M.2 SSD Jäähdytyssiilin irroittaminen

Liittynyt
01.01.2021
Viestejä
1 014
Ostin vuodenvaihteessa Datatronicista Corsair MP600 SSD-korttilevyn (vai mikä sen virallinen nimi on), niin siinähän on sellainen jäähdytyssiili ja se ei mahdu mun käsityksen mukaan emolevyn tulevan peltilevyn alle. Kysyin myyjältä asiaa ja hän käski ottaa muistipalikan jäähdytyssiilin irti. Onko oikea neuvo ja jos oli niin miten sen saa siististi irti?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 882

Tuolla kuvien mukaan sivuilla klipsit. Ne vain taivuttaa ja nostaa pois.

Edit.
 
Liittynyt
01.01.2021
Viestejä
1 014

Tuolla kuvien mukaan sivuilla klipsit. Ne vain taivuttaa ja nostaa pois.

Edit.
On toki, mutta onko siellä myös liimaa?
 
Liittynyt
21.06.2019
Viestejä
1 909
Osa noista NVME SSD:istä myydään ilman jäähdytyssiiliä ja silloin emolevyn mukana tuleva jäähdytin ajanee asiansa ja lienee tyhjää parempi. Kuitenkin itse ainakin uskon, että levyjen (ei siis emolevyjen) mukana myydyt/tulevat jäähdyttimet ovat pääsääntöisesti tehokkaampia kuin emolevyjen mukana tulevat jäähdytinsiilit (ainakin osassa ne aika heppoisia, kun taas esim. Sabrentin jäähdytyssiili selvästi järeämpi).
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 256
Osa noista NVME SSD:istä myydään ilman jäähdytyssiiliä ja silloin emolevyn mukana tuleva jäähdytin ajanee asiansa ja lienee tyhjää parempi. Kuitenkin itse ainakin uskon, että levyjen (ei siis emolevyjen) mukana myydyt/tulevat jäähdyttimet ovat pääsääntöisesti tehokkaampia kuin emolevyjen mukana tulevat jäähdytinsiilit (ainakin osassa ne aika heppoisia, kun taas esim. Sabrentin jäähdytyssiili selvästi järeämpi).
Ei ole välttämättä tyhjää parempi, Z170 aikaan ainakin jopa high end emojen mukana tulleet "siilit" nimittäin NOSTIVAT asemien lämpöä verrattuna nakuna ajeluun! Ja myöhemminkin on jotain surkeita virityksiä näkynyt, mutta ehkä näin 2021 uuden emon ostaessa ei enää sentään niin käy missään emossa...
 
Liittynyt
17.11.2016
Viestejä
78
Siellä on ihan normaali lämpötyyny alla ei siis liimaa.
Itse otin sen omastani irti ja käytin Asuksen Dark Heron omaa lämpökilpeä, kun materiaalia tuntuu molemmissa olevan about saman verran. Tosin siinä vakiossa on korkeammat jäähdytys rivat. Hyvin tosin tuntuu pelittävän emon omallakin, eikä throtlaile lämmön takia. Mutta helpompi ja varmempi tapa on jättää tosiaan se emon oma lämpökilpi laittamatta ja käyttää sitä omaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 663
Viestejä
4 187 869
Jäsenet
70 776
Uusin jäsen
Fancy

Hinta.fi

Ylös Bottom