En tiedä teistä, mutta vaikka monet sitä Amexia kehuukin, niin se on mun mielestä huono kortti nykyään. Se on todellakin kokenut inflaation vuosien saatossa. Ei ole enää concierge-palvelua, ei voi varata kunnolla hotelleja tai lentoja sen heidän matkapalvelun kautta, koska sekin on lakkautettu, pisteiden arvo on romahtanut ja heidän yhteistyökumppaneita on karsittu. Aikoinaan pääsi myös yöklubeille jonon ohi, kun Amexin kautta sai nimen yöklubien VIP-listoille pitkin maailmaa. Kaikki noi on lopetettu. Olin Amexin asiakas, kun se oli vielä hyvä.
Tällä hetkellä jäljellä on enää Pier Zero sekä nää ravintolat, mitä Amex aggressiivisesti mainostaa pitkin somea. Omasta mielestäni 780€ vuodessa on todella paljon liikaa siitä, että pääsee syömään jugurttia ja leipää lentokentällä, vaikka sinne menisi perheen voimin.
Toki siinähän on hotelliketjujen tasokortit, joilla saa kyllä vuosimaksulle vastinetta, mutta sekin hitaasti ja nihkeästi. Itse huomasin tämän, että jotta pääset omillesi tällä platina amexilla, niin olet tohon menessä joutunut kuluttamaan aivan järkyttävän summan rahaa ylihintaisiin hotelleihin, ravintoloihin, autonvuokraamoihin jne., joihin et normaalisti olisi mennyt ilman tota Amexia. Siksi siirryin revolutiin, kun se käy kaikkialla, kun on Visa, ja siinäkin saa kerättyä pisteitä ja on satoja euroja halvempi vuosimaksultaan.
Aikoinaan, kun sain sen Amexin, niin ajattelin, että tämä on paras kortti ikinä, mutta se oli uutuudenviehätystä. Sitten, kun hotellit kieltäytyivät antamaan korotuksia parempiin huoneisiin, vedoten aina johonkin syyhyn, niin huomasin kuinka nihkeää kaikki on.
Saan noi priopalvelut lentokentällä myös lentoyhtiöiden tasokorteilla, niin omassa käytössäni toi Amex on ihan turha, kun se ei tuo enää mitään lisää.