Aloitan uuden ketjun tästä aiheesta, kun en äkkiseltään löytänyt mitään vastaavaa tästä foorumin osiosta. Päätin vaihtaa akun pitkään käytössä olleeseen läppäriin. Akunkesto oli heikko ja kone saattoi sammua yllättäen suuremmasta rasituspiikistä, vaikka akussa pitäisikin olla vielä paljon latausta. Kiinnostaisi tietää muidenkin kokemuksia MacBookkien huoltamisesta. Erityisesti siitä, miten olette saaneet pysymään kaikki ruuvit ja muut järjestyksessä. Oma keksintö oli munakennot.
Tarjosin jo aiemmin hommaa MacBookeja korjaavalle yritykselle, mutta heidän tavarantoimittajallaan ei ollut saatavilla akkua niin vanhaan koneeseen. Onneksi iFixitista löytyi vielä sopiva akku ja ohjeet sen vaihtamiseksi.
Koneessahan riittää tehoja vielä vaikka mihin ja onkin sääli, että Apple ei enää pitkään aikaan ole julkaissut käyttöjärjestelmäpäivityksiä siihen. Vaihdoin käyttiksen Kubuntuun, jota olen tykännyt käyttää pöytäkoneessakin.
Työ on ollut ehkä vielä odotettuakin hitaampaa, mutta olen kuitenkin jo loppusuoralla. Pistin uuden akun paikalleen ja joitain muita osia, seuraavaksi emolevy. Kirjoitan tänne vielä lisää, varsinkin kun saan homman valmiiksi.
Ohje akun vaihtamiseksi:
Tarjosin jo aiemmin hommaa MacBookeja korjaavalle yritykselle, mutta heidän tavarantoimittajallaan ei ollut saatavilla akkua niin vanhaan koneeseen. Onneksi iFixitista löytyi vielä sopiva akku ja ohjeet sen vaihtamiseksi.
Koneessahan riittää tehoja vielä vaikka mihin ja onkin sääli, että Apple ei enää pitkään aikaan ole julkaissut käyttöjärjestelmäpäivityksiä siihen. Vaihdoin käyttiksen Kubuntuun, jota olen tykännyt käyttää pöytäkoneessakin.
Työ on ollut ehkä vielä odotettuakin hitaampaa, mutta olen kuitenkin jo loppusuoralla. Pistin uuden akun paikalleen ja joitain muita osia, seuraavaksi emolevy. Kirjoitan tänne vielä lisää, varsinkin kun saan homman valmiiksi.
Ohje akun vaihtamiseksi:
MacBook Pro 15" Retina Display Mid 2014 Battery Replacement
Use this guide to safely remove the glued-in battery from your MacBook Pro with the help of an iFixit battery replacement kit. The adhesive remover...
www.ifixit.com