Mechabellum (PC)

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
16
Mechabellum 1.0 julkaisupäivä on tänään. Hintaa n. 15 €, eli todella halpa.




Kyseessä on strateginen robottitiastelu, autobattler, eli pelaajan tehtävä on asetella pelilaudalle yksiköt, ostaa niille erikoiskykyjä ynnä muuta. Taistelu on automatisoitu kun pelaajat ovat päätöksensä tehneet.

Pelin yksiköt toimivat kivi-sakset-paperi -periaatteella, joten hyvin valitsemalla voi murskata vastustajan linjat täysin, mutta väärin valitsemalla käy itselle köpelösti. Erilaisia yksiköitä on n. 20 ja lisää on tulossa.

Yksi peli kestää yleensä 5-9 vuoroa eli n. 10-20 minuuttia. Joka vuorolla saa aina enemmän rahaa käyttöönsä ja voi ostaa lisää yksiköitä kentälle, levuttaa niitä jne.

Peli on tarkoitettu moninpeliksi, mutta yksinpelimoodejakin on, ei tosin mitään kampanjaa.

Pelissä on erittäin hyvä replay-toiminto, pelit saa tallennettua ja niitä katsellessa voi vapaasti hyppiä vuorojen välillä ja kokeilla pelata niitä uusiksi, myös vastustajan vuoron voi pelata. Voi siis testata että miten olisi käynyt jos olisi valinnut toisin.

Mechabellumissa pääsee nopeasti jyvälle, mutta hyväksi kehittyminen ottaa aikansa.
 
Itse olen pari kuukautta pelaillut early accessia. Moninpelissä on aluksi 10 sijoitusottelua joiden perusteella saa matchmaking ratingin (MMR).

Mutasarja on n. 400 MMR. EU top 200 on n. 1800 ja aivan huiput 2100-2400.

Itselle tuli aluksi 800 MMR mutta pikku hiljaa olen kiivennyt 1400 tuntumaan. Peli siis koittaa että olisi 50% voittosuhde. Itsellä toistaiseksi n. 70% joten suunta on vakaasti ylöspäin.

Joku suomalainen, pelaa nimimerkeillä RAT ja Bananasheriff on EU top 15 pelaaja ja tekee YouTube-videoita, joista voi oppia paljon.

 
Pelin yksiköt toimivat kivi-sakset-paperi -periaatteella, joten hyvin valitsemalla voi murskata vastustajan linjat täysin, mutta väärin valitsemalla käy itselle köpelösti. Erilaisia yksiköitä on n. 20 ja lisää on tulossa.
Kiinnostavaa, tuo voi olla myyntivaltti. Underlordsia ja Teamfight Tacticsia on tullu pelattua liiankin paljon vuosien mittaan, yllättävän vähän kilpailua tässä genressä.

Pystyykö tätä vertaamaan Underlordsiin tai TFT?
 
Pystyykö tätä vertaamaan Underlordsiin tai TFT?
En osaa sanoa, kummastakaan en tiedä juuri mitään.

Itseeni vetoaa Mechabellumin hieman realistisempi grafiikkatyyli ja Mechabellumissa näyttää olevan hieman laajemman skaalan taistelut.
 
Itsellä pintaraapaisu Underlordsiin ja TFT ja kyllä tämä pieksee ne omasta mielestä ihan 100-0. Tässä pääsee paljon syvemmälle suunnittelemaan mihin asettaa ukot, näkee mihin ne on hyökkäämässä, pystyy flankkaamaan vastustajan kylkeen ja joutuu oikeasti miettimään mihin upgradeen rahansa käyttää. Haluaako lisää ukkoja vai parantaa aikasempia ukkoja. Suosittelen tätä kyllä ihan täysillä itse.
 

Statistiikka

Viestiketjut
253 826
Viestejä
4 411 053
Jäsenet
73 260
Uusin jäsen
Avaruuslapsi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom