Masonryn lightbox-kuvan tallennus Squarespacessa

minapamina

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 138
Mulla on Squarespaceen tehdyt sivut, käytännössä kuvagallerioita eri tapahtumista. Itse galleriat on Squarespacen "gallery 4" tms kilkkeitä, ja toteutettu vissiin Masonryllä. Jos laitan lightboxin päälle, eli klikatessa kuvaa se suurenee, ja ruudulle tulee gallerian kattava karuselli, ei kuvaa voi tallentaa. Oikealla klikatessa vaihtoehtona ei ole "save image as" tms. Jos kuvaa ei klikkaa auki lightboxiin, voi itse galleriassa klikata kuvaa oikealla, ja tallentaa nimellä tai avata uuteen välilehteen. Tällöin kuvasta kuitenkin tallentuu/aukeaa vain peukalonkynsi, sillä urlin lopussa on “?format=750w”. Kun tuon ottaa uuteen tabiin avatusta kuvasta pois, ja menee tähän hakemistoon, aukeaa kuva selaimessa alkuperäisessä koossa, ja sen voi tallentaa. Tämä ei kuitenkaan ole normaalille käyttäjälle kovin kätevää.

Kysymys siis kuuluu, onko joku jumpannut Squarespacessa gallerioita, ja törmännyt samaan ongelmaan? Tai onko jollain kokemusta Masonrystä, vaatiiko jotain custom puukotusta? Onko jotain vaihtoehtoista järkevää tapaa tehdä galleria, jossa kuvat aukeaa klikkaamalla isoiksi, mutta niin että ne voi kuitenkin tallentaa?

Esimerkkisivu, jossa ongelmaan voi perehtyä: KDC 2020 — minapamina
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 062
Viestejä
4 194 188
Jäsenet
70 845
Uusin jäsen
sami01

Hinta.fi

Ylös Bottom