Metallimusiikki

Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 499
En ymmärrä miten örinä olisi muka "laiskaa". Kuuntele vaikka Demilichiä ja tee perässä... Jos kiukkua kaipaat niin eikö noita tusina metalcore poikabändejä ole pilvin pimein? Kiukkua riittää kun +30V tyypit purkaa vähän tunteita siitä kun äiti otti Xboxin pois...
Heh. Demilich kuulostaa röyhtäilyltä :)
Myönnetään etten pysty samaan.
Tarkoitin laiskalla sitä että perus örinässä on harvoin melodiaa, joka on biisinteon hankalin ja vaativin aspekti. Itse ainakin arvostan hyviä melodioita. Jos niitä vetää vielä osaava solisti niin ollaan voiton puolella.
Mutta kuten sanoin, diggailkaa örinää jos haluatte. Toivotaan että metallissa riittää jatkossakin monipuolisesti vokaalitalentteja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 653
Miksköhän metalli on luisunut örinöihin jo pidempään? Ainakin omat havainnot puoltaa sitä huomiota että örinä alkaa olla jo mainstreamia metallissa. Itsehän en ole kovinkaan örinädiggari. Siinä on vähän sama ongelma kuin räpissä: tässä kohtaa olis hieno a-osa/verse mutta kun en keksinyt mitään enkä osaa laulaa niin siinä on nyt tuommoista. Juu ei pelota eikä kuulosta uhkaavalta. Kaiken lisäksi örinässä ei ole juuri energiaa eikä kiukkua mitä monesti itse haen metallista, jos hieman yleistetään.

Eikä siinä mitään, saahan öristä ja sitä digata. Harmittaa vaan kun perus kovaa-ja-korkeelta vähenee tarjonnasta vuosi vuodelta ja tuntuu että tilalle tulee örinää. Minusta se on laiska ratkaisu metallibändin vokalistille.
Itteä taas vituttaa suunnattomasti se et hyvät örinät ja biisit pilataan sillä et niihin ängetään joku helvetin typerältä kuulostava kertsi cleaneillä. Ei oo hirveen harvinaista et se kuuntelu loppuu samantien siihen ku ollaan yritetty jotain koukkukertsiä vääntää muuten hyvän kappaleen ympärille.

En toisaalta tiiä mitä oot kuunnellu, mun mielestä aika hölmö väite sanoa et "örinässä" ei ole energiaa tai kiukkua, mun mielestä dödiksessä just nimenomaan on sitä aggressiota. Tästäkin tosin löytyy aika laidasta laitaan kamaa et ei sen puoleen.

mut deathcore kyllä on kunnon ripulia.
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Heh. Demilich kuulostaa röyhtäilyltä :)
Myönnetään etten pysty samaan.
Tarkoitin laiskalla sitä että perus örinässä on harvoin melodiaa, joka on biisinteon hankalin ja vaativin aspekti. Itse ainakin arvostan hyviä melodioita. Jos niitä vetää vielä osaava solisti niin ollaan voiton puolella.
Mutta kuten sanoin, diggailkaa örinää jos haluatte. Toivotaan että metallissa riittää jatkossakin monipuolisesti vokaalitalentteja.
"Perus örinässä"... Joojoo, hyvin paistaa läpi tietämättömyys. Sanoit jo ettet tätä "örinää" kuuntele, joten miten tiedät mikä on tätä perus "örinää"? Sitten se oli vielä "laiskaa", vaikkei siihen läheskään jokainen pysty? Kuten et itsekään, kuten totesit. Tiesitkö muuten ettei melodia ole kaikki kaikessa? ++ Mut hei, esim. Melodista death metallia löytyy vaikka kuinka...

Kuulostaa aika ankealta jos kaikki metalli olisi puhdasta ja melodista...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 499
Itteä taas vituttaa suunnattomasti se et hyvät örinät ja biisit pilataan sillä et niihin ängetään joku helvetin typerältä kuulostava kertsi cleaneillä. Ei oo hirveen harvinaista et se kuuntelu loppuu samantien siihen ku ollaan yritetty jotain koukkukertsiä vääntää muuten hyvän kappaleen ympärille.
Toi muuten pätee räpissä myös: kertsiin laitetaan tyrkky mimmi vetämään kun verset on räppiä.

"Perus örinässä"... Joojoo, hyvin paistaa läpi tietämättömyys. Sanoit jo ettet tätä "örinää" kuuntele, joten miten tiedät mikä on tätä perus "örinää"? Sitten se oli vielä "laiskaa", vaikkei siihen läheskään jokainen pysty? Kuten et itsekään, kuten totesit. Tiesitkö muuten ettei melodia ole kaikki kaikessa? ++ Mut hei, esim. Melodista death metallia löytyy vaikka kuinka...

Kuulostaa aika ankealta jos kaikki metalli olisi puhdasta ja melodista...
En tiedä miksi minun pitää pystyä vetämään sitä örinää. En pysty vetämään mitään muutakaan perässä. Jos sanoista ei saa selvää eikä melodiaa ole niin laulajalla on aika vähän tarjottavaa mulle kuuntelijana. Onneksi siinä tapauksessa voi kuunnella biisin muita palikoita, niissä voi olla hyviäkin juttuja mitä diggailla.

En ole vaatinut että kaikki metalli pitäis olla puhdasta ja melodista. Ihmettelen vain örinän suosiota ja suurta osuutta uudessa metallissa.
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Toi muuten pätee räpissä myös: kertsiin laitetaan tyrkky mimmi vetämään kun verset on räppiä.


En tiedä miksi minun pitää pystyä vetämään sitä örinää. En pysty vetämään mitään muutakaan perässä. Jos sanoista ei saa selvää eikä melodiaa ole niin laulajalla on aika vähän tarjottavaa mulle kuuntelijana. Onneksi siinä tapauksessa voi kuunnella biisin muita palikoita, niissä voi olla hyviäkin juttuja mitä diggailla.

En ole vaatinut että kaikki metalli pitäis olla puhdasta ja melodista. Ihmettelen vain örinän suosiota ja suurta osuutta uudessa metallissa.
Pointti olikin juuri siinä että sinä sanoit kyseisiä vokaaleja "laiskoiksi", aivan kuin ne eivät vaatisi taitoa, mutta jännä kun ei sitten kaikilta onnistu... Sama kun minä sanoisin kaiken puhtaan ja melodisen olevan paskaa, koska en sitä itse voi sietää.

Jokainen voi hoilata puhtaita vokaaleja jollakin tavalla perässä ilman mitään treeniä, mutta toisin on näiden "örinöiden"...

On se kumma jos ei mieluisaa musiikkia löydä. Sitähän tulee joka tuutista kaiken aikaa. Kannattaa muuten laajentaa omaa musiikinkuuntelua Radio Rockin ulkopuolelle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 499
Pointti olikin juuri siinä että sinä sanoit kyseisiä vokaaleja "laiskoiksi", aivan kuin ne eivät vaatisi taitoa, mutta jännä kun ei sitten kaikilta onnistu... Sama kun minä sanoisin kaiken puhtaan ja melodisen olevan paskaa, koska en sitä itse voi sietää.

Jokainen voi hoilata puhtaita vokaaleja jollakin tavalla perässä ilman mitään treeniä, mutta toisin on näiden "örinöiden"...

On se kumma jos ei mieluisaa musiikkia löydä. Sitähän tulee joka tuutista kaiken aikaa. Kannattaa muuten laajentaa omaa musiikinkuuntelua Radio Rockin ulkopuolelle.
Biisinteon näkökulmasta lähinnä tuon laiskan totesin, enkä puhunut paskasta mitään. Siinä vaan mielestäni puuttuu aika iso aspekti biisinkirjoittamisesta jos laulumelodiaa ei tarvi keksiä. Biisin säveltäjäksi on nimetty perinteisesti laulumelodian tekijä. Tässä on kyllä nykyään heittoa ja hajontaa kun biisit tehdään ties missä työryhmissä, ja tekijät neuvotellaan tapauskohtaisesti. Tai sitten nimenomaan tuo melodia puuttuu kokonaan. En tiedä miten örinäbiiseissä menetellään.

Omaan korvaan örinät kuulostaa usein melko hiljaiselta ja siksi siitä jää vähän vaisu maku energian suhteen verrattuna kovaa laulavaan vokalistiin. Karjuminen, rääkyminen jne sitten erikseen, en laske niitä örinäksi vaikka melodia puuttuiskin.

Olisin toivonut debattia örinän nykyisestä suosiosta. Itselleni ainakin ihan mysteeri.
Ei ole tarkoitus vittuilla dödisfaneille tai muillekaan. Metallidiggari olen itsekin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 653
Biisinteon näkökulmasta lähinnä tuon laiskan totesin, enkä puhunut paskasta mitään. Siinä vaan mielestäni puuttuu aika iso aspekti biisinkirjoittamisesta jos laulumelodiaa ei tarvi keksiä. Biisin säveltäjäksi on nimetty perinteisesti laulumelodian tekijä. Tässä on kyllä nykyään heittoa ja hajontaa kun biisit tehdään ties missä työryhmissä, ja tekijät neuvotellaan tapauskohtaisesti. Tai sitten nimenomaan tuo melodia puuttuu kokonaan. En tiedä miten örinäbiiseissä menetellään.

Omaan korvaan örinät kuulostaa usein melko hiljaiselta ja siksi siitä jää vähän vaisu maku energian suhteen verrattuna kovaa laulavaan vokalistiin. Karjuminen, rääkyminen jne sitten erikseen, en laske niitä örinäksi vaikka melodia puuttuiskin.

Olisin toivonut debattia örinän nykyisestä suosiosta. Itselleni ainakin ihan mysteeri.
Ei ole tarkoitus vittuilla dödisfaneille tai muillekaan. Metallidiggari olen itsekin.
Keskityt liikaa siihen örinään. Dödiksessä tärkeintä on ne instrumentit, ja ite melkeinpä lasken ne vokaalit myöskin pelkäks instrumentiks muiden joukossa siinä mielessä et niihin ei oo edes tarkotuskaan keskittyä sen suuremmin. Mut en tosiaan tiedä mitä oot kuunnellu jos sun mielestä edes on mahdollisuus tehdä käytännössä mitään musiikkia ilman melodiaa, vaikka se tuliskin jostain muusta kun laulusta, mikä dödiksen tapauksessa yleensä just nimenomaan ei tule sieltä.

Kuulostaa vaan siltä et diggailet kevyemmästä metallista, eihän toi extremehomma ookkaan kaikille suunnattu ja on isommassa skaalassa aika pienen porukan hommaa vaikka laskiskin kaikki metallista diggaavat mukaan. Se skaala kuitenkin menee jostain suht papparokkityylisestä Metallicasta aina sinne Dying Fetusiin asti.

Ja mitä tohon kasvaneeseen suosioon tulee niin joo, oon itekin pistäny merkille et sitä alkaa näkymään ihan mainstream kamassakin. Mut se kätsi on siinä et ne biisit sisältää sen cleanin koukkukertsin tai sit se on joku max 5-10s örinää ennen kertsiä tai biisin loppua.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 499
Keskityt liikaa siihen örinään. Dödiksessä tärkeintä on ne instrumentit, ja ite melkeinpä lasken ne vokaalit myöskin pelkäks instrumentiks muiden joukossa siinä mielessä et niihin ei oo edes tarkotuskaan keskittyä sen suuremmin. Mut en tosiaan tiedä mitä oot kuunnellu jos sun mielestä edes on mahdollisuus tehdä käytännössä mitään musiikkia ilman melodiaa, vaikka se tuliskin jostain muusta kun laulusta, mikä dödiksen tapauksessa yleensä just nimenomaan ei tule sieltä.

Kuulostaa vaan siltä et diggailet kevyemmästä metallista, eihän toi extremehomma ookkaan kaikille suunnattu ja on isommassa skaalassa aika pienen porukan hommaa vaikka laskiskin kaikki metallista diggaavat mukaan. Se skaala kuitenkin menee jostain suht papparokkityylisestä Metallicasta aina sinne Dying Fetusiin asti.

Ja mitä tohon kasvaneeseen suosioon tulee niin joo, oon itekin pistäny merkille et sitä alkaa näkymään ihan mainstream kamassakin. Mut se kätsi on siinä et ne biisit sisältää sen cleanin koukkukertsin tai sit se on joku max 5-10s örinää ennen kertsiä tai biisin loppua.
Hyvää pohdintaa. Tykkäsin tuosta ajatuksesta vokaaleista instrumentteina. Suomenkielisessä pop/rockissa homma täysin päinvastoin jotta sanat varmasti kuuluu ja erottuu, muulla niin väliä.
Itse olen sen verran paatunut laulusuoritusten ihailija että örinä tuottaa hankaluuksia eikä anna oikein mulle mitään. Mutta dödis- ja muissakin äärimetallihommissa sitä digattavaa riittää onneksi monesti bändinkin puolesta.
Omat suosikit löytyy nykyään enimmäkseen djent suunnalta. Kai se luokitellaan kevyeksi sitten tässä yhteydessä.

Nykyinen äärimetalli on huomisen perusrytkettä :)
 
Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
515


Tuossa ehkä oma suosikki bändeistä joka yhdistelee örinää ja puhdasta laulua. Äärimmäisen raskasta ja toisaalla äärimmäisen kaunista settiä, "Eyrie" biisi erityisesti tarjoilee näitä ääripäitä. Tuli muutama vuosi sitten livenä todistettua että toimi aivan tajuttoman hyvin siinäkin tilanteessa. Jotenkin itse diggailen paljon "Opethmaista" menoa jossa tosiaan ankarimmasta dödiksestä vaihdellaan hentoon falsettilaulantaan ilman että edes tuntuu oudolta.

Edelleen herkimmät kaverit rupeaa inisemään heti jos biisissä on vähänkin örinää, joku Slipknot niille just ja just menee kun ovat radiosta ja muualtakin noita kuulleet ja mieltävät sen jo melkein popmusiikiksi.

Ärsyttää kyllä suuresti kuinka pieni kynnys jengillä on pistää jotain suomiräpskeidaa soimaan jossain yhteisissä illanistujaisissa mutta kun itse koittaa vähän kepillä jäätä ja laittaa jotain vähänkin rankempaa niin heti alkaa itku.
Varmaan monilla muillakin kokemuksia illoista kun on ollut illanvietossa bluetooth kajari hallussa ja olet varovasti hivuttanut musiikkia rankemmaksi ja rankemmaksi seuraten tarkasti kuinka seurue reagoi :D
 
Liittynyt
22.11.2017
Viestejä
144
Kyllä tämä levy on nyt sitten lopuksi ihan hyvä, oli Meditations hyvä levy sekin mutta kyllä tämä ehkä tyylillisesti osuu paremmin omaan makuun.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 653
Hyvää pohdintaa. Tykkäsin tuosta ajatuksesta vokaaleista instrumentteina. Suomenkielisessä pop/rockissa homma täysin päinvastoin jotta sanat varmasti kuuluu ja erottuu, muulla niin väliä.
Itse olen sen verran paatunut laulusuoritusten ihailija että örinä tuottaa hankaluuksia eikä anna oikein mulle mitään. Mutta dödis- ja muissakin äärimetallihommissa sitä digattavaa riittää onneksi monesti bändinkin puolesta.
Omat suosikit löytyy nykyään enimmäkseen djent suunnalta. Kai se luokitellaan kevyeksi sitten tässä yhteydessä.

Nykyinen äärimetalli on huomisen perusrytkettä :)
Joo, popissa ja ihan perusrokissa se laulusuoritus nostetaan niitten instrumenttien yli lähestulkoon aina, dödiksessä se vaan menee toistenpäin. Onhan tota kamaa sen verran laidasta laitaan et melkeen jokaselle löytyy jotain.

Ei se djent mun mielestä kevyttä ole, toki en oo aiheeseen tutustunu sen enempää, vaan saanu pitkälti sen käsityksen et homman nimi on vääntää matalin kieli riittävän matalalle tai läiskytellä kasikielisellä kahta matalinta kieltä koko biisin ajan. Mulle henkilökohtasesti aika tylsää kuunneltavaa, jotenkin tuntuu vaan vähän laiskalta biisinteolta et puolet koko träkistä on sitä et taotaan parilta nauhaväliltä basarin tahtiin, välillä hitaammin ja välillä nopeemmin. Mut jokasella henkilökohtaset mieltymykset ja ei kai sitä tehtäis ellei joku siitä pitäis, oli se sit vaikka vaan tekijät ite.
Ärsyttää kyllä suuresti kuinka pieni kynnys jengillä on pistää jotain suomiräpskeidaa soimaan jossain yhteisissä illanistujaisissa mutta kun itse koittaa vähän kepillä jäätä ja laittaa jotain vähänkin rankempaa niin heti alkaa itku.
Varmaan monilla muillakin kokemuksia illoista kun on ollut illanvietossa bluetooth kajari hallussa ja olet varovasti hivuttanut musiikkia rankemmaksi ja rankemmaksi seuraten tarkasti kuinka seurue reagoi :D
Ehhh, kannattaa vaan tottua tohon asiaan. Ei mulla ainakaan ole pakottavaa tarvetta laitella omia musiikkeja soimaan illanistujaisissa, ellen oo varma siitä et se on kaikille fine ja joku muukin diggaa siitä. Tollanen perus listapoppirokkiräppi menee nimittäin varsin hyvin ihan pelkkänä taustameluna, ja vaikkei sitä ite kuuntelekkaan niin se on sen verran helppoo kuuneltavaa et siihen ei ees kiinnitä huomiota. Sitä kuitenkin lähtökohtasesti kaikki pystyy kuuntelemaan, eikä mulla mitään valittamista sen suhteen oo kauheemmin, joskus nuorempana saatto vituttaa kyllä kuunnella jotain Antti Tuiskua, mut asian oppi kyl hyväksymään aika nopeeta. Sellanen kunnon ölinä blästeineen on sit taas jo vähän sellasta kamaa et se lävähtää kasvoille niin sitä on vaikeempi kuvitella vaan taustameluna.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 213
Impessä positiivisesti arvioitiin jonkun italo-klasarisäveltäjän power metal-projektia niin piti. Ihan jees.




 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 838
En ihan odottanu kyseiseltä menevän noin paljon tyylin ulkopuolelle

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 499
Ei se djent mun mielestä kevyttä ole, toki en oo aiheeseen tutustunu sen enempää, vaan saanu pitkälti sen käsityksen et homman nimi on vääntää matalin kieli riittävän matalalle tai läiskytellä kasikielisellä kahta matalinta kieltä koko biisin ajan. Mulle henkilökohtasesti aika tylsää kuunneltavaa, jotenkin tuntuu vaan vähän laiskalta biisinteolta et puolet koko träkistä on sitä et taotaan parilta nauhaväliltä basarin tahtiin, välillä hitaammin ja välillä nopeemmin. Mut jokasella henkilökohtaset mieltymykset ja ei kai sitä tehtäis ellei joku siitä pitäis, oli se sit vaikka vaan tekijät ite.
Pitää laittaa esimerkki hyvästä djent menosta. Periphery lasketaan genren merkittäviin nimiin ja kuuluu myös omiin suosikkeihin. Ei taida kyllä radiossa soida tämä(kään) homma. Oli Tavastialla jyskyttämässä pari vuotta sitten.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 269
mut deathcore kyllä on kunnon ripulia.
Itsekkin eniten melodisesta metallista tykkään ja suurin osa deathcoresta ei lähde ollenkaan... Metalcore on kanssa semmonen että monella bändillä puhtaat laulut kuulostaa joltain 12v pikkupojalta ja ei pysty kuuntelemaan...
Mutta on niitä poikkeuksiakin.

Esimerkiksi tämä deathcore bändi toimii minulle erittäinkin hyvin:



Tuossa on yksi niistä parhaista metalcore vokalisteista Jamie Graham (ex Sylosis / Heart of a Coward) laulajana....


Ja sitten on niitä deathcore vokalisteja jotka on erittäin taitavia teknisesti. Vaatii todella paljon työtä oppia käyttämään ääntänsä niin monipuolisesti...
Esimerkiksi Shadow of Intent bändin Ben Duerr on todella hyvä vokalisti. (Se on sitten asia erikseen että tykkääkö örinöistä, mutta taitava kaveri on kyseessä)




Shadow of Intentin levyistä on myös Instrumentaaliversiot, jotka toimii kyllä itselle vielä paremmin..
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 850
Mun mielipide on että joka genrestä löytyy sekä hyvää että täysin kuuntelukelvotonta paskaa eli aika typerää rajata oma kuuntelemisensa tiukkoihin raameihin. Itsekin olin aika kova jööttepori-melodeath -puristi joskus pikkupoikana, mutta onneksi kasvoin siitä ulos ja ymmärsin että on ihan ok ja jopa suotavaa välillä haastaa itseään kuuntelemaan jotain oman mukavuusalueensa ulkopuolelta ja ehkä jopa oppia pitämään jostain uudesta.

Puhtaista vokaaleista puheenollen sellaisilla naisoletetuilla kuin Netta Laurenne ja Noora Louhimo on äänitysvaiheessa yhteinen albumi jonka pitäisi ilmestyä tämän vuoden aikana.





Netta on imo yksi parhaista suomalaisista naislaulajista ja sillä on myös ihan hyvät dösät.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
492

Symphonista bläkyä. Vähän kuin Dimmu, mutta ei lähellekään. Ja jotenkin tuon levyn soundit ovat mallia diskanttiset, mutta ihan kuunneltava kokonaisuus. Itselle tämä oli uusi tuttavuus, Italiasta näyttää olevan.
 
Liittynyt
29.05.2018
Viestejä
337
heittäkääpäs jotain hyviä suomalaisia metallibändejä (rokkikin käy) jotka laulais suomeksi, ulkomaanelävät kyselee suosituksia ja mulla nyt kumisee tyhjyyttä pääkoppa, joku stam1na mitäs muita suositeltavia
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 838
@seropi Mulle tulee mieleen ainakin Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus, Apulanta sekä Teräsbetoni.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
168
Sabaton-faneille taattua huumorisettiä:



Muita otoksia tämän hetken ehkä eniten soittoaikaa saavasta päästä:

Tesseract - Concealing Fate ja sieltä varsinkin tämä osa II. Ajasta 3:27 lähtevä osuus iskee joka kerta.


Mors Principium Est oli yksi nuoruusvuosien suosikeista ja uusi levy iskee jonnekin nostalgiahermoon:


Fleshgod Apocalypsen bongasin joskus aikoinaan tästä ketjusta - jotenkin oli siihen asti mennyt ohi ja ämpäriin "liian nopeaa", mutta iski sitten tuhannen räjähtävän auringon voimalla.


Mors Subita - Se paikallinen bändi. Uusi levy on imo parasta tähän asti, tunnelma vaihtelee Insomniumista Diabloon.


Bloodred Hourglass - Jotenkin perusmättöä, mutta silti tulee soiteltua varsinkin salilla:
https://www.youtube.com/watch?v=12jgoCiZtJU

Kamelot - Toinen trippi nuoruusvuosiin (edit. ei toki juuri tämä biisi, joka on uudemmasta päästä). Ja Lauren Hart :love:
https://www.youtube.com/watch?v=rUf6_L8Wyt0
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
75
Kotiteollisuus, Turmion Kätilöt, Kaunis Kuolematon, Horna, Vorna

Tämä siis @seropi lle

Ja vielä tuli mieleen vanha klassikko Sotajumala
 

Mustalaa

Lepakkona Ozzfesteillä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
515
heittäkääpäs jotain hyviä suomalaisia metallibändejä (rokkikin käy) jotka laulais suomeksi, ulkomaanelävät kyselee suosituksia ja mulla nyt kumisee tyhjyyttä pääkoppa, joku stam1na mitäs muita suositeltavia
Turmion Kätilöt, kannataa laittaa videoiden kanssa linkit :lol: . Viikate, Kaunis Kuolematon nyt kanssa. Rokista sitten toki koko kansan Popeda...
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
161
heittäkääpäs jotain hyviä suomalaisia metallibändejä (rokkikin käy) jotka laulais suomeksi, ulkomaanelävät kyselee suosituksia ja mulla nyt kumisee tyhjyyttä pääkoppa, joku stam1na mitäs muita suositeltavia
Moonsorrow jos tykkää eeppisemmästä. Helposti kuunneltavia levyjä Voimasta ja kunniasta, sekä Kivenkantaja.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
18
heittäkääpäs jotain hyviä suomalaisia metallibändejä (rokkikin käy) jotka laulais suomeksi, ulkomaanelävät kyselee suosituksia ja mulla nyt kumisee tyhjyyttä pääkoppa, joku stam1na mitäs muita suositeltavia
Pari tuntemattomampaa tähän:
Marras


Pahan Ikoni
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
625
Marras on itsellekin suht uusi tuttavuus, toimii. Ja jos Stam1nasta tykkää niin kannattaa tsekata AvAciA:

 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 850
Tänään kuulin Radio Rockilta kerrankin kappaleen bändiltä josta en ollut kuullut aiemmin, yleensähän siellä pyörii se sama parinkymmenen biisin iänikuinen soittolista.
Proge/djent -osastolle menee ja mukana myös Iiro Rantala.



 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
47
Hyvä on tää Tribulationin uus. Meneviä ralleja ja sitten hitaampaa tunnelmointia löytyy.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
219
heittäkääpäs jotain hyviä suomalaisia metallibändejä (rokkikin käy) jotka laulais suomeksi, ulkomaanelävät kyselee suosituksia ja mulla nyt kumisee tyhjyyttä pääkoppa, joku stam1na mitäs muita suositeltavia
Vornaa ei tainnut kukaan vielä mainita. Varsinkin uusin levy todella hyvä.

Edit: Horna ja Ajattara olis kans hyviä esimerkkejä.
 
Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
515


Joku aika sitten oli läppää tuosta deathcoresta ja vaikka sitä itse ei ihan hirveästi tule kuunneltua niin tämä biisi kyllä toimii. Ehkä juuri siksi kun ei ole koko biisi blastia alusta loppuun vaan on vähän dynamiikkaakin.
Kattelin liveversiota ja yllätyin kun Alex Rüdinger (varmasti monelle tuttu youtubesta) istui kannujen takana, ilmeisesti oli vaan parilla kiertueella mukana.
Rummut tuolle levylle studiossa soitti Animals as Leaderssin ekana rumpalina ainakin omaan tietoisuuteen tullut Navene Koperweis, joka ei ihan paska ole hänkään :)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
236 376
Viestejä
4 146 381
Jäsenet
70 245
Uusin jäsen
arkistoilija

Hinta.fi

Ylös Bottom