Microsoft Office

Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 669
Kannattaa kyllä hankkia Microsoft 365 -tilaus. Luot sieltä administa sitten käyttäjätilit ja jos sihteeri vaihtuu, irroitat lisenssin pois käytöstä ja pistät seuraavalle. Tarviiko sihteeri sähköpostit samalla? Se voisi olla järkevin ratkaisu kuitenkin, niin saisi kaikki kerralla.
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 498
Kiitos vastauksista. Päädyttiin toistaiseksi käyttämään LibreOffice ohjelmaa. Tuon näkyi saavan suomeksi, mikä oli vaatimuksena. Lisäksi käyttö on hyvin basic pöytäkirjaa yms. hommaa niin riittänee mainiosti. Plus vanhat MS officella luodut tiedostot avautuvat tällä.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 669
Kiitos vastauksista. Päädyttiin toistaiseksi käyttämään LibreOffice ohjelmaa. Tuon näkyi saavan suomeksi, mikä oli vaatimuksena. Lisäksi käyttö on hyvin basic pöytäkirjaa yms. hommaa niin riittänee mainiosti. Plus vanhat MS officella luodut tiedostot avautuvat tällä.
Oliko mitään syytä, ettette vain käytä Office.com -onlineversioita? (Tai Google Docs?)
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 227
Mikähän tässä nyt on viturallaan kun nuo aliotsikot näkyy miten sattuu? Välillä nuo pisteet katoaa kokonaan, ja kaikki sivunumerot lukee otsikossa "johdanto3" "teoriaa4" jne, vaikka mitään asetuksia ei ole välissä muutettu.

Tehty Teamsin nettiwordilla. Ei pysty tekemään desktop clientillä kun tää on 12 hengen ryhmätyö.

1698912374085.png
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
606
Ainakin Onedriven vastaava Word oli aika buginen ryhmätöitä tehdessä. "Työpöytä Wordin" käyttö kuitenkin onnistui ryhmätöissä samanaikaisesti, jos kaikille kyseinen työ oli jaettu Onedrivessä ja kaikki tekijät pitivät Onedriveä päällä työtä tehdessä. Tällöinhän yläkulmassa näkyy osallistujien nimikirjaimet ja käyttäjien tekemät muutokset jäävät talteen ja voi tarvittaessa osoittaa, että henkilö X ei tehnyt mitään.

Eikös noita kenttiä voi ihan itse kirjoittaa ja korjailla? Itse ainakin poistin nuo kolmannen tason alaotsikot omasta DI-työstä, kun muuten meni sisällysluettelo kahdelle sivulle.
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
133
Tarpeeton(?) avautuminen. MacOS Onedrive on aivan rikollisen paskaa kuraa. Edelleen. Jos ei muuten vain ole syömässä akkua kuiviin, niin viimeisimpänä featurena tämä on alkanut ilman mitään syytä (eli siis synkattuihin hakemistoihin ei ole kirjoitettu mitään, ja status pysyy "vihreällä") raiskaamaan levyä minkä kerkeää. Tässä juuri huomasin onneksi puhaltaa pelin poikki ja taas kerran tappaa tuon paskan, oli ehtinyt 132GB kirjoittamaan levylle ilman että mitään synkattavaa on. Restart ja sama rumba jatkuu... Jos haluan kestotestiä levyilleni, siihen lienee tarkoituksenmukaiset ohjelmat. Haistakaa vittu, kikkihiirisofta, on nämä perkele näemmä vaikeita asioita synkata pari tiedostoa pilveen.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 227
Mikä ihme tässä on kun Word ei tajua sitten millään, että haluan kirjoittaa suomeksi? Olen vaihtanut työkalurivin "Language" valikosta kieleksi suomen monta kertaa, laittanut suomen defaultiksi ja lopulta poistin asetuksista kaikki muut kielet paitsi suomen, uudelleenkäynnistämisen jälkeen se edelleen tarkistaa kaiken tekstin englanniksi eikä suomeksi.

Tuo ylin teksti "Toimintojen vaatimukset" ei näy punaisella kun manuaalisesti lisäsin ne oikein kirjoitetuksi.
 

Liitteet

Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 873
Mulla on netistä ostettuna avain nimellä "Office 2021 Professional Plus Cd Key Global" -pakettiin, eli siis ilmeisesti kieleltään ihan universaali versio. En muista valittiinko asennuksessa kieli, mutta on asentunut W11 Prohoni suomenkielisenä. Haluaisin saada tuohon enkunkielisen tekstin tarkituksen, kun nyt Wordissa kaikki enkun teksti alleviivautuu punaiseksi.

Eli, voiko tekstintarkistuksen kielen vaihtaa tuosta jotenkin valikosta, vai tarvitaanko erikseen jonkun kielipaketin lataus ja asennus, ja onko se ylipäänsä mahdollinen?

edit: Eli kun kävi tarkemmin työkalurivin läpi, niin näköjään sieltä löytyy Kieli-ikonin takaa Määritä tekstintarkistuskieli. Ensin pitää CTRL+A:lla valita kaikki teksti.

edit2: 2. kysymys: Miten Wordissa saa manuaalisesti luotua ajatusviivan? Ohjelma itsehän tykkää korjailla miinusmerkkejä sellaisiksi, muttei läheskään aina.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.05.2020
Viestejä
1 130
Onko näis eri vuosien office versioissa kuinka paljon eroja jos ostais huutonetistä 2021 prof lisessin 15€:lla?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 873
Onko näis eri vuosien office versioissa kuinka paljon eroja jos ostais huutonetistä 2021 prof lisessin 15€:lla?
Itse ostaisin nykyään suoraan niitä myyvistä isoimmista netin avainkaupoista. Nää kotimaiset yksityismyyjät taitaa ostaa sieltä ja myydä eteenpäin provikalla. Esim. olen itse ostanut Gamers-outlet.net. Hintavertailun voi tehdä esim. allkeyshop.com. Mutulla heittäisin, että saattaisin saada 15€ sijaan vitosella.
 
Liittynyt
18.05.2020
Viestejä
1 130
Itse ostaisin nykyään suoraan niitä myyvistä isoimmista netin avainkaupoista. Nää kotimaiset yksityismyyjät taitaa ostaa sieltä ja myydä eteenpäin provikalla. Esim. olen itse ostanut Gamers-outlet.net. Hintavertailun voi tehdä esim. allkeyshop.com.
Ok. onkohan toi netin ilmasiversio microsoft 365 mistään kotoisin? siis jotai satunnaisia word juttuja pitää tehdä ja jotain satunnaisia excel juttuja kokeilla?

Edit:

vai ihan joku tommoinen.. ei toi lontoo taivu niin paljoo.. eix toi ole suomi versio ja ikuinen lisenssi kans?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 873
Ok. onkohan toi netin ilmasiversio microsoft 365 mistään kotoisin? siis jotai satunnaisia word juttuja pitää tehdä ja jotain satunnaisia excel juttuja kokeilla?
Siitä en osaa sanoa. Itsellä ostettuna koneille 2021 Pro elinikäisellä lisenssillä ja ollut tyytyväinen. Ei maksanut montaa euroa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 873
...

vai ihan joku tommoinen.. ei toi lontoo taivu niin paljoo.. eix toi ole suomi versio ja ikuinen lisenssi kans?
Todennäköisesti kummatkin. Itse ottaisin vielä halvemman. Ero taitaa olla puhelinaktivoinnissa:

Tosta voi sitte yrittää säätää vielä edullisemmin, mutta itsellä ei hirveästi kokemusta kuin ehkä kolmesta neljästä isoimmasta avainten myyjästä, ei noista pienemmistä listan kärkipäässä:

Jos vain maksuna kelpaa esim. Paypal, niin pitäisi lähtökohtaisesti melko turvallisena.
 
Liittynyt
18.05.2020
Viestejä
1 130
Todennäköisesti kummatkin. Itse ottaisin vielä halvemman. Ero taitaa olla puhelinaktivoinnissa:

Tosta voi sitte yrittää säätää vielä edullisemmin, mutta itsellä ei hirveästi kokemusta kuin ehkä kolmesta neljästä isoimmasta avainten myyjästä, ei noista pienemmistä listan kärkipäässä:

Jos vain maksuna kelpaa esim. Paypal, niin pitäisi lähtökohtaisesti melko turvallisena.
Eli toi on muuten sama tuo puhelin juttu mut aktivointi on vain puhelimella? Luulin et on joku puhelin versio
edit.. tai sinen pitää vissiin soittaa... otan ton ei puhelin version..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 873
Eli toi on muuten sama tuo puhelin juttu mut aktivointi on vain puhelimella? Luulin et on joku puhelin versio
edit.. tai sinen pitää vissiin soittaa... otan ton ei puhelin version..
Siellä on robotti vastaamassa, joka kyselee koodeja ruudulta ja johon vastataan puhelimen näppäimistöllä. Aikaa menee n. 10min.
 
Liittynyt
18.05.2020
Viestejä
1 130
Siellä on robotti vastaamassa, joka kyselee koodeja ruudulta ja johon vastataan puhelimen näppäimistöllä. Aikaa menee n. 10min.
No otin sen 8.4€:lla.. tuntuu toimivan. siel löyty joku suomi kielipaketti jota se asentelee... Kiitti..

Edit:
voikohan sen CD imagen joka on nyt asemalistassa poistaa käytöstä ja tuhota asennusfilet?
 
Liittynyt
28.08.2020
Viestejä
55
Jos osaa käyttää MS officea, niin osaa käyttää myös open- tai libreofficea!
Mitä järkeä on tänä päivänä laittaa edes sitä 15€ harmaaseen softaan, joka ehkä toimii 6-12kk ja maksat taas uudestaan kenties samalle kauppiaalle.
Itsellä openoffice on ollut käytössä siitä lähtien, kun tämä MS 365 rahastus alkoi.
 
Liittynyt
14.03.2019
Viestejä
879
Jos osaa käyttää MS officea, niin osaa käyttää myös open- tai libreofficea!
Mitä järkeä on tänä päivänä laittaa edes sitä 15€ harmaaseen softaan, joka ehkä toimii 6-12kk ja maksat taas uudestaan kenties samalle kauppiaalle.
Itsellä openoffice on ollut käytössä siitä lähtien, kun tämä MS 365 rahastus alkoi.
Ei taida olla kyse osaamisesta, vaan tiedostotuesta. Eivät osaa käsitellä kunnolla ristiin toisessa tehtyjä dokumenttejä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 669
Jos yhtään uudempia Excel-komentoja on käytössä, niiden tuki on puutteellinen LibreOffice Calc:ssa. Lisäksi formatointi aina kusee mun kokemuksessa.

Esim. LET-komentoa on saanut odottaa jo kolme vuotta, eikä vieläkään ole otettu käyttöön: 137543 – Add a LET function into Calc
 
Liittynyt
28.08.2020
Viestejä
55
Toimistotyössä tulee varmaan toimeen parhaiten librellä, mikä toimii m.softin ja openoff. dokumenteilla, ainakin tekstinkäsittelyn ja taulukkolaskennan osalta.
Kotikäytössä on ihan turha rahaa laittaa ms.n tuotteisiin nykypäivänä.
Suurin osa näistä harmaan lisenssin ostajista on kuitenkin niitä, jotka sitä sitä tarvitsevat satunnaisesti "reseptien" tallentamiseen, mutta on se hienoa, kun on kallis ohjelma koneella. :cool:
Toki vaativampaan työkäyttöön/suuremmissa yrityksissä, jossa tarvitaan enemmän osaamista ja jotka käyvät esim. kansainvälistä kauppaa/yhteistyötä, niin on varmaan hyvä olla MS käytössä.
 
Viimeksi muokattu:

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 604
Jos osaa käyttää MS officea, niin osaa käyttää myös open- tai libreofficea!
Mitä järkeä on tänä päivänä laittaa edes sitä 15€ harmaaseen softaan, joka ehkä toimii 6-12kk ja maksat taas uudestaan kenties samalle kauppiaalle.
Itsellä openoffice on ollut käytössä siitä lähtien, kun tämä MS 365 rahastus alkoi.
Menisit vihdoin töihin niin ehkä ymmärtäisit. Työelämässä Office (Word, Excel, Teams) on defacto, eikä
kukaan maksa mitään 10000*65e officesta.. Yrityksillä on volyymi-lisenssit ja käytännössä microsoft word
on ilmainen kun ei sitä voi karsiakaan pois..

Se voi tulla monelle yllätyksenä että jos asennetaan serverikäyttöön, niin microsoft laskuttaa ytimien mukaan.
Suomeksi siis, on eri hinta pyöritätkö 4 vai 8 ytimisellä.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 669
Se voi tulla monelle yllätyksenä että jos asennetaan serverikäyttöön, niin microsoft laskuttaa ytimien mukaan.
Suomeksi siis, on eri hinta pyöritätkö 4 vai 8 ytimisellä.
Ei taida koskea Officea, vaan Windows Serveriä?
 
Liittynyt
28.08.2020
Viestejä
55
Menisit vihdoin töihin niin ehkä ymmärtäisit. Työelämässä Office (Word, Excel, Teams) on defacto, eikä
kukaan maksa mitään 10000*65e officesta.. Yrityksillä on volyymi-lisenssit ja käytännössä microsoft word
on ilmainen kun ei sitä voi karsiakaan pois..

Se voi tulla monelle yllätyksenä että jos asennetaan serverikäyttöön, niin microsoft laskuttaa ytimien mukaan.
Suomeksi siis, on eri hinta pyöritätkö 4 vai 8 ytimisellä.
Työni olen tehnyt ja veroni maksanut näin eläkeläisenä. Vähän olen opiskellutkin elämäni aikana. MSoffice:n opeteltu 95 versiosta alkaen.
Toki siellä työelämässä, jossa homma otetaan tosissaan ja kaikki toimii mikkisoftan kanssa, niin näin se menee.
Pienissä alle 10 henken yrityksissä, jotka toimivat lähinnä paikallisesti ei tarvita välttämättä msofficea.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 669
Firmassa suunnitellaan hankittavaksi infran hallintaan Buildie-sovellusta Buildie - Helpoin kenttätyökalu infran dokumentointiin ja hallintaan mutta koska käytössä jo on M365, niin onko siinä vastaavaa toiminnallisuutta? Jos on, niin kokemukset kiinnostavat, sillä järkevintä olisi käyttää jo olemassa olevia ratkaisuja.
Hmm... Jos lähtisi rakentamaan Power BI:n pohjalta omaa sovellusta, voisi helposti nämä tarpeet korjata pois, mutta toisaalta jo valmis ratkaisu voi myös olla ihanteellinen...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 232
Viestejä
4 195 245
Jäsenet
70 877
Uusin jäsen
MikoThun

Hinta.fi

Ylös Bottom