Luottokortit

Mutta aargh, menin syöttämään jo tiedot revoluuttiin ja sieltä ei saa kuin mastercardin. Reddit-keskustelun mukaan visa/mc valitaan arpajaisilla...

Toisen kortinmyöntäjän Mastercard voi toimia paremmin kuin toisen. Et kertonut tarkemmin nykyisestä kortistasi ja kohtaamistasi ongelmista, mutta pitäisin hyvin epätodennäköisenä, että ongelmat liittyvät nimenomaisesti Mastercardin globaaliin maksunvälitysverkostoon. On todennäköisempää, että kortin myöntäjän järjestelmä, jonka pitäisi vahvistaa tekemiäsi maksutapahtumia, on toiminut kohdallasi epäluotettavasti.

Itselläni ei ole ollut koskaan ongelmia Revolut-maksuissa, näyttää minulla olevan myös Mastercard.

Wisessä taas on Visa-brändin kortteja (ainakin itselläni), jos niistä tykkää enemmän.

Toisen kortinmyöntäjän Mastercard voi toimia paremmin kuin toisen. Et kertonut tarkemmin nykyisestä kortistasi ja kohtaamistasi ongelmista, mutta pitäisin hyvin epätodennäköisenä, että ongelmat liittyvät nimenomaisesti Mastercardin globaaliin maksunvälitysverkostoon. On todennäköisempää, että kortin myöntäjän järjestelmä, jonka pitäisi vahvistaa tekemiäsi maksutapahtumia, on toiminut kohdallasi epäluotettavasti.

Itselläni ei ole ollut koskaan ongelmia Revolut-maksuissa, näyttää minulla olevan myös Mastercard.

Wisessä taas on Visa-brändin kortteja (ainakin itselläni), jos niistä tykkää enemmän.
Kaipa sitä voi hommata molemmat kun ilmaisia ovat. Korttien toimitusmaksu vain.

"Kuukausimaksuttomuus koskee kaikkia OP:n henkilöasiakkaiden kortteja, esimerkiksi OP Goldia."

Eli totta, myös platinium on siis tuon mukaan ilmainen. Vain Goldin ilmaisuutta jostain syystä hehkutetaan useassakin paikkaa.

Edit: no eipä mennyt platinum hakemus läpi, varmaan liikaa kortteja kun on jo muutenkin 2 luottokorttia op:ssa. Täytyy soitella huomenna tuonne.

Viimeksi muokattu:
Morrowin kortilla ei mene Mobilepay eikä muutkaan maksut äpi. Tein muutaman GBIT tapahtuman Morrowin kortille ja sitten yhtäkkiä ilmoitti seuraavan tapahtuman kohdalla että ei onnistu. Kokeilin kuitenkin lisätä kortin Apple Walletiin ja se onnistui ihan normaalisti. Yleensä jos kortti olisi suljettu niin ei onnistuisi myöskään Apple Walletiin lisäys. Soitin asiakaspalveluun, auki arkisin klo 10-15. Sulkupalvelussa osasivat vain sanoa että heillä näkyy kortti aktiivisena. Satunnaisia declinejä tullut joitain tässä puolen vuoden aikana randomilla mut nyt vaikuttaisi että on jotain muuta.

Kokeilin myös maksaa kaupassa Apple Payn kautta, ei mene läpi eli jonkinlaisessa lukossa on.
Kortti alkoikin toimimaan kun vuorokausi vaihtui, eli ilmeisesti joku päiväkohtainen raja tuli ylitettyä, euromääräinen se ei voinut olla koska oli vain joitain satasia transaktioita mutta ilmeisesti sitten lukumäärästä aktivoitui joku vuorokausiraja.

Onkohan Amexilla mitään liittymiskamppista päällä? Hetkeen ei ainakaan ole tullut vastaan mainoksia 150 000 pisteen liittymisbonuksista.

Minkähän takia luottokortit ei meinaa toimia dubaissa/jenkeissä? Itse kokeillut Nordean Mastercardia, Nordea Mastercard premiumia ja Finnair Aktia visaa. Mastercardit on debit/credit kortteja. Ilmeisesti jenkeissä/dubaissa monet maksupäätteet ei meinaa ymmärtää noita debit/credit kortteja. Vaikka valitsee credit puolen ja pistää pin koodit yms maksut ei mene läpi. Sama juttu Aktia Visan kanssa. Ainoa ratkaisu ollut lisätä kortit apple payhin ja maksaa sillä jos on lähimaksu mahdollisuus, fyysisellä kortilla lähimaksutkaan ei meinaa toimia tai se on arpapeliä. Mutta ravintoloissa monesti laskun tullessa pitäis jättää se kortti tarjoilijalle. Oon kyllä neuvonut aina että älä kokeile magneettijuovaa ei toimi vaan tuo maksupääte tai tulen tiskille maksamaan. Aiheuttaa hieman kiusallisia tilanteita. Ei viittis aina maksaa käteisellä. Maarajoja ei ole, asetukset kunnossa ja nää on katottu useaan kertaan läpi. Pankit sanoo että kaikki kunnossa ja netsiinkin ollut yhteydessä useita kertoja, eivät osaa sanoa mikä ongelmana.

Mikä kortti toimis jenkeissä/dubaissa ja varsinkin ravintoloissa? Onko olemassa vielä korttia jossa toimis toi magneettijuova?

Eurooppaan etupäässä ja matkavakuutukselle ei ole tarvetta. Mutta aargh, menin syöttämään jo tiedot revoluuttiin ja sieltä ei saa kuin mastercardin. Reddit-keskustelun mukaan visa/mc valitaan arpajaisilla...
Enpäs ollut edes huomannut, että tuolla tarjotaan tosiaankin noita jollain satunnaisgeneraattorilla - virtuaalikortti mulla on MC.

Sen sijaan, nuukana miehenä, en halunnut korttia tilailla ja toimitusmaksuja maksella, joten edellisellä HKI-Vantaa vierailulla suunnistin Revolut-masiinan luo, ja nappasin sieltä ilmaisen korttipaketin - tuli Visa. Vinkkinä siis, otettiin kaksi ja molemmat samoja. Sitten vaan sovelluksessa rekisteröi sen itselleen, koska nimettöminähän nuo toki tulee. Olemassaoleva tili ei ole este, vaikka masiina mainostaakin ”uusille avaajille”.

Itse masiinoja ei myöskään sen koommin mainosteta, vaan jostain luin joskus ja päätin etsiä, josko löytyisi.

Minkähän takia luottokortit ei meinaa toimia dubaissa/jenkeissä? Itse kokeillut Nordean Mastercardia, Nordea Mastercard premiumia ja Finnair Aktia visaa. Mastercardit on debit/credit kortteja. Ilmeisesti jenkeissä/dubaissa monet maksupäätteet ei meinaa ymmärtää noita debit/credit kortteja. Vaikka valitsee credit puolen ja pistää pin koodit yms maksut ei mene läpi. Sama juttu Aktia Visan kanssa. Ainoa ratkaisu ollut lisätä kortit apple payhin ja maksaa sillä jos on lähimaksu mahdollisuus, fyysisellä kortilla lähimaksutkaan ei meinaa toimia tai se on arpapeliä. Mutta ravintoloissa monesti laskun tullessa pitäis jättää se kortti tarjoilijalle. Oon kyllä neuvonut aina että älä kokeile magneettijuovaa ei toimi vaan tuo maksupääte tai tulen tiskille maksamaan. Aiheuttaa hieman kiusallisia tilanteita. Ei viittis aina maksaa käteisellä. Maarajoja ei ole, asetukset kunnossa ja nää on katottu useaan kertaan läpi. Pankit sanoo että kaikki kunnossa ja netsiinkin ollut yhteydessä useita kertoja, eivät osaa sanoa mikä ongelmana.

Mikä kortti toimis jenkeissä/dubaissa ja varsinkin ravintoloissa? Onko olemassa vielä korttia jossa toimis toi magneettijuova?
Apple Pay käytin 5 vuotta sitten Dubaissa joka paikassa. Miksi sitä ei voi käyttää? Ei tullut vastaan paikkaa missä ei olisi ollut lähimaksun käyttömahdollisuutta.

Enpäs ollut edes huomannut, että tuolla tarjotaan tosiaankin noita jollain satunnaisgeneraattorilla - virtuaalikortti mulla on MC.

Sen sijaan, nuukana miehenä, en halunnut korttia tilailla ja toimitusmaksuja maksella, joten edellisellä HKI-Vantaa vierailulla suunnistin Revolut-masiinan luo, ja nappasin sieltä ilmaisen korttipaketin - tuli Visa. Vinkkinä siis, otettiin kaksi ja molemmat samoja. Sitten vaan sovelluksessa rekisteröi sen itselleen, koska nimettöminähän nuo toki tulee. Olemassaoleva tili ei ole este, vaikka masiina mainostaakin ”uusille avaajille”.

Itse masiinoja ei myöskään sen koommin mainosteta, vaan jostain luin joskus ja päätin etsiä, josko löytyisi.
Pitääpä koittaa seuraavalla reissulla jos kävisi arpaonni.

Apple Pay käytin 5 vuotta sitten Dubaissa joka paikassa. Miksi sitä ei voi käyttää? Ei tullut vastaan paikkaa missä ei olisi ollut lähimaksun käyttömahdollisuutta.
Eikö tuossa lainaamassasi viestissä ollut juuri esimerkkitilanne joka aiheuttaa kysyjälle harmaita hiuksia?

Ei korttia tarvitse missään luovuttaa pois omasta hallinnastaan vuonna 2025.
Meneppä melkein mihin tahansa ravintolaan ja kysy lasku. Joutuu aina selittelemään et tuun maksamaan jonnekki tiskille jos eivät tuo korttimasiinaa pöytään. Yleensä haluaisivat höylätä korttia. Sama ongelma myös hotellien takuumaksujen kanssa, tullut vastaan kohteita jossa ei lähimaksua, luottokortti ei toimi ja sit pitäny käydä nostamassa käteistä jostain kun haluavat käyttää vaan magneettijuovaa jenkeissä..

Meneppä melkein mihin tahansa ravintolaan ja kysy lasku. Joutuu aina selittelemään et tuun maksamaan jonnekki tiskille jos eivät tuo korttimasiinaa pöytään. Yleensä haluaisivat höylätä korttia.
Tämä vain EU ulkopuolella.

Viimeksi muokattu:
Ei niistä tarvitse maksaa kun otat virtuaalikortin ja liität sen puhelimen maksusovellukseen.

Niitä virtuaalikorttejaki sieltä Revolutista saa ainakin ihan tarpeeks. Mulla on 5 normaalia virtuaalikorttia (4 x VISA ja 1 x MC) ja se yks spämmikertakortti MC.

Vaihdat kortin platinaan ja 1+3 sisään että heilahtaa. On vielä tän vuoden ainakin ilmainen.
Sattuisiko kukaan tietämään Helsinki-Vantaan OP Platinan hyväksyvien loungejen käytäntöä täytyykö koko seurueen mennä sisään yhdessä vai riittääkö että kortin haltija tulee tiskille kun loppuosa saapuu paikalle?

Minulle soittivat OP:sta kuulumisia kysellen. Kysyi myös olenko ollut tyytyväinen Platina-korttiin. Joo, kyllä, mutta täytyy lopettaa kun tarjous loppuu. Soittaja naurahti tyyliin "ymmärrän, palataan sitten asiaan, mutta ainakin tämän vuoden on ilmainen". Jotenkin jäi tuosta ja puhelusta muutenkin tuntuma että jotain on tulossa ensi vuodeksikin. Bonukset on muuttumassa verollisiksi, joten luultavasti miettivät vaihtoehtoja.

Statistiikka

Viestiketjuista
276 155
Jäsenet
77 443
Uusin jäsen
Basansa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom