McDonalds mobiili loi Google Pay tilin

Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
46
Syötin pankkikonttitunnukset McDonalds-appiin ja tilasin ja maksoin parit tuplajuustot. Pian tuli ilmoitus Gmailiin että minulle on luotu Google Payments-maksuprofiili. Menin tsekkaamaan ja siellähän Googlessa killoitti oikea nimeni ja pankkikorttitietoni. Voi vitun vittu ja eikun deletoimaan. Google-tilini on pelkkä "hölynpölyä"@gmail.com tekninen osoite Play-kauppaa varten, enkä tee sillä mitään muuta, sähköpostitkin on Outlookin kautta. Pikaisesti selaten kayttöehdoissa eikä tietosuojaselosteessa ole sanaakaan Google Paymentsista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
1 475
Oletko varma ettei ole ihan Androidin tekosia? Kun laittaa luottokortin tietoja eri sivustoille/appeihin niin yleensä tulee Androidilta/Googlelta joku "Haluatko tallentaa luottokorttitietosi tilille?" -herja alaruutuun.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
46
Voi olla, pyöräilin samalla ja räpelsin auringonpaisteessa puhelimesta eri ilmoituksia pois. Ainakaa Walletin käyttis ei näytä tutulta.

Gmailiin tullut ilmoitus:

" Olet ottanut maksuprofiilin käyttöön Google-tililläsi. Tämä voi johtua esimerkiksi siitä, että teit ostoksen Googlessa, lisäsit maksutavan tai tallensit maksuihin liittyvää tietoa Google-tilillesi."
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 165
Kuulemma kaverin maksukortti voi paukahtaa googleen veloituskortiksi, jos lainaa luuriaan kaverille joka tekee jonkun verkko-ostoksen. Kai se jotenkin salakavalasti lisää ne numerot automaattisesti sinne tilin maksuprofiiliin jos sitä ei jotenkin erityisesti estä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Kuulemma kaverin maksukortti voi paukahtaa googleen veloituskortiksi, jos lainaa luuriaan kaverille joka tekee jonkun verkko-ostoksen. Kai se jotenkin salakavalasti lisää ne numerot automaattisesti sinne tilin maksuprofiiliin jos sitä ei jotenkin erityisesti estä.
Hetkonen, olet siis kirjautunut puhelimeesi omalla Google-tilillä ja annat luurin kaverille, joka tekee ostoksen verkkokaupasta, joka ilmeisesti käyttää Googlen maksupalvelua? Puhelin piippaa maksuvaiheessa, että haluatko lisätä kortin. Kaveri syöttää korttinsa tiedot, tallettaa ja tekee ostoksen.

Ei pitäisi tulla yllätyksenä, että kaverin kortin tiedot löytyvät sinun tililtä.

Olisiko sama juttu tuossa aloittajan McDonalds-ostoksessa? En ole käyttänyt sitä sovellusta, joten tämä on vain arvaus.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 165
Hetkonen, olet siis kirjautunut puhelimeesi omalla Google-tilillä ja annat luurin kaverille, joka tekee ostoksen verkkokaupasta, joka ilmeisesti käyttää Googlen maksupalvelua? Puhelin piippaa maksuvaiheessa, että haluatko lisätä kortin. Kaveri syöttää korttinsa tiedot, tallettaa ja tekee ostoksen.

Ei pitäisi tulla yllätyksenä, että kaverin kortin tiedot löytyvät sinun tililtä.

Olisiko sama juttu tuossa aloittajan McDonalds-ostoksessa? En ole käyttänyt sitä sovellusta, joten tämä on vain arvaus.
Käsittääkseni se ei välttämättä pahemmin kysele sitä tallentamista, tai ainakin joskus on mennyt ihan automaattisesti, ja siis poimien nettisivun kentistä ne tiedot, samaan tapaan kuin se osaa ehdottaa esim sun osoitetiedot kun tilaat jotain, vaikka niitä et erikseen olisi antanut lupaa tallettaa.

Täytyy myöntää että olen joskus antanut luurini kaverin käteen, ilman että olen kirjautunut ensin googlen tililtä ulos, mutta ei ole mun tiliin tullut vieraita luottokortteja.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Käsittääkseni se ei välttämättä pahemmin kysele sitä tallentamista, tai ainakin joskus on mennyt ihan automaattisesti, ja siis poimien nettisivun kentistä ne tiedot, samaan tapaan kuin se osaa ehdottaa esim sun osoitetiedot kun tilaat jotain, vaikka niitä et erikseen olisi antanut lupaa tallettaa.
Ei se tavalliselta nettisivulta saa Google-tilille mitään pankkikorttitietoja poimittua. Jos sivulla on Gpay-ominaisuus päällä, niin sitten se toimii Chromessa näin:


Osoitetietojen täyttäminen sivulle taas on eri asia. Ne tallennetaan selaimeen ja lisätään kenttiin sitä kautta automaattisesti, mikäli olet sallinut sen sieltä selaimen asetuksista. Voit ottaa sen pois päältä halutessasi.


Täytyy myöntää että olen joskus antanut luurini kaverin käteen, ilman että olen kirjautunut ensin googlen tililtä ulos, mutta ei ole mun tiliin tullut vieraita luottokortteja.
Ei sieltä edes voi kirjautua ulos, jos et sitten tarkoittanut jotain guest modea tai ylipäätään päätelaitetta, jossa voi olla useita profiileita tms. Puhelinta käytetään ensisijaisesti itse omalla tilillä ja sillä siisti.

Joissakin laitteissa on jotain kikkoja tähän, mutta en ole tutustunut tarkemmin että missä ja millaisia. Pikaisella googletuksella ehdoteltiin mm. jotain app pinning -ominaisuutta, jonka avulla kaveri voisi käyttää vain yhtä määriteltyä sovellusta, mutta en löytänyt sellaista omista Android-laitteista ainakaan tuolla nimellä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 061
Viestejä
4 211 279
Jäsenet
71 006
Uusin jäsen
Eip

Hinta.fi

Ylös Bottom