Microsoft Teamsissä asiakas ei kuule ääntäni

Liittynyt
23.03.2023
Viestejä
10
Haluaisin käyttää yrittäjänä Microsoft Teamsiä vıdeopalavereihin asiakkaiden kanssa. Kuitenkin jos olen yhteydessä asiakkaisiin, on minulle sanottu, että ääneni ei kuulu ollenkaan. Minä taas kuulen asiakkaan äänen kunnolla. Mistä tuollainen voisi johtua? Esimerkiksi Windowsin ja Linux Mintin puolella äänet toimivat vaikkapa testattaessani Youtubessa. Mutta voiko olla, että usea asiakas ei osaisi säätää ääniasetuksiaan kuntoon, kun en keksi, miten ongelma voisi olla omissa asetuksissani? Vai onko tämä joku outo Teamsin bugi? Voiko asia johtua siitä, että kirjaudun Teams-istuntoihin Gmail-tunnuksillani?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 736
Mitä sulla on valittuna Teamsin ääniasetuksista laitteiksi? Ja kuuletko oman äänesi Teamsin laiteasetusten testipuhelussa?
 
Liittynyt
23.03.2023
Viestejä
10
Tässä näyttäisi olevan laitteena Realtek(R) Audio. Kokeilin testipuhelua itselleni ja hyvin kuului.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 736
Tässä näyttäisi olevan laitteena Realtek(R) Audio. Miten saan testipuhelun itselleni?
Menet sinne Teamsin-laiteasetuksiin, siellä on testipuhelu. Mutta edelleen sama kysymys siitä, mitä laitteita sulla on valittuna? Siellä pitäisi olla erikseen laite kaiuttimille ja mikrofonille. Jos mikrofoniksi on valittu jotain väärää, ei ihmekään jos ääni ei kuulu.
 
Liittynyt
23.03.2023
Viestejä
10
Mulle Teamsin asetus-kohta näyttää kohtia Yleinen, Tilit, Tietosuoja, Ilmoitukset, Sovelluksen käyttöoikeudet, Helppokäyttötoiminnot, Tekstitykset ja transkriptiot ja Tiedostot. En näe laiteasetuksia. Jos aloitan uuden kokouksen, voin klikata kohtaa laitteet. Siinä on Mikrofonin kohdalla Mikrofoni (Realtek(R) Audio) ja kamerana Integrated Camera. Muita vaihtoehtoja ei ole.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 720
Niinkuin sanottukin, tarkistaa että Teamsistä mikrofoni että windowsista ääni→tallennus kohdassa on sama mikrofoni.

Lisäksi, pelatessa joskus oli ongelma, että muut ei kuulleet ja omalla kohdalla piti klikata vielä erikseen tallennus→mikrofoni ja sen päällä hiiren oikealla "oletuslaite". Tämä siinä tapauksessa jos koneessa on vaikka 2 mikrofonia, näin sovellukset tietää mikä on default-mikrofoni.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 736
Mulle Teamsin asetus-kohta näyttää kohtia Yleinen, Tilit, Tietosuoja, Ilmoitukset, Sovelluksen käyttöoikeudet, Helppokäyttötoiminnot, Tekstitykset ja transkriptiot ja Tiedostot. En näe laiteasetuksia. Jos aloitan uuden kokouksen, voin klikata kohtaa laitteet. Siinä on Mikrofonin kohdalla Mikrofoni (Realtek(R) Audio) ja kamerana Integrated Camera. Muita vaihtoehtoja ei ole.
Varmaan lähtisin ensimmäisenä selvittämään, että miksi sulla ei näy laiteasetuksia ollenkaan.

Joskus jos Teams sekoilee, asiaan voi auttaa se, että sammuttaa Teamsin ja poistaa kokonaan kansion %appdata%\Microsoft\Teams. Sitten se uudelleenkäynnistyksellä hakee laitteet ym. uusiksi ja homma saattaa pelittää.
 
Liittynyt
23.03.2023
Viestejä
10
On sama mikrofoni. Jos klikkaan hiiren oikealla painikkeella mikrofonia, aukeaa Firefoxin valikko, jossa voin tallentaa sivun yms.

Poistin tuon kansion ja asensin Teamsin uudestaan. Nyt luulisin, että Teams toimii. Ainakin laiteasetuksissa mikrofonin ääntä ottavat soikiot värittyivät siniseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 295
Viestejä
4 231 902
Jäsenet
71 187
Uusin jäsen
Gojitta

Hinta.fi

Ylös Bottom