Maailman suurin Puuroketju - makeista suolaisiin ja marjaisiin

Kuinka puusilmä pitää olla ettei erota paahdettua ja paahtamatonta tattarisuurimoa. Vastaus, allekirjoittanut.
1768665436594.png

Uusi yritys paahdetuista puuroksi. Tämä on oikein hyvää, kelpaa. Koostumus kaurapuuroon tottuneelle outo, mutta siitä pääsee yli. Voin tilalta sotkin lopputulokseen kaksi kananmunankeltuaista.

1768665492819.png

Viimeksi muokattu:
Tuorepuurosta olen innostunut. Reseptit vaihtelevat, mutta huomisaamuksi on jääkaapissa odottamassa täysmaitoon tehty kaurapuuro, jossa mustikoita, pekaanipähkinää, tummaa suklaata, makeutuksena taatelia ja pikku suola.

Jalostin tuota reseptiä vielä lisäämällä chia-siemenet siihen ja vaihtamalla mustikat tuoreeseen omenaan ja olen sitä nyt syönyt tuolta joulukuusta joka aamu. Alkuperäinen tavoite oli kolesteroliarvojen parantaminen, kun ne alkoivat olla lähellä tasoa, jossa lääkitystä kannattaisi harkita. Tässä kuussa kävin sitten hakeamassa uudet lukemat työterveydestä ja kun aikaisemmin olivat kaikki yhtä lukuunottamattta raja-arvojen ulkopuolella, niin nyt ainoa raja-arvojen ulkopuolelle jäävä luku oli triglyseridit, ja sekin oli lähes puolittunut 3.04 -> 1.73. Kokonaiskolesteroli oli pudonnut 5.6 -> 4.9.

Mitään muita muutoksia en ruokavaliooni tehnyt. Täytyy jatkaa hyväksi todetulla linjalla.

Puuroa menee kattilassa keitettynä 5 kertaa viikossa. Viikonloppuna jotakin muuta.
Onkos täällä puuronsyöjille talkkuna, kuinka tuttua? Talkkunassahan on paljon alueellista vaihtelua. Meillä syödään pohjalaista karkeaa talkkunaa, jossa ryynit on rikottu, joka ei myöskään ole pelkkää jauhoa.
Puuron päälle aina marjaa pakastimesta.

Tein vispipuuron aika normaalisti, mutta puolukoiden sijaan laitoin happamia kirsikoita, niin nekin toimi hyvin. Voita laitoin myös hieman ja täysmaitoa keitinveden lisäksi osin.

Tein vispipuuron aika normaalisti, mutta puolukoiden sijaan laitoin happamia kirsikoita, niin nekin toimi hyvin. Voita laitoin myös hieman ja täysmaitoa keitinveden lisäksi osin.
Tuoreita hapankirsikoita? Mulla olis kuivattuja, liekö niistä sais jotain aikaan vai huono arpa kuivatut.

Statistiikka

Viestiketjuista
310 584
Jäsenet
83 855
Uusin jäsen
Emmu876

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom