Ei ihan vakuuta aina nämä kaikki Xbox Game Passin sovellukset ja säätämiset.
Gunfire Rebornia yritin tässä pelata. Steamin kautta olenkin sitä pelannut täysin onnistuneesti parisenkymmentätuntia.
Ensin pelattiin kolmella pelaajalla eräässä tapahtumassa, minä Xbox Onella. Kaikki muuten ihan semiok, mutta melko tökkivä kokemus ja osa teksteistä kiinaksi. Lisäksi äänet kuulostivat kuin olisi sukan läpi kuunnellut ja kaikki ihan pielessä. Toisella Xbox-pelaajalla peli kaatui kahdesti ensimmäisen välipomon jälkeen.
No nyt kuukautta myöhemmin ajateltiin että uusi yritys. Kaksi muuta saikin pelattua netin yli onnistuneesti ilman kaatumisia. Mä asentelin sitten toisen kappaleen peliä Xbox Game passin kautta.... mutta kun peli avautuu, niin eh. 95% äänistä puuttuu ja musiikki puuttuu kokonaan. Asetuksissa resoluutio on 0x0. Itse pelissä kaikki on hetken ok, kunnes pelkkää pikselimössöä kuin renderöisi jollain 320x200 resoluutiolla. Kun menin sitten kokeilemaan iskemään "borderless" jos vaikka voisin resoluutiota vaihtaa, niin peli kaatui, ja nyt avautuu vain sininen laatikko.
Asetustiedostoa etsin kissojen ja koirien kanssa, kunnes sen löysin ja poistin ja pelinkin uudelleenasensin. Pääsin takaisin päävalikkoon, jossa hetken jotain säädin, jonka jälkeen sama kaatuminen ja sama efekti.
Miksihän game passiin pitää julkaista näin erilainen versio kuin toiseen kauppapaikkaan, jossa asia toimii mukisematta.
Ei ole edes ensimmäinen peli, jonka toimivuus tuolta game pass sovelluksesta on kyseenalainen tai täysin olematon.