M2.SSD ei näy windowsin uudelleen asennuksessa

Liittynyt
24.09.2021
Viestejä
5
Tarkoitus oli asentaa windows uudelleen m2.ssd (missä se oli ennenkin) mutta kyseinen ssd ei näy windowsin asennuksessa. Kyseessä samsungin 500gb m2.ssd. Otin muut ssd:t irti ja nämä jäi.

Auttakaa tietämätöntä, kiitos
 

Liitteet

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 007
Nuo ovat sen kiinniolevan levyn osioita. Voit poistaa kaikki ja sitten uusi niin luo tarpeelliset osiot.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 007
Näyttää ihan oikealta, ei pidä lukea Samsung. Tuon tiedon näet vain BIOS/UEFI että mikä levy siellä on.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 890
Kaikki levyt irti ja vain se levy kiinni mihin olet asentamassa Windowsia asennuksen ajaksi.

Muuten Windows asentaa toiselle levylle jonkun oman osion ja sitten kun otat muut levyt irti tai joku hajoaa, Windows ei käynnisty.

Kaikki osiot voi poistaa ja antaa Windowsin tehdä asennuksen itse sille jääneelle osiolle.

Itse jouduin räpläämään biossia, ennen kuin koko laitos tunnisti edes koko levyn.
 
Liittynyt
24.09.2021
Viestejä
5
Kaikki levyt irti ja vain se levy kiinni mihin olet asentamassa Windowsia asennuksen ajaksi.

Muuten Windows asentaa toiselle levylle jonkun oman osion ja sitten kun otat muut levyt irti tai joku hajoaa, Windows ei käynnisty.

Kaikki osiot voi poistaa ja antaa Windowsin tehdä asennuksen itse sille jääneelle osiolle.

Itse jouduin räpläämään biossia, ennen kuin koko laitos tunnisti edes koko levyn.
Tuo m2.ssd on ainut tällä hetkellä kiinni oleva
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 007
Kaikki levyt irti ja vain se levy kiinni mihin olet asentamassa Windowsia asennuksen ajaksi.

Muuten Windows asentaa toiselle levylle jonkun oman osion ja sitten kun otat muut levyt irti tai joku hajoaa, Windows ei käynnisty.

Kaikki osiot voi poistaa ja antaa Windowsin tehdä asennuksen itse sille jääneelle osiolle.

Itse jouduin räpläämään biossia, ennen kuin koko laitos tunnisti edes koko levyn.
Windows asentaa levylle 0 omat kilkkeet jos sellainen levy on järjestelmässä. Joissakin biosseissa voi valita mikä levy on tämä ns. boottilevy ilman irroituksia. Yleensä sata väylät ovat ennen m.2 väyliä mutta nykyään m.2 väylä voi myös olla levy 0.
Edit. Silti tuo on hyvä neuvo, että kaikki muu irti, niin ei mene varmastikaan sekaisin.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 890
Windows asentaa levylle 0 omat kilkkeet jos sellainen levy on järjestelmässä. Joissakin biosseissa voi valita mikä levy on tämä ns. boottilevy ilman irroituksia. Yleensä sata väylät ovat ennen m.2 väyliä mutta nykyään m.2 väylä voi myös olla levy 0.
Mulla on varmaan sen verran vanha lankku, ettei homma toiminut kuin junanvessassa.

Asus Z97-AR.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 890
Kyllä tuolla emolla pitäisi toimia. Tietysti bios asetukset pitää olla oikein.
Toimii hienosti, mutta jouduin Googlettamaan toisella koneella ennen kuin tajusin mitä arvoa biossista pitä alkaa säätämään.

En sitten tiedä onko kiinni siitä mikä levy tuli ostettua.

Nyt on Force MP510 NVME kiinni.

Kloonaus oli sitten taas toinen juttu ja se onnistui Corsair SSD Toolbox sovelluksella helposti.

Mutta joo palataan tuohon alkuperäisen postaajan ongelmaan / haasteeseen.
 
Liittynyt
24.09.2021
Viestejä
5
Näyttää ainakin toimivan kone kunnolla, joten olen tähän tyytyväinen :D menikö oikeeseen paikkaan.. en tiedä (toivottavasti) palaan tähän uudelleen jos ilmenee muita ongelmia muiden levyjen kanssa.

Suuret kiitokset molemmille!
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 662
Viestejä
4 220 979
Jäsenet
71 092
Uusin jäsen
Joose Roivas

Hinta.fi

Ylös Bottom