Täällä on varmaan porukkaa jotka lukee myös mangaa. Oisko suositella sarjaa joka ois tehty kokonaan, että sitä vois lukea silloin ku tahtoo, eikä tarvi odottaa kuukautta seuraavaa jaksoa.
Makumieltymyksistä sen verran, että Vagabond (Miyamoto Musashin tarina) on ehkä paras mitä olen lukenut. Piirrosjälki erittäin hienoa, hahmot parasta mitä olen nähnyt ja taistelut & pään sisäiset keskustelut kiinnostavia. Aikuiseen makuun tehty, eikä edes haitannut että sen teko jostain käsittämättömästä syystä jätettiin kesken.
Toinen erityistapaus oli Korealainen Manhwa Dangu, julkaistu lännessä nimellä Shaman Warrior. Ei lähelläkään Vagabondia, toimintakohtauksista en jostain syystä pitänyt, ne taisivat olla aina vähän liian sekavia, vähän niinkuin joissain elokuvissa että mistään ei oikein saa selvää. Sisältää kumminki hienoimman kohtauksen mitä olen elokuvissa tai missään nähnyt, vetelee vertoja Tarantinolle ja kellä vain! Loppua kohti menee pelkäksi toiminnaksi ja sivut tulee "luettua" parissa sekunnissa. Jos kellään ei ole suositella luen varmaan uudestaan sinne huippukohtaan asti, saa nähdä onko aika kullannut muistot.
Ainoa manga mitä luen tällä hetkellä (kerran vuodessa) on viikinki aiheinen Vinland Saga. Perustuu tositapahtumiin ja tästä on tehty myös anime.
Luettuina ja katsottuna on tietysti perus Naruto, Bleach, Death Note, Gantz, jne. Mutta onko viimeisten 15 vuoden aikana tullut jotain hienoa?
Luettuina ja katsottuna on tietysti perus Naruto, Bleach, Death Note, Gantz, jne. Mutta onko viimeisten 15 vuoden aikana tullut jotain hienoa?