• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Tekniikka Macbook Air M2 16/512 Midnight 13"

Tuote: Macbook Air M2 16/512 Midnight 13"
Tarjoushinta: 850 + 8 Posti
Normaalihinta: 1500?
Kauppa: Elisa Outlet
Voimassa: aika äkkiä näyttäis loppuvan
Linkki: Elisa

Kommentti tarjouksesta: Isompi SSD ja 16 gigaa. Väri on tyylikäs, mutta ottaa hieman sormenjälkeä.
”…olet tilannut Apple MacBook Air M2 16Gt/512Gt Keskiyö -mallin, jota meillä ei tällä hetkellä ole varastossa. Ilmoitamme sinulle pakettisi toimitusajasta erillisellä tekstiviestillä kolmen arkipäivän kuluessa. Terveisin, Elisa.”

Peruutusviestiä odotellessa :rolleyes:
 
Sieltä napsahti peruutusviesti:

Hei, valitettavasti tilaamasi Apple MacBook Air M2 16Gt/512Gt Keskiyö on loppuunmyyty. Kyseistä tuotetta ei ole enää tulossa varastoomme, joten tilauksesi jouduttiin perumaan. Jos maksoit tuotteen jo tilatessasi, tee rahanpalautuspyyntö OmaElisassa elisa.fi/tilaukset , niin palautamme maksusi. Voit tehdä uuden tilauksen nykyisestä valikoimastamme osoitteessa elisa.fi/kauppa , lähimmässä Elisan myymälässä, tai soittamalla myyntipalveluumme 0800 94200 (avoinna Ma-Pe 8-19). Numero on maksuton kaikista kotimaan liittymistä. Terveisin, Elisa


Hei, tilauksesi on peruttu 27.05.2025. Kurkkaa vielä uusimmat laitetarjouksemme osoitteessa elisa.fi/kauppa/tarjoukset tai soittamalla maksuttomaan numeroomme 0800 939393 (ma-pe 8-20, la 9-16.30). Terveisin, Elisa


Vissiin samanlainen keissi kuin niillä viime syksyn kuulokkeilla. Rekkula sisään ja kuluttajariitalautakuntaan valitus. Saiko joku tätä läppäriä?
 
Kuulemma varastomäärien saldojen kanssa häikkää, ja tilaus onnistunut vaikka saldoja ei ole. Suosittelevat ottamaan yhteyttä kuluttajaviranomaisiin.
 
Oi oi...
Näillä tele operattoreilla tuntuu olevan omat sääntönsä eivätkä noudata yleisiä kuluttaja sääntöjä. Kauppa on sitova kun se on maksettu ja että kaupan vastuulla on varmistaa että myytävä erä riittää jne...
Ei muuta kun rekkulaa ja tilatun tai vastaavan tuotteen vaatimus kehiin ja sitten yhdeydenotto kuluttajaviranomaisiin. Poppari esiin :)
 
Joo mutta Elisalta tää hinta oli ennennäkemättön anteliaisuus, kun nyt on >2K€ sama malli
Varmaan vaan haamuna listoilla enää normaalihinnalla ja kohta otetaan pois.

Oli miten oli, niin alennushinta oli linjassa muiden viime aikojen M2- ja M3-mallien poistohintojen kanssa, eikä se ollut kuluttajan näkökulmasta mikään hintavirhe.
 
Sieltä napsahti peruutusviesti:

Hei, valitettavasti tilaamasi Apple MacBook Air M2 16Gt/512Gt Keskiyö on loppuunmyyty. Kyseistä tuotetta ei ole enää tulossa varastoomme, joten tilauksesi jouduttiin perumaan. Jos maksoit tuotteen jo tilatessasi, tee rahanpalautuspyyntö OmaElisassa elisa.fi/tilaukset , niin palautamme maksusi. Voit tehdä uuden tilauksen nykyisestä valikoimastamme osoitteessa elisa.fi/kauppa , lähimmässä Elisan myymälässä, tai soittamalla myyntipalveluumme 0800 94200 (avoinna Ma-Pe 8-19). Numero on maksuton kaikista kotimaan liittymistä. Terveisin, Elisa


Hei, tilauksesi on peruttu 27.05.2025. Kurkkaa vielä uusimmat laitetarjouksemme osoitteessa elisa.fi/kauppa/tarjoukset tai soittamalla maksuttomaan numeroomme 0800 939393 (ma-pe 8-20, la 9-16.30). Terveisin, Elisa


Vissiin samanlainen keissi kuin niillä viime syksyn kuulokkeilla. Rekkula sisään ja kuluttajariitalautakuntaan valitus. Saiko joku tätä läppäriä?

Ehdota etta tarjoavat korvaavan tuotteen tilalle (eli Apple laite tietty, M3 ), ja vaikka voisit tyytyä pienemmän SSD malliin jolloin hinnat varmastikin kohtaavat.
 
Tuolla M3 16/256 899e, jos ei jaksa Elisan kanssa tapella. 512GB malli sitten jo 999e.
 
Aika kusetusta tämäkin loppuviimein on, tilasin eilen, tänään päivällä tuli viesti, että tuote on loppu ja poistunut, ei tule lisää, tilaus peruttu. Klikkasin ekan postauksen linkkiä, ja kas vain, tuotetta taas pari kappaletta jäljellä, ja uusi tilaus sisään. Soitin perään aspaan, josta selittivät jotain geneeristä pitämättömistä varastosaldoista, ja vaikka sanoin että kaupat tehty ja tilaus mennyt läpi, niin levittivät käsiä, eikä viahto toisen väriseen tms ollut vaihtoehto. Sanoin että pitänee siis ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan ja kuluttajariitalautakuntaan, mutta toisti vaan samaa mantraa. Lupasi kuitenkin "selvittää" asiaa, ja perästä tuli parin tunnin päästä tekstiviesti:

"Blaa blaa varastosaldot, toimitusten puolella ei oteta kantaa korvaavuuksiin. Suosittelen että otat yhteyttä kuluttajaviranomaisiin."
 
Aika kusetusta tämäkin loppuviimein on, tilasin eilen, tänään päivällä tuli viesti, että tuote on loppu ja poistunut, ei tule lisää, tilaus peruttu. Klikkasin ekan postauksen linkkiä, ja kas vain, tuotetta taas pari kappaletta jäljellä, ja uusi tilaus sisään. Soitin perään aspaan, josta selittivät jotain geneeristä pitämättömistä varastosaldoista, ja vaikka sanoin että kaupat tehty ja tilaus mennyt läpi, niin levittivät käsiä, eikä viahto toisen väriseen tms ollut vaihtoehto. Sanoin että pitänee siis ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan ja kuluttajariitalautakuntaan, mutta toisti vaan samaa mantraa. Lupasi kuitenkin "selvittää" asiaa, ja perästä tuli parin tunnin päästä tekstiviesti:

"Blaa blaa varastosaldot, toimitusten puolella ei oteta kantaa korvaavuuksiin. Suosittelen että otat yhteyttä kuluttajaviranomaisiin."

Kuluttajalaki velvoittaa myyjää toimittamaan vastaavanlaisen tuotteen, eli yhteyttä vaan kuluttajaviranomaiseen ja kyllä Elisa sen laitteen lopulta joutuu toimittamaan selittelyistä huolimatta.
 
Tässä olet oikeassa, mutta tässä tullaan myös siihen, miksi kaupat tuota tekevät. Ei ole vaivan arvoista. Viimeksi kävin vastaavan prosessin Gigantin kanssa läpi, aikaa kului n. 2 vuotta, jonka jälkeen uudet kortit olivatkin jo vanhaa sukupolvea. Ei paljoo lämmittänyt siinä vaiheessa kortit ovh-hinnalla. Sama tässäkin, kuluttajaneuvonta toteaa että Elisa on väärässä, mitään ei tapahdu, ja sitten 2 vuotta kuluttajariitalautakuntaa, jonka jälkeen saa ikivanhan mallin ylihintaan.
 
Yksi vaihtoehto on reklamoida, vaatia kateostoa. Kun eivät suostu, niin ostat kuitenkin ja vaadit edelleen katoston mukaisen hyviksen. Sitten kahden vuoden kuluttajariitalautakunta käsittelyn jälkeen voit saada sen erotuksen. Siinä on tietty riski että päätös ei ole mieluinen, mutta on kuitenkin ollut hieman kalliimmalla hankittu kone käytössä.

Jos tuohon peliin lähtee, niin kannattaa hetki selvitellä, että rekkulat ja muotoseikat on kunnissa. Ja se ns kateostona hankittu tuote pitää olla sitten tarkalleen sama, eikä vastaava.
Mutta periaatteessa noin se käsittääkseni pitäisi onnistua.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
278 472
Viestejä
4 790 184
Jäsenet
77 759
Uusin jäsen
Jaach

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom