Mediatoistin vai television oma sovellus Netflixin/Hbo;n/ tms toistamiseen?

Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
11
Moi,

Onkos kanssaihmiset tehneet vertailuja, onko kuvanlaadussa ja äänissä eroa, katsooko esim. Netflixiä suoraan television oman sovelluksen kautta vai erillisen mediatoistimen kautta? Apple 4k tv, Chromecast jne..

Ja onkos 3d ääni sama kuin dolby atmos? Testailin television omaa sovellusta ja tuli siellä vastaan.

Itsellä televisio on LG CS6LA Oled, lisäksi löytyy Apple 4k tv box, toiseksi uusin versio jonka kautta olen tähän asti käyttänyt suoratoistopalveluita, ja vahvistimeksi tulossa Denon Avc-x3800h.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
440
Moi,

Onkos kanssaihmiset tehneet vertailuja, onko kuvanlaadussa ja äänissä eroa, katsooko esim. Netflixiä suoraan television oman sovelluksen kautta vai erillisen mediatoistimen kautta? Apple 4k tv, Chromecast jne..

Ja onkos 3d ääni sama kuin dolby atmos? Testailin television omaa sovellusta ja tuli siellä vastaan.

Itsellä televisio on LG CS6LA Oled, lisäksi löytyy Apple 4k tv, toiseksi uusin versio ja vahvistimeksi tulossa Denon Avc-x3800h.
Mun mielestä riippuu sovelluksesta, ääniähän periaatteessa näissä striimipalveluissa on kuraa aina. 3D ja Dolby Atmos ei ole sama asia. Aitoon Atmokseen tarvitset eteen kattoon suunnatut kaiuttimet etukaiuttimien lisäksi tai jonkun Atmosta tukevan soundbarin ja takakaiuttimet. 3D ääni on joku prosessointiviritys jonka voi tehdä vaikka stereoraidalle. Korjatkaa toki jos olen väärässä.

Itse olen Netflixiä ainakin katsonu LG C2 telkkarilla, mutta esim. appletv toimii nvidia shieldillä, ainakin teksityksien ja bufferoinnin, osalta paremmin kuin TV:n sisäinen sovellus.
 
Liittynyt
20.07.2022
Viestejä
98
Mulla on joittenkin sovellusten kanssa Dolby Atmoksen kanssa äänen synkkausongelmia Google Chromecast with Google TV 4K -kanssa, siksi mieluummin käytän TV:n omia sovelluksia.
 

Zepe

Make ATK Great Again
Liittynyt
15.07.2017
Viestejä
249
Lainataas tätä ja kysytään:
Riittääkö tv:ssä potku striimaamaan plexin kautta 4k matskua ja onko ongelmia kodekkien kanssa mikäli kyseinen appi löytyy töllöstä vai olisiko parempi hommata suoraan joku mediasoitin siihen kylkeen esim. Nvidia shield tai joku muu?
Töllö olisi tulossa makkariin ilman mitään vaffaria.
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 290
Lainataas tätä ja kysytään:
Riittääkö tv:ssä potku striimaamaan plexin kautta 4k matskua ja onko ongelmia kodekkien kanssa mikäli kyseinen appi löytyy töllöstä vai olisiko parempi hommata suoraan joku mediasoitin siihen kylkeen esim. Nvidia shield tai joku muu?
Töllö olisi tulossa makkariin ilman mitään vaffaria.
Riippuu toki lähdemateriaalista. Jos oletetaan ettei matskua tarvitse transkooodata, vaan kelpaa sellaisenaan telkulle, niin nykyisten android telkkarien kanssa tuskin tulee suurempia ongelmia. Itsellä on Sonyn tv ja myös Shield tv pro ja molemmissa Plex. Shieldiä tarvitaan ainoastaan leffojen kanssa joissa on dts HD MA tai Dolby True HD ääniraita joita telkkarini ei tue. Kaikki muu toistuu hyvin telkkarin Plexillä.

On valmistajia jotka ei tue esim. dts:ää, tai vaikkapa Dolby visionia, jolloin pitää tyytyä olemaan ilman, tai antaa Plex serverin transkooodata matskua. Tai sitten se Shield joka hanskaa käytännössä kaiken.

Ota telkkarissa Plex käyttöön ja testaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 183
Viestejä
4 210 629
Jäsenet
71 024
Uusin jäsen
Hogger

Hinta.fi

Ylös Bottom