Mechwarrior 5 - Mercenaries

No ei oo ei. Sen takii se pitääki olla massikeisari jos tohon lähtee.
Kyllä tuolta joskus harvoin löytyy noita double heatsinkkejä industrial hubien marketissa. Suht harvassa ovat, mutta kannattaa väliin kurkata mikä tarjonta.

heatsinks.jpg

Alkaa itellä olemaan c-billssit vähissä. Olisi varmaan hyvä aika alkaa myydä hamstrattua kamaa.
 
Eilen tuli ostettua ja nyt rapeat 7h pelikellossa. On muuten hauskaa menoa,etenkin nyt kun tajuttiin kaverin kanssa että pääsee sinne storyn puolelle porukalla veivaamaan. :D
Tästä tulee kanssa aika pirun kova Battletech(vuoro naksu) fiilis,mikä on hyvä juttu.

Oliskos muuten jossain jotain vinkki sivua mistä sais neuvoa noihin loadoutteihin?
 
Laitetaas tämäkin tänne josko tästä olisi jollekulle hyötyä/apuja kun törmäsin aikamoisiin ongelmiin peliohjaimen kanssa: Siis intouduin Tapaninpäivänä sen verran, että ostin vissiin markkinoiden "halvimman" HOTAS -ohjaimen, joita löytyi suoraan tuosta kaupan hyllystä. Erityisesti kun PGI julkaisi pätsin, joka kertoo tämän:
  • Added default mapping support for ThrustMaster T.Flight Hotas X flight stick.
Odotin että ohjain olisi täysin yhteensopiva ja toimisi suoraan paketista MW5:sen kanssa, mutta niin ei sitten käynytkään ja tappeluksihan se meni.

Lyhyesti sanottuna: PGI:n tarjoamat tehdasasetukset ja oletus-konffit tähtää kyseisen ohjaimen kanssa kahteen erilliseen HID laitteeseen: erikseen tikulle, erikseen kaasulle. Koffissa molemmille laitteille annetaan siis oletuksena omat laitetunnukset (Product ID ja Vendor ID).

Mun ruudulla virheelliset määritykset sai aikaan sen, että ohjaus driftasi jatkuvasti oikealle, vaikka asetin kuolleet kulmat 100%:iin. Ja eihän tuo käynyt päinsä. Tutkin MW5:sen HOTAS dokumentaatiota ja kolusin MW5 foorumeita kunnes tajusin, että tuo T.Flight on vain yhden HID laitteen ja yhden PID ja VID laitetunnuksen takana. Ja tähän älynväläykseen meni ~parisen tuntia konffi-tiedoston kanssa tapellessa ja peliä käynnistellessä erehdysten ja virheiden kera asetusten testaamiseksi. Tässä tuo MW5:sen HOTAS remappaus -dokumentaatio (pdf):
https://static.mw5mercs.com/docs/MW5HotasRemappingDocumentation.pdf

Tehdaskonffissa laitetunnukset olivat täysin väärät (PID ja VID eli ProductID ja VendorID) ja näitä oli virheellisesti kaksi; erikseen tikulle, erikseen kaasulle. Kun todellisuudessa ThrustMaster T.Flight Hotas X flight stick :n kanssa kyse on vain yhdestä yksittäisestä HID laitteesta sekä yhdestä laitetunnuksesta, jonka alle tulee nuo kaikki muut määritykset.
sshot-13.png
HOTAS konffi löytyy siis kun surffaatte kohtaan:
Koodi:
%localappdata%\MW5Mercs\Saved\SavedHOTAS
Ja tuolta löytyy tiedosto HOTASMappings.Remap jota voi editoida notepadilla.

Tässä ThrustMaster T.Flight Hotas X flight stick :n asetukset, joilla itse sain ohjaimen toimimaan MW5:ssa. Käytännössä ohjauspaneelista tulee hakea oikeat VID ja PID tunnukset ja poistaa konffista virheelliset duplikaatit ja akselit. Eli T.Flightissa mäppäykset kaikki tulevat yhden laitetunnuksen alle. Asetin samalla kuolleet kulmat sinne minimiin:

Koodi:
START_BIND
NAME: T.Flight Hotas X
VID: 0x044F
PID: 0xB108
BUTTON: InButton=GenericUSBController_Button1, OutButtons=Joystick_Button1
BUTTON: InButton=GenericUSBController_Button2, OutButtons=Joystick_Button2
BUTTON: InButton=GenericUSBController_Button3, OutButtons=Joystick_Button3
BUTTON: InButton=GenericUSBController_Button4, OutButtons=Joystick_Button4
BUTTON: InButton=GenericUSBController_Button5, OutButtons=Joystick_Button5
BUTTON: InButton=GenericUSBController_Button6, OutButtons=Joystick_Button6
BUTTON: InButton=GenericUSBController_Button7, OutButtons=Joystick_Button7
BUTTON: InButton=GenericUSBController_Button8, OutButtons=Joystick_Button8
BUTTON: InButton=GenericUSBController_Button9, OutButtons=Joystick_Button9
BUTTON: InButton=GenericUSBController_Button10, OutButtons=Joystick_Button10
BUTTON: InButton=GenericUSBController_Button11, OutButtons=Joystick_Button11
BUTTON: InButton=GenericUSBController_Button12, OutButtons=Joystick_Button12
BUTTON: InButton=GenericUSBController_Hat1, OutButtons=Joystick_Hat_1
BUTTON: InButton=GenericUSBController_Hat2, OutButtons=Joystick_Hat_2
BUTTON: InButton=GenericUSBController_Hat3, OutButtons=Joystick_Hat_3
BUTTON: InButton=GenericUSBController_Hat4, OutButtons=Joystick_Hat_4
BUTTON: InButton=GenericUSBController_Hat5, OutButtons=Joystick_Hat_5
BUTTON: InButton=GenericUSBController_Hat6, OutButtons=Joystick_Hat_6
BUTTON: InButton=GenericUSBController_Hat7, OutButtons=Joystick_Hat_7
BUTTON: InButton=GenericUSBController_Hat8, OutButtons=Joystick_Hat_8
AXIS: InAxis=HOTAS_XAxis, OutAxis=Joystick_Axis2, Invert=FALSE, Offset=-0.5, DeadZoneMin=-0.1, DeadZoneMax=0.1, MapToDeadZone=FALSE
AXIS: InAxis=HOTAS_YAxis, OutAxis=Joystick_Axis1, Invert=FALSE, Offset=-0.5, DeadZoneMin=-0.1, DeadZoneMax=0.1, MapToDeadZone=TRUE
AXIS: InAxis=HOTAS_ZAxis, OutAxis=Throttle_Axis1, Invert=TRUE, Offset=0.5, DeadZoneMin=-0.08, DeadZoneMax=0.08, MapToDeadZone=TRUE
AXIS: InAxis=HOTAS_RZAxis, OutAxis=Joystick_Axis3, Invert=FALSE, Offset=-0.5, DeadZoneMin=-0.1, DeadZoneMax=0.1, MapToDeadZone=TRUE
AXIS: InAxis=GenericUSBController_Axis4, OutAxis=Throttle_Axis2, Invert=FALSE, Offset=-0.5, DeadZoneMin=0.0, DeadZoneMax=0.0, MapToDeadZone=FALSE
Tässä vielä nuo akselit:
  • Joystick Axis 1 - Joystick Y axis
  • Joystick Axis 2 - Joystick X axis
  • Joystick Axis 3 - Joystick Z (rotational) axis
  • Throttle Axis 1 - Throttle main
  • Throttle Axis 2 - Throttle slider/rudder
Ja jos on joku muu joikkari niin MW5:n discord kanavalta löytyy stickynä dokkari josta voi kaivella tarvittavat asetukset omaan ohjaimeen: Mechwarrior 5 Joystick Configurations

VID ja PID tunnukset (jos tähän on tarvetta) saa helpoiten kaivettua tuosta Winukan perinteisestä ohjauspaneelista "laitteet ja tulostimet" -kohdan alta. Tässä havainnollistava kuvakaappaus:

sshot-8.png

Kyseessä on elämäni ensimmäinen "HOTAS" ohjain ja vasta päivän tuolla jauhellu. Pelaaminen on hyvin erilaista verrattuna hiiri+näppis -komboon, mutta fiilis jonka saa tuosta kaasukahvasta on kyllä kiva ja luo ainakin itselleni enemmän tuota immersiota :D Hiireen ja xbox pädiin tottuneelle tuo tikku on kyllä aikamoinen; pitää harjoitella lisää.

Ja ainahan mulla on mahdollista napata kaasu irti tuosta tikusta (siis ~45 cm piuhalla ne on kiinni toisissaan, mutta kaasun ja tikun saa erilleen) ja korvata tuo tikku hiirellä; T.Flight ohjaimessa on 5 akselia ja analoginen liukusäädin löytyy suoraan kaasukahvasta. Käytännössä vasemmassa kädessä olisi läjä nappeja ja kaasukahva + mechin jaloille analoginen rudderi, ja oikeassa hiiri torson liikutteluun ja pumpumiin:

sshot-16.png

Tässä vähän peluuta tolla ohjaimella. Hieman haastava kenttä oli kyseessä (vaikeustaso 60+) ja noita tankkeja ja pikku vipeltäjiä lykätään naamaan niin maan penteleesti (PGI:n MW5 forum -ulinaa aiheesta). Vedin sen ensin heavy:lla ja pataan tuli. Sitten päätin vaihtaa kanaan (Raven RVN-H).



Edit: Konffifilukkaa järkevämmäksi
 
Viimeksi muokattu:
Tuli osteltua tuo ja itte kyllä tykkään. Yllä olevasta postauksesta viisastuneena hommasin tuon Hero Spiderin talliin, kun sattui kohdille. Siinä on näköjään 2xAMS ja 1x tupla heat sinkki kiinni.
 
Nuo vaikeustason 75+ RAID tehtävät on kyllä aika hulluja. Yritin tätäkin tehtävää muutaman kerran hevillä/assaultilla ja pataan tuli niin maan penteleesti:

sshot-8.png


Nopea ja kevyt mechi peliin (lempparini on toi RAVEN RVN-H) ja johan se oli ~3 minuutissa tehty. Juoksi vaan kuin helvetti ois irti. Noita vipeltäjiä riittää ja kamaa heitetään niskaan ihan liiaksikin.


Hotas ohjaimella jauhelen. Hieman erilaista ja immersiivisempää ja haastavampaa mitä näppis+hiirellä :D
 
Viimeksi muokattu:
Joo, noi raid tehtävät on kyllä pyllystä monasti. Tossa kävi silleesti vielä kerran, että evakointi paikka oli huitsin hitossa ihmeellisen kanjoni he*vetin takana ja törmään vielä punaiseen seinään aivan lähellä sitä. Kierrä sitten melkein mappi ympäri...

Kiva oli myös eka 60 tason warzone, tehtävä suoritettu, evakointi paikkaan 1400 metriä ja jalkapuoli king crap yhdellä laaserilla ja sillä sitten koita nilkuttaa ku vihuja tulee niskaan ja kaverit on ripannu... Melkoinen via dolorosa oli :lol:

No onneksi noita on tullu harvoin.
 
Suosittelen asentamaan:

Better Spawns

Yksinkertainen modi jossa tiputetaan yksi filu pelin asennuskansioon. Muuttaa spawneja seuraavasti:

Hekot ja tankit spawnaa kentiltä/hangaareista tai jos 'suoraan ilmasta' niin sitten max-rangelta. Eli mitään ei ilmesty kuin taikaiskusta lähelle pelaajaa. Jos jotain peli spawnaa lähelle pelaajaa, niin tämän modin kanssa ne eivät ilmesty tyhjästä vaan dropshipin kyydillä. Kyllä, koskee myös tankkeja ja hovercrafteja. Pelannu nyt viikon tän modin kanssa, ja kertaakaan ei oo tullu *puff* tyhjästä ilmasta taiottuja mechejä niskaan, mitä aikaisemmin kävi tämän tästä warzone ja deffumissuissa.

Muutti pelin luonnotta ihan hemmetisti, ja semmonen sivuvaikutus että tän modin kanssa voi varustaa AI-lancea (eli niitä omia mechejä) paremmin lähi tai kaukotaisteluun. Koska paska tulee nyt loogisemmin vastaan eikä ilmesty tyhjästä, niin LRM:llä ja PPC:llä varustettu AI osaa tapella pitkällä rangella. Ja koska viereen spawnaavat vihut tulee nyt dropshipillä, niin siinä on aikaa siirtää omat long-range lance-matet kauemmas kuin 'naturellina' jollonka viholliset vaan ilmestyy tyhjästä niskaan. Toisinsanoen jos varustaa kaks AI-kaveria LRM-PPC kaukotaisteluun, laittaa yhden läskin brawlerin medium-close varustuksella ja itse tekee nyt mitä huvittaa, niin AI osaa aika jämptisti hommansa.


10/10 pikkumodi, suosittelen asentamaan.

Mielestäni myös siinä missä järjestyksessä ukot laittaa on vaikutus siihen missä ne kävelee "muodostelmassa. Slotti 1 on pelaaja, 2 on sit lähinnä pelaajaa ja 3 sekä 4 ryhmittyy pelaajan taakse.

P.S. täräytän kohta striimin päälle missä voi halutessaan katsella miten tämä toimii :)

*Edit*

Modityökalut tuli julki, jee!

MechWarrior 5: Mercenaries - Mod Editor Release
 
Viimeksi muokattu:
Alkuun ei ollut ongelmia noissa 'keltaisissa' tehtävissä mutta nyt kun niitä on tehnyt tuolla maineluokassa 14 niin satunnaisesti jää palkkiot saamatta. Ei sillä että vituttaisi kun on rahallisesti ottanut takkiin rämpimällä 90+ vaikeuden missioita läpi jonkin hyvän rojun perässä ja sitten palkkioksi tuleekin perushilut tehtäväpaketin jälkeen...
 
AMS testiä vähän vedellyt Atlas K:lla ja Jester mallin Catapultilla. Kyl ne näkyy harventavan melko tehokkaasti rakettiryöppyä, ellei nyt sua ammu puolen kymmentä rakettivehjettä kerralla. Jesteri pärjänny hyvin botin ohjastamana ihan päälle 70 levelin missuissa, joissa vajaat tonnit (2x ams+ tag ja tupla pepsit pääaseena). Kuuluu näihin hyviin ostoksiin.

Atlaksella yhdessä kohtuu v-mäisessä raid missussa AMS ampui melkein 1700 laakia, joten siinä varmaan sillä oli paljonkin merkitystä, että "ehjänä" säilyttiin loppuun asti.
 
Mites tässä pelissä muuten määräytyy se mitä mahdollisia mekkejä tulee salvage pooliin matsin jälkeen? Olen aivan alussa pelissä (reputation lvl 6) mutta mulla on yhdelle factionille jo HERO taso siinä reputation hommassa. Eilen sitten menin kaverin kanssa vartavasten tekemään assassination tehtäviä uusien mekkien toivossa ja salvage pointseja sai sen 16-18 joka matsiin. Kaikki lightia isommat mekit tuhottiin jalat paskomalla (koska kuvittelin että homma toimisi samaan tyyliin kun esim battletechissä tms.) ettei vain core räjähdä mutta missään matsissa ei ollut yhtäkään mekkiä salvagelistalla?! Pitääko ampua hytti helvettiin että sen saa varmasti vai mikä tossa on homman nimi? Onko mulla liian pieni repuleveli etten voi edes saada cicadaa isompia vielä salvagelistalle?

EDIT: Taisinkin löytää vastauksen jo. Se on randomia paitsi että jos mekki menee "critical" eli core räjähtää niin sitten sitä ei kai voi tulla salvage listalle.
 
Viimeksi muokattu:
Hytin jos ampuu poies, niin pitäs tulla salvage listalle. En ole ihan varma kun en ole kokeillut, mutta kuulin, jos ampuu pyssyt pois, niin sekin ois varma saalis. En tiedä sitten riippuuko vielä mekin kunnosta, tai onko jotain muita mystisiä todennäköisyyksiä, tuleeko aivan varmasti listalle.
 
Alkuun ei ollut ongelmia noissa 'keltaisissa' tehtävissä mutta nyt kun niitä on tehnyt tuolla maineluokassa 14 niin satunnaisesti jää palkkiot saamatta. Ei sillä että vituttaisi kun on rahallisesti ottanut takkiin rämpimällä 90+ vaikeuden missioita läpi jonkin hyvän rojun perässä ja sitten palkkioksi tuleekin perushilut tehtäväpaketin jälkeen...
Pakko varmistaa, että olethan huomannut niiden usein olevan moniosaisia? Se/ne jatkotehtävät ilmestyy sinne kotinäkymään ja taitaa ne siellä normaalissa quest logissa tjsp olla myös.
 
Mites tässä pelissä muuten määräytyy se mitä mahdollisia mekkejä tulee salvage pooliin matsin jälkeen? Olen aivan alussa pelissä (reputation lvl 6) mutta mulla on yhdelle factionille jo HERO taso siinä reputation hommassa. Eilen sitten menin kaverin kanssa vartavasten tekemään assassination tehtäviä uusien mekkien toivossa ja salvage pointseja sai sen 16-18 joka matsiin. Kaikki lightia isommat mekit tuhottiin jalat paskomalla (koska kuvittelin että homma toimisi samaan tyyliin kun esim battletechissä tms.) ettei vain core räjähdä mutta missään matsissa ei ollut yhtäkään mekkiä salvagelistalla?! Pitääko ampua hytti helvettiin että sen saa varmasti vai mikä tossa on homman nimi? Onko mulla liian pieni repuleveli etten voi edes saada cicadaa isompia vielä salvagelistalle?

EDIT: Taisinkin löytää vastauksen jo. Se on randomia paitsi että jos mekki menee "critical" eli core räjähtää niin sitten sitä ei kai voi tulla salvage listalle.

Redditissä joku oli kaivanut esille muuttujia noista. Leggauksella on jostain syystä paskin mahdollisuus että mechi päätyy salvageksi, 0,1. Corettamisella 0,25 ja headshotilla 0,95. Luulisin että vihun ejectointi aseiden tuhoutumisen jälkeen lasketaan myös "headshotiksi". Lisäksi oli myös arvo 60, jota epäilen (ehjien?) aseiden ja varusteiden salvage-todennäköisyydeksi prosentteina.
 
Viimeksi muokattu:
Mua on kyllä alkanu epäilyttää, että Ryanna tekee sivu bisnestä rahtaamalla vihun meckejä taistelukentälle :bored:
 
Mua on kyllä alkanu epäilyttää, että Ryanna tekee sivu bisnestä rahtaamalla vihun meckejä taistelukentälle :bored:
Menee hieman off-topiciksi, mutta liittyy MW5:sen operaatioupseeri, majuri Ryana Campbell:n ääninäyttelijään.

sshot-26.jpg


Katselin eilen flixistä tylsyyksissäni michael bayn ohjaaman ja ryan raynoldsin näyttelmän "6 underground" -leffan. Siinä oli naispuolisen tiedustelupäällikön lyhyt monologi (Kate Maravan) ja näyttelijä kuulosti (omiin korviini) ilmielävältä Ryana Campbelliltä. Olin purskauttaa limpparit suustani :rofl:

Laitan pätkän spoilereihin viemästä ylimääräistä tilaa:


En ole päässyt vielä MW5:ssa lopputeksteihin kun jäänyt koluamaan sivutehtävät läpi. Pitääkin katsoa nuo ääninäyttelijät läpi, onko kyseessä sama henkilö. Pikaisella googlella en löytänyt listaa ja end-credit videoita en ihan vielä halua koluta ennen pelin läpäisyä.
 
Uutta päivitystä olisi luvassa 29.1.2020 (12 PM PST) eli tänään klo: 22:00 Suomen aikaan.

MechWarrior 5: Mercenaries - MW5 MERCS PATCH #2
MW5 MERCS PATCH #2 sanoi:
General Improvements
  • You can now sell 'Mechs directly from cold storage!
  • Created a default joystick button binding template for supported joysticks based on the Thrustmaster button layout
  • Adding the ability to change Anti-Aliasing Modes
  • Social overlay subheadings can now be collapsed
  • Created separate movement controls for the drop ship navigation and 'Mech controls
Gameplay / Mission Fixes
  • Mission "Intriguing Offer" now has a warning in the transmission that accepting this quest will cancel out any other active mission
  • Federated Commonwealth no longer has allegiance to any other faction
  • Davion contracts against Federated Commonwealth are no longer possible
  • Federated Commonwealth now has its own unique selection of 'Mechs
  • Removed Comstar as a potential enemy for (non-quest) procedural missions
  • Periphery is no longer set to have allegiance to Independent
  • Magistracy of Canopus now uses the Periphery icon
  • Fixed an issue where a DropShip was arriving over a specific garrison and clipping through buildings
Mission / Reward Fixes
  • Mission "Cost of Freedom" - The correct opponent faction now displayed on the post-mission screen
  • "Blood and Treasure" Story Quest now produces ammo for the LosTech it rewards
  • Completing mission "The Shadow Coup" now rewards the correct pilot
  • Mission "A Dragon in Sheep's Clothing" - User can no longer claim rewards after completing Part 2 (must complete Part 3)
  • Mission "Pirate Hunt" - Completing Part 3 now grants the completion rewards
  • Tier 0 Burst Fire AC/10 now has correct salvage shares

Bug Fixes
  • Fixed an issue where Narc on an enemy turret displayed an incorrect HUD indicator
  • Audio - Hitting TAB to close the pause menu no longer causes the audio to remain muted
  • Instant Action - Users can no longer get stuck on a black screen if they press Tab or Esc in the Paint 'Mech menu
  • Tutorial - Unable to complete 'Press "A" and "D" to turn' when certain joysticks are plugged in the PC
  • Fixed an issue where some users were unable to look around using the mouse
Co-op Fixes and Improvements
  • Epic Online Services - Upgrade to EOS SDK 1.3
  • Clients are no longer able to advance time on host campaign when healing an injured pilot
  • Clients can now always access the pre-drop screen by clicking the contract button along the top menu bar when a mission is queued
  • Custom paint will no longer revert to the previous state if another client submits a work order and completes it
  • Player name will no longer become a random number if not connected to EOS
  • Social will now update when removing the last friend from your friends list
  • Clients no longer see empty brackets in campaign when Rare weapons or 'Mechs are for sale
  • Clients no longer see a menu overlapping the Post Mission stats when connecting while host is on this screen
  • On the drop screen itself, there is now an icon to show which player is readied up
  • Fixed an issue where the client was unable to join host campaign if they have a large inventory

'Mech Related Fixes
  • 'Mech Hitbox Tuning Pass for the following chassis:
    • Banshee
    • Kintaro
    • UrbanMech
    • Crab
  • Highlander - HGN-HM - Equipping a Narc to the second LT slot no longer places the weapon in front of its head
  • Nightstar - Fixed the Cockpit so it is no longer tilted to the left
  • Annihilator - ANH-2A - Destroying either arm will no longer show weapons floating in the air
  • Shadowhawk left arm laser texture fixed
  • Cicada - Cockpit bounce has been improved
  • Thunderbolt TDR-9SE - Upper rear RT no longer does damage to the front
  • Faction Camo - Taurian Concordat now has correct Primary, Secondary, Tertiary colours set
Text and Localization Fixes
  • Fixed some incorrect mission descriptions
  • Fixed some long, incorrect, or missing translations (German, French, Russian)
  • Cold Storage & Market sorting by class, name or tonnage now works in any language
Stability and Performance

  • Fixed some crashes on loading screens
  • Fixed a case where users would hang in instant action loading screen due to glitched friend request
  • Drop Preparation Screen - no longer able to switch tabs with the abort popup on-screen (this would result in being stuck)
Art and Levels - Multiple fixes and improvements
  • Fixed floating art and game objects in some missions
  • Fixed level of detail settings on some art assets
  • Fixed texture resolution on some art assets
  • Fixed collision and stuck locations in some levels and missions
  • Fixed issues with some objects spawning under the terrain
  • Fixed a tutorial checkpoint issue
 
Cold storagesta myynti on kyllä hieno juttu. Mitä itte kaipais, olisi että kentän kartan näkisi tehtävän annossa. Vois vähän taktikoida. Nyt vaan 4 Atlas K:ta on aika varma valinta (tai muita atlaksia, kaikki noi on hyviä).

Tullu pelailtua tuo tarina loppuun, loppupään tehtävät oli kyllä viihdyttäviä, ja näytti jopa sille, että niihin oli aikaa ja vaivaa laitettu. Nyt sitten etsiskellyt enää Hero Atlasta, mutta mistään sitä ei tunnu löytyvän :I , kaikkia muita tuntuu löytyvän, jopa hero King Crapia. Mikä on kyllä aika turha kikotin. Edelleen varmaan paras Hero ostos on ollu Jester, mikä on tullu aina ehjänä kotiin, maalittanut ja torjunut ohjuksia ja ihan hyvää tasaista tulosta tehnyt muutenkin.
 
Pieni bump, mutta tuon Epic Game Store alen takia olen miettinyt tämän pelin hommaamista, kun sen sieltä lähes 18 eurolla saa. Aikoinaan penskana tuli vedettyy tuota Mechwarrior 4 Mercenaries mukavin määrin ja olen hieman mech-fiiliksellä nykyään, joten kyselen että minkälaisessa kunnossa tää peli nykyään on, kun tuolta Epic Storen kohdalta noita käyttäjäarvosteluita ei oikein löydy (tai en vaan kattonut oikeasta paikasta).
 
Pieni bump, mutta tuon Epic Game Store alen takia olen miettinyt tämän pelin hommaamista, kun sen sieltä lähes 18 eurolla saa. Aikoinaan penskana tuli vedettyy tuota Mechwarrior 4 Mercenaries mukavin määrin ja olen hieman mech-fiiliksellä nykyään, joten kyselen että minkälaisessa kunnossa tää peli nykyään on, kun tuolta Epic Storen kohdalta noita käyttäjäarvosteluita ei oikein löydy (tai en vaan kattonut oikeasta paikasta).
Kannattaa varmaan testaa Xboxin game passilla 1€.
 
Tullut myös myyntiin pari päivää sitten Steamiin.

 
GOGissa olisi nyt 29,99€ + kaupan päälle surge. Tarjous näytti olevan voimassa 2.6 asti
mech5.png
 
Vieläkin tätä jaksaa jauhaa yam + muut modit päälle.
Odotteleeko kukaan uusinta osaa joka kantaa clans lisänimeä? Kyseessä ilmeisesti enemmän tarinapohjaisempi peli kuin tämä mercenaries. 17.10.24 putkahtaa ulos.
 
Ei nyt ihan paras mahdollinen avaus ollut, ainakaan steamin arvosteluiden perusteella.

1729162330689.png


mech.jpg
 
Ei nyt ihan paras mahdollinen avaus ollut, ainakaan steamin arvosteluiden perusteella.

1729162330689.png


mech.jpg
Kampanjassa ainakin ihan liikaa välivideoita ja lätinää. Ei mitenkään erityisen kaunis graafisesti, eikä äänetkään mitenkään säväytä. Ei ole edelleenkään MechWarrior 4:n voittanutta.
 
3kk pc gamepass ostettu, pääsee ottamaan ensisavut tästä iltasella ja laittelemaan mietteitä.
 
Ei nyt ihan paras mahdollinen avaus ollut, ainakaan steamin arvosteluiden perusteella.

1729162330689.png


mech.jpg
Kun katsoo Steamin arvosteluita, niin taas perus julkaisu optimoimattomana jne. Eiköhän se siitä vuodessa tokene, kuten muutkin AAA-pelit nykyään. Harmi sinänsä, pirun nätiltä vaikuttaa.
 
Peliin tuli paskennus-päivitys: kuva on venynyt ja kun sen laittaa kohdilleen, tippuu resoluutio. Ts. ei voi pelata täydellä resoluutiolla. Poistin koko pökäleen, koitetaan uudelleen parin kuukauden päästä.

Joystick toimi alusta lähtien huonosti: nappien mappaukset katoaa ja näkymä driftaa oikealle ja ylös, kun tikkua on liikuttanut. Valikossa käynti ja peliin paluu lopettaa driftauksen.

En myöskään ymmärrä, miten Unreal Engine 5:llä saa aikaan näin ruman näköisen pelin - tämä näyttää yli 10 vuotta vanhalta tekeleeltä. Ei uskoisi, että käytössä on sama pelimoottori kuin uudemmassa Senuassa.

:facepalm:
 
Peli tuntuu muutenkin olevan heikosti optimoitu. Ei tunnu rx 7900 gre ja 5800xd3 kombo riittävän 1440p resolle.
Onko muilla samaa havaintoa että välillä muut mechit liikkuvat välillä "tökkien" vaikka fps:ssä ei olisi mitää vikaa.
 
Peli tuntuu muutenkin olevan heikosti optimoitu. Ei tunnu rx 7900 gre ja 5800xd3 kombo riittävän 1440p resolle.
Onko muilla samaa havaintoa että välillä muut mechit liikkuvat välillä "tökkien" vaikka fps:ssä ei olisi mitää vikaa.
En ole huomannut, mutta en paljoa jaksanut pelatakaan.

Mechien ohjastaminen tuntuu tässä mielestäni liian kevyeltä ja nopealta; kuin pelaisi fps:ää. Esim. Vox Machinaessa mechit tuntuvat paljon raskaammilta.
 
Alkuperäinen MW5 Mercenaries oli sekin muistaakseni aika ruma suhteessa miten huonosti pyöri. Lisäksi DLSS toteutus oli huono kun liikkeessä kuva pehmeni ja pysähtyessä taas terävöityi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 713
Viestejä
4 493 276
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
mdfds

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom