Microsoft julkaisi Windows 11 -käyttöjärjestelmän myyntiin ja päivitettäväksi

Liittynyt
06.08.2017
Viestejä
398
Jos boomer tarkoittaa tässä yhteydessä niitä, jotka käyttävät konetta työkseen ja kaipaavat siksi sujuvaa käytettävyyttä form over function - ajatusmallin sijaan, niin sitten ehkä joo. Muuten kuulosta diginatiivin snäppäilijän öyhöttelyltä.
Tiedä sitten diginatiivista, mutta oli meillä commodore 64, Amiga ja sitten 286 personal computer. Ehkä oli hieman trollia omassa viestissäni. Pojalta oppinut boomer-sanan...sopi mielestäni tähän hyvin. Vähän ärsytti viesteissä yleinen muutosvastaisuus uutuutta kohtaan. Kaikki sitä kuitenkin vuoden päästä käyttää. En ota kantaa siihen jos töissä ei jokin toimi, koska ei toimi 11:sta. Harrastelijan näkökulmasta asiaa katselen.
Ps. Työkaveri jaksaa kantaa vielä läppäriä missä XP
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Tiedä sitten diginatiivista, mutta oli meillä commodore 64, Amiga ja sitten 286 personal computer. Ehkä oli hieman trollia omassa viestissäni. Pojalta oppinut boomer-sanan...sopi mielestäni tähän hyvin. Vähän ärsytti viesteissä yleinen muutosvastaisuus uutuutta kohtaan. Kaikki sitä kuitenkin vuoden päästä käyttää. En ota kantaa siihen jos töissä ei jokin toimi, koska ei toimi 11:sta. Harrastelijan näkökulmasta asiaa katselen.
Ps. Työkaveri jaksaa kantaa vielä läppäriä missä XP
Ymmärrän kyllä tavallaan tuollaiset kommentit, kun tavan tallaaja ei välttämättä kiinnostu siitä miten paskasti joku asia on toteutettu. Riittää, että lentää hypen mukana ja some toimii. Miljoona kärpästä ja silleen...
 
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
1 783
Win11 droppaa Random kirjoitusnopeudet "vain" puoleen Samsung 980 prolla minun kohdalla. Kirjoitus RND4K Q32T16 CrystalDiskMarkissa laski 2200 -> 1200 verrattuna Win10 asennukseen. Puhdas asennus Asus X570-i/5950x/980 pro kiinni etummaisessa M.2 slottissa. Onko kiinni juuri CPU:ssa.

Katselin, että muillakin näyttää olevan samaa: https://answers.microsoft.com/en-us...n/3ff3d0af-6434-4ae8-b976-ec25ad9bd98d?page=2
Meinasin sanoa että minulla MP600:lla päinvastoin kun ekassa ajossa oli tullut vain lisää nopeutta mutta kun ajoin uudestaan (ja pari kertaa sen jälkeen) niin putosi sieltä reilusta kahdesta tuhannesta kahdeksaan sataan. Eli jotain käpyä siellä on, ja ilmeisesti nimenomaan prossun linjojen suhteen. Toinen M.2 SSD tuntuu toimivan ns. norminopeudella.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
205
Olin alkuun myös sillä kannalla, että tehtäväpalkin sijoittaminen alalaitaan keskelle olisi suurta typeryyttä, mutta nyttemmin pidempään harkittuani olen ehkä kuitenkin sillä kannalla että ehkä se on ihan toimiva ratkaisu. Itsellä on käytössä tällainen 35" ultrawide-näyttö, ja tuo tehtäväpalkki on nyt sivuun pystyyn aseteltu, ja sinänsä se siellä on vähiten haittana syömässä työpöytätilaa, mutta toisaalta joutuu ikävästi aina kääntämään katsetta sivuun jos haluaa jotain siellä palkissa klikkailla. Toisaalta jos tämän perinteisen tehtäväpalkin laittaisi alas, niin windows-näppäin jäisi ikävästi toiseen äärilaitaan ja system trayn kuvakkeet toiseen, eli siinäkin joutuisi päätä pyörittelemään. Tuo alas keskellä säästäisi niskalihaksia, ja jos se olisi sellainen "pisaramainen" ratkaisu kuten älypuhelimissa kameralovi ylhäällä, niin ruudun reunoille jäisi kuitenkin pystysuunnassa kaistaleet joissa on kaikki pikselit hyötykäytössä.
Itse aina pitänytkin perusheterosti palkin alhaalla, mutta kuvakkeiden keskitys aiheutti alkuun pahasti oksennusta. Mutta vaihdettuani sen perinteisesti vasemmalle aloin kanssa miettimään, että melko työlästä hakea ultrawidella kaikkea tarvittavaa sieltä vasemmasta alanurkasta. Ja niin vaan parin päivän päästä keskitin sen takaisin oletusasetuksiin ja erittäin tyytyväinen olen.
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 915
Media creation toolilla tehty tikku suostuu myös asentumaan ei tuettuun koneeseen kunhan sieltä tikulta vaan poistaa appraiserres.dll:än. Ei toimi puhtaassa asennuksessa mutta päivitys esim. kympistä onnistuu tuolla tavalla.
Kauankohan tässäkin menee, että "tukkivat" tämän mahdollisuuden?
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 322
7700K menisi taviskäyttäjän Facebookin ja Iltalehden lukemiseen tarkotetulla koneella vielä varmasti 10 vuotta mutta koska Win10:n tietoturvapäivitykset lakkaa 2025 niin täysin käyttökelpoinen kone menee serriin. Sukulaisille, lapsille jne. tuollaiset vanhat tehokoneet mennyt monelta kun jäänyt omasta käytöstä pois.
Kyllä, epäilemättä tämän myötä menee täysin toimivia prossuja yms. SER:iin, koska kaikki ei varmaan jaksa Linuxiin siirtyä. En sano tätä hyväksi ratkaisuksi Microsoftilta, mutta aika paljon kuluttajille jää onneksi vaihtoehtoja. 5 vuoden päästä voi ostaa Win11 yhteensopivan läppärin tai pöytäkoneen pilkkahintaan, ja jatkaa netinkäyttöä tutulla käyttöjärjestelmällä. Ja itse kyllä käytin Win7 tuenkin jälkeen, ja mitään ongelmia ei peruskäytössä ollut, eli netin selaamisessa yms. Win10 menee varmasti vielä pitkään.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Itse aina pitänytkin perusheterosti palkin alhaalla, mutta kuvakkeiden keskitys aiheutti alkuun pahasti oksennusta. Mutta vaihdettuani sen perinteisesti vasemmalle aloin kanssa miettimään, että melko työlästä hakea ultrawidella kaikkea tarvittavaa sieltä vasemmasta alanurkasta. Ja niin vaan parin päivän päästä keskitin sen takaisin oletusasetuksiin ja erittäin tyytyväinen olen.
Kuvakkeiden keskitys tuskin on ongelma kenellekään, varsinkaan kun sen voi muuttaa reunaan. Kulmassa se kuvake on siksi kätevä, kun sinne pystyy osumaan hiirellä katsomatta.

Suuremmat käytettävyysheikennykset tulevat muualta. Mm. kuvakkeiden pakkoryhmittely ja monta muuta vastaavaa typeryyttä aiheuttavat vaan tarpeettomia kliksutteluita, eikä todellisia perusteita ominaisuuden poistolle ole.
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
933
Itseä vituttaa suunnattomasti se että tuttu käytettävyys ja näppäinoikotiet jonka hallitsi ihan miettimättä on menty taas laittamaan uusiksi, ja sekin että me jotka tarvitaan noita helppokäyttötomintoja (itse vaikeasti näkövammainen) joudutaan tekemään käytännössä tuplasti töitä että opitaan asiat. Saman ärinän kyllä pidin Kympinkin kanssa mutta se lähti sujumaan kun tarpeeksi vain kokeili "Mitäs tapahtuu tuosta tai tuosta valikosta?"

(Ja itsepä päätin laittaa tämän 11 joten en kauheasti koe että on oikeutta valittaa.)

No.... Kyllä tää tästä alkaa sujumaan, lisää teetä ja suklaakeksejä.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 768
Tjoh! Itse luin sen boomerin ihan rakkaudella kirjoitetuksi :)
Kyllä tästäkin ihan hyvä tulee ja aluksi on takuulla myös ongelmia. Niin se vain päivitykset menee, kun rautaa on miljoonaa erilaista!

Joitain vanhoja juttuja jää itsekin kaipaamaan, mutta kun muistelee muutamaa vähemmän diginatiivia, jotka vahingossa sai käynnistyspalkin "väärään" paikkaan tai jopa "katoamaan" niin isommat rajoitteet jopa ymmärtää ;)
Mutta kyllähän tehokäyttäjälle kaipaisi vähän lisää vapauksia, mutta start 11 ja vastaavat hoitavat homman niille, jotka sitä oikeasti kaipaavat ja digipeukalo keskellä kämmentä ihmiset luultavasti kiittävät siitä, että on vähemmän asioita, jotka voivat "mennä" pieleen.
Linuxin iso puute on se, että se on niin vapaa, että tavallinen Matti Meikäläinen on ihan pihalla, kun joku asia ei toimi, koska kyseinen distro tekee asiat eri tavalla kuin toinen distro... Eli ei Linux nouse tälläkään kertaa, jollei Linux rupea tiukalla kädellä rajoittamaan mitä saa tehdä ja mitä ei ja miten... Ja rajaisi vaihtoehdot yhteen Linuxiin ehkä kahdella eri työpöytävaihtoehdolla, joissa ohjelmat, laitteet ja muut asiat vain toimisivat asentaisi sinne minkä tahansa Linux ohjelman, tai minkä tahansa lisälaitteen... Tämä muutos ei tule tapahtumaan vuoteen 2025 mennessä, näin luulen vaikka avoimen lähdekoodin kannattaja olenkin!
 
Liittynyt
16.10.2019
Viestejä
1 143
Window Update näyttää vihreää valoa, muttei silti tarjoa päivitysmahdollisuutta. Liittyneekö AMD:n prossuun? No, ei tässä kiire ole.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Tänks, mutta odottelen Windows Updatea.
Se voi sitten tulla sieltä vasta keväällä. Sitä ei voi tietää kukaan etukäteen, että milloin se tulee millekin koneelle, kun jakelua on porrastettu. Manuaalisesti sen saa vaikka heti, eikä vaadi ihmeellistä panostusta.
 
Liittynyt
16.10.2019
Viestejä
1 143
Se voi sitten tulla sieltä vasta keväällä. Sitä ei voi tietää kukaan etukäteen, että milloin se tulee millekin koneelle, kun jakelua on porrastettu. Manuaalisesti sen saa vaikka heti, eikä vaadi ihmeellistä panostusta.
Sit tulee, ei tässä jäniksen selässä vielä ainakaan olla. Kymppiinkin siirryin Seiskasta sen vuoden päivitysikkunan ihan lopussa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Sit tulee, ei tässä jäniksen selässä vielä ainakaan olla. Kymppiinkin siirryin Seiskasta sen vuoden päivitysikkunan ihan lopussa.
Joo, ei siinä mitään. Lähinnä ajattelin että tämä on syytä tuoda ilmi taas kerran, kun sitä kysellään vähän väliä siinä uskossa, että taustalla on joku mystinen salaliitto, jos oma kone ei huuda päivitystä punaisella huutomerkillä heti julkaisupäivänä. :D

Lisäksi Win11 vaikuttaa muutenkin käytettävyydeltään sen verran pahasti beta-taso tuotteelta, ettei kannata välttämättä kiirehtiä senkään vuoksi. Toinen vaihtoehto on, että MS oikeasti haluaa suuntautua tällaiseen puhtaasti "casual user" -tyyppiseen käytettävyyteen, jolloin pitää itsekin miettiä että olisiko maailmassa jotain muita vaihtoehtoja. En jaksa uskoa siihen, vaan pikemminkin veikkaan, että siellä ei nyt vaan ole joku johtaja tehtäviensä tasalla ja tilanne korjaantuu tuttuun tapaan Win11.1:ssä sitten kunhan syyllinen löytyy ja saa kenkää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 154
Sit tulee, ei tässä jäniksen selässä vielä ainakaan olla. Kymppiinkin siirryin Seiskasta sen vuoden päivitysikkunan ihan lopussa.
Ei se päivitysikkuna ole koskaan loppunutkaan. Edelleen voi asentaa Win10:n seiskan avaimella.
 
Liittynyt
16.10.2019
Viestejä
1 143
Ei se päivitysikkuna ole koskaan loppunutkaan. Edelleen voi asentaa Win10:n seiskan avaimella.
Näin vissiin tosiaan kävi, meinasin sitä vuoden jaksoa minkä aikana Winkkari huusi oikeassa alareunassa päivitystä. Ja muuten saattaa käydä Seiskan avaimet myös 11:en.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 612
Näin vissiin tosiaan kävi, meinasin sitä vuoden jaksoa minkä aikana Winkkari huusi oikeassa alareunassa päivitystä. Ja muuten saattaa käydä Seiskan avaimet myös 11:en.
Seiskan avaimen pitäisi käydä 11 kunhan ensin asennat kympin sillä avaimella ja päivität. Puhtaalla asennuksella ei taida kelvata ihan sellaisenaan
 
Liittynyt
11.03.2020
Viestejä
48
Hei. Oon just kasaamassa konetta, ja olen miettinyt windowsin asennusta. Olen ostanut 10 lisenssin, mut nyt kun luin täältä, et on myös mahdollista asentaa suoraan 11 Niin käykö 10 lisenssi windowsin puhtaaseen asennukseen vai täytyykö mun asentaa 10 ensin.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 612
Hei. Oon just kasaamassa konetta, ja olen miettinyt windowsin asennusta. Olen ostanut 10 lisenssin, mut nyt kun luin täältä, et on myös mahdollista asentaa suoraan 11 Niin käykö 10 lisenssi windowsin puhtaaseen asennukseen vai täytyykö mun asentaa 10 ensin.
Käy suoraan
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
488
Mulla kun asennuksessa erehdyksessä valitsin Home version niin asennuksen jälkeen syötettyäni Win 10 Pro avaimen ilmoitti Windows 11 että päivitetään versiota ja hetken kuluttua kehoitetun koneen buutin jälkeen Windows oli muuttunut 11 Homesta 11 Prohon. (asensin siis ilman avainta)
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 612
Mulla kun asennuksessa erehdyksessä valitsin Home version niin asennuksen jälkeen syötettyäni Win 10 Pro avaimen ilmoitti Windows 11 että päivitetään versiota ja hetken kuluttua kehoitetun koneen buutin jälkeen Windows oli muuttunut 11 Homesta 11 Prohon. (asensin siis ilman avainta)
Näin sen kuuluukin toimia, toiminut ainakin Vistasta lähtien muistaakseni
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 414
Ei ole ollut kovin kummoinen Windows 11:n suosio, ainakaan päivittäjillä.
Alle 0,21% Windows 10:n käyttäjistä on päivittänyt Windows 11:een.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 008
Ei ole ollut kovin kummoinen Windows 11:n suosio, ainakaan päivittäjillä.
Alle 0,21% Windows 10:n käyttäjistä on päivittänyt Windows 11:een.
Kaduttaa kyllä päivä päivältä enemmän että tuli päivitettyä. Jotenkin käsittämätöntä että tietyt perustoiminnot on voitu pudottaa kokonaan pois (edim drag n drop jne). Sitten jollain githubin purkkavirityksillä tulee kaikkea korjailtua ja defender huutaa kohta vihaisena ja kierre on valmis... Ymmärrän että kosketusnäytön ehdoilla mennään, mutta pakkoko kaikki oli pudottaa pois. Kone ei sammu kunnolla ja nyt huutaa tuulettimet... Prkl :mad::lol:
 

459

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 256
Ei ole ollut kovin kummoinen Windows 11:n suosio, ainakaan päivittäjillä.
Alle 0,21% Windows 10:n käyttäjistä on päivittänyt Windows 11:een.
Enkä ihmettele yhtään. Päivityksessä on keskitytty päällisin puolin lähinnä käyttäjäkokemuksen hämmentämiseen. Ainoa järkevä syy päivittää tällä hetkellä Win10->Win11 on käytännössä Alder Laken omistaminen ja siihen liittyvien aikaisempien käyttöjärjestelmäversioiden scheduler-ongelmien välttäminen. Itselläni tuo Win11+ADL-setti on tällä hetkellä ajossa ja sekä ExplorerPatcherin että O&O ShutUp10++:n jäljiltä suunnilleen tyydyttävässä kunnossa.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 008
ExplorerPatcher
Uskaltaisitko suositella tuota? tai siis onko aiheuttanut kummempia ongelmia? Tekisi mieli kokeilla jotain muuta ja tuossa näyttäisi olevan vähän kaikkea, mihin mulla on nyt tällä hetkellä kaikenlaisia erillisiä korjauksia ajettuna.
 

459

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 256
Uskaltaisitko suositella tuota? tai siis onko aiheuttanut kummempia ongelmia? Tekisi mieli kokeilla jotain muuta ja tuossa näyttäisi olevan vähän kaikkea, mihin mulla on nyt tällä hetkellä kaikenlaisia erillisiä korjauksia ajettuna.
Ei ole ollut itselläni ongelmia, tosin käyttis kerkesi olemaan vain vähän yli viikon ajossa. Osasi myös ainakin kertaalleen päivittää itsensä automaattisesti. En tosin ihmettelisi jos joku MS:n patchi silloin tällöin rikkoisi tuon toiminnallisuutta.
 

TunTuri

oh4etc
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 206
..Ainoa järkevä syy päivittää tällä hetkellä Win10->Win11 on käytännössä Alder Laken omistaminen ja siihen liittyvien aikaisempien käyttöjärjestelmäversioiden scheduler-ongelmien välttäminen...
ja ainakin itselläni alkaa näyttämään enemmän ja enemmän varmalta se, että tulen käyttämään win10:iä pitkälti yli 2025:nkin, sinne enää 3 vuotta ja en kyllä ihan meinannu kaikkia koneitani uusia siihen mennessä. Jos win11:n feature ja muut päivitykset tulevat myös "ei tuettuihin" koneisiin, niin ehkä sitten voisin pohtia uusiks, mutta nytten.. ei kyllä ihan heti ole yhtään mikään kiire.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 343
Kun on ollut miljoonaan kertaa jo puhetta noista Windows 11 "vaatimuksista" niin tässä uusimmassa videossani testailen LGA1366 alustalla Xeon X5675 "Westmere" 6-ydin 12-säie prossua Windows 11:ssa.



Eli ei löydy Secureboottia, TPM sirua tai edes UEFI:tä :)
Tosin jostain syystä tuo WIndows 11 tuntui tuolla hitaalta, mutta pykälää vanhemmalla Xeon X3470:llä (aka Core i7-870) se oli täysin sulava ilman mitää suorituskyky ongelmia.
Tiedä sitten mikä LGA1366 alustalla mättää, mutta MS rikkoi tuolta jo vuonna 2019 Windows 10:ssä Virtualisoinnin (jos se on päällä Windows ei starttaa) ja taas LGA775 sekä LGA1156 se toimii vieläkin ihan mallikkaasti Windows 11:ssa :hmm:
 

TunTuri

oh4etc
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 206
Kun on ollut miljoonaan kertaa jo puhetta noista Windows 11 "vaatimuksista"...
Tjooh, siitä ei oo epäilystäkään ettenkö sais asennettua about kaikkiin rautoihini win11. Isoveikka ajaa samanlaisissa Z820:ssä iloisesti win11:stä mikä itsellänikin on ja muu ajorautani tuppaa olemaan paljon yhteensopivampaa tuosta. En vain ajatellut lähteä ollenkaan ajelemaan majoripäivitysten (eli onko ne sit vuosipäivitykset vai puolivuosipäivitykset nykysin) yhteydessä uudelleenasennuksia, joten saa kyllä toistaiseksi tosiaan olla, ellei tuohon tule jotain päivitettyä tietoa.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 343
Tjooh, siitä ei oo epäilystäkään ettenkö sais asennettua about kaikkiin rautoihini win11. Isoveikka ajaa samanlaisissa Z820:ssä iloisesti win11:stä mikä itsellänikin on ja muu ajorautani tuppaa olemaan paljon yhteensopivampaa tuosta. En vain ajatellut lähteä ollenkaan ajelemaan majoripäivitysten (eli onko ne sit vuosipäivitykset vai puolivuosipäivitykset nykysin) yhteydessä uudelleenasennuksia, joten saa kyllä toistaiseksi tosiaan olla, ellei tuohon tule jotain päivitettyä tietoa.
Eiköhän ne asennu kuten tuokin, eli yks tiedosto helkuttiin asennus USB:ltä ja eikun asentamaan. Tietenkin homma vaikenee ettei voi suoraan Windows Updatesta päivittää.
Tuossa USB tikulta päivittäessä pitää vaan muistaa ettei asennukselle anna lupaa mennä "päivittämään" mitään. Jos antaa luvan niin sitten homma ei onnistu.

Muuten eihän se Windows 10 21H1 asennu (siis Windows Updaten kautta) Haswelleihin tai sitä vanhempaan rautaan ollenkaan, vaan sekin päivitys piti ajaa erikseen USB-tikulta.

Tässä taloudessa käytössä 9 PC:tä ja kahdessa vaan Windows 11:sta kun tuon käyttöliittymän MS pasko niin kirjaimellisesti.
Eli tuo W11 on asennettu rouvan opiskelu Huihain Ryzen 5 3500U läppäriin sekä tuohon testi penkissä olevalle SSD:lle. Testi penkkiin otin sen vain sen takia ettei tarvitse porukan valittaa tai ilkkua miksen SERien kanssa käytä uusinta Windowsia (ja kyllä porukka etsii aina valittamisen aiheen vaikka väkisin)
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 000
Ei ole ollut kovin kummoinen Windows 11:n suosio, ainakaan päivittäjillä.
Alle 0,21% Windows 10:n käyttäjistä on päivittänyt Windows 11:een.
Tähän pitäisi tietää myös kuinka monelle prosentille sitä on tarjottu. Aktiivisesti käyttämästäni viidestä tietokoneesta tarjous on tullut yhteen ja yhteen on asennettu ilman tarjousta.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 008
Tarpeita on erilaisia.
Ihmisillä tosiaan on erilaisia käyttötapoja ja vaikka ei olisikaan, niin ylimääräinen klikkailu ja hiirellä viuhtomien eri puolille ruutua eri tilanteissa on kömpelöä ja typerää, vaikka kuinka itse olisikin moiseen tyytyväinen ja tottunut.
Kiteytettynä täsmälleen noin. Jotkut puolustelee täällä näitä uudistuksia vähän kapeakatseisesti ja asian vierestä. Kyllähän minäkin osaan "helposti" reg. editorilla menuja muokata tai ladata githubista "parilla klikkauksella" softan jolla joku asia onnistuu, tai opetella uuden tavan käyttää näppistä jnejne... Olen edelleen sitä mieltä että em. jutut pitäisi pystyä hoitamaan fiksummin. Pointti ei siis ollut se että joku asia on täysin mahdoton hoitaa mieleisekseen.

e. se siitä jankkauksesta. I rest my case ;)
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 965
Viestejä
4 207 834
Jäsenet
70 998
Uusin jäsen
TuomasP99

Hinta.fi

Ylös Bottom