Microsoft keskeytti Windows 10 October 2018 Updaten jakelun tiedostoja poistavan bugin vuoksi

JiP

Liittynyt
25.11.2017
Viestejä
173
Ilmeisesti muualta c-asemalta ei oo hävinny tiedostoja, kun vaan noista my documents ja vastaavista kansioista? Muistelisin että aiemminkin jonkun windows-version päivitys/korjausasennus ois poistanu noista kansioista kaiken, vaan jättäny muuten c:n tiedostot paikalleen.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
254
En tiedä onko mainittu, mutta tuli sellainen huomattua, kun teen aina windows versio päivityksen jälkeen levypuhdistuksen, mukaanlukien käyttöjärjestelmä tiedostot, tms, niin siellä on defaulttina valittuna "tyhjennä ladatut tiedostot", aika iso harmi tostakin voi monelle koitua kun osalla on tapana ao kansiossa säilytellä enemmän ja vähemmän tärkeitä tiedostoja vuosien varrelta. että hyvin ne siellä mikrosoftilla taas "vetää".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
162
Oli se laitekanta leveä XP-aikanakin, puhumattakaan Seiskasta...
Oli joo. Noissa oli service pack päivitykset ja ei niitä useasti tullu. Nyt päivitetään käyttöjärjestelmä kaksi kertaa vuodessa. Riittäis kyllä, että tulisi vain yksi vuodessa.
No enpä ole XP:tä päivittänyt 10 vuoteen ja hyvin toimii. Ei ole ollut viruksia, ei kaatumisia eikä muuta hämminkiä. Vanhassa toisinaan vara parempi? Softatkin on suht uusia ja ne pelittää. Pelejä en toki voi pelata muuta kuin vanhoja tai tosi vanhoja emulaattorilla, mutta eipä minua tässä vaiheessa pelit enää kiinnostakaan. Vois joku päivä päivittää seiskaan toki. Mutta mitäpä sitä kiirettä pitämään. Jossain vaiheessa kun tietotekniikkaa on harrastanut riittävän pitkään sitä oivaltaa, ettei uusimman perässä ole mikään pakko juosta eikä se välttämättä kannatakaan. Minä olen toki poikkeus, monella tavalla.
 

user9999

Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 042
No enpä ole XP:tä päivittänyt 10 vuoteen ja hyvin toimii. Ei ole ollut viruksia, ei kaatumisia eikä muuta hämminkiä. Vanhassa toisinaan vara parempi? Softatkin on suht uusia ja ne pelittää. Pelejä en toki voi pelata muuta kuin vanhoja tai tosi vanhoja emulaattorilla, mutta eipä minua tässä vaiheessa pelit enää kiinnostakaan. Vois joku päivä päivittää seiskaan toki. Mutta mitäpä sitä kiirettä pitämään. Jossain vaiheessa kun tietotekniikkaa on harrastanut riittävän pitkään sitä oivaltaa, ettei uusimman perässä ole mikään pakko juosta eikä se välttämättä kannatakaan. Minä olen toki poikkeus, monella tavalla.
Mitä selainta käytät XP:ssä? Ainakin Firefox ESR 52.9.0 oli viimeinen tuettu selain XP ja Vista käyttöjärjestelmiin ja sen tuki loppui 28.8 2018.
Tärkeää - Firefoxin tuki Windows XP:lle ja Vistalle on päättynyt | Firefox -tuki
Ajureita voi olla vaikea löytää uusille laitteille XP käyttöjärjestelmään.

Edit: Windows 7 ei oikein kannata enään ottaa käyttöön kun sen tuki loppuu 14.1.2020 ellei MS jatka sen tukea kuten teki XP:n kanssa.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
688
Itte olen miettiny, olenko onnekas vai mitä, kun ei ole pöytäkoneen kanssa käyny koskaan mitään hirveätä päivitysten kanssa. Seiskasta kymppiinki päivitin ongelmitta. Läppärillä on ollu ongelmaa, että ei ole halunnu asentaa tai ladata päivityksiä, mutta mikään ei ole räjähtäny.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Itse en myöskään käytä My Documents -kansiota mihinkään henkilökohtaisissa koneissa (toki jotkut softat sinne jotain tallentaa, mutta niiden menetys ei sinänsä haittaisi). Oma data on ihan muissa paikoissa (DOS-perua), joten tämä bugi tuskin haittaisi. En kuitenkaan asenna päivitystä vielä, koska luotto Microsoftiin on aika nollissa. Katsotaan tilannetta sitten puolen vuoden päästä. (Ei ole vielä edellistäkään asennettuna omiin koneisiin.)
Kyllä sinne menee ainakin osan pelien savet eli kannattaa siirtää ne jonnekkin muualle sieltä.Eihän toikaan bugi nyt niin paha ollut kuin se että että win7:lla? poisti systeemitiedot c:ltä niin ettei windows bootannut ollenkaan.Toi oli jo aika paha.:D:kahvi:
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 261
Ja tiedät tämän mistä?
Siitä että yhdelläkään käyttöjärjestelmän tai yleensäkään minkään ohjelman päivityksellä ei voi olla pienintäkään tekosyytä poistaa yhtään mitään Documents-kansioista!
Jos se menee sinne yleensäkään pelehtimään, jotain väliaikaistiedostoja tehden, sekin on jo pelkkää paskaista ja todennäköisen kusipäistä päivityksen koodausta.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Siitä että yhdelläkään käyttöjärjestelmän tai yleensäkään minkään ohjelman päivityksellä ei voi olla pienintäkään tekosyytä poistaa yhtään mitään Documents-kansioista!
Jos se menee sinne yleensäkään pelehtimään, jotain väliaikaistiedostoja tehden, sekin on jo pelkkää paskaista ja todennäköisen kusipäistä päivityksen koodausta.
Tossa ole kyllä ihan oikeassa.Erittäin epämääräistä koodamista.Tosin virheitä on tapahtuu ennen,nyt ja 100% varmasti tulevaisuudessakin.Windowsista on tullut kunnon tilkkutäkki kun halutaan lisätä uusia ominaisuuksia ja siellä on monta tyyppiä tekemässä asioita.En usko että "kusipäisyydellä" on ollut ton kanssa mitään tekemistä vaan on tullu "hups ja voi v*tun v*ttu" juttu.:rofl::kahvi:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
97
No enpä ole XP:tä päivittänyt 10 vuoteen ja hyvin toimii. Ei ole ollut viruksia, ei kaatumisia eikä muuta hämminkiä. Vanhassa toisinaan vara parempi? Softatkin on suht uusia ja ne pelittää. Pelejä en toki voi pelata muuta kuin vanhoja tai tosi vanhoja emulaattorilla, mutta eipä minua tässä vaiheessa pelit enää kiinnostakaan. Vois joku päivä päivittää seiskaan toki. Mutta mitäpä sitä kiirettä pitämään. Jossain vaiheessa kun tietotekniikkaa on harrastanut riittävän pitkään sitä oivaltaa, ettei uusimman perässä ole mikään pakko juosta eikä se välttämättä kannatakaan. Minä olen toki poikkeus, monella tavalla.

No enpä itse kyllä enää laittaisi XP-konetta nettiin, kirjautuisi mihinkään palveluun. Kotiverkkoon kytkeminenkin on vähän vaarallista. Tuohon kun pääsee pesimään monenmoinen pöpö vaikka tuoreemman samanverkon koneen selaimen kautta. Sämpylä-saabeja saa haalia ja ihailla mutta IT-maailmassa asiat ei mee ihan noin. Vanha on vanhaa ja päivittämätön rauta ja softa on vaarallista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
"Ghacks-sivuston mukaan ongelman ei olisi pitänyt tulla Microsoftille yllätyksenä, sillä sen mukaan jo Windows Insider -käyttäjät raportoivat täysin samasta bugista saadessaan 1809-version testiin ennen varsinaista julkaisua."

Huikeaa toimintaa jälleen. Paskamyrsky olisi ollut vältettävissä mutta kun ei niin ei.
Täytyy varmaan ruveta askartelemaan foliohattua, kun tässä tulee jo mieleen, että vika olisi päästetty tahallaan läpi tarkoituksena totuttaa käyttäjät huonompaan laatuun.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
778
Siitä että yhdelläkään käyttöjärjestelmän tai yleensäkään minkään ohjelman päivityksellä ei voi olla pienintäkään tekosyytä poistaa yhtään mitään Documents-kansioista!
Jos se menee sinne yleensäkään pelehtimään, jotain väliaikaistiedostoja tehden, sekin on jo pelkkää paskaista ja todennäköisen kusipäistä päivityksen koodausta.
Eli et tiedä syytä minkä vuoksi niitä tiedostoja Documents kansiosta häviää, sinä tiedät vaan että sen ei pitäisi olla mahdollista koska se olisi huonoa koodaamista. Minä kysyin nimenomaista syytä. Oletko itse edes koodannut koskaan mitään käyttöjärjestelmän tasoista?

Itse näkisin että vaikka syy voi teoriassa olla siinä mitä sanoit, varsinkin siitä syystä että jos he tekisivät jotain arveluttavaa, pitäisi se tehdä alunalkaenkin niin suurella huolella ettei tuollaisia bugeja ole. Todennäköisempi syy voi olla vaikka ongelma jossain virheessä suojatut kansiot toiminnassa tai sen päivittämisessä. Rekisterissä on niin monia muuttujia, että on pikemminkin ihme että homma toimii näinkin luotettavasti.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Eli et tiedä syytä minkä vuoksi niitä tiedostoja Documents kansiosta häviää, sinä tiedät vaan että sen ei pitäisi olla mahdollista koska se olisi huonoa koodaamista. Minä kysyin nimenomaista syytä. Oletko itse edes koodannut koskaan mitään käyttöjärjestelmän tasoista?

Itse näkisin että vaikka syy voi teoriassa olla siinä mitä sanoit, varsinkin siitä syystä että jos he tekisivät jotain arveluttavaa, pitäisi se tehdä alunalkaenkin niin suurella huolella ettei tuollaisia bugeja ole. Todennäköisempi syy voi olla vaikka ongelma jossain virheessä suojatut kansiot toiminnassa tai sen päivittämisessä. Rekisterissä on niin monia muuttujia, että on pikemminkin ihme että homma toimii näinkin luotettavasti.
oliskohan tossa käynyt jotain että yritetty siirtää ne tiedot sieltä mutta ne ei olekkaan siirtyneet mutta deletointi onkin sitten onnistunut jos siellä on ilmeisesti se .old kansio?.:D:kahvi:
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
No enpä itse kyllä enää laittaisi XP-konetta nettiin, kirjautuisi mihinkään palveluun. Kotiverkkoon kytkeminenkin on vähän vaarallista. Tuohon kun pääsee pesimään monenmoinen pöpö vaikka tuoreemman samanverkon koneen selaimen kautta. Sämpylä-saabeja saa haalia ja ihailla mutta IT-maailmassa asiat ei mee ihan noin. Vanha on vanhaa ja päivittämätön rauta ja softa on vaarallista.
Kyllä noi toimii vanhemmallakin raudalla mutta hitaasti eli se softa kusee?.Paitsi että osa softista taitaa vaatia sen sse:n jotain ei ihan vanhemmissa prossuissa ole.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 441
En tiedä johtuuko se windows päivityksestä mutta kun ASUS emolevylle tuli samoihin aikoihin uudet bios versio sekä intel piirisarja,verkkokortti ja ääniajurit niin asennuksessa ilmeni ongelmia.
Kun klikkasi päivityksen ääniajurissa niin ei ensin tapahtunut mitään ja useamman yrityksen jälkeen se käynnistyi mutta asennuksen jälkeen huomasin että supreme fx ohjauspaneli missä voi vaihtaa lähdöt ja tehdä muita säätöjä oli kokonaan hävinnyt.
Myös intel verkkokortin ajurit käynnistyi mutta ei tullut sen enempää ilmoitusta mutta olivat asentuneet kyllä.
Pitää vielä koittaa siirtyä vanhoihin ajureihin takaisin ja katsoa auttaako se ongelmaan.
Bios versio oli ainakin suuri mutta päivittyi ok.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
1 363
Windows-päivitykset ovat perseestä, koska ensinnäkin NTFS on muinainen eikä tue avatun/käytössä olevan tiedoston yliajamista josta johtuu mm. tuo pakollinen bootti päivityksen yhteydessä. Lisäksi tämä on omaa mutuiluani, mutta muistaakseni näissä isommissa päivityksissä tapahtuu ilmeisesti jonkinlainen käyttäjä-profiilin migraatio/kopiointi.. miksi ihmeessä? En tiedä. Varmaankin tuossa vaiheessa voi jokin mennä vinoon ja käyttäjän tiedostot jäävät kopioimatta/tuhotaan.

muok: näin April-päivityksen yhteydessä
Hyvähän näistä on uutisoida, jotta foorumin Win10-käyttäjät saavat varoituksen siitä, että kohta tulee taas pakkopäivitys joka mahd. paskoo ohjelmat/asetukset/käyttiksen. :D Voivat sitten varata viikonlopun käyttiksen korjaamiseen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.02.2017
Viestejä
93
Ei ole itseltä kai tiedostoja hävinnyt mutta netin kans isoja ongelmia... jotain dns vikaa tos päivityksessä kun jatkuvasti firefoxissa "looking up" eikä mtn tapahdu.. refresh auttaa silloin täillöin..
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 529
Eli tämäkin päivitys meni MSlta niin sanotusti lapaan. Samaa sekoiluahan tuolla Applen leirissä harrastettu kanssa jo pidempään.

En ole luottanut koskaan niin paljon näihin käyttöjärjestelmiin, että pitäisin mitään tärkeää C-asemalla taikka Windowsin "documents" kansiossa. Saa nähdä millainen paskamyrsky syntyy, jos tällaista sattuu tulevaisuudessa, meillä töissä kumminkin user-kansio on se domainissa oleva kansio, joka siis päivittyy koneelle ja koneelta toiselle aina kun ottaa eri koneen käyttöön. Toivottavasti ei koske tuota domainissa olevaa kansiota. Onedrivehän meillä on poistettu käytöstä, koska ei viitsitä MS pilveen laittaa meidän R&D juttuja, ei ole järkevää.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 985
Täsmentävä kysymys.

Hävittääkö tämä bugi tiedostoja vain tuon päivityksen yhteydessä.

Vai

Voiko niitä tiedostoja kadota päivitetystä koneesta myöhemminkin (vaikka käynnistyksen yhteydessä tms).


Kun nyt ei löydy tietyjä tiedostoja jotka oli koneessa vielä päivityksenjälkeen kun tarkistin, niin olisi kivatietää voiko päivitys olla syy tähän katoamiseen vai pitääkö syytä etsiä muualta.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Voin kuvitella miten ottaa pattiin jos tiedostot häviää, vaikkakin nyt sieltä yhden polun takaa vain, mutta siellä on usein itselläkin jotain tärkeää, mitä ei ole vielä varmuuskopioitu, kun fakta vain on, ettei jaksa kovin usein varmuuskopioita tehdä tuon ulkoisen kovalevyn kanssa. Pilvipalvelut ovat taas käteviä vain niille, jotka tarvitsevat tiedostojaan kaikkialla kaikille mahdollisille laitteille ja heillä on nettiliittymät sillä viisiin että lähetysnopeutta riittää. Minulla on vieläkin ADSL, joka lähettää 1 mbps nopeudella, niin ei ole herkkua oikein valokuviakaan lähetellä.

Minulla Windowsin päivitys asentui kivuttomasti, mutta olin tosin lukaissut ennen päivittämistä että ongelmia voi tulla. Tuurilla onnistui hyvin ja ei ole ollut ongelmia, paitsi äänikortin asetukset menivät uusiksi, kuten jokaisen ison päivityksen yhteydessä on käynyt. Jopa tuo asetusten säätäminen, jos sitä tapahtuu monessakin ohjelmassa joka päivityksessä, voi aiheuttaa monille käyttäjille aika paljon pään vaivaa. Nämä päivitykset ovat sinänsä siistejä, mutta ymmärrän hyvin ettei kovin moni työ- ja peruskäytössä näiden kohdalla hirveästi juhli.

Joskus oli aika ennen toistuvia päivityksiä, nyt ropisee päivityksiä joka ohjelmalle, pelille ja systeemille. Kaikessa ne hyvät ja huonot puolensa.
 

debuggeri

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
541
Voin kuvitella miten ottaa pattiin jos tiedostot häviää, vaikkakin nyt sieltä yhden polun takaa vain, mutta siellä on usein itselläkin jotain tärkeää, mitä ei ole vielä varmuuskopioitu, kun fakta vain on, ettei jaksa kovin usein varmuuskopioita tehdä tuon ulkoisen kovalevyn kanssa. Pilvipalvelut ovat taas käteviä vain niille, jotka tarvitsevat tiedostojaan kaikkialla kaikille mahdollisille laitteille ja heillä on nettiliittymät sillä viisiin että lähetysnopeutta riittää. Minulla on vieläkin ADSL, joka lähettää 1 mbps nopeudella, niin ei ole herkkua oikein valokuviakaan lähetellä.

Minulla Windowsin päivitys asentui kivuttomasti, mutta olin tosin lukaissut ennen päivittämistä että ongelmia voi tulla. Tuurilla onnistui hyvin ja ei ole ollut ongelmia, paitsi äänikortin asetukset menivät uusiksi, kuten jokaisen ison päivityksen yhteydessä on käynyt. Jopa tuo asetusten säätäminen, jos sitä tapahtuu monessakin ohjelmassa joka päivityksessä, voi aiheuttaa monille käyttäjille aika paljon pään vaivaa. Nämä päivitykset ovat sinänsä siistejä, mutta ymmärrän hyvin ettei kovin moni työ- ja peruskäytössä näiden kohdalla hirveästi juhli.

Joskus oli aika ennen toistuvia päivityksiä, nyt ropisee päivityksiä joka ohjelmalle, pelille ja systeemille. Kaikessa ne hyvät ja huonot puolensa.
Taidat olla Wanha. Tämä on uusi upea toimintamalli. Elämä saa uutta sisältöä ja jännitystä myös pc master race puolella, kun voi ed-tärinöissään ensin päiwittää windowsin, sitten steam-clientin, sitten pelin, ja sitten vielä näyttiksen ajurit kun ei se upea uusi peli muuten toimi.

Ihan eri jännittävää kuin pyöritellä peukaloita odottaessa että commodore saa latailtua kasetilta sen pelin =)
 

AleaIactaEst

Tukijäsen
NOSTO
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
270
Suurin ihmetyksen aihe, ainakin itselläni on se, että miksi päivitys edes koskee käyttäjän dokumentteihin? Liekkö joku päivityksen yhteydessä tehtävä vakoilutemppu, joka tässä tapauksessa menee majesteettisesti perseelleen? Ok, ehkä vähän foliohattua liikaa, mutta ei voi kuin ihmetellä..
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 930
Voin kuvitella miten ottaa pattiin jos tiedostot häviää, vaikkakin nyt sieltä yhden polun takaa vain, mutta siellä on usein itselläkin jotain tärkeää, mitä ei ole vielä varmuuskopioitu, kun fakta vain on, ettei jaksa kovin usein varmuuskopioita tehdä tuon ulkoisen kovalevyn kanssa. Pilvipalvelut ovat taas käteviä vain niille, jotka tarvitsevat tiedostojaan kaikkialla kaikille mahdollisille laitteille ja heillä on nettiliittymät sillä viisiin että lähetysnopeutta riittää. Minulla on vieläkin ADSL, joka lähettää 1 mbps nopeudella, niin ei ole herkkua oikein valokuviakaan lähetellä.

Minulla Windowsin päivitys asentui kivuttomasti, mutta olin tosin lukaissut ennen päivittämistä että ongelmia voi tulla. Tuurilla onnistui hyvin ja ei ole ollut ongelmia, paitsi äänikortin asetukset menivät uusiksi, kuten jokaisen ison päivityksen yhteydessä on käynyt. Jopa tuo asetusten säätäminen, jos sitä tapahtuu monessakin ohjelmassa joka päivityksessä, voi aiheuttaa monille käyttäjille aika paljon pään vaivaa. Nämä päivitykset ovat sinänsä siistejä, mutta ymmärrän hyvin ettei kovin moni työ- ja peruskäytössä näiden kohdalla hirveästi juhli.

Joskus oli aika ennen toistuvia päivityksiä, nyt ropisee päivityksiä joka ohjelmalle, pelille ja systeemille. Kaikessa ne hyvät ja huonot puolensa.
Automaattinen varmuuskopiointi vaikka päivittäin pyörimään, niin on aika tuoreet kopiot aina tallessa. Itsellä menee joka päivä klo 18:00 NAS:lle varmuuskopiot ja sieltä vielä pilveen. Jos kämppäkin sattuu palaamaan niin tiedostot on edelleen tallessa.
 

Obi-Lan

¯\_(ツ)_/¯
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 090
Noihin vakio My Documents yms kansioihin on sisältynyt ammoisista ajoista lähtien ominaisuus redirectaa kansio johonkin muuhun sijaintiin, yleensä verkkolevylle palvelimelle. Nyttemmin uuteen Onedriveen on tullut ominaisuus redirectaa se automaattisesti Onedriveen. Näihin ominaisuuksiin liittyen sinne on todennäköisesti koodattu jotain eritystä ja nyt kämmätty jonkin kanssa.
 
Liittynyt
19.08.2018
Viestejä
743
Kuten jo sanottu usean toimesta, harva yritys käyttää paikallista tallennusmediaa millekään tärkeälle datalle. Verkkolevyiltä ne haetaan, ja joissakin firmoissa käytetään myös pilvipalveluita. Myöskään harva firma asentaa päivityksiä heti, vaan yleensä niissä menee huomattavasti aikaa. Meilläkin alkoi eräässä kohtuu isossa organisaatiossa (yli 7000 henkilöä) viime kuussa päivitys vasta versioon 1709. Sitä edeltävä versio oli 1607.
Päivitykset testataan ensin valituilla käyttäjillä, ennen kuin ne jaetaan massoille. Firmoissahan on vielä lisäjännityksenä työsoftien yhteensopivuudet yms.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 076
Itse en onneksi C-asemalla pidä mitään tärkeitä tiedostoja kuin korkeintaan väliaikaisesti. Näin on tullut toimittua jo Win95 ajoista lähtien.
Ei kai tuossa ole c asemasta kyse vaan omat tiedostot kansiosta.
Suomeksi taitaa olla kirjastot.

Päivitykset testataan ensin valituilla käyttäjillä, ennen kuin ne jaetaan massoille. Firmoissahan on vielä lisäjännityksenä työsoftien yhteensopivuudet yms.
Käsittääkseni microsoft määrittelee milloin ne on yritys tasoa ja tulee pienellä viiveellä siksi. Microsoft proclaims Windows 10 1803 enterprise-ready in record time
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 428
Ei kai tuossa ole c asemasta kyse vaan omat tiedostot kansiosta.
Eiköhän tuo sama asia ole jo sanottu moneen kertaan. En ole kyllä tuotakaan kansiota ikinä käytä vaan ensimmäiseksi aina selaimesta valitaan asetus: "kysy aina mihin tiedosto tallennetaan". Jotkut ihmiset taas tallentavat kaiken tuohon kansioon eikä muusta edes tiedetä.
 

njake

get string from object
Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
704
Ennen tuli tosiaan pidettyä itselläkin toista levyä, jossa oma data ihan vain jotta voi vetää format C:
Luovuin tästä jossain kohtaa, kun ei toiminut nuo uudelleen määrittelyt kuville jne jostain syystä kuten piti.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
En tiedä onko muilla ongelmia, mutta ainakin R6S otti FPSn suhteen hittiä jonkun verran päivityksen jälkeen. Voi olla myös nvidian ajureissa ongelmaa.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 650
https://support.microsoft.com/en-us/help/4464619/windows-10-update-history

Microsoftin mukaan tiedostot on mahdollista palauttaa ja onnistuu helpoiten soittamalla yhtiön asiakaspalveluun. Suomessa numero on 09 8171 0400
Kuvauksen perusteella se "palautus" on samaa luokkaa kuin dossissa aikoinaan ollut undelete komento. Toisin sanoen riippuu ihan tuurista ja taivaankappaleiden asennosta kerittiinkö niiden päälle kirjoittamaan jotain jolloin se palautus ei sitten enää toimi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 421
Kuvauksen perusteella se "palautus" on samaa luokkaa kuin dossissa aikoinaan ollut undelete komento. Toisin sanoen riippuu ihan tuurista ja taivaankappaleiden asennosta kerittiinkö niiden päälle kirjoittamaan jotain jolloin se palautus ei sitten enää toimi.
Niimpä. Eiköhän sieltä neuvota käyttämään jotain recovery-softaa ellei Windowsissa ole piilotettuna jotain vastaavaa toimintoa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 400
Tuli eilen joku pätsi 1809-updateen, en vielä asentanut. Helkkari jos tuo sitten rikkoo jotain kun varsinainen pätsi ei mitään.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 589
Tuossa muuten kerrotaan myös miten tämä datankatoamisbugi syntyi ja mitä ehtoja koneen piti täyttää että data katoaisi

tl;dr: jos sulla oli siirretty documents jne folderit muualle vakiosijainnista mutta oli saman nimiset kansiot edelleen myös siellä vakiosijainnissa, niin ne vakiosijainnissa olevat kansiot katosi jos tuon oikein luin
 

pq

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
783
Täsmentävä kysymys.

Hävittääkö tämä bugi tiedostoja vain tuon päivityksen yhteydessä.

Vai

Voiko niitä tiedostoja kadota päivitetystä koneesta myöhemminkin (vaikka käynnistyksen yhteydessä tms).


Kun nyt ei löydy tietyjä tiedostoja jotka oli koneessa vielä päivityksenjälkeen kun tarkistin, niin olisi kivatietää voiko päivitys olla syy tähän katoamiseen vai pitääkö syytä etsiä muualta.
Hiukan jo offtopiccia mutta menkööt. Päivityksen bugi hukkaa tiedostoja ainoastaan yhden kerran päivityksen yhteydessä tai sitten ei ollenkaan. Windows 10 sensijaan osaa siivota "tarpeettomia" tiedostoja jatkuvasti. Esimerkkinä vaikkapa yli 30 päivää vanhat tiedostot downloads -kansiossa.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 589
Hiukan jo offtopiccia mutta menkööt. Päivityksen bugi hukkaa tiedostoja ainoastaan yhden kerran päivityksen yhteydessä tai sitten ei ollenkaan. Windows 10 sensijaan osaa siivota "tarpeettomia" tiedostoja jatkuvasti. Esimerkkinä vaikkapa yli 30 päivää vanhat tiedostot downloads -kansiossa.
Tosin se kysyy luvan ensin että otetaanko automaaginen siivous käyttöön
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 985
Tuossa muuten kerrotaan myös miten tämä datankatoamisbugi syntyi ja mitä ehtoja koneen piti täyttää että data katoaisi

tl;dr: jos sulla oli siirretty documents jne folderit muualle vakiosijainnista mutta oli saman nimiset kansiot edelleen myös siellä vakiosijainnissa, niin ne vakiosijainnissa olevat kansiot katosi jos tuon oikein luin
Ja tietenkin se Windowsin oma siirtotoiminto luo uudet kansiot ja jättää ne alkuperäiset jäljelle sinne alkuperäisieen paikkaan.

Ja minä kun olin käyttänuyt nimenomaan sitä Windowsin oma siirto-ominaisuutta juuri siksi että Microsoft tukisi sitä eikä rikkoisi systeemejä silloin kun on käyttänyt Microsoftin omaa ominaisuutta.

Kiitos taas kerran Microsoft kun todistit että et ota vastuuta omista tekemisistäsi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 400
Itsellä ei valittamista kun alun perinkin kaikki vielä toimi, eikä se pikku lisäpätsikään mitään rikkonut.
 

pq

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
783
Ja tietenkin se Windowsin oma siirtotoiminto luo uudet kansiot ja jättää ne alkuperäiset jäljelle sinne alkuperäisieen paikkaan.

Ja minä kun olin käyttänuyt nimenomaan sitä Windowsin oma siirto-ominaisuutta juuri siksi että Microsoft tukisi sitä eikä rikkoisi systeemejä silloin kun on käyttänyt Microsoftin omaa ominaisuutta.

Kiitos taas kerran Microsoft kun todistit että et ota vastuuta omista tekemisistäsi.
Ne varmuuskopiot (!)

Tuohon automaattisen siivouksen tekemään kysymykseenkin on ihan liian helppo klikata ookoota ja sitten ihmetellä mihin ne tiedostot katosivat. Toki jos allekirjoittaneelta kysytään niin aina jos on vaara tärkeiden tietojen katoamisesta ja peruskäyttäjä kyseessä niin pitäisi olla moninkertainen "oletko nyt ihan varma" -tarkistus ettei sokkona sohaista sitä ookoota.

Tehokäyttäjät erikseen, mutta niille ko. toiminto tuntuu muutenkin reikäpäiseltä jos ei ilman apua osaa pitää huolta siitä jotta tilaa on riittävästi...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 400
On muuten saatanan ärsyttäviä ne windowsin joka paikan "haluatko tehdä sitä ja tätä", tottakai haluan jos olen jotain alunperinkin painanut... Duunissa menee hermo niihin "toiset käyttävät konetta" tms jos sammuttelee päivän päätteeksi sellaista missä välillä joku muukin ollut kirjautuneena.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 985
On muuten saatanan ärsyttäviä ne windowsin joka paikan "haluatko tehdä sitä ja tätä", tottakai haluan jos olen jotain alunperinkin painanut... Duunissa menee hermo niihin "toiset käyttävät konetta" tms jos sammuttelee päivän päätteeksi sellaista missä välillä joku muukin ollut kirjautuneena.
Varsinkin kun Windows 10 tulon yhteydessä käyttölogiikkaa muutettiin siten että koneen käyttäjät herkästi poistuvat koneelta siten että luulivat kirjautuneensa ulos vaikka niin ei todellisuudessa tapahtunut.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
238
Kaikki tärkeimmät asiat ei ole Windowsin hoidettavana :) Eli tärkeät asiat pidetään erikseen windowsista. PS. Ei ongelmia päivityksen kanssa. Wanha perinne.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 296
Viestejä
4 193 508
Jäsenet
70 897
Uusin jäsen
Miigu

Hinta.fi

Ylös Bottom