Voin kuvitella miten ottaa pattiin jos tiedostot häviää, vaikkakin nyt sieltä yhden polun takaa vain, mutta siellä on usein itselläkin jotain tärkeää, mitä ei ole vielä varmuuskopioitu, kun fakta vain on, ettei jaksa kovin usein varmuuskopioita tehdä tuon ulkoisen kovalevyn kanssa. Pilvipalvelut ovat taas käteviä vain niille, jotka tarvitsevat tiedostojaan kaikkialla kaikille mahdollisille laitteille ja heillä on nettiliittymät sillä viisiin että lähetysnopeutta riittää. Minulla on vieläkin ADSL, joka lähettää 1 mbps nopeudella, niin ei ole herkkua oikein valokuviakaan lähetellä.
Minulla Windowsin päivitys asentui kivuttomasti, mutta olin tosin lukaissut ennen päivittämistä että ongelmia voi tulla. Tuurilla onnistui hyvin ja ei ole ollut ongelmia, paitsi äänikortin asetukset menivät uusiksi, kuten jokaisen ison päivityksen yhteydessä on käynyt. Jopa tuo asetusten säätäminen, jos sitä tapahtuu monessakin ohjelmassa joka päivityksessä, voi aiheuttaa monille käyttäjille aika paljon pään vaivaa. Nämä päivitykset ovat sinänsä siistejä, mutta ymmärrän hyvin ettei kovin moni työ- ja peruskäytössä näiden kohdalla hirveästi juhli.
Joskus oli aika ennen toistuvia päivityksiä, nyt ropisee päivityksiä joka ohjelmalle, pelille ja systeemille. Kaikessa ne hyvät ja huonot puolensa.