en osta mitään ja odotan next generation Nvidia syksylle.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
532
Win 10 lisenssi ei maksa kun 10 esim täältä foorumilta ja asennus tehdään usb tikulta ei dvdltä. Eihän omenissa tai jimmsin koneessa mistä laitoit kuvan sisällä dvd lukija..
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Jimm'sin paketissa on: Parempi kotelo, parempi emolevy, parempi NVMe SSD, paremmat muistit, parempi näytönohjain, parempi prosessorijäähy (95% todennäköisyydellä), parempi virtalähde, parempi päivitettävyys ja parempi perinteinen kovalevy. Mutta jos ajureiden asentaminen sun muut on työn ja tuskan takana niin noissa pakettijööteissä se on tehty käyttäjän puolesta. :tup:
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Jimm'sin paketissa on: Parempi kotelo, parempi emolevy, parempi NVMe SSD, paremmat muistit, parempi näytönohjain, parempi prosessorijäähy (95% todennäköisyydellä), parempi virtalähde, parempi päivitettävyys ja parempi perinteinen kovalevy. Mutta jos ajureiden asentaminen sun muut on työn ja tuskan takana niin noissa pakettijööteissä se on tehty käyttäjän puolesta. :tup:
Kyllä näin mutta on jo maksettu se Gigantti äsken 1349 euroa Windows valmiina koneessa esiasenettu. Ajurit osan asentaa. ja ZoneAlarm ja Avira saa ilmaiseksi konekäyttäjä.

1349 euroa maksoin postikuluineen ovella asti! 2 vuoden takuu Gigantti kautta.
Sillä oli energia ceriftiikatti tarkoittaa minun tietymyken mukaan vähintäin Bronze.

Gigantissa oli muuten ehtiny nousta tuote 2 euroa se oli vielä eilen 1347 euroa.

Minulla on FULL HD Gaming näyttö ajan siis 1080p. Kyllä tuo kone pitäisi jaksaa n vuotta pyörittää FULL HD eteenpäin.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
469
Noh tässä. Mutta tehdään nyt yksi asia selväksi. En ikinä ala asentaa osia itse emolevystä asti. Windows ja ajuriasennus onnistuu mutta suurella vaivalla sitten pitää ostaa Windows mualta ja ladata Windows 10 + luoda DVD.

HP Omen 880-145no pelipöytäkone - Pöytätietokoneet

Luulisin että se on tämä tuote:
OMEN by HP Desktop PC - 880-145no (3QV95EA)

Jos sitten lisätään maksan 20 euroa sitä Windows 10 + lataan sen microsoftin sivulta ja ostan sen lisenssin. Tuo Jimms maksaisi
yli 1500 euro ja on kallis
ja suuri vaiva sen Windows säätämisen kanssa. Jo on Nivida 1070 Ti versio ja 1 GB isompi kiintolevy mutta ei ole edes DVD asemaa mutta
sellainen ulkoinen minulla on ennestään. Kumpi näistä nyt ostan se HP paketti on 1350 euroa postikuluineen ovelle asti???
Onhan toi gigantin ja HP:n sivuilla oleva sama kone, mutta Gigantti ei kyllä missään sano suoraan että olis AIO vai ilma.
Jimmsin paketti on huomattavasti parempi kaikinpuolin. Muistit kyllä voisit vaihtaa parempiin ja saman hintasiin:
G.Skill 16GB (2x8GB), Ripjaws V, DDR4 3200MHz, CL16 - 189,90€
Complettillakin on aika usein noita konepakettitarjouksia, niin voisit sieltäkin vilkuilla jos halvemmalla saisit.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Onhan toi gigantin ja HP:n sivuilla oleva sama kone, mutta Gigantti ei kyllä missään sano suoraan että olis AIO vai ilma.
Jimmsin paketti on huomattavasti parempi kaikinpuolin. Muistit kyllä voisit vaihtaa parempiin ja saman hintasiin:
G.Skill 16GB (2x8GB), Ripjaws V, DDR4 3200MHz, CL16 - 189,90€
Complettillakin on aika usein noita konepakettitarjouksia, niin voisit sieltäkin vilkuilla jos halvemmalla saisit.
Myöhästä maksoin jo Gigantille. Ja en kyllä jumalista ala maksaa mitään 100+ euroa Windows 10... ei minulla ole minkään laista Windows 7 tai 10 media.... Windows 10 laptopissa esi asennetu ja Windows XP vanhassa pöytäkoneessa.

1349 euroa postikuluineen maksoin kotiin asti siis ovelle asti tuovat koneen ja kelvatkoon minun FULL HD pelaamisen n vuotta eteenpäin.

Vai että kiintolevy parempi? Sama 7200 RPM siinäkin on. Mitä mä nyt sillä 2 TERAN tekisin 1 TERAN sijaan kun on ennestään 4 TERA ulkoinen kiintolevy?

Kyllä ne pelit mahtuu sinne 1 TERAN kiintolevylle ja SSD Windows 10 ja ehkä joku muu ohjelma.

4 Tera ulkoinen HDD maksoi jotain 90+ euroa CDON.comista sellain iso 3,5 möykky jossa oma virtalähde pistorasiaan mutta se on vain hyvä niin ei vedä koneen virrasta. Ulkoiseen kovalevyseen ei laiteta pelejä mutta kaikki muu + hyvä backupina jos koneen kiintolevy hajoaa.

Minulla on ennestään hyvä gaming 24 tuuman FULL HD 1ms näyttö ja 4 TERAN ulkoinen HDD ja full HD kyllä tuo koneeni kelpaa mainiosti n vuotta eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
469
Myöhästä maksoin jo Gigantille. Ja en kyllä jumalista ala maksaa mitään 100+ euroa Windows 10... ei minulla ole minkään laista Windows 7 tai 10 media.... Windows 10 laptopissa esi asennetu ja Windows XP vanhassa pöytäkoneessa.

1349 euroa postikuluineen maksoin kotiin asti siis ovelle asti tuovat koneen ja kelvatkoon minun FULL HD pelaamisen n vuotta eteenpäin.
Sen Windowsin asennusmedian saa Microsoftin sivuilta ilmaseks ladattua. Voit sitten polttaa sen ite levylle tai USB:lle. Se pelkkä lisenssiavain on yleensä sen 10-30€ jostain ebaysta tai foorumeilta.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Sen Windowsin asennusmedian saa Microsoftin sivuilta ilmaseks ladattua. Voit sitten polttaa sen ite levylle tai USB:lle. Se pelkkä lisenssiavain on yleensä sen 10-30€ jostain ebaysta tai foorumeilta.
Myöhäistä jossitella vain jos siinä ei ole liquid cooling niin palautan mutta siis Gigantti lähetti minulle sähköpostia jossa kiittivät ja kertoivat että koettavat päivittää sivuansa jossain vaiheessa.

Minä haluan tehdä ylimääräisen lainalyhennyksen noin 3-5k ja silloin tuntuu mukavata että maksoin 1350 euroa ja ei jotain 1520+ euroa.

Vai että aihessa pysytään? Noh ehkä jossain vaiheessa hankin 1440p näytön ja joissakine peleissä koneeni kelpaa myös siihen. 4k vaatii aivan sairaasti sen tiedän.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
On topic. Minulle saa suositella käytettyjä 1440p tai uusia 1440p näytöjä vapaasti.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Minä haluan tehdä ylimääräisen lainalyhennyksen noin 3-5k ja silloin tuntuu mukavata että maksoin 1350 euroa ja ei jotain 1520+ euroa.
Niinno sä itse valkkasit Jimmsiltä kalliimmat osat siihen vertailtavaan kokoonpanoon. Ihan paska ostos tuo HP:n pakettikone on, ei siitä pääse yli eikä ympäri.


Capture.PNG
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Niinno sä itse valkkasit Jimmsiltä kalliimmat osat siihen vertailtavaan kokoonpanoon. Ihan paska ostos tuo HP:n pakettikone on, ei siitä pääse yli eikä ympäri.


Edelleen vain haukut ja et tarjoa parempaa:) paitsi ehkä muistit. Gigantin huoltoon menee jos tulee ongelmia ensimmäiset 2 vuotta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Edelleen vain haukut ja et tarjoa parempaa:) paitsi ehkä muistit. Gigantin huoltoon menee jos tulee ongelmia ensimmäiset 2 vuotta.
Kirjaimellisesti jokainen komponentti tuossa listassa on parempi kuin mikä sen HP:n kikkareen mukana tulee paitsi kovalevy ja prosessori, mitkä on identtiset.

Mikä järki on edes pyytää apua hankinnalle jos ostaa kuitenkin paskaa huvikseen ja perustelee sen mitä villeimmillä argumenteilla? Eiköhän tämä riitä tästä - tilaa vaikka Hobbyhallista tietokoneesi.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
469
Myöhäistä jossitella vain jos siinä ei ole liquid cooling niin palautan mutta siis Gigantti lähetti minulle sähköpostia jossa kiittivät ja kertoivat että koettavat päivittää sivuansa jossain vaiheessa.

Minä haluan tehdä ylimääräisen lainalyhennyksen noin 3-5k ja silloin tuntuu mukavata että maksoin 1350 euroa ja ei jotain 1520+ euroa.

Vai että aihessa pysytään? Noh ehkä jossain vaiheessa hankin 1440p näytön ja joissakine peleissä koneeni kelpaa myös siihen. 4k vaatii aivan sairaasti sen tiedän.
Ainahan sen tilauksen voi perua ja osaa Jimmsiltä. Eikä noita kannata alkaa tilaileen ennenkun oot varma mitä haluat, kuten nytten tilasit jo paketin ennen kun sua on keretty ees haluamallas tavalla neuvoon.
speden kokooma paketti on hyvä, kun vaan vaihdat ton näyttiksen tohon sun ite ehdottamaan 1070 Ti.
Toki jos haluat tolla HP:lla mennä, niin eikai siinä mitään. Kunhan vaan koitetaan neuvoo.
 
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
36
Herra MägKäiveri olet jo osasi valinnut ja tämä Jimmsin paketti ainakin kovin lähelle tuota 1440p tulee vaikka näyttöni tukee vain FULL HD.
Vanha ystäväni itse rakensi itselleen ja sen aikaiselle naisystävälleen talon, jonka valmistuttua sisään muuttivat tuo samainen naisystävä ja hänen uusi miehensä. Meitä on niin moneen lähtöön.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Ainahan sen tilauksen voi perua ja osaa Jimmsiltä. Eikä noita kannata alkaa tilaileen ennenkun oot varma mitä haluat, kuten nytten tilasit jo paketin ennen kun sua on keretty ees haluamallas tavalla neuvoon.
speden kokooma paketti on hyvä, kun vaan vaihdat ton näyttiksen tohon sun ite ehdottamaan 1070 Ti.
Toki jos haluat tolla HP:lla mennä, niin eikai siinä mitään. Kunhan vaan koitetaan neuvoo.
Herra Gwilherm sinun Avatar kuva ja palautteesi on usein mukavaa katseltavaa. Peruin äsken kaupan ja Gigantti maksaa rahat samalle tilille seuraavana viikona ei maksa mitään ja tuote ei edes ollut edes lähtenyt matkaan. Taidan jättää toistaiseksi koko homman meni maku tästä asiasta ehkä innostun kun uusi Nvidia sarja tule myyntiin esim syksyllä.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
469
Herra Gwilherm sinun Avatar kuva ja palautteesi on usein mukavaa katseltavaa. Peruin äsken kaupan ja Gigantti maksaa rahat samalle tilille seuraavana viikona ei maksa mitään ja tuote ei edes ollut edes lähtenyt matkaan. Taidan jättää toistaiseksi koko homman meni maku tästä asiasta ehkä innostun kun uusi Nvidia sarja tule myyntiin esim syksyllä.
Ei tarvi suuttua kuitenkaan jos joku vähän jyrkemmin asian ilmasee. Ajattele muiden kantilta toi tilanne, että muut ensin käyttää aikaa sun neuvomiseen ja miettii mikä juuri sinulle ois optimaalinen ja rahalle vastinetta. Sitten tilaatkin jotain mitä ei hyvien perustelujen kanssa suositeltu tekevän.
Oma ostopäätöshän se on, mutta ymmärrät varmaan mitä nyt haen takaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 303
Herra Gwilherm sinun Avatar kuva ja palautteesi on usein mukavaa katseltavaa. Peruin äsken kaupan ja Gigantti maksaa rahat samalle tilille seuraavana viikona ei maksa mitään ja tuote ei edes ollut edes lähtenyt matkaan. Taidan jättää toistaiseksi koko homman meni maku tästä asiasta ehkä innostun kun uusi Nvidia sarja tule myyntiin esim syksyllä.
Ei pidä antaa pienten vastoinkäymisten lannistaa. Vähän rauhallisempi ote, niin kanssanörtit kyllä auttavat oikeiden osien valitsemisessa. 2k(1440p)-pelailu onnistuu esim. tuolla speden ehdottamalla paketilla paremmin kuin hyvin.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Ei pidä antaa pienten vastoinkäymisten lannistaa. Vähän rauhallisempi ote, niin kanssanörtit kyllä auttavat oikeiden osien valitsemisessa. 2k(1440p)-pelailu onnistuu esim. tuolla speden ehdottamalla paketilla paremmin kuin hyvin.
Joo mutta rajansa kaikella. Teki nyt tämä Elitisti touhu osien kanssa sen että en osta mitään nyt. MM jalkapallo alkaa nyt alle viikossa. Jalka on kipsissä mutta sairasloman joka muuten jatkuu elokuu puolen väliin aion katsoa jokaikisen ottelun.

Tuli myös ajateltua minun pitää hieman liikutella jalkaa riittää että katson MM jalkapalloa. Ei ole hyväksi jos ostan uuden pelikoneen ja alan pelamaan noin 8h/päivässä + katson MM jalkapalloa n h/päivä se ei ole terveellistä.

Palautteena muuten se HP paketti on juuri nyt kaikkein suosituin konepaketti myynnissä Gigantilla nyt. Google Two idiots build a computer siinä youtube videossa on 2 ihmistä joka ottaa 1200 Watin Platinum power source koneesen jossa on yksi high end grafiikka kortti ja ei ole joku palvelin kone. Muistuttaa hieman tätä threadia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
952
Tuli myös ajateltua minun pitää hieman liikutella jalkaa riittää että katson MM jalkapalloa. Ei ole hyväksi jos ostan uuden pelikoneen ja alan pelamaan noin 8h/päivässä + katson MM jalkapalloa n h/päivä se ei ole terveellistä.
OT, mutta ei kai sitä nyt pakko ole 8h/päivä pelata. Vaikka 1-2 tuntia pari kertaa viikossa tms. + Mulle ei kyllä valjennu miten tämä, sairaslomasi jne. liittyy millään tasolla aiheeseen.
 

TMK

Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
532
Jokin siellä taustalla nakertaa, kun tarttee selittää jostain vuokratuloista ja sitten haukkua muut elitisteiksi :D

Raha-asiat liikaa mielessä tällähetkellä?

Musta tuntuu, että mikään ei liity tässä mihinkään.

Mutta hyvähän se on kun rahat säästyy ja voi lyhentää lainaa ylimäärästä.

Samalla poistuu se vaara, että koneella istuu 8h putkeen. Se ei tosiaan ole terveellistä.

Ties vaikka eksyisi ulkoilmaan ja saisi vedettyä rauhassa happea.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
OT, mutta ei kai sitä nyt pakko ole 8h/päivä pelata. Vaikka 1-2 tuntia pari kertaa viikossa tms. + Mulle ei kyllä valjennu miten tämä, sairaslomasi jne. liittyy millään tasolla aiheeseen.
Pelihimo... ja koska jalka kipsissä ei sitä ulos mennä juoksemaan. Liikkua kuitenkin pitää myös se on terveellistä vaikka olisi kävelykepit. Peleistä Divinity Orignal Sin 2 maximum settings kiinnostaa esim sitten kun on uudempi kone.

Minulla on Pillars of Eternity 2 ostettuna mutta maximum settings FULL HD ei ole pelattava minun budjetti gaming laptopilla monella sama ongelma jolla on laptop CPUsta vaatiii hirveitä sain 97 astetta piikin ja TILT shutdown. Medium Settings FULL HD käy pelata, mutta ei hirveästi innosta.

FPS genreestä Battlefield 3 pelasin läpi kampanijan testasin BF4 demoa mutta eniten kiinnosta uusi Battlefield se joka on World War II ja tulossa siis.

SCIFI Battletech voi kinnostaa sitten kun minulla on pelikone jossa on vähintäin 16 GB RAM.

MMO on aika TIME SINK minusta, mutta ehkä kokeilen esim Magic The Gathering MMO sitten kun se joskus tulee uloos. Se ei edes ole PRE ALPHA voi tulla uloos esim. vuonna 2022.


Toiseksi kun teet töitä enemmän tai vähemmän niin ei ole riskinä että pelaat julmetun paljon. Jos taas olet sairaslomalla kotona sen takia että jalka kipsissä mutta ei ole kuumetta tai kipua niin...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Hieman tämän herran ulosanti muistuttaa erästä henkilöä,joka kerran kyseli 4000 euron konepakettia jollain foorumilla,ja ei siitäkään mitään tullut.

Offtopic,sori.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Hieman tämän herran ulosanti muistuttaa erästä henkilöä,joka kerran kyseli 4000 euron konepakettia jollain foorumilla,ja ei siitäkään mitään tullut.

Offtopic,sori.
Jo niin mitä? Jokainen ostaa sitten kun haluaa ja ostaa mitä haluaa. Budjetti kai jokainen valitsee ja sama pätee muissa asioissa...
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
412
Hieman tämän herran ulosanti muistuttaa erästä henkilöä,joka kerran kyseli 4000 euron konepakettia jollain foorumilla,ja ei siitäkään mitään tullut.

Offtopic,sori.
Ai saakeli :D tuli tossa aikaisemmin ihan sama mieleen. Jokohan on tarpeeksi saatu kasaan panteista?
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
469
Joo mutta rajansa kaikella. Teki nyt tämä Elitisti touhu osien kanssa sen että en osta mitään nyt. MM jalkapallo alkaa nyt alle viikossa. Jalka on kipsissä mutta sairasloman joka muuten jatkuu elokuu puolen väliin aion katsoa jokaikisen ottelun.

Tuli myös ajateltua minun pitää hieman liikutella jalkaa riittää että katson MM jalkapalloa. Ei ole hyväksi jos ostan uuden pelikoneen ja alan pelamaan noin 8h/päivässä + katson MM jalkapalloa n h/päivä se ei ole terveellistä.

Palautteena muuten se HP paketti on juuri nyt kaikkein suosituin konepaketti myynnissä Gigantilla nyt. Google Two idiots build a computer siinä youtube videossa on 2 ihmistä joka ottaa 1200 Watin Platinum power source koneesen jossa on yksi high end grafiikka kortti ja ei ole joku palvelin kone. Muistuttaa hieman tätä threadia.
Niin, onhan se elitististä kertoo sulle neuvoja asiasta mistä neuvoja kyselet. Miks ylipäätään kyselet noista konepaketeista jos teit jo sen ostopäätöksen ennenkun kukaan sulle kerkes ees mitään vastaan. Noh säästyypähän sulla rahat nyt sitte.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Niin, onhan se elitististä kertoo sulle neuvoja asiasta mistä neuvoja kyselet. Miks ylipäätään kyselet noista konepaketeista jos teit jo sen ostopäätöksen ennenkun kukaan sulle kerkes ees mitään vastaan. Noh säästyypähän sulla rahat nyt sitte.
Ainoa mitä minulta mahdollisesti nyt säästyi selvästi mitä itse näen että en ostanut 2400 Mhz Ramia jos siis olisin ostanut juuri nyt tuolla budjetilla. Sitten haukutaan että se on paska paketti kun selvitin jo että POWER on esim Bronze tai parempi kun energia certifikoitu. Joo ei todellakaan kelpaa toi Jimms paketti mitä viimeksi ehdotettiin tuolla hinnalla että se siitä.

Tuli nyt kuitenkin se hyvä asia että nyt odotan MM jalkapalloa. Sitten kun se loppuu odotan vielä kauemmin ja uusi Nvidia sarja tulee. AMD toivottavasti myös hastaa Nvidia tietyissä budjetti luokissa ainakin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
469
Ainoa mitä minulta mahdollisesti nyt säästyi selvästi mitä itse näen että en ostanut 2400 Mhz Ramia jos siis olisin ostanut juuri nyt tuolla budjetilla. Sitten haukutaan että se on paska paketti kun selvitin jo että POWER on esim Bronze tai parempi kun energia certifikoitu. Jo ei todellakaan kelpaa toi Jimms paketti mitä viimeksi ehdotettiin tuolla hinnalla että se siitä.

Tuli nyt kuitenkin se hyvä asia että nyt odotan MM jalkapalloa. Sitten kun se loppuu odotan vielä kauemmin ja uusi Nvidia sarja tulee. AMD toivottavasti myös hastaa Nvidia tietyissä budjetti luokissa ainakin.
Sulle kyllä on tässä langassa kerrottu ihan syyt miksi se on huonompi vaihtoehto ostaa tota valmispakettia. Se, että tiedät powerin olevan 500w Bronze, ei kerro siitä powerista ja sen laadusta yhtään mitään.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Sulle kyllä on tässä langassa kerrottu ihan syyt miksi se on huonompi vaihtoehto ostaa tota valmispakettia. Se, että tiedät powerin olevan 500w Bronze, ei kerro siitä powerista ja sen laadusta yhtään mitään.
Hmm no joo mukava Gwilherm tuossa olet oikeassa en saanut tietää koskaan mikä tarkalleen poweri siinä oli ei sitten valmistajalta tai myyjältä koskaan tullut täysin selvää vastausta siihen.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Poistettu turha posti hylkäsin toisen paketin vain.
 
Viimeksi muokattu:

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 194
Joo mutta rajansa kaikella. Teki nyt tämä Elitisti touhu osien kanssa sen että en osta mitään nyt. MM jalkapallo alkaa nyt alle viikossa. Jalka on kipsissä mutta sairasloman joka muuten jatkuu elokuu puolen väliin aion katsoa jokaikisen ottelun.

Tuli myös ajateltua minun pitää hieman liikutella jalkaa riittää että katson MM jalkapalloa. Ei ole hyväksi jos ostan uuden pelikoneen ja alan pelamaan noin 8h/päivässä + katson MM jalkapalloa n h/päivä se ei ole terveellistä.

Palautteena muuten se HP paketti on juuri nyt kaikkein suosituin konepaketti myynnissä Gigantilla nyt. Google Two idiots build a computer siinä youtube videossa on 2 ihmistä joka ottaa 1200 Watin Platinum power source koneesen jossa on yksi high end grafiikka kortti ja ei ole joku palvelin kone. Muistuttaa hieman tätä threadia.
Tällaiselle offtopicille löytyy varmaan oma paikkansa, eikä kuulu toisen konepaketti-triidiin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 397
Viestejä
4 194 139
Jäsenet
70 726
Uusin jäsen
kyosti.laitinen@etp.inet.

Hinta.fi

Ylös Bottom