Max (HBO Nordic/Max)

Voisi kyllä olla oma valikko tuolle olympialaisten 4k-materiaalille. Nyt ei nähtävästi 4k:na tule mitään lähetystä. Olikohan noi avajaiset vaan 4k ja muut lähetykset sitten pelkkänä HD:na kuten kesäolympialaiset. Harmi jos näin.
Jos ei muuta niin ainakin päättäjäiset on myös 4K (avajaisstriimin lopussa mainostivat). En malta odottaa.

Oho, nyt tuli eka näkemäni mainoskatko Maxissa (slopestylessä). Tuli kai sentään luonnollisen tauon kohdalla, mutta ihan monen minuutin mainokset.

Viime olympialaisissa mainoksellisella tilauksella ei tullut mainostaukoja olympiastriimeissä, mutta nyt selkeestikin tulee.

Voisi kyllä olla oma valikko tuolle olympialaisten 4k-materiaalille. Nyt ei nähtävästi 4k:na tule mitään lähetystä. Olikohan noi avajaiset vaan 4k ja muut lähetykset sitten pelkkänä HD:na kuten kesäolympialaiset. Harmi jos näin.
Lienee aika turhaa kuin mitään urheilua ei tule 4K:na?

Lienee aika turhaa kuin mitään urheilua ei tule 4K:na?
Olen itse olettanut noin, mutta onko tuo kerrottu jossain yksiselitteisesti, että mitään olympialaisten urheilutapahtumia ei tulla näyttämään 4K:na? (Jos ei ole, niin en poissulkisi sitä mahdollisuutta, että jotain kärkitapahtumia kuten jäkiksen finaaleita yms. ilmestyisi 4K:na)

Viimeksi muokattu:
Olen itse olettanut noin, mutta onko tuo kerrottu jossain yksiselitteisesti, että mitään olympialaisten urheilutapahtumia ei tulla näyttämään 4K:na? (Jos ei ole, niin en poissulkisi sitä mahdollisuutta, että jotain kärkitapahtumia kuten jäkiksen finaaleita yms. ilmestyisi 4K:na)
Jos niitä olisi tulossa UHD:na, olisi varmasti mainostettu, mutta en ole moisia mainoksia nähnyt. Avajaiset ja päättäjäiset ovat minusta ainoat. Mielelläni olisin väärässä.

Jos niitä olisi tulossa UHD:na, olisi varmasti mainostettu, mutta en ole moisia mainoksia nähnyt. Avajaiset ja päättäjäiset ovat minusta ainoat. Mielelläni olisin väärässä.
Itse en ollut nähnyt mainoksia avajaistenkaan 4K-laadusta, vaan se vain ilmestyi tarjolle. Infoa ei myöskään ollut etukäteen ettei tuon 4K vaatinut mitään kalliimpaa tilaustyyppiä.

Mutta tosiaan silti oletan, ettei mitään tule 4K:na. Mutta en pidä mahdottomanakaan nyt kun käytännössä nähtiin että näillä on tekninen kyky striimata 4K@50fps-kuvaa suorana.

Onneksi en itse mennyt tilaamaan tuota HBO-Max premium pakettia siinä toivossa, että olympiaurheilut olisin nähnyt 4k tai edes 1080p ja HDR värit.

Miten muuten Eurosport 4k näkyy ja näkyykö siellä urheilut olympialaisista 4k tuotannolla kuvattuna ja HDR värit?

Aiemmin itsellä näkyi Eurosport 4k Hotbird satelliitin kautta, mutta se kanava lopetti Euroopassa satelliittijakelut kokonaan. Samoin viime talviolympilaisista 2022 näkyi myös Thor sateliitin kautta olympialaiset Eurosport 4k kanava olympialaisten ajan, mutta se oli vain sellainen muutaman viikon lähettänyt "olympiakanava".

Niin se vaan tekniikka kehittyy kun vuodet etenee. Kenties 2040-luvulla päästään olympialaisia fiilistelemään putkitelkkarifiiliksillä, kun paras kuva mitä saatavilla on joku 240i kuva lomituksen kera ja mustavalkoisella kuvalla ja 64 kbit/s ISDN kaistaan pakattuna.

Onneksi en itse mennyt tilaamaan tuota HBO-Max premium pakettia siinä toivossa, että olympiaurheilut olisin nähnyt 4k tai edes 1080p ja HDR värit.
Erikoinen kommentti, kun missään vaiheessa kukaan ei ole lupaillut HBO:n kautta 4k-lähetyksiä tapahtumista. Sen sijaan kuten on aiemmin useampaan otteeseen täälläkin todettu, millä tahansa perustilauksella näkee ilman lisämaksua vaikka mitä sisältöä olympialaisista paremmalla laadulla kuin useimmista muista jakelukanavista.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
299 901
Jäsenet
81 716
Uusin jäsen
teewoan

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom