Luottokortit

Matkavakuutuksella ei itse asiassa ole mitään tekemistä asian kanssa. Luottoyhtiö palauttaa rahat, koska myyjä ei ole toimittanut palvelua mitä luotolle on ostettu. Kortilla ei tarvitse olla yhtään minkäänlaista matkavakuutusta jotta noin tapahtuu.
No näinhän se joo menee.

Tänään tullut spostiin tuo korjaus noista prosenteista.

1000077280.png

Ei missään nimessä kannata: ei ole mitään takeita että saat morrowia avattua uusiksi. Ja vaikka saisitkin, voi luottoraja olla ihan mitä vaan. Tällainen sulkeminen+avaus uudelleen on tarpeen lähinnä jos olet saanut todella pienen luottorajan ja haluat koettaa onneasi uudelleen.

Jep. Moni ei ole vielä sisäistänyt mitä tämä uusi positiivinen luottorekisteri ym meinaa tässä kentässä. Jos tulee hylätty niin ainakin osalta luotonantajilta saa kyllä kysyttyä tarkemman hylkäyksen syyn. Ja vaikuttaisi siltä että luotonantajat käyttävät tämän hetken lyhytaikaisten luottojen yhteissummaa päätekijänä päätökselleen (eli siis muut kuin asuntolainat, autorahoitukset ym). Eli ei siis luottokortin maksimilimiittiä.

Juuri yritin tuota etsiä miten nykyinen kamppis vertautuu ref linkkiin. Onko aiemmin ollut kutsukamppista, jossa olisi isompi liittymisbonus vai onko nykyinen maksimi?

Itse en ole ainakaan hetkeen nähnyt muita kuin tuon 150k. Toki on tuossa varmaan kombo mahdollisuus, jos liittyy itse ja sitten saa kaverin liittymään. Silloin ilmeisesti nykyisellä kamppiksella saisi 100k + per kaverin liittymisestä 150k. Taisi olla 3 kutsua maksimi, eli teoriassa 550k pointseja.

Tästä toki ei itsellä kokemusta, mutta äkkiseltään en huomannut ehdoissa mitään etteikö voisi noin tehdä.

Itse en ole ainakaan hetkeen nähnyt muita kuin tuon 150k. Toki on tuossa varmaan kombo mahdollisuus, jos liittyy itse ja sitten saa kaverin liittymään. Silloin ilmeisesti nykyisellä kamppiksella saisi 100k + per kaverin liittymisestä 150k. Taisi olla 3 kutsua maksimi, eli teoriassa 550k pointseja.

Tästä toki ei itsellä kokemusta, mutta äkkiseltään en huomannut ehdoissa mitään etteikö voisi noin tehdä.
Näin voi ehdottomasti tehdä, nyt nopeasti liittymällä ehtinee vielä kutsumaan kaverit kuun viimeisinä päivinä, kun on vielä 150k kampanja (normaalin 100k sijaan) voimassa. Eli jos oikein hyvin saa kutsuttua, saa itselleen 600k pistettä kaikkinensa.

Amex Plat sai just ison päivityksen Jenkeissä (edellinen oli 2021) ja vuosimaksu nousi taas – nyt jo $895. Mietin vaan, milloin Euroopan Amex Plat kokee saman ~29 % korotuksen – Suomen (ja Espanjan) Plat on vähän halvempi kuin Saksan, Sveitsin ja Italian versiot.

Miten muuten Suomessa menee luottokorttien luottorajat – mitkä on teillä korkeimmat/matalimmat?
Itsellä: Nordea 20k, Amex Plat (sisäinen algoritmi, mutta positiivisessa tulorekisterissä näkyy 10k), Ålandsbanken 20k.
Onko kokemuksia, antaako Morrow yleensä isoja vai pieniä luottorajoja?

18-vuotias lukiossa opiskeleva poika on lähdössä syyslomalla Lontooseen ja hotellia varten tarvitaan luottokortti. Käy töissä ja on säännölliset tulot, mutta Nordea hylkäsi korttihakemuksen.

Olisiko ehdottaa jotain vaihtoehtoa? Olisiko tuo Bank Norwegian sopiva tähän käyttöön? Luottorajaa ei tarvitsisi olla 500 euroa enempää.

Statistiikka

Viestiketjuista
287 344
Jäsenet
79 346
Uusin jäsen
funix

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom