• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

• Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Tekniikka Makita akku 6Ah LXT BL1860B (79 e)

Tuote: Makita LXT BL1860B 18V 6Ah
Tarjoushinta: 79
Normaalihinta: 99
Kauppa: Kärkkäinen
Voimassa: 2.9.
Linkki: Makita LXT BL1860B 18V 6Ah irto akku | Karkkainen.com verkkokauppa

Kommentti tarjouksesta:
Halvin hinta millä tätä isompaa akkua on viime vuosina saanut.
Huono puoli näissä on kalliit toimituskulut Kärkkäiseltä ja joulukuussa nämä akut oli Tuontitukulla 69€ :happy:

Makita 18V 6Ah akkuja taas saatavilla 69,00 € kpl LOPPU!
Tuskin on montaa kymmentä minuuttia ennen kuin erä on myyty loppuun.

Viimeksi muokattu:
Suosittelen lämpimästi yhden 2Ah akun ostamista. Ylivertaisen kevyt ja pieni joka muuttaa monet koneet täysin. Virtaa riittää silti useisiin töihin heittämällä.

Suosittelen lämpimästi yhden 2Ah akun ostamista. Ylivertaisen kevyt ja pieni joka muuttaa monet koneet täysin. Virtaa riittää silti useisiin töihin heittämällä.
Samaa mieltä. Esim tuo kevyt pikkuakku kevyen poran DDF487 kanssa on tosi kiva combo kun ei paljon yli kiloa paina. Nämä isot 5 ja 6 Ah on hyviä paljon virtaa vaativiin koneisiin mutta vähävirtaisiin koneisiin pienet ylivoimaisia.

Painoero 2 Ah:n ja 5 Ah:n akkujen välillä on 250 g. Sanoisin, että satunnaiselle käyttäjälle tuolla painoerolla ei ole mitään merkitystä. Käytän itse päivittäin 6 Ah:n akullisia työkaluja, eikä käsi kyllä väsy niidenkään painolla. Sitten on eri asia, jos puhutaan 12 Ah:n tehoakuista. Niitä tosin Makita ei edes valmista, vaikka ehkä tarvikeakkuna saattaa jostakin löytyä.

Painoero 2 Ah:n ja 5 Ah:n akkujen välillä on 250 g. Sanoisin, että satunnaiselle käyttäjälle tuolla painoerolla ei ole mitään merkitystä. Käytän itse päivittäin 6 Ah:n akullisia työkaluja, eikä käsi kyllä väsy niidenkään painolla. Sitten on eri asia, jos puhutaan 12 Ah:n tehoakuista. Niitä tosin Makita ei edes valmista, vaikka ehkä tarvikeakkuna saattaa jostakin löytyä.
Itse asiassa kyllä valmistaa 12Ah akkuja tosin ei niitä vielä mistään tai ainakaan monesta paikasta saa tällä hetkellä mutta lähitulevaisuudessa saa. Myös 9Ah on tulossa.
1756113332855.png

Kyllä sen 6Ah:n kanssa jaksaa tehdä mutta työskentely on mukavampaa ja ketterämpää pienen akun kanssa kun käyttää sellaisia yhden käden varassa koko ajan olevia ja monenlaisissa työasennoissa käytettäviä laitteita kuten akkuporakone ja ruuvinväännin. Itse kyllä suosittelen hankkimaan yhden pikkuakun kokeiltavaksi. Isoille akuille on niillekin oma paikkansa. Ärsyttävää vaan kun 2Ah on kallis, tarjouksia harvoin ja alennuksetkin normaalisti huonoja.

Itse asiassa kyllä valmistaa 12Ah akkuja tosin ei niitä vielä mistään tai ainakaan monesta paikasta saa tällä hetkellä mutta lähitulevaisuudessa saa. Myös 9Ah on tulossa.
1756113332855.png

Kyllä sen 6Ah:n kanssa jaksaa tehdä mutta työskentely on mukavampaa ja ketterämpää pienen akun kanssa kun käyttää sellaisia yhden käden varassa koko ajan olevia ja monenlaisissa työasennoissa käytettäviä laitteita kuten akkuporakone ja ruuvinväännin. Itse kyllä suosittelen hankkimaan yhden pikkuakun kokeiltavaksi. Isoille akuille on niillekin oma paikkansa. Ärsyttävää vaan kun 2Ah on kallis, tarjouksia harvoin ja alennuksetkin normaalisti huonoja.
Hyvä tietää, olihan tuo jo aikakin kun esim. Milwaukeella ollut noita isoja akkuja jo pidempään.

Alkaa mennä jo offtopicin puolelle, mutta oman kokemuksen mukaan aika harvassa on ne use caset joissa 2Ah:n akun koosta tai painosta saa mitään etua vrt isompi akku. 2Ah:n akku on 17mm matalampi kuin 5/6Ah akut, joten mielestäni tuo ero on varsin minimaalinen.

On sillä painolla yllättävän iso merkitys heti kun työskennellään yli olkapään korkeudella. Huomattavasti vähemmän rasitusta ja tottumattomalle pieninin ero on merkittävä.

Eli samaa mieltä kyllä siitä että harrastelijallle 2Ah + 5/6Ah akkukombo on usein parempi kuin kahden ison akun kombo ellei ole konetta joka vaatii kahta isoa akkua.

Jotta ei mene täysin OT:ksi niin tuo tarjous on ihan hyvä, tuota 6Ah akkua ei juurikaan ole saanut tuon halvemmalla jos tarvii sen ekstra ampeeritunnin. 5Ah akkua on myyty vuosia sitten parhaimmillaan 49€, nyttemmin 59€ on se perus hyvä tarjoushinta ja 95%:lle käyttäjistä sanoisin että 5Ah riittää.

Onhan ne 1,5 ja 2ah akut selvästi pienempiä ja kevyempiä, kun niissä vain viisi kennoa muiden kymmentä vastaan, mutta sanoisin enemmän mieltymyskysymykseksi kuin varsinaiseksi hyödyksi. Oli joskus sellainen pieni akku, mutta en oikeastaan tykännyt yhtään. Pora ja ruuvari sillä sitten sellainen aivan yläpainoinen, eikä niin hyvin tasapainossa kuin suuremmilla akuilla. Kevyempi toki. Kiitokset ap bongauksesta. Täytyypä tuollainen hankkia kun 18v akku hankintalistalla, eikä 6ah akkuja vielä olekaan, kun 5ah:t yleensä keskimäärin halvempia.

On sillä painolla yllättävän iso merkitys heti kun työskennellään yli olkapään korkeudella. Huomattavasti vähemmän rasitusta ja tottumattomalle pieninin ero on merkittävä.
Sitähän se on, että että niillä on merkitystä kun niillä on merkitystä. Valmistaahan ne erikokoisia koneitakin, asiakas saa sitten valkata sen mikä hänen käyttöönsä soveltuu.

Sitähän se on, että että niillä on merkitystä kun niillä on merkitystä. Valmistaahan ne erikokoisia koneitakin, asiakas saa sitten valkata sen mikä hänen käyttöönsä soveltuu.
No joo, voihan se olla että joku kokee parin sadan gramman säästön merkittäväksi. Mutta jos raksahommia ajattelee, niin nykyiset akkukoneet on kyllä sen verran kevyitä, ettei ne isosti rasita vaikka tekisikin hommia kädet ylhäällä. Paino tulee yleensä enemmän siitä mitä ollaan kiinnittämässä kuin itse koneesta, joka akun kanssa painaa kuitenkin vain sen ~1,5 kg.

Totta kai löytyy aina niitä, jotka käyttää konetta kerran vuodessa ja silti pitää viilata grammoja.

Redditin viisaat kertovat että 6Ah akku antaa vähemmän virtaa kuin 5 Ah erilaisista kennoista johtuen. 5 Ah 40 ampeeria ja 6 Ah 30 A eli toisin sanoen 540 W vs 720 W maksimitehot. Eli raakaa tehoa vaativissa laitteissa 5 Ah voisi olla parempi (ja kenties vähemmän herkästi ylikuumeneva) valinta. Eli vaikka sirkkeliin ja moottorisahaan ennemmin 5 Ah mutta taas 6 Ah menee ihan hyvin hyvin monissa vimpaimissa kuten jopa 36V 600W trimmerissä jossa ei olla lähelläkään maksimeja. En tosin näistä kyllä itse ymmärrä tarpeeksi jotta osaisin sanoa itse mitään viisasta mistään.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
285 049
Jäsenet
78 929
Uusin jäsen
Nemsomo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom