Microsoft patentoi logon taakse piiloutuvan kameraratkaisun

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 403
Microsoft on patentoinut erikoisemman ratkaisun näytön läpi lyötäville kameroille. Mustan reiän sijasta kameran kohdalla on Microsoftin nelivärinen logo ja jokaisen ruudun takana on yksi kamerasensori. Logon värit toimivat samalla filttereinä kameroille.

1623184345606.png


 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 066
Patentti, mutta ei tule käyttöön. Syy on että liian kallis ja epäilen että puhelimeen logoon kovin kummaisia kameroja saa mahtumaan kun ajatellaan että n.2x2mm alueelle tulisi kolme tai neljä kameraa. Tuskin näyttöön halutaan kovin suurta logoa peittämään näyttöä.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 774
Logo näyttöön ? Miksi ? Eikös nyt väännetä hiki hatussa , että kamera saataisiin näytön alle piiloon ja näytössä ei olisi mitään ylimääräsitä häiritsevää. Ja kun se vihdoin saadaan oteutettuua , lätkäistään logo esille siihen häiritsemään ? Menikö mulla jotain ohi jota pitäsi ymmärtää.

Taitaa olla redmontin pojilla tekeminen vähissä?
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
620
Logo näyttöön ? Miksi ? Eikös nyt väännetä hiki hatussa , että kamera saataisiin näytön alle piiloon ja näytössä ei olisi mitään ylimääräsitä häiritsevää. Ja kun se vihdoin saadaan oteutettuua , lätkäistään logo esille siihen häiritsemään ? Menikö mulla jotain ohi jota pitäsi ymmärtää.

Taitaa olla redmontin pojilla tekeminen vähissä?

This image might be brought up on a device's display whenever the cameras are activated, thus also handily generating just that little bit more brand-awareness every time the user needs something like Windows Hello. Accordingly, each lens in the array is also fitted with a filter to correct for the part of the Microsoft logo under which it finds itself.
On the other hand, it may be quite some time before the company can put its new idea into practice. For one thing, a Microsoft camera/logo hybrid only works with quad UDC sensors
 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
2 382
Logo näyttöön ? Miksi ? Eikös nyt väännetä hiki hatussa , että kamera saataisiin näytön alle piiloon ja näytössä ei olisi mitään ylimääräsitä häiritsevää. Ja kun se vihdoin saadaan oteutettuua , lätkäistään logo esille siihen häiritsemään ? Menikö mulla jotain ohi jota pitäsi ymmärtää.

Taitaa olla redmontin pojilla tekeminen vähissä?
Itsekin naureskelin tässä sitä, että ihan yhtä häiritsevä tuo ylimääräinen logo siinä keskellä näyttöä on kuin se kameran reikä. Onkohan tätä nyt mietitty ihan loppuun saakkan. :hmm:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 388
Itsekin naureskelin tässä sitä, että ihan yhtä häiritsevä tuo ylimääräinen logo siinä keskellä näyttöä on kuin se kameran reikä. Onkohan tätä nyt mietitty ihan loppuun saakkan. :hmm:
En lukenu kuin tuon kuvan tekstit, mutta tulkitsin (jonkinlaisella epävarmuuden asteella), että se logo aktivoituu siihen vain sen kameran käytön aikana?
 
Liittynyt
07.04.2017
Viestejä
832
Ihan mielenkiintoinen ratkaisu oikeastaan. Ei tarvitse erillistä valoakaan kameran päälläolon merkiksi, kun tuosta logosta näkee asian heti. Jos logo on näkyvissä siis pelkästään silloin, kun kamera on aktiivinen.
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 350
Minulla on työkoneen näytöllä noita uusia kameroita aika liuta jo nyt.
Vakoileekohan työnantajani minua?
1623312007811.png

:rolleyes::hmm:o_O:mad::geek::lol:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
236 406
Viestejä
4 147 546
Jäsenet
70 250
Uusin jäsen
supernova666

Hinta.fi

Ylös Bottom