Microsoft kertoi tarkempia tietoja Windows 10:n tukea jatkavasta ESU-ohjelmasta

Ei mainostanut.

Ei ole Win11. Käytän työkoneella tuota virtuaalikoneessa jotta saan kokemusta ja "tiedän mistä valitan".
Edelleen, tuossa on suora kuvakaappaus, mistä kohtaa ne ohjelmien paikat tehräväpalkissa ei ole yhtä leveitä? Se on sitten toinen juttu jos käyttää jotain järjettömiä ikkunoiden nimiäkin niissä, en tiedä miten silloin käyttäytyy, mutta noin ne on jokainen ihan yhtä leveä.

Onneksi parempaan Windows 11 -käyttöjärjestelmään voi kuitenkin siirtyä :thumbsup:
Tässä olen itse testaillut w11 ja jos suoraan verrataan w10, niin kaikista ilmiselvimmät parannukset rajoittuu aikalailla pelkästään tuohon explorerin välilehti ominaisuuteen sekä "core scheduler", joka auttaa mikäli on koneessa uutta moniydin inteliä tai amd:tä. Pieni parannus myös multitasking hommiin, lähinnä ikkunoiden asettelu sekä työpöytien hallinta. Mutta muutoin on kaikin puolin tuhnumpi ja lagisempi kakkakikkare.

Niin, yksi työntekijä on höpissyt jossain tapahtumassa juttuja ja media otti sen jonain Microsoftin virallisena kantana. Microsoft itse ei ole virallisesti koskaan tuollaista sanonut.
Edelleen, tuossa on suora kuvakaappaus, mistä kohtaa ne ohjelmien paikat tehräväpalkissa ei ole yhtä leveitä? Se on sitten toinen juttu jos käyttää jotain järjettömiä ikkunoiden nimiäkin niissä, en tiedä miten silloin käyttäytyy, mutta noin ne on jokainen ihan yhtä leveä.
Niin missä on kuvakaappaus? Sun kuvassa on tuo typerä combine toiminto käytösssä missä ne menee pelkän ikonin kokoisiksi mistä ei edes näe mikä kansio vaikkapa siellä file explorerissa on auki.
Tässä olen itse testaillut w11 ja jos suoraan verrataan w10, niin kaikista ilmiselvimmät parannukset rajoittuu aikalailla pelkästään tuohon explorerin välilehti ominaisuuteen sekä "core scheduler", joka auttaa mikäli on koneessa uutta moniydin inteliä tai amd:tä. Pieni parannus myös multitasking hommiin, lähinnä ikkunoiden asettelu sekä työpöytien hallinta. Mutta muutoin on kaikin puolin tuhnumpi ja lagisempi kakkakikkare.
Jep. Siinä kohtaa lienee pakko siirtyä jos/kun päivittää prossuun jossa on P-coreja ja E-coreja. Tosin se on näillä näkymin tapahtumassa vasta ensi vuonna joten pakkopäivitys edessä joka tapauksessa ellen päädy maksamaan tätä ~30e maksua.

Niin missä on kuvakaappaus? Sun kuvassa on tuo typerä combine toiminto käytösssä missä ne menee pelkän ikonin kokoisiksi mistä ei edes näe mikä kansio vaikkapa siellä file explorerissa on auki.
Niin siis ainut järkevä ratkaisu eli pelkät ikonit. Kuulostaa suorastaan sekavalta käytöltä jos ei itse tiedä mitä on avannut (ja edelleen koska file explorerissa tabit ei ole tarvetta avata kahta ikkunaa). Ei voi ymmärtää.

Nämä on niitä makuasioista toki.

Niin siis ainut järkevä ratkaisu eli pelkät ikonit. Kuulostaa suorastaan sekavalta käytöltä jos ei itse tiedä mitä on avannut (ja edelleen koska file explorerissa tabit ei ole tarvetta avata kahta ikkunaa). Ei voi ymmärtää.

Nämä on niitä makuasioista toki.
Nuo pelkät ikonithan se sekava nimenomaan on kun ei näe mitä tarkalleen on auki ja pitää viedä hiirtä päälle ja odottaa previkoita. Hidastaa vain koneen käyttöä turhaan.

Nuo pelkät ikonithan se sekava nimenomaan on kun ei näe mitä tarkalleen on auki ja pitää viedä hiirtä päälle ja odottaa previkoita. Hidastaa vain koneen käyttöä turhaan.
Edelleen ihmettelen miten sitä konetta käyttää jos ei tiedä mitä on auki.

Edelleen ihmettelen miten sitä konetta käyttää jos ei tiedä mitä on auki.
Kyllähän noita kansioita varsinkin aukoo jotain tehdessä välillä paljonkin niin on se kiva kun voi suoraan hypätä oikeaan eikä odotella että nousee se esikatseluhimmeli kun vie kursorin päälle.

Jep. Siinä kohtaa lienee pakko siirtyä jos/kun päivittää prossuun jossa on P-coreja ja E-coreja. Tosin se on näillä näkymin tapahtumassa vasta ensi vuonna joten pakkopäivitys edessä joka tapauksessa ellen päädy maksamaan tätä ~30e maksua.
Jos oikeasti ahistaa tuleva niin kannattaa tutustua FlyingAnteron mainitsemiin kikkakolmosiin joilla saa hankittua tuon IoT LTSC version w10 enterprisestä. Siitä löytyy päivitystuki muistaakseni vuoteen 2032 asti. Ellei nyt välttämättä halua lähettää microsoftille massia väliaikaisesta päivitystuesta...

Sellainen huomio tosin, että tuo IoT LTSC on se edellinen buildi w10:stä eli jos on jotain erikoista softaa mitä ajaa SAATTAA tulla mutkia. Toisaalta silti käytännössä ominaisuuksiltaan sama kuin ihan uusi retail versiokin ja monenlaiset pelit pyörii moitteetta. Voisi jopa väittää, että se on hieman parempi, sillä siinä on todella minimit bloatit esiasennettuna. Windows updateki on aika hiljainen, sillä sieltä tulee vain pakolliset tietoturva päivitykset.

Jos ei tosiaan ole uusinta uutta prossua niin on todella vaikeaa suositella w11 tuon yli. Omassa tapauksessa jäin tähän w11, päivitin 2ccd:n riisseniin, huomasin pientä nykimistä tietyissä ohjelmissa ajaessani niitä w10:llä. Toistaiseksi nämä nykimiset eivät ole esiintyneet w11.

Se on fakta, että w11 on otettu melkoista takapakkia käyttöliittymän kanssa. Aika massiiviset UI downgradet sekä poistettuja ominaisuuksia, heikompi ja lagisempi suorituskyky aloitusvalikossa, tehtäväpalkissa ja explorerissa. Sivunoottina, että kakkoskoneeseen jätin tuon w10 ja se on sulavempi käyttää noin 10v vanhalla prossulla mitä w11 on lippulaiva ryzenillä... Pakostakin kertoo jotain.

Statistiikka

Viestiketjuista
257 293
Jäsenet
73 917
Uusin jäsen
edinlabra

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom