Microsoft julkisti avoimen lähdekoodin Windows Terminal -sovelluksen

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 559


Microsoft on julkistanut uuden Windows Terminal -sovelluksen. Windows Terminal tuo yhteen moderniin sovellukseen kaikki tuetut komentorivit välilehtituen kera. Tällä hetkellä tuettuja komentorivejä ovat cmd (Command Prompt), Powershell Core, Windows Powershell ja WSL:n kautta Ubuntun, openSUSEn ja Debianin komentorivit.
Windows Terminal käyttää DirectX-rajapintoja renderöitiin, minkä luvataan tekevän paitsi fonteista selkeämpiä, myös itse renderöinnistä selvästi vanhoja GDI-pohjaisia komentorivejä nopeampaa.

Windows Terminal tulee saataville Windows Storeen tulevan kesän aikana beetaversiona ja lopullisen version julkaisun uskotaan tapahtuvan loppuvuodesta. Windows Terminalin nykyinen kehitysversio on saatavilla kuitenkin myös avoimena lähdekoodina GitHubista jo nyt.

Introducing Windows Terminal | Windows Command Line Tools For Developers

microsoft/Terminal
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
658
No niin. Tätä onkin jo odotettu. Kuinkahan kauan kestää, että tuosta on buildattu versio saatavilla?
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 559
No niin. Tätä onkin jo odotettu. Kuinkahan kauan kestää, että tuosta on buildattu versio saatavilla?
Kuten uutisessa todetaan, MS:n oma ennakkoversio tulee Windows Storeen kesällä
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 982
Näkeekö kukaan muu ironiaa tuossa että Tekstipohjainen komentorivi on 3D Vektrorigrafiika sovellus ;-P

Meinaan kun komentorivipuristit vältää graafisiakäyttöliitymiä kuin ruttoa :):D:rofl:
 
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
1 781
Näkeekö kukaan muu ironiaa tuossa että Tekstipohjainen komentorivi on 3D Vektrorigrafiika sovellus ;-P
Jos jätetään 3D osuus huomiotta niin fontit on ollut vektorigrafiikkaa kyllä viimeiset vuosikymmenet eli ei siinä nyt kovinkaan suurta ristiriitaa ole.

Mielummin sitä katsoo suurella resoluutiolla renderöityä vektorifonttia fullscreen-terminaaliohjelmalla kuin aitoa tekstikonsolia 12x12 pikselin bittikarttafontteineen vaikka ikoneista ihottumaa saisikin :lol:
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 559
Näkeekö kukaan muu ironiaa tuossa että Tekstipohjainen komentorivi on 3D Vektrorigrafiika sovellus ;-P

Meinaan kun komentorivipuristit vältää graafisiakäyttöliitymiä kuin ruttoa :):D:rofl:
Jos jätetään 3D osuus huomiotta niin fontit on ollut vektorigrafiikkaa kyllä viimeiset vuosikymmenet eli ei siinä nyt kovinkaan suurta ristiriitaa ole.

Mielummin sitä katsoo suurella resoluutiolla renderöityä vektorifonttia fullscreen-terminaaliohjelmalla kuin aitoa tekstikonsolia 12x12 pikselin bittikarttafontteineen vaikka ikoneista ihottumaa saisikin :lol:
DirectX on tosiaan aika paljon muuta kuin Direct3D. Tässä tapauksessa käytetään siis DirectWriteä tekstin renderöintiin (ihan tähän tarkoitukseen tehty rajapinta), ikkunan renderöintiin käytetystä rajapinnasta ei ole mainintaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 082
Viestejä
4 191 049
Jäsenet
70 862
Uusin jäsen
pesä_

Hinta.fi

Ylös Bottom