Ei (onneksi) ole tarvinnut koskaan käyttää, mutta tuollainenhan sieltä löytyy:
AUTONVUOKRAUS – VARKAUS, VAHINGOT JA VASTUU
Mitä korvataan
- Vakuutus kattaa Matkalla kaikki autonvuokrasopimuksessa mainitut, enintään viisi kuljettajaa. Vuokra-autokustannuksista ja matkasta tulee maksaa vähintään 75 % Platinum Card -kortilla tai Membership Rewards® -pisteillä.
- Jos Vakuutetun vuokra-ajoneuvo varastetaan tai vahingoittuu, Vakuutuksenantaja maksaa kaikki suoritukset, joista Vakuutettu on vuokrasopimuksen mukaan vastuussa, mukaan lukien omavastuu. Maksut suoritetaan riippumatta siitä, onko Vakuutettu vastuussa vahingosta vai ei. Vakuutetulle maksetaan korkeintaan vuokra-ajoneuvon arvo, kuitenkin enintään 75 000 euroa yhtä onnettomuutta tai tapahtumaa kohden.
- Vakuutetun vuokra-ajoneuvoa koskevan onnettomuuden seurauksena Vakuutuksenantaja nimittää oikeudenkäyntiä hoitavan ja siitä vastaavan lakimiehen.
- Jos Vakuutetun todetaan olevan laillisesti vastuussa toisen henkilön tai toisen omaisuuden vahingoittamisesta, Vakuutuksenantaja maksaa kaikki asiaan liittyvät välittömästi tai välillisesti yhdestä perusteesta johtuvat korvaukset ja oikeudenkäyntikulut, määrältään enintään 750 000 euroa (tai 1 000 000 Yhdysvaltojen dollaria USA:ssa).
- Tämän vakuutuksen ohella Vakuutetun ei tarvitse ostaa vuokraamoilta lisä- tai vapaaehtoista vakuutusturvaa, kuten:
- Kolarointiturva (CDW/LDW)
- Lisäkolarointiturva (Super CDW/LDW)
- Varkausturva
- Korotettu vastuuvakuutus
Tuossa sitten ne normaalit disclaimerit, että ei mitään soratierymistelyjä, eikä kata paketti- matkailu tms. autoja.
Mulla kaikkein hankalin juttu tuossa on tuo platinum card -vaatimus, kun lähinnä tulee vuokrattua joltain kreikkalaisilta perhefirmoilta, niin eihän niille mikään amex käy. Sama juttu esm joidenkin huollon sijaisautojen kanssa, enpä tiedä miten tuo vakuutus niihin suhtautuisi.
Oon pitänyt itse varmuuden vuoksi toistakin CDW -vakuutusta, wordlwideinsure.com:ista, noihan ei oo mitenkään kalliita, alle huntin vuosi Euroopan alueelle, mut eipä oo tuostakaan korvausten osalta henkilökohtaista kokemusta.