McCulloch robottiruohonleikkuri - kokemuksia robottileikkurista ja sen huollosta

qrv

Liittynyt
06.09.2022
Viestejä
1
Meillä on omakotitalo kaupungissa ja mökki tunnin ajomatkan päässä. Kesällä ruoho tuntuu kasvavan, vaikka en tarkoituksella huolla muutoin kuin leikkaamalla, joten jatkuva kaupungissa käynti vain ruohonleikkuun takia alkoi tympiä.

Siispä aloin tutkia robottileikkureita toissa talvena. Vaatimuksinani olivat mm.: se toimii säästä riippumatta, on saanut hyviä arvosteluja, ohjelmoitavissa, riittää 300 m2 takapihalle, hinta alle tonnin ja kaikki tarvittava on mukana. Selailin nettikeskusteluja ja luin asiallisia kokemuksia sekä silmäilin typeriä ilman tietoa olevia väitteitä.

Päädyin McCulloch S400:een, joka oli tarjouksessa Netraudassa. Laitteen osissa lukee Husqvarna. Asennus sujui hyvin, tosin rajalankaa piti ostaa lisää, koska pihalle tuli useita saarekkeita ja pienempiä osa-alueita. Laite lataa hieman yli tunnin, ja jos ruoho on kuivaa jaksaa se leikata reilut 1½ tuntia. Olin erittäin tyytyväinen hankintaan viime ja tänä kesänä! Robotin ansiosta ruoho on koko ajan tasaisen pitkä, sitä kasvaa jopa tiheämmässä ja sammaleet sekä kontiaiset ovat poistuneet.

Kunnes heinä-elokuun vaihteessa löysin leikkurin pysähtyneenä keskeltä pihaa. Latausasemassa ei palanut valo, joten irroitin muuntajan ja laitoin sen hetken päästä päälle. Mittasin myös rasiaan tulevan jännitteen.

Otin yhteyttä myyjään, joka lähetti McCullochin nettiosoitteen ja kehotuksen etsiä itse huoltoliike! Ärsytti ja laitoin viestiä mielipiteestäni myyjän vastuusta hoitaa huoltoasiaa. Sainkin seuraavaksi kahden huoltoliikkeen yhteystiedot.

Soitin lähimpään useamman kerran, mutta kukaan ei vastannut. Soitin toiseen liikkeeseen, josta vastattiin heti, mutta sanottiin ettei heillä ole ollut laitteen myyntiä tai huoltoa yli kymmeneen vuoteen! Seuraavaksi etsin muita numeroita ensimmäiseen liikkeeseen. Löysinkin ja sain kiinni asiantuntevan huoltajan. Kerrottuani vian oireet hän totesi latausaseman olevan viallinen. Heillä tai maahantuojalla ei kuitenkaan ole varaosia, joten pitää odottaa ja he soittavat heti kun osa saapuu.

Nyt olen odotellut soittoa toista kuukautta! Itse opin, että kannattaa pitää varalla se entinen leikkuri ja tutkia myös huollon toiminta, jos sitä tarvitsee. Minun asiassa se toimi(i) erittäin heikosti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 263
Ok, hyvä juttu. Tämänkö takia rekisteröidyit?
Onko jakaa infoa meille muille leikkurilahkolaisille, minkä merkkien huollot toimivat hyvin?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 255
Viestejä
4 230 612
Jäsenet
71 185
Uusin jäsen
kyynel

Hinta.fi

Ylös Bottom