Metallimusiikki

Synestesia heräsi kuolleista.
Mitä hittoa. o_O Näillä oli aivan timanttinen debyyttialbumi 2009 Feeniks. Ihme että bändi ei isommin breikannut. Taisi silloin olla jo laskussa suomeksi laulettu metalli. Iski silloin lujaa sen hetkiseen elämäntilanteeseen. Vieläkin muistuu jotain sanoituksia mieleen.

edit. vähän jotenkin "tunkkaiset" soundit uusissa biiseissä.

Viimeksi muokattu:
Kuunteleeko kukaan Atheistia?

Syksyllä ne tulee Eurooppaan Originin kanssa, mut ei perkule tuu Suomeen asti. Atheistilta tulee kans pitkästä aikaa UUTTA MUSIIKKIA.

Archspire on vissiin studiossa, eikä uus rumpali ainakaan hitaampi oo. Täähän on itsensä Jason Momoan lempibändi. Erinomainen musamaku kyl miehellä on

Vermilia on kyllä mainiota suomalaista pakanametallia.

Jatkan Kanonenfieberillä, kun on nyt tullut kuunneltua yhtyettä enemmänkin.

Viimeksi muokattu:
Metallicaa ja Guns n Rosesia (ei tavallaan ole hevibändi) on tullu kuunneltua kyllästymiseen saakka..

Nykyään soi eniten Slayer,Testament,Death Angel,Kreator ja sitten välillä joku muu..

Aina ei tätä hevipauketta jaksa ja kuuntelen esim.80-luvun muita hittejä..

Yllätyksenä on tullu et Ruotsista tulee noin kovaa kamaa kuin Meshuggah ja The Haunted. Oon pitäny aina Ruotsia hienostuneena,mutta em. bändit kielivät muuta. No olihan Leila K:kin 90-luvulla aika räväkkä mimmi..

Mitkäs on teidän mielestä parhaat kotimaiset hevibändit,entä ulkomaalaiset??

Lukekaapas tämä!
Tämmöiset ulostulot särähtävät aina itsellä korvaan. Oman ajan musiikki on aina parasta ja nykyajan musiikki ei, kertoo enemmänkin kyseisen henkilön rajoittuneesta maailmankuvasta.

Lisäksi vertaa tekstissään täysin eri tyylin yhtyeitä, joten ei ihmekään että esim. Papa Roach ei kuulostanut samalta kuin Marilyn Manson.

Kyllä minäkin liputan 90-luvun norjalaisen black metalin puoleen, mutta silti uudetkin tulokkaat yllättävät kerta toisensa jälkeen vaikka tuntuukin että kaikki on jo keksitty.

Tässäkin langassa on metallia laidasta laitaan. On pakanametallia, doomia, deathia, bläkkistä jne. Ehkäpä tuo Mudvaynen nokkamies voisi laajentaa hieman kenttäänsä?

Viimeksi muokattu:
Juu onhan tuo aina vähän outoa kun jengi sanoo että juuri tällä hetkellä(insert vuosi) ei ole mitään hyvää/omaperäistä/kaikki on paskaa kun taas vuonna x oli sitä ja sitä. Samalla tavalla aina "nykyään" löytyy kaikenlaista jos vaan on hereillä.

Juu onhan tuo aina vähän outoa kun jengi sanoo että juuri tällä hetkellä(insert vuosi) ei ole mitään hyvää/omaperäistä/kaikki on paskaa kun taas vuonna x oli sitä ja sitä. Samalla tavalla aina "nykyään" löytyy kaikenlaista jos vaan on hereillä.

Jep, huvittava kun on itse sitä ikäluokkaa että kun noi tuon listaamat bändit oli pinnalla niin omasta mielestä silloin ne oli kaameaa paskaa ja ennen oli kunnollista :rofl: Kai tuollainenkin vaihe on jotenkin väistämättömästi käytävä elämässä läpi...

Joskus joku oli postannut jonkun musiikkilehden arvioita jostain 70-luvulta joiden mukaan Led Zeppelin oli täyttä copycat -paskaa, ja kaikki biisit mielikuvituksettomia yhden riffin ihmeitä :lol:

Itse kuunnellut mm metallia kasarin alkupuolelta, tottakai kuuntelen aina sitä sen ajan heavyä/metallia/hard rockia, kuten silloin tuli myös "väkisin" kaikki 70-luvun kama mukaan.

Mutta kyllä minä tässä olen näiden vuosikymmenien aikaan aina uusiakin hyviä bändejä löytänyt. Plus tullut näitä uudempia tyylejä joita ei täysin vielä ennen ollut, black metal, death/melo death, uudempi doom, industrial metal yms yms.

Se tosin täytyy sanoa etten ole oikein mitenkään esim metalcoren fani.

Kotimainen symfonista extreme-metallia väsäävä Kneel Before The Death pisti ulos levyä
YT Music
Ite tykkäsin kyllä kokonaisuudesta niin paljon, että piti hommata ihan pari paitaakin. Vinyyliä odotellessa...

Itsellä on normaaleihin metallimiehiin verrattuna juuri vastakohtainen mielipide eli mitä uudempaa sen parempaa. Välitän myös hyvästä äänenlaadusta melko paljon.
Metallikirjastossa on koneella 1397 albumia tai 10670 kappeletta.
90-luvulta löytyy ainoastaan NELJÄ albumia ja 80-luvulta ai ainoatakaan.
2024 paras vuosi, 2023 toisiksi paras jne..., 2025 taitaa jäädä näillä näkymin hieman kehnommaksi.
Näyttökuva 2025-06-12 225218.png
Tuosta hyvin maukasta uutta progressiivista black metallia.

Itse '70 syntyneenä ensiaskeleet hevimetelin suhteen reilusti yli 40 vuotta sitten, Iron Maidenit ja erinäiset sankarimetallivaiheet on käyty ja lupaus "minä en mitään örinää ala kuuntelemaan"... Sittemmin levykirjasto onkin täyttynyt kaikenlaisesta death metallista :lol: Toki aika laidasta laitaan edelleen löytyy mutta harvassa on ne "vanhat" bändit mitä jaksaa enää tänään kuunnella, poikkeuksena tähän ehkä Blue Öyster Cult :hmm:

Statistiikka

Viestiketjuista
279 667
Jäsenet
77 973
Uusin jäsen
Acedith

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom