Mainausfarmien tarpeettomiksi jäävien näytönohjainten massamyynti?

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
252
lämpö lyhentää komponenttien elinikää mutta tuleeko ongelmaksi näyttisten yleisen eliniän aikana.

jos miettii kortin juotosten kannalta, jotka monesti korkkailevat lyijyttömän prosessin ansiosta, niin väittäisin että päivittäinen 4h pelisessiokäyttö on jopa rankempaa näytönohjaimelle
Itse olen ymmärtänyt että lämmön lisäksi lämpötilavaihtelut vaikuttaisivat asiaan lämpölaajenemisen ja supistumisen vuoksi. Jos miettii tuota päivittäistä 4 h pelisessiota, niin aika monta kertaahan ne juotokset laajenevat ja supistuvat coren lämpötilan hyppiessä 45 - 80 asteen välillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 046
OT: Juotokset ei kyllä laajene ja supistu käytännössä yhtään.

Ne vaatii semmoisen useiden satojen asteen lämpötilan, että edes sulaa.

Kelatkin on kuparilankaa.

Kondensaattoreissa on kyllä "keittoa" sisällä ja ne tästä eniten kärsivät. Ja tuulettimien laakerit.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
349
Ei käytännössä mitenkään. Järjettömillä asetuksilla tai niitä kokeilemalla noita hajotetaan tai kulutetaan loppuun ennen aikojaan oli se käyttö sitten pelaaminen tai mainaus. En oikein ymmärrä tuota pelkoa, että mainattu kortti olisi jotenkin "huonompi" kuin mainaamaton. Jos käytettyjä ostaa niin mistä sitä varmasti tietää mitä niillä on tehty? Nehän voi olla vaikka uunittamalla herätettyjä kortteja :nb:. Jos pelottaa, että näytönohjainta on käytetty niin ostaa sitten kaupasta uusia.
Tappiin kellotettu pelikortti OK, mutta alivoltitettu mainauskortti on pommi. :rofl::rofl:
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
429
LOL:rofl:

Tosiaankin mulla on ollu monia kortteja mainaus käytössä, ja ostannut mainaijilta kortteja. Hyvin toiminut, ei ongelmia.

Tuulettimien laakerit kärsii kaikista eniten, riippuen onko pölyisessä ympäristössä ollut. Kuinka usein puhdistettu. Laakerit kuluu, pyörästä autosta jne... olen tavannu ainoastaan HD7xxx sarjalaisissa loppuun ajettuja "sirinää kuului ärsyttävästi". Tuulettimien kesto riippuu valmistuslaadusta. Mitä oon kattonu mainaajien videoita ketkä ostaa kasapäin sama merkkistä näyttiksiä. Esim GTX1060 valmistajilla oli aika suuret erot, joissaki malleissa tuulettimet sippas/muistit tai koko näyttikset ilmat sen ihmeen syytä 3kk sisällä. ---> takuusen.

Toinen vaikuttavin asia on se millä tehoilla mainattu. Jos perus pena semmoisella ajatus maaimalla "Näytiksestä kaikki tappiin nii tule enemän massii..." varmasti takuureissu on tehty jo.

Tosiaankin tällä hetkellä mainaan vega 64:lla. Lämmöt käy piikkinä 50astetta. BTG 300sol /~100w 24/7. Ja refu on, myös hiljanen.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 256
Se näyttiksen jälleenmyyntiarvo laskee nopeammin kuin 10e/kk.
Riippuu toki kortista, mutta vaikka oletetaan tämän olevan totta, niin ei silti välttämättä maksa vaivaa alkaa noita myymään niin kauan kun tuottavat ylipäänsä jotakin. Käsittääkseni kuitenki nuo eivät vaadi mitään aktiivista ylläpitoa siinä missä myymiseen menee kuluu aikaa ja vaivaa.

Ja sitten jos alku nvestointi on jo mainattu takaisin, niin mainaamista voi riskillä jatkaakkin ja mainaa itselleen lompakkoa, eikä myy kuin sen verran, että sähkölaskut kuitataan. Tämä siis jos arvioi joskus tulevaisuudessa kurssin kääntyvän vielä nousuun
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 046
Tuolta saa ratkaisun tuuletinongelmaan:
Näytönohjain - Jäähdytyssiilit - Jimms.fi

Se on vaan niin, että itse ainakin lasken käytetyn 35€ hinnasta pois, kun pitää ostaa Mono Plus. Myyjillä ja minulla on ihan eri käsitys hintatasosta tällä hetkellä, niin en ole ostamassa käytettyä. Osa on vielä ostanut ylihintaisia näytönohjaimia itsekin, niin ei vaan uskoa, että puolessa vuodessa on sulanut puolet esim. 4GB RX 570:n hinnasta (maksaisin max. 200€).

Mitään romahdusta ei edelleenkään tule, olettaen että rahoitus on järkevällä pohjalla eikä pikavipeillä.

Aina löytyy niitä ostajia, jotka katsoo kaupasta, että näytönohjain (vaikka esimerkin RX 570) maksaa tällä hetkellä 350€ kaupassa ja siitä maksetaan mukisematta 250-300€. Täällä voi olla ihmisiä, jotka tietää hintatason 2016-2017 ja tulevat Polaris refreshit ja Nvidian kesäjulkaisut, mutta 98% ihmisistä ei tiedä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 580
MSI RX 570 4GB Gaming X oli aikoinaan Jimm'sillä 220€ heti toimitettavissa. Huolimatta siitä, että näyttikset on tällä hetkellä keräilyharvinaisuuksia, en maksaisi enempää kuin tuo alkp. myyntihinta, ellei ole aivan pakko ostaa näyttis tai sitten olla pelaamatta pelejä. RX Vega 56 oli ohikiitävän hetken 450€ Suomessa, mutta nykyisellään pitäisin 550€ hyvinkin reiluna.

Nuo ei taida mennä ITX-koteloon :(
 

Griffin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
OT: Juotokset ei kyllä laajene ja supistu käytännössä yhtään.

Ne vaatii semmoisen useiden satojen asteen lämpötilan, että edes sulaa.

Kelatkin on kuparilankaa.

Kondensaattoreissa on kyllä "keittoa" sisällä ja ne tästä eniten kärsivät. Ja tuulettimien laakerit.
Juotoksissa tapahtuu kemiallisia reaktioita, jonka takia ne haurastuvat. Korkeampi lämpö nopeuttaa tätä ongelmaa.
------------
GPU kuumenee korttia kuumemmaksi, joka aiheuttaa selkeää vääntöä ja rasitusta juotospalloille. Pahiten rasittuu etäisimmät pallot, eli TS piirin nurkat. Tämä vääntely on sitä vahingollisempaa, mitä enemmän sitä esiintyy, joten lämpeää - jäähtyy sykli on siten tällätavoin haitallista ja suuremmat lämpötilaerot ovat haitallisempia.

Sitten on tietysti itse piipalassa tapahtuva migraatio, joka voi rikkoa jotain, jossain vaiheessa ja joskus ongelmat ovat olleet piipala- alusta liitoksessa, vaikka on täysin virheellisesti luultu vian olevan alusta - piirikortti liitoksessa, kun se on reagoinut suotuisasti kuumentamiseen.
-------------
Tuularit taas on "kuluttajaelektroniikassa" yleensä yksinkertaisesti paskoja, ja niitä vain pitää aina vaihdella uusiin / virittää laakeria välillä..
 
Liittynyt
11.01.2017
Viestejä
437
Sieltä 2013 Bitcoin-kuplasta selvinneitä Rx 200-sarjan Radeon-kortteja käytetään varmaan vieläkin jossain määrin.

Nettikaupoilla pitäisi olla mielenkiintoista dataa siitä, miten näytönohjainten takuupalautukset on menneet tässä viime vuosina. Oliko AMD yliedustettu 2013-jälkeisessä ajanjaksossa? Onko selvitetty mikä osa hajosi? Oli miten oli, mikäli mainaaminen todella hajottaa kortteja, uskon eniten siihen ideaan, että piisiru ei ole siitä moksiskaan, mutta VRM, muistipiirit tai tuuletin on taipuvaisempia hajoamiseen. Uskoisin samaan tietysti myös pelikäytön osalta.

Meidän pitäisi kerätä Sampsalle kolehti ja sponsoroida artikkeli io-techiin näytönohjainten kestävyydestä :kahvi:
Oma R9 290 oli alunperin jollain mainaajalla ~2-4kk ja sen jälkeen pelaajalla ~6kk, jonka jälkeen itse ostin kyseisen kortin 2014 loppupuolella.

Siitä lähtien pelikäytössä 2017 vuoden alkuun, jonka päivitin sitten gtx 1080 (oli vesillä myös muutama kk tuosta ajasta)
Nyt on louhinut ongelmitta parisen kuukautta, eikä mitään ongelmia kyseisessä laitoksessa.
Edes tuulettimessa, joka mallia lehtipuhallin :D
 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
lopetin mainauksen kun esim Radeon RX580 tuotto sähköjen jälkeen pudonnut n. 5€/kk tasolle Nicehashilla ja myin kaikki kortit pois suurinpiirtein samoilla hinnoilla mitä niistä olen maksanutkin.

onneksi möin kaikki vähäiset coinit pois joulukuussa arvon ollessa n. 14.000 euron paikkeilla, sen jälkeen jatkoin mainausta pari kuukautta kunnes tuotot romahtivat. Nyt on fiksumpaa vaan sijoittaa suorilla euro-ostoilla coineihin, näin pienellä mittakaavalla mitä itse harrastelin.

itseä ei kuumota pätkääkään ostaa mainaus kortteja pelikäyttöön, tyypillisesti mainaajat pitävät kalustostaan hyvää huolta ja alivoltittavat ne käymään viileänä jne. tyypillisesti. kuten itsekin tein.
 
Liittynyt
11.01.2017
Viestejä
437
Miten huutaa leikkirahaa kaivaessa? Itellä oli kans R9 290 refucoolerilla ja huusi aivan perkeleesti jopa alivoltitettuna (olikohan joku -50mV ja 1GHz) ja nestemetalleilla. :D
Eipä tuo paljoa melua pidä :) tuuletin n.50-55% & lämmöt huitelee enimmäkseen 72-78c väliä (tällä hetkellä kyllä reilusti alikellotettuna 800mhz 1.0V koska kotelon sisällä & sähkökään ilmaista ole)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
485
Jahka Vega 56 / 64:sta saa n. 200-300€:llä, niin sitten voisi alkaa kiinnostamaan.
Nyt näyttävät vielä pyytävän uuden kortin suositushintaa, niin eipä kiinnosta juuri yhtään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 046
Bitcoinin lasku taittui ja se taisi noustakin 10%. Nyt kaikki kolikot on suuntaamassa ylöspäin.

Taitaa jäädä nämä hinnanromahdusfantasiat ja poistomyyntinäytönohjainten ylitarjonta toiseen kertaan nyt, pojat.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 559
Viestejä
4 190 708
Jäsenet
70 767
Uusin jäsen
Toloppainen

Hinta.fi

Ylös Bottom