Microsoft vaikeuttaa Windows 11:n Offline-asennusta

Marti77

Team H2O
Microsoftin tulevassa Windows 11 -versiopäivityksessä vaikeutuu mahdollisuus asentaa käyttöjärjestelmä ilman Microsoft-tiliä.

Aikasemmin avaamalla komentokehotteen Shift+F10 -näppäinyhdistelmällä ja suorittamalla oobe\BypassNRO -komennon ohittamaan tilirajoitukset, mutta uudessa esiversiossa se on estetty.

Täysin rajoitettu se ei edelleen tule olemaan mutta vaatii hieman enemmän kirjoittamista, johon löytyy ohjeet linkistä alhaalta.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Eikö olisi parempi luoda se tili ja vaihtaa paikalliseen asennuksen jälkeen? Siitä tilistä voisi olla hyötyäkin.
Mutta hyvä että vielä pystyy ohittamaan vaikka sisältääkin pelottavaa rekisterin muokkausta komentokehotteesta käsin.

Edit: Helpompi varmaan lisätä tikulle se valmis scripti ennen asennusta.

Viimeksi muokattu:
Eikö olisi parempi luoda se tili ja vaihtaa paikalliseen asennuksen jälkeen? Siitä tilistä voisi olla hyötyäkin.
Mutta hyvä että vielä pystyy ohittamaan vaikka sisältääkin pelottavaa rekisterin muokkausta komentokehotteesta käsin.

Edit: Helpompi varmaan lisätä tikulle se valmis scripti ennen asennusta.

Se sitoo sen lisenssiavaimen sille tilille. Jos vaikka olen myymässä PC:tä, niin voin tehdä sille puhtaan asennuksen, lokaali tunnus - ja käyttäjä saa sitten itse aktivoida omalle tililleen, maksamatta extraa.

..ja siinä vaiheessa, kun MS-tilillä kirjauduttu, on aivan sama jatkaa sillä tilillä loppuun asti, kun se on otettu käyttöön kuitenkin.

Se sitoo sen lisenssiavaimen sille tilille. Jos vaikka olen myymässä PC:tä, niin voin tehdä sille puhtaan asennuksen, lokaali tunnus - ja käyttäjä saa sitten itse aktivoida omalle tililleen, maksamatta extraa.

..ja siinä vaiheessa, kun MS-tilillä kirjauduttu, on aivan sama jatkaa sillä tilillä loppuun asti, kun se on otettu käyttöön kuitenkin.
Eikö se auta jos laitteen poistaa tililtä?

Ihme perseilyä kyllä tämä taas Microsoftilta, mutta sama syyhän tässä on kuin kaikilla muillakin käyttäjätilien pakotuksilla; käyttäjädatan keruun ja kohdentamisen maksimointi. Helpompi käsitelläja yhdistellä tietoja kun käyttäjä kirjautuu joka paikkaan samalla tunnuksella ja kaikki koneella tehtävä jättää jäljen rekisteröidylle tilille.

Itse kyllä käytän lokaaleja tilejä ihan niin kauan kuin se teknisesti säilyy mahdollisena, ei kiinnosta kirjautua MS tilillä koneeseen.

Onnistuuko edelleen uloskirjautuminen ja käyttäminen paikallisella käyttäjällä. Ja koskeeko tuo myös sitä/jos kun päivittää W10:stä 11:sta?

Statistiikka

Viestiketjuista
273 592
Jäsenet
77 053
Uusin jäsen
jaspi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom