Makkaraa kiukaalla

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 139
eikä sitä pakettia saa siihen sulamaan.
Hah. Haluatko testata? Lähe rohkeesti vielä käymään kaupassa samaan aikaan, ku "varmaa tietoa". Pointti on se, että aivan saatanan typerä tapa. Ihme, että pitää jääräillä vastaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 572
Hah. Haluatko testata? Lähe rohkeesti vielä käymään kaupassa samaan aikaan, ku "varmaa tietoa". Pointti on se, että aivan saatanan typerä tapa. Ihme, että pitää jääräillä vastaan.
Heitä makkarapaketti 250 asteiseen uuniin ja katso kuinka paketti sulaa jos ei kosketa metallia. Et onnistu sitä sulattamaan.
Kiukaalla vielä yleensä heitetään löylyä joka jäähdyttää kivet todella tehokkaasti jo yhdellä heitolla.
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 139
Heitä makkarapaketti 250 asteiseen uuniin ja katso kuinka paketti sulaa jos ei kosketa metallia. Et onnistu sitä sulattamaan.
Kiukaalla vielä yleensä heitetään löylyä joka jäähdyttää kivet todella tehokkaasti jo yhdellä heitolla.
Emmä ollu kokeilemassa. Miehä oon vastaan. Kokeile itte ku kerta luotat ja puolustat tota. On nii hyvä keino paistaa makkaraa. Kauppaan siinä samalla ja perhe talossa. No tuskin kokeilet.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 572
Emmä ollu kokeilemassa. Miehä oon vastaan. Kokeile itte ku kerta luotat ja puolustat tota. On nii hyvä keino paistaa makkaraa. Kauppaan siinä samalla ja perhe talossa. No tuskin kokeilet.
:facepalm: Mitä kohtaa lauseessa "onko se fiksua? Ei" et ymmärrä. En todellakaan suosittele ketään valmistamaan makkaraa niin. Väitän vaan edelleen että se paketti sen kestää. Ja voisin omalla kiukaalla toki kokeilla, mutta mulla on HöyryLöyly joten ei parane mitään siihen laittaa. Plus että vaikka kokeilisin niin sitten tulisi vaan että "kiukaan kivet ei vaan olleet tarpeeksi kuumia" jne mussutusta.
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 139
:facepalm: Mitä kohtaa lauseessa "onko se fiksua? Ei" et ymmärrä. En todellakaan suosittele ketään valmistamaan makkaraa niin. Väitän vaan edelleen että se paketti sen kestää. Ja voisin omalla kiukaalla toki kokeilla, mutta mulla on HöyryLöyly joten ei parane mitään siihen laittaa. Plus että vaikka kokeilisin niin sitten tulisi vaan että "kiukaan kivet ei vaan olleet tarpeeksi kuumia" jne mussutusta.
Miksi facepalm? Siehä tässä puolustelet idioottimaista käytöstä :D Toki se (pakkaus) varmaa kestää, ku "todistetusti" kestää. Se, että tota jotenki vähäänkää puolustelee, nii itte ansaitset naamapalmun. Tosa on kuite aina iso riski tulipalolle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 572
Miksi facepalm? Siehä tässä puolustelet idioottimaista käytöstä :D Toki se (pakkaus) varmaa kestää, ku "todistetusti" kestää. Se, että tota jotenki vähäänkää puolustelee, nii itte ansaitset naamapalmun.
Viittaatko missä olen tuota puolustellut? Edelleen, se että paketti tuon kestää ja onko se fiksua ja suositeltavaa on kaksi eri asiaa.
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 139
Viittaatko missä olen tuota puolustellut? Edelleen, se että paketti tuon kestää ja onko se fiksua ja suositeltavaa on kaksi eri asiaa.
"et varmasti onnistu sitä sulattaan". Sitä lähtin haastaan. Aivan käsittämätön väite, jolla sua haastoin ja kierrät vaa.

Tossa vielä lainaus:
Heitä makkarapaketti 250 asteiseen uuniin ja katso kuinka paketti sulaa jos ei kosketa metallia. Et onnistu sitä sulattamaan.
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 139
No et onnistu et. Pakettia et saa kiukaalle sulamaan. En ketään edelleenkään kehoita noin makkaroitaan tekemään, mutta se paketti ei siihen kiville sula.
Mut siis pidät tosta väitteestä kiinni? Ei ole mahdollista sulattaa? Itte vaa et uskalla kokeilla.
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 799
Itte vaa et uskalla kokeilla.
Tarkoittanet että itse olet koittanut ja suli? Etkä enää uskalla sitä todistaa?

Veljeni tykkäsi noisita "mikromakkaroista", mutta itse mielummin saunan jälkeen grillasin makkarat.
Keitetty tavara ei vaan voita paistettua, monenkaan tuotteen osalta...
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 139
Tarkoittanet että itse olet koittanut ja suli? Etkä enää uskalla sitä todistaa?

Veljeni tykkäsi noisita "mikromakkaroista", mutta itse mielummin saunan jälkeen grillasin makkarat.
Keitetty tavara ei vaan voita paistettua, monenkaan tuotteen osalta...
Täh? Mistä tollaiset sait päähäsi keskustelun myötä? Liikut vaarallisilla vesillä :D
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 761
Tarkoittanet että itse olet koittanut ja suli? Etkä enää uskalla sitä todistaa?

Veljeni tykkäsi noisita "mikromakkaroista", mutta itse mielummin saunan jälkeen grillasin makkarat.
Keitetty tavara ei vaan voita paistettua, monenkaan tuotteen osalta...
No esim. kerrostalossa asuvalla ei ole saunan jälkeen mahdollista grillata.

Ja toisaalta on tuo aika suomalainen perinne jopa nuo kiuas makkarat.

Edit. Foliossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 572
No esim. kerrostalossa asuvalla ei ole saunan jälkeen mahdollista grillata.

Ja toisaalta on tuo aika suomalainen perinne jopa nuo kiuas makkarat.

Edit. Foliossa.
Meillä tehtii makkaraa joko kiukaalla pannussa tai sitten saunan jälkeen itäsaksalaisella ihme"grillillä" elikkäs Acostalla ja oli varsin toimiva peli. Taitaa porukoilla olla vieläkin ja toimii edelleen :D
1719784633055.png
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 761
Meillä tehtii makkaraa joko kiukaalla pannussa tai sitten saunan jälkeen itäsaksalaisella ihme"grillillä" elikkäs Acostalla ja oli varsin toimiva peli. Taitaa porukoilla olla vieläkin ja toimii edelleen :D
Meillä oli ihan lapsena noita kiuas makkaroita kerrostalossa. Sitten tie kävi rivarin kautta omakotitaloon, edelleen ihan pentuna. Kyllä se hk sininen juustolla foliossa lauantaisin vaan kaikissa säilyi mukana, vaikka ois jo pihaa ollu grillailla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 572
Meillä oli ihan lapsena noita kiuas makkaroita kerrostalossa. Sitten tie kävi rivarin kautta omakotitaloon, edelleen ihan pentuna. Kyllä se hk sininen juustolla foliossa lauantaisin vaan kaikissa säilyi mukana, vaikka ois jo pihaa ollu grillailla.
Meillä ei niinkään ollu foliomakkaraa, mutta semmonen alumiininen lautanen kiukaalla jossa grillimakkaraa. Toki rivitalo ja oli pihaakin mutta ei hirveesti grillattu ja jos grillattiin niin oli jotain kyljyksiä grillimarinadilla:. Ja toki kuivaks ku perkeleet. Mutta hyviä on muistot.
1719787464439.png
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
245 808
Viestejä
4 299 627
Jäsenet
71 705
Uusin jäsen
Myollnir

Hinta.fi

Ylös Bottom