Eihän tuosta RDNA2:n RT-suorituskyvystä ole vielä tässä vaiheessa mitään tietoa.
Itseasiassa siitä on melkein ENEMMÄN tietoa kuin Turingin RT-suorituskyvystä on tietoa, vaikka Turing on ollut melkein pari vuotta ulkona.
Turinginsta on ulkona pelkkiä käsienheiluttelunumeroita, joista ei olla missään vaiheessa varmuudella sanottu, että mitä ne numerot tarkoittaa.
Sen sijaan tuo 13 teraflopsia mikä tuosta on sanottu kertoo jo aika hyvin mitä luokkaa sen RT-suorituskyky on:
Jokainen säde-laatikko-testi tarvii 6 kertolaskua ja 6 vähennyslaskua, sekä 9-10 vertailua, ja jonkin verran muita operaatiota.
Jokainen säde-kolmio-testi taas tarvii n. 30 laskuoperaatiota (en ole ottanut selvää tarkemmin, että mitä ne on, enkä aivan tarkkaa lukua).
Mikäli noihin flopseihin on laskettu vain kerto- ja vähennyslaskut, tarkoittaisi se n. 1.08 biljoonaa säde-laatikko-testiä sekunnissa. Mikäli noihin flopseihin on laskettu myös vertailut, muttei muita operaatioita, tarkoittaisi se n. 600 miljarda säde-laatikko-testiä sekunnissa.
Mikäli taas lasketaan säde-kolmio-testien perusteella, 13 / 30 = ~433 miljardia säde-kolmio-testiä sekunnissa.
Mutta, tiedetään, että se säteenjäljitys on integroitu TMUihin. Tuossa on 52 kpl 4-leveitä TMUita, jotka pyörivät 1.825 GHz kellotaajuudella. Mikäli jokainen 4-leveä TMU pystyy tekemään 4 säde-laatikko-testiä kellotaajuudessa, saadaan. 380 miljardia säde-laatikko-testiä sekunnissa.
Käytännössä myös muistikaista tekisi hankalaksi tehdä yli neljää testiä/TMU.
Eli, vaikuttaisi melko todennäköiseltä, että tämä on se todellinen raudan kapasiteetti, ja joko noihin flopseihin on laskettu mukaan myös nuo säde-laatikko-testin muut operaatiot, tai sitten flopsit on laskettu säde-kolmio-testin perusteella.
380 miljardia säde-laatikko-testiä sekunnissa on jo oikein mukava määrä. Jos BVHssa käydään läpi 25 laatikkoa/säde, tarkoittaa se n. 15.2 miljardia sädettä/sekunti.
fullhd-resoluutiolla pikseleitä on n. 2 miljoonaa, 60 FPSllä 120 miljoonaa/s. Eli full-HD resolla 60 FPSllä jokaista pikseliä kohden on varaa 126 säteeseen (tähän pitää laskea toisiosäteet).
4k-resolla pikseleitä on n. 8 miljoonaa, 60 FPSllä 480 miljoonaa/s. Eli 4k-resolla 60 FPSllä jokaistapiseliä kohden on varaa n. 32 säteeseen/pikseli (tähän pitää laskea toisiosäteet)
Ja säteenjäljityksessä ei tule mitään overdrawia samalla tavalla kuin rasteroinnissa, jo yhdellä säteellä/pikseli saadaan osuma oikeaan kolmioon, mutta käytännössä 1) tarvitaan toisiosäteet (usein vähintään n. 3 kpl) että saadaan se heijastuva yms. valo laskettua, että säteenjäljityksestä on iloa rasterointiin verrattuna, ja 2) käytännössä halutaan usein enemmän säteitä/pikseli koska kuva menisi yhdellä säteellä/pikseli helposti kohinaiseksi kun toisiosäteet alkaa hajaantua liikaa, ja kohinanvaimennusalgoritmit jotka poistaa kohinaa saa aikaan hassuja artifakteja.