Luottokortit

Maksukorteille löytyy oma ketjunsa.

Hyvä juttu, siellä on sitten halukkaiden näppärä keskustella luotottomista maksukorteista. American Expressin ollessa luotollinen, on siitä luontevaa keskustella luottokorttiketjussa.

Toivottavasti myös ravintola kokemuksista olisi
Ravintolakokemuksista ja -suosituksista lienee niistäkin ketjuja ja jaan täysin näkemyksesi, ettei niistä keskusteleminen kuulu tänne, oli lasku kuitattu millä tahansa tavalla. Luottokortin tarjoamista eduista keskusteleminen sen sijaan käsittääkseni kuuluu juurikin tänne, luottokorttikeskusteluun.

Hyvä juttu, siellä on sitten halukkaiden näppärä keskustella luotottomista maksukorteista. American Expressin ollessa luotollinen, on siitä luontevaa keskustella luottokorttiketjussa.
Suomalainen Amex ei ole luottokortti. Se on maksuaikakortti. Jokainen lasku pitää maksaa 100% laskutuskauden lopussa. Luottokortti tarkoittaa, että velasta voi maksaa vain minimilyhennyksen ja jättää loput seuraaville kuukausille maksettavaksi.

Jenkkien Amex on luottokortti.

Suomalainen Amex ei ole luottokortti. Se on maksuaikakortti. Jokainen lasku pitää maksaa 100% laskutuskauden lopussa. Luottokortti tarkoittaa, että velasta voi maksaa vain minimilyhennyksen ja jättää loput seuraaville kuukausille maksettavaksi.

Jenkkien Amex on luottokortti.
Maksuaikakortti on luottokortin alaryhmä. Suomalainen amex vaatii luottotiedot ja myönnettynä rasittaa niitä ihan siinä missä perinteisetkin luottokortit.

En huomannut, että tähän olisi tullut vastausta aikaisemmin. Itseä kiinnostaa kanssa miten tuo käytännössä toimii ja kuinka tarkka aika siinä on. Olitko ehtinyt saada jo käytännön kokemusta, vai löytyykö täältä joltain jo olemassa olevaa tietoa tästä?

Helsinki-Vantaalla varasin huvikseen kaksi slottia, 12.00-12.29 ja 12.30-12.59, kun en ollut varma mihin ehdin. Menin turvatarkastukseen klo 12.19 ja kokeilin huvikseen tuota 12.30-12.59 varausta ja läpi meni, eli ei lienee niin tarkkaa ainakaan jos varaus on tuleva.

Minulla oli vaihto İstanbul Sabiha Gökçenin lentoasemalla, jossa pitää aina läpivalaista käsimatkatavarat, vaikka vain vaihtaisi lentoa, joten olin huvikseen sinne varannut "saapumisen fast trackin", mutta siitä ei ollut hyötyä, kun se olisi käynyt vain siinä tapauksessa, että olisin poistunut lentoasemalta.

Loppukohteeseen Egyptin Marsa Alamiim olin myös varannut saapumisen fast trackin ja siitä oli todella paljon hyötyä! Minua odotettiin nimikyltillä, ja ohjattiin toisen työntekijän tiskille. Siellä kysyttiin onko minulla jo viisumi vai pitääkö ostaa ja sanoin tarvitsevani sellaisen. Työntekijä kaivoi omasta pakastaan viisumitarran ja liimasi sen passiin. Se olisi pitänyt maksaa käteisellä, mutta sanoin ettei minulla ollut käteistä ja hän lupasi veloittaa sen rajatarkastuksen jälkeen kortilta ja niin tekikin.

Sitten hän saattoi minut viisuminhankintajonon ohi, josta sen olisi btw vain saanut käteisellä, sekä myös passinkatartusjonon ohi suoraan yhden passivirkailijan kopin takaovelle, jonka edessä oli puoli lentokoneellista porukkaa jonossa. Työntekijä antoi passin virkailijalle, joka kääntymättä minuun päin leimasi passin ja antoi sen takaisin työntekijälle, joka saattoi minut vielä yhden tarkistuksen läpi laukkuhihnan kautta terminaalin ulkopuolelle.

Listahinnat palvelulle sovelluksessa on Helsinki-Vantaalla 7,20 euroa, İstanbul Sabiha Gökçenissa 20 euroa ja Marsa Alamissa 28,22 euroa, jotka Nordea Platinumilla muuttuu tilausvaiheessa nollaeurosiksi.

Ymmärrän, että tarpeita on monia, mutta koska itsellä ei ole tarvetta raahata koko sukua lentokenttäloungeen neljä kertaa kuukaudessa, täyttää omat tarpeeni Nordea Platinum aivan täydellisesti ja pidän sen hinta-/laatusuhdetta kohdillaan loungekäynteineen ja jatkuvine matkavakuutuksineen.

Toivottavasti Nordea ei muokkaile Nordea Platinumiin kuuluvia palveluita niin tiheään kuin OP:llä tuntuvat oman korttinsa kanssa tekevän, kun pelottaa jo tässä vaiheessa, että ne menisi poistamaan tai rajoittamaan tuota rajatonta fast trackia, joka on paikoittain käyttöarvoltaan arvokkaampi kertahinnaltaan, kuin loungekäynti.

Toivottavasti myös ravintola kokemuksista olisi, mutta joka tapauksessa tuo parempi.
Tässä olisi kolmesta eri kohteesta testattu yhteinen arvio. Pidän itseäni asteikolla 1-10 noin 8-luokan ravintotietäjänä ja tässä arvioin vain ne kolme Amex dining-kohdetta missä olen vieraillut asteikolla 1-5:

1.) Gajun 2*
2.) Salutorget 1*
3.) Mamma rosa 3*

Tässä olisi kolmesta eri kohteesta testattu yhteinen arvio. Pidän itseäni asteikolla 1-10 noin 8-luokan ravintotietäjänä ja tässä arvioin vain ne kolme Amex dining-kohdetta missä olen vieraillut asteikolla 1-5:

1.) Gajun 2*
2.) Salutorget 1*
3.) Mamma rosa 3*

Hieno juttu. Ei vain kuulu tähän ketjuun.

Koska Amexin eduille ei ole omaa ketjua (pitäisi varmaan olla) niin dining by Amex kuuluu yhtä olennaisesti tähän ketjuun kuin Op platinan lounge pääsyt tai Nordea platinan fast trackit..

Katso ensimmäinen viesti, ja lounge juttuihin on myös oma ketju. Jos/kun joku puuttuu, niin voit sen tehdä. Tämän luottokortit aihetta nämä hesen ravintolat ei ole.

dining by Amex kuuluu yhtä olennaisesti tähän ketjuun kuin Op platinan lounge pääsyt tai Nordea platinan fast trackit

Kyllä tuosta ominaisuudesta varmasti voi ja saa täällä puhua siltä osin kun pysytään luottokortiaiheessa. Mutta irralliset ravintola-arvostelut eivät sitten enää kyllä liity ketjuun. Sekin on musta ok, että postaa läjän ravintola-arvioita johonkun toiseen ketjun ja täällä laittaa linkin sinne.

Olikin isompi vaiva.

Statistiikka

Viestiketjuista
293 937
Jäsenet
80 595
Uusin jäsen
olkkubrodoa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom