Silmää miellyttävää pelikonetta etsin pöydälle, ja olen täysin ihastunut "North Miniin", eli Lian Li A3 Wood -koteloon.
Nykyisellä gtx 1060 -näytönohjaimellisella nuhapumpulla olen pärjännyt noin 8 vuotta, joten seuraavallakin koneella varmaan nitkutellaan viimeiseen asti. Nyt on kuitenki aika ottaa hyppy 1440p-pelaamiseen, kun Windows 10-tuki alkaa tulla päätökseen. Aluksi käytössä on vain 1440p/75hz näyttö (freesync-tuella), mutta näytön ja oheislaitteiston päivitän vuosien mittaan erikseen.
Speksit:
datatronic.fi
Tuuletinpaketti nyt on ehkä vähän extraa, mutta arvelin että kasaaja saa sitten sijoitella tuulettimia taakse/kattoon/sivupalkkiin/GPUn alle parhaimmaksi näkemällään konfiguraatiolla. Windows 11 -lisenssin ostan toisaalta.
Nykyisellä gtx 1060 -näytönohjaimellisella nuhapumpulla olen pärjännyt noin 8 vuotta, joten seuraavallakin koneella varmaan nitkutellaan viimeiseen asti. Nyt on kuitenki aika ottaa hyppy 1440p-pelaamiseen, kun Windows 10-tuki alkaa tulla päätökseen. Aluksi käytössä on vain 1440p/75hz näyttö (freesync-tuella), mutta näytön ja oheislaitteiston päivitän vuosien mittaan erikseen.
Speksit:
- 1440p-pelaamiseen, mutta pelaan pääosin indie-pelejä, joihin kone saa olla vähän overkill
- Raskaammista peleistä esim. Alan Wake 2, Split Fiction, Returnal, Resident Evil 4 Remake kuitenkin kiinnostavat
- Hiljaisuus, viileys ja energiatehokkuus ovat iso plussa - erityisesti se hiljaisuus
- Kaikki osat kaupasta, joka myös hoitaa koneen kasauksen - eli todennäköisimmin Datatronic
- Wi-fi, bluetooth, gigabit-ethernet tuet pitäisi löytyä
- Yhteensopivat osat Lian Li A3 wood -koteloon:
- m-ATX -emolevy
- SFX-virtalähde (tukee myös ATX-virtalähteitä, mutta ymmärtääkseni SFX olisi parempi tilankäytön kannalta)
- "4 slots 415mm large GPU" - mutta parempi jos GPUn ympärille jäisi ilmaa ja tilaa
- "a maximum CPU cooler height of 165mm"
- RGB-valot, coolerien ledinäytöt tai lasi-ikkunat eivät kiinnosta
Ostoskori

Tuuletinpaketti nyt on ehkä vähän extraa, mutta arvelin että kasaaja saa sitten sijoitella tuulettimia taakse/kattoon/sivupalkkiin/GPUn alle parhaimmaksi näkemällään konfiguraatiolla. Windows 11 -lisenssin ostan toisaalta.